Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

Ik heb idd een drz gekocht om te spelen, die is door omstandigheden (ferm groot nazicht nodig) niet klaar geraakt, dus heb ik de ktm gebruikt.
Ik ken nie veel van moto techniek, dus als een ervaren instructeur (die niks anders doet dan offroad ritten & reizen in marokko, ijsland, portugal, etc) me voorstelt om dit of dat te doen, dan geloof ik die mens.
Kan ik da hem verwijten, ja en nee, als ik vermoed had dat er zo'n risico aan vasthing, of moest ie me dat verteld hebben, zou ik ter plaatse de pechdienst gebeld hebben.
Soit, tis gebeurd, ik moet verder h?, maar toch wrange nasmaak hoor !
Keep going

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Tom Triple »

Ik wilde hier eigenlijk beginnen met nen deftige vloek...
Image

Ik wil / ga ... doen, het gaat fout, wie kan ik den duvel / een proces aandoen want ik wil zelf ni betalen

Ik kan hier redelijk 'pissed' over worden...

Niet persoonlijk tegen Peter maar in 't algemeen: Als ik met mijne 'grote zwette' in onverhard wil gaan spelen zal ik goed moeten weten waar ik aan begin, als ik omval geeft dat minstens een paar krassen (of duurder) Als ge daar niet tegenkunt, begint er dan niet aan. De zwaartekracht is voor ieder gelijk, de ??n kan er iets beter tegen vechten dan de andere...
Ik kan ook ni goed tegen kraskes, dus als ik in 't bos wil gaan spelen pak ik wel ander 'speelgoed'

Peter, ge hebt toch ook nen DRZ gekocht?

Wat ben ik blij dat Blackbert mij geen proces aangedaan heeft op de laatste IST toen 'em daar voor Bouillon onder ne vangrail schoof. Achja, ik had niet op de roadbook gezet dat er mogelijks blaadjes op 't straat konden liggen...

Volgens mij heb ik hier op 't forum al eens 't relaas van BB zijn avonturen gelezen, waarbij mederijders in en uit het water geholpen zijn, zonder blijvende gevolgen... Dus zo moeilijk is het allemaal niet, maar verwijt alsteblieft een ander niet als ge het zelf ook niet weet! Met een beetje kennis van hoe een motor werkt is het allemaal logisch, nu heb je leergeld betaalt... Misschien redelijk veel, maar da's ni meer dan pech

BTW, on topic: ik heb uw verhaal op LC8 (nog) niet gelezen, maar ik had daar overlaatst bij koop en verkoop een link naar een annonce gezet: een 990 die een accident gehad heeft, Als 't nog niet weg is, kunde misschien de onderdelen verkopen en hebde de moteur bijna verniet...
Ik geef je 200% gelijk. BB heeft mij ook al uit het water gehaald. Ik ben ook al regelmatig met veel mensen dingen gaan doen die niet echt verantwoord waren, ik ben ook al zwaar op mijn bakkes gegaan. En nooit iemand anders verantwoordelijk gesteld. Als je met wat mensen fun maakt en er vallen brokken, dan is dat zo.

De oorzaak van Peter zijn kapot blok ligt toch wel een beetje anders. Hij volgde wel 'offroad les' waar hij heel wat geld voor betaald heeft. 'lessen' die de naam les niet echt waardig zijn. Met een man of zes (soms meer, soms minder, hangt er een beetje van af hoe goed de verkoop liep) in een rijtje achter een 'instructeur' rijden na een rudimentaire theoretsiche uitleg.

Hoe ga je offroad in godsnaam zo een groep mensen in het oog houden, bijsturen, ... kortom les geven ??? En je maakt reklame dat die lessen voor iedereen zijn, dat je geen risico loopt, dat alles onder controle is... Als die man dan ook niet voldoende technische kennis heeft om een motor die uit het water komt te reanimeren... Tja, dan noem ik dat poen scheppen ipv les geven en dan is die verdomme zelf verantwoordelijk voor de stommiteiten die hij zelf organiseert.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by F M »

...dus als een ervaren instructeur (die niks anders doet dan offroad ritten & reizen in marokko, ijsland, portugal, etc) me voorstelt om dit of dat te doen, dan geloof ik die mens.
Image
Kris, als je ergens aan begint zonder er veel kennis van te hebben, dan moet je die kennis ergens opdoen. Daarvoor ga je dan bijvoorbeeld een offroad training volgen, waarbij je leert van de instructeur. Je gaat er dan ook vanuit dat die voldoende kennis heeft, en je vertrouwt op zijn kennis. Je kan moeilijk zeggen dat je pas lessen kan gaan volgen als je alles al weet... Image

De vergelijking met BB die onder de valrail schuift is hier bij de haren getrokken en absoluut niet ter zake.

Ik voel mee met Peter, en ik vind jouw opmerkingen in deze lichtelijk over de schreef getrokken.

/EDIT: ondertussen heeft Tom al hetzelfde verwoord als wat ik wilde zeggen, en waarschijnlijk beter ook. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

Ik voel mee met Peter, en ik vind jouw opmerkingen in deze lichtelijk over de schreef getrokken.
Euh, waarmee je bedoelt ?
Keep going

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Harald »

@Peter, jammer van het voorval, succes met het vinden van de juiste onderdelen, maar zou toch verder onderzoeken of het blok wel degelijk dient vervangen te worden.

@Afrikan, ik volg jou mening! Bezint voor ge begint en hou rekening met de risico's.

Maar langs de andere kant, Tom heeft wel een punt.
Peter betaalt voor lessen en blijkbaar beschikt de leermeester niet over voldoende capaciteiten om alles tot een goed einde te brengen. En dat vind ik dan weer jammer. Image

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

Als die man dan ook niet voldoende technische kennis heeft om een motor die uit het water komt te reanimeren...
Zelfs al gaat zijn methode 9/10 go?d, dan nog moet ie het risico duiden vind ik.
Moest ik zelf voldoende technische kennis hebben, en ik weet welk risico ik loop, zou ik dit absoluut NIET gedaan hebben, zelfs al gaat het 9/10 goed...
Keep going

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

@Peter, jammer van het voorval, succes met het vinden van de juiste onderdelen, maar zou toch verder onderzoeken of het blok wel degelijk dient vervangen te worden.
Jep, het mo?t. Er is op geen enkele manier beweging te krijgen in het blok, niks draait nog. Er is meer modder & water in de olie dan olie. Tis allemaal kapot gedraaid dus, alles zit muurvast.
Waar kom je dan uit h? met een revisie, ieder onderdeeltje uit elkaar halen, toleranties meten, reinigen, etc...
Keep going

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

@Afrikan, ik volg jou mening! Bezint voor ge begint en hou rekening met de risico's.
Als je ze w??t, ja, en als je ze niet weet, dan volg je de raad van mensen die het zouden moeten weten.
Toch ??
Keep going

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by diskeletloetje »

't Is inderdaad niet leuk zoiets te moeten meemaken, maar ik ben geneigd African hierin te volgen.
Tenslotte : als iedere instructeur die cursussen organiseert aansprakelijk kan gesteld worden voor een mogelijk voorval, dan vrees ik dat jullie binnenkort geen enkele cursus meer moeten gaan volgen. Een geste kon eventueel wel geweest zijn dat Peter zijn betaald cursusgeld teruggestort kreeg.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat het nog altijd zwaar klote is.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by diskeletloetje »

Dat is trouwens de reden dat ik niet wil dat Pepijn met zijne 990 zo van die funcursuskes volgt. Een opfrissing, ja, maar zo gaan smossen in de moor met ne moto die vrij nieuw is en ook vrij duur, neen merci.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

Tgaat hem erom dat ik niet wist welke risico dat inhield. Twas gewoon van "ik sleep u wel effe, trekt zichzelf op gang, geen probleem".
D?t vind ik niet kunnen.
Wat zou jij denken als niet-technicus ??
Keep going

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by diskeletloetje »

Ik betrouw enkel op het oordeel van mensen die ik ken, en waarvan ik weet dat ze verstand hebben van techniek.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

En mocht ge het niet gezien hebben: ik heb ook al een mogelijke oplossing aangedragen:
Ik benondertussen ook zelf nog eens gaan kijken, hij staat er blijkbaar nog op:
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 59320.html
En, waarvoor dank i
Keep going

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

Nu, ben ik es curieus, wie zou wat gedaan hebben in mijn situatie, je weet, met de heel beperkte technische kennis die ik heb ?
Ben ik zo een kieken geweest dan om die ervaren lesgever/begeleider/reisleider te vertrouwen ??
Keep going

User avatar
Stefke
Posts: 2910
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Stefke »

haha, jupla schuif het maar in de schoenen van de instructeur... Image Image

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

haha, jupla schuif het maar in de schoenen van de instructeur... Image Image
ja zeg..., ik vermoed dat als jij iets vertelt tegen uw leerlingen, dat ze u ook geloven h?, je leerlingen "leren" en weten het minder goed dan jij, dus dan ist logisch toch dat ze je vertrouwen ??
Keep going

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Harald »

haha, jupla schuif het maar in de schoenen van de instructeur... Image Image
Gij laat toch geregeld zien wat ge moet doen nadat ge op uw doos zijt gegaan, niet?

User avatar
Stefke
Posts: 2910
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Stefke »

haha, jupla schuif het maar in de schoenen van de instructeur... Image Image
Gij laat toch geregeld zien wat ge moet doen nadat ge op uw doos zijt gegaan, niet?
Jaaaaa!!!! Toch minstens ene keer per jaar! Image

Post Reply