hyperpro of wilbers?
Het zat er al een tijdje aan te komen, maar ik ga toch eens iets moeten doen aan de vering van mijn vfr. Hij heeft nu 72.000km op de teller, en op sommige baantjes heb ik nu het gevoel op een springbal te zitten. Ik kan voor iets van een 700?+ een hyperpro streetbox laten monteren bij hyperpro (dus vooraan nieuwe veren en olie, en achteraan nieuwe demper), of ik kan voor 100? meer bij een vering specialist in sint truiden hetzelfde laten doen, maar dan van wilbers.
Hyperpro, wilbers, of nog andere suggesties? (zelf monteren, daar begin ik niet aan)
Hyperpro, wilbers, of nog andere suggesties? (zelf monteren, daar begin ik niet aan)
Re: hyperpro of wilbers?
beide voorgestelde modellekes hebben geen veervoorspanning?
Re: hyperpro of wilbers?
De veervoorspanning, is dat die ring die ge langs de as van de demper kunt draaien om de veer in te drukken? Zit dat niet op elke demper? (daar ga ik dus voor de gemakkelijkheid effe van uit)
Re: hyperpro of wilbers?
ge hebt gelijk, ik bedoelde een apart expansievatje dat meestal op een gemakkelijk bereikbare plaats zit zodat ge de veervoorspanning gemakkelijk kunt aanpassen in functie van de belanding. Jaagt de prijs gemakkelijk met 250 euro omhoog. Is meestal niet nodig, die onkost.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: hyperpro of wilbers?
Niet noodzakelijk bij de OEM shocks op oudere motoren. Bij moderne motoren denk ik niet dat er nog tussen zitten die geen veervoorspanning kunnen instellen.Zit dat niet op elke demper?
Bij de aftermarket volledige shocks van Hyperpro en Wilbers zit veervoorspanning sowieso inbegrepen, al vanaf de goedkoopste modellekes.
Zelf ben ik heel tevreden van mijn setje Wilbers. Zowel vooraan als achteraan. Ik heb in totaal wel rond de 950EUR betaald, maar daarvoor heb ik dan een shock met hydraulisch instelbare veervoorspanning, instelbare uitgaande demping en apart instelbare low-speed en hi-speed ingaande demping. Ideaal voor een motor die zowel op de baan als in het veld, met bagage en zonder moet presteren.
Op de CB zou zelf installeren best wel moeten kunnen. De shocks zijn door hun plaatsen behoorlijk eenvoudig. De voorveren en olie is wat werk en kost wat tijd, maar echt moeilijk is het ook niet.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: hyperpro of wilbers?
[quote]
Op de CB zou zelf installeren best wel moeten kunnen./quote]
Duib : 't is ne VFR hier.
Op de CB zou zelf installeren best wel moeten kunnen./quote]
Duib : 't is ne VFR hier.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: hyperpro of wilbers?
Duib : 't is ne VFR hier.
Een mens kan zich al eens vergissen, he. Met al die veringstopics op korte tijd.
De bouten van de shock gaan wat moeilijker bereikbaar zitten op een VFR, maar moeilijk is het ook niet, he.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: hyperpro of wilbers?
geen idee om welke vfr het hier gaat, maar ik heb op mijn vfr van 1994 die achtervering ook een tweetal keer vervangen en dat is echt een klotewerkje ! En de veervoorspanning is al helemaal niet bereikbaar. Een ramp om die in te stellen. Nu ja, veel moest die niet afgeregeld worden, ik reed toen altijd alles met duo.
Re: hyperpro of wilbers?
Is dus een vfr bouwjaar 1998 (de eerste 800 dus, zonder vtec)
Zelf installeren zie ik echt niet zitten: heb geen werkplaats, zo goed als geen ervaring met sleutelen, en eigenlijk valt bij beide de installatiekost best wel mee.
Maar wat betreft kwaliteit van hyperpro en wilbers, denk ik dat de verschillen klein zullen zijn?
Zelf installeren zie ik echt niet zitten: heb geen werkplaats, zo goed als geen ervaring met sleutelen, en eigenlijk valt bij beide de installatiekost best wel mee.
Maar wat betreft kwaliteit van hyperpro en wilbers, denk ik dat de verschillen klein zullen zijn?
Re: hyperpro of wilbers?
Diene van Sint-truiden had mij ee nvoorstel gedaan met WP voor de revere, voor en achter samen voor iets van een 550?.
Vooraan progressieve veren in de originele poten, achteraan een volledige nieuwe reviseerbare WP, omdat de standaard SHowa niet reviseerbaar is maar wel deftig versleten.
Vooraan progressieve veren in de originele poten, achteraan een volledige nieuwe reviseerbare WP, omdat de standaard SHowa niet reviseerbaar is maar wel deftig versleten.
Re: hyperpro of wilbers?
Ik had voor mijn TDM een adres gekregen van Laouen van nen ollander, die da heel goed gedaan heeft.
Keep going
Re: hyperpro of wilbers?
De uitbater van Bikesetup.be in Schellebelle heeft me ooit eens gezegd dat alle veren uit dezelfde fabriek komen. De verschillen zitten hem eerder in de demping. En dan nog gaat het verschil klein zijn. Ik heb ook al andere schokbrekers gestoken achteraan, en mijn ervaring is dat het merk minder belangrijk is als je geen topmateriaal koopt. Budget speelt dan een meer belangrijke rol. Dus in uw geval zou ik voor de rede gaan en Hyperpro nemen. En zonder veel opties, dus die streetbox gaat daar perfect voor zijn. En laten doen, zeker, da's een goed idee.Maar wat betreft kwaliteit van hyperpro en wilbers, denk ik dat de verschillen klein zullen zijn?
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: hyperpro of wilbers?
Stefan van Bitubo Racing Service.Ik had voor mijn TDM een adres gekregen van Laouen van nen ollander, die da heel goed gedaan heeft.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: hyperpro of wilbers?
Die heb ik hier in een of ander topic onlangs ook nog aangeprezen.Stefan van Bitubo Racing Service.Ik had voor mijn TDM een adres gekregen van Laouen van nen ollander, die da heel goed gedaan heeft.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: hyperpro of wilbers?
Wat me er allemaal aan doet denken dat ik mijn rechtervoorpoot nog eens moet laten onderzoeken. Die heeft bijzonder veel stickslip als de moto op zijn wielen staat. Het verschil tussen links en rechts is bijzonder opvallend. Is eigenlijk al van de vorige revisie, maar zowel WP in Mol als Mototech in Schellebelle hebben daar niet echt iets aan gedaan. Misschien moet er gewoon een ander vorkbeen in.
Afin, da's natuurlijk allemaal off-topic
Afin, da's natuurlijk allemaal off-topic
Re: hyperpro of wilbers?
Wadisda ?Die heeft bijzonder veel stickslip als de moto op zijn wielen staat.
Keep going
Re: hyperpro of wilbers?
Wadisda ?Die heeft bijzonder veel stickslip als de moto op zijn wielen staat.
Ik vermoed:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stick-slip_effect
Re: hyperpro of wilbers?
Ik kan viavia nog een beetje korting krijgen op een streetbox, dus ik denk dat het een ritje naar werkendam zal worden
Re: hyperpro of wilbers?
veel kms (dure naft) <----> kleine korting : wat gaat u het meeste kosten?
Re: hyperpro of wilbers?
Yep.veel kms (dure naft) <----> kleine korting : wat gaat u het meeste kosten?
En als die moet bijgesteld worden, of problemen, moet je weer die km's maken...
Keep going