Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Post by petervdc »

Door effe in een plasje water te liggen is mijn motorblok totaal vastgelopen. Ander blok gezocht dus...

[b:1no4d2i8][color=#BF0000:1no4d2i8]EDIT van PraatAdmin : Topic afgesloten, het is genoeg geweest.[/color:1no4d2i8][/b:1no4d2i8]
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by F M »

Image Image
Helemaal geen goed nieuws... Image

Hopelijk vind je snel iets tegen een schappelijke prijs.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by duibhce Kaelann »

Image
Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Nickel »

Oops das slecht nieuws Image

Herstellen niet mogelijk ?
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by TRooPER »

moet toch al een diepe plas geweest zijn denk ik zo,

damn,
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Muug »

Allez man ! Image
En officieel laten vaststellen dat het helemaal om zeep is ?

HIer zeker ook eens proberen : http://www.ktmforum.co.uk/content/

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

moet toch al een diepe plas geweest zijn denk ik zo
20cm... het verhaal staat op het lc8 forum trouwens...
Mss water genomen net toen ie omviel, kheb naar ik denk vrij snel de motor afgezet. Heeft ie daar nog wel 5 min ingelegen toch.
Ofwel door het in gang slepen/trekken misgegaan.

Dus, volgende keer als ik val, nog snel op de noodknop duwen, en dan er ni?t meer aankomen en direct binnen bij de mechanieker ?
Keep going

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by vet on wheels »

Amai, dat is den eerste keer dat ik dat lees hier in de nBelgique.... Image Image Image
Dat is balen!!
Er zijn moto's die dat wel kunnen...

Image
http://www.youtube.com/watch?v=JANYxVn0O-M

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by duibhce Kaelann »

Dus, volgende keer als ik val, nog snel op de noodknop duwen, en dan er ni?t meer aankomen en direct binnen bij de mechanieker ?
mechanieker is niet direct nodig. Zo snel mogelijk stil leggen, luchtfilterkast leeg maken, indien mogelijk de luchtfilter zelf droog maken, bougie(s) uithalen (!zeker niet vergeten voor je de motor weer start of in gang trekt!), motor een aantal keer laten ronddraaien zodat die het water uit de cilinder uitspuwt langs het gat voor de bougie. Daarna kan je de bougie er weer insteken en proberen te starten. Na ffkes laten draaien de olie checken, en indien nodig vervangen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by zappa »

ge meent het ! Image Image

gewoon omzeep ? niks meer aan te doen? Image
sig nature

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Tom Triple »

Dus, volgende keer als ik val, nog snel op de noodknop duwen, en dan er ni?t meer aankomen en direct binnen bij de mechanieker ?
mechanieker is niet direct nodig. Zo snel mogelijk stil leggen, luchtfilterkast leeg maken, indien mogelijk de luchtfilter zelf droog maken, bougie(s) uithalen (!zeker niet vergeten voor je de motor weer start of in gang trekt!), motor een aantal keer laten ronddraaien zodat die het water uit de cilinder uitspuwt langs het gat voor de bougie. Daarna kan je de bougie er weer insteken en proberen te starten. Na ffkes laten draaien de olie checken, en indien nodig vervangen.

Zijn dat zaken die de lesgever van offroadlessen niet zou moeten weten? En die zelfde instructeur gaat u dan nog een keertje in gang trekken? Image

Natuurlijk wel heel dikke shit voor jou, ik hoop dat je oplossing vindt. Misschien rechtsbijstand inschakelen en lesgever verantwoordelijk stellen? Het papiertje dat je moet tekenen waarin je "afstand van verhaal" doet, heeft echt wel niet veel waarde.
Me gusta la moto, me gustas tu.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

ge meent het ! Image Image

gewoon omzeep ? niks meer aan te doen? Image
ja
volledige revisie, zit knal en compleet vast
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

Zijn dat zaken die de lesgever van offroadlessen niet zou moeten weten? En die zelfde instructeur gaat u dan nog een keertje in gang trekken? Image

Natuurlijk wel heel dikke shit voor jou, ik hoop dat je oplossing vindt. Misschien rechtsbijstand inschakelen en lesgever verantwoordelijk stellen? Het papiertje dat je moet tekenen waarin je "afstand van verhaal" doet, heeft echt wel niet veel waarde.
die zou dat moeten weten, ja
godver Image
tis zijn job toch, endurofun...
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

Natuurlijk wel heel dikke shit voor jou, ik hoop dat je oplossing vindt. Misschien rechtsbijstand inschakelen en lesgever verantwoordelijk stellen? Het papiertje dat je moet tekenen waarin je "afstand van verhaal" doet, heeft echt wel niet veel waarde.
kan dat, daarvoor procederen ? voor een offroad cursus ?
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

[url]
[url]

En ik heb een filmpje van de halve minuut waarop ie draaide (veel witte rook en zo), en dan het afslaan.
De instructeur stond naast me, om me te zeggen wat ik moest doen, maar je kunt hem moeilijk zien op het filmpje.
Keep going

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Tom Triple »

Natuurlijk wel heel dikke shit voor jou, ik hoop dat je oplossing vindt. Misschien rechtsbijstand inschakelen en lesgever verantwoordelijk stellen? Het papiertje dat je moet tekenen waarin je "afstand van verhaal" doet, heeft echt wel niet veel waarde.
kan dat, daarvoor procederen ? voor een offroad cursus ?
En waarom niet? Die man organiseert lessen en is verantwoordelijk voor het goede verloop van die lessen. Als hij dan zelf een technische interventie uitvoerd, jou in gang trekken, zonder dat hij degelijk weet waarmee hij bezig is, heb je volgens mij wel zeker een punt. Toch de moeite om een contact op te nemen met je verzekering?
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Tom Triple »

Zijn dat zaken die de lesgever van offroadlessen niet zou moeten weten? En die zelfde instructeur gaat u dan nog een keertje in gang trekken? Image

Natuurlijk wel heel dikke shit voor jou, ik hoop dat je oplossing vindt. Misschien rechtsbijstand inschakelen en lesgever verantwoordelijk stellen? Het papiertje dat je moet tekenen waarin je "afstand van verhaal" doet, heeft echt wel niet veel waarde.
die zou dat moeten weten, ja
godver Image
tis zijn job toch, endurofun...
Die zijn job is blabla verkopen... Image

Je bent zeker niet de eerste niet die problemen heeft door de incompetentie van die gast.
Me gusta la moto, me gustas tu.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

En waarom niet? Die man organiseert lessen en is verantwoordelijk voor het goede verloop van die lessen. Als hij dan zelf een technische interventie uitvoerd, jou in gang trekken, zonder dat hij degelijk weet waarmee hij bezig is, heb je volgens mij wel zeker een punt. Toch de moeite om een contact op te nemen met je verzekering?
Dat lijkt me eigenlijk ook, kga es informeren. We hebben g??n formulier ondertekend, maar mss staat dat wel ergens op zijn site in kleine letters...
Die gast organiseert het jaar door cursussen en reizen (marokko, ijsland, portugal, etc), dus hij zou wel moeten weten wat je in zo'n noodgeval (niet) doet.
Toch ?

Samengevat :
- wegglijden/vallen in water, 20cm, op rechterkant moto
- ik zet de moto asap uit (zoveel gezond verstand heb ik wel), moto blijft paar minuten liggen ih water, wachten op hulp om recht te zetten
- herstarten, lukt niet, tot batterij plat
- hij trekt/sleept me in gang
- moto slaat uit na halve minuut, veel witte rook
- nog es idem scenario !
- ik bel de pechdienst

Ik ben geen technieker h?, ik ga voort op wat hij me vertelt...
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

Die zijn job is blabla verkopen... Image

Je bent zeker niet de eerste niet die problemen heeft door de incompetentie van die gast.
Verkopen & babbelen kan ie prima, en motorijden ook een stukje hoor (enfin, vergeleken met mij toch)...
Ah bon, en hebben die anderen hem aangegaan dan ?
Keep going

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Tom Triple »

Die zijn job is blabla verkopen... Image

Je bent zeker niet de eerste niet die problemen heeft door de incompetentie van die gast.
Verkopen & babbelen kan ie prima, en motorijden ook een stukje hoor (enfin, vergeleken met mij toch)...
Ah bon, en hebben die anderen hem aangegaan dan ?
Geen idee eigenlijk hoe de zaken uiteindelijk geregeld zijn, hij doet er veel aan om er voor te zorgen dat minder positieve zaken over Endurofun niet openbaar komen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply