Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by diskeletloetje »

Dat is trouwens de reden dat ik niet wil dat Pepijn met zijne 990 zo van die funcursuskes volgt. Een opfrissing, ja, maar zo gaan smossen in de moor met ne moto die vrij nieuw is en ook vrij duur, neen merci.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

Tgaat hem erom dat ik niet wist welke risico dat inhield. Twas gewoon van "ik sleep u wel effe, trekt zichzelf op gang, geen probleem".
D?t vind ik niet kunnen.
Wat zou jij denken als niet-technicus ??
Keep going

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by diskeletloetje »

Ik betrouw enkel op het oordeel van mensen die ik ken, en waarvan ik weet dat ze verstand hebben van techniek.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

En mocht ge het niet gezien hebben: ik heb ook al een mogelijke oplossing aangedragen:
Ik benondertussen ook zelf nog eens gaan kijken, hij staat er blijkbaar nog op:
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 59320.html
En, waarvoor dank i
Keep going

petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

Nu, ben ik es curieus, wie zou wat gedaan hebben in mijn situatie, je weet, met de heel beperkte technische kennis die ik heb ?
Ben ik zo een kieken geweest dan om die ervaren lesgever/begeleider/reisleider te vertrouwen ??
Keep going

User avatar
Stefke
Posts: 2904
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Stefke »

haha, jupla schuif het maar in de schoenen van de instructeur... Image Image

petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

haha, jupla schuif het maar in de schoenen van de instructeur... Image Image
ja zeg..., ik vermoed dat als jij iets vertelt tegen uw leerlingen, dat ze u ook geloven h?, je leerlingen "leren" en weten het minder goed dan jij, dus dan ist logisch toch dat ze je vertrouwen ??
Keep going

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Harald »

haha, jupla schuif het maar in de schoenen van de instructeur... Image Image
Gij laat toch geregeld zien wat ge moet doen nadat ge op uw doos zijt gegaan, niet?

User avatar
Stefke
Posts: 2904
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Stefke »

haha, jupla schuif het maar in de schoenen van de instructeur... Image Image
Gij laat toch geregeld zien wat ge moet doen nadat ge op uw doos zijt gegaan, niet?
Jaaaaa!!!! Toch minstens ene keer per jaar! Image

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Harald »

@Peter.
Wat ik zou gedaan hebben na het het rechtzetten van de moto zoals in uw geval, dat weet ik niet. nog niet meegemaakt.
Wat ik al wel 3 keer gedaan heb, is de moto neergelegd op een droge/harde vlakke ondergrond.
ne keer op cursus bij Johan, ne keer in Normandi? op een parking en ne keer ergens in de Ardenne op een T-splitsing.

Moto afleggen als die nog niet af stond, moto recht, zien of er iets afgebroken is, alles nog vast hangt aan de kant waar hij op lag. Zien dat de remmen nog werken, paar keer pompen remmen om te zien of er nergens remvloeistof te voorschijn komt.
Zien dat de koppelingshendel nog werkt, swat, alles dat moet bewegen normaal beweegt en alles wat moet vast hangen, ook nog vast hangt.
Contact terug aanleggen, moto in neutraal zetten en proberen te starten.
Verder ben ik nog niet moeten gaan, de mijne startte wel.
Eerste meters rijden, voelen dat hij remt ... stilletjes terug vertrouwen opwekken.

Misschien heb ik wel een veel ruimere technische kennis door mijn opleiding (graduaat elektro mechanica) dan jij, en zie ik de dingen iets anders.

Een ander vraagje, kunt gij de moto nog in neutraal krijgen en dan met uw wiel draaien?
Image

petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

Het blok is maandag al uit grotendeels elkaar gehaald door een maat-mechanieker, die heeft zelfs speciaal cong? genomen omdat ie niet wou dat het water er nog langer zou in staan. Meer water/modder dan gewone olie. Luchtfilter is quasi nieuw.
De krukas is ni?t in beweging te krijgen, in alle slangetjes (enfin, overal tussen en in) zit water/modder.
Volgens mij heeft de motor weinig tot niks gedraaid toen ie in het water lag. De uitlaat lag er denk ik w?l in, luchtfilter ni?t dus. Startmotor draait niet dus.
Keep going

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Harald »

Dat lijkt precies of de oliedop is afgebroken door de val en zo vol gelopen Image

petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by petervdc »

Dat lijkt precies of de oliedop is afgebroken door de val en zo vol gelopen Image
Dat zit er nog netjes op...
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by Muug »

Het blok is maandag al uit grotendeels elkaar gehaald door een maat-mechanieker, ..........Meer water/modder dan gewone olie. Luchtfilter is quasi nieuw.
De krukas is ni?t in beweging te krijgen, in alle slangetjes (enfin, overal tussen en in) zit water/modder.
Volgens mij heeft de motor weinig tot niks gedraaid toen ie in het water lag. De uitlaat lag er denk ik w?l in, luchtfilter ni?t dus. Startmotor draait niet dus.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Om te beginnen : prijs u gelukkig met uw vriend ! Image

Het maakt waarschijnlijk niet meer uit, maar het zou dan toch wel fijn zijn om te weten te komen hoe dat er zo rap zo veel modder en water in uw motorblok geraakt is. Er zijn normaal gezien niet zoveel wegen langswaar water in je blok kan komen : via uitlaat, via inlaat, via openingen die er normaal niet zijn... Image

Nu, het blok is van het dry sump-type, uwe maat zal wel weten wat dat is. Tijdens het rijden zit er in het blok dus gewoon genoeg olie om te smeren. De grote voorraad olie zit in een aparte tank. Misschien dat een dry sump-motor gevoeliger is voor een "overstroming" dan een wet-sump motor, omdat er bij een wet-sump motor gewoon meer olie is om zich met het water te mengen, waardoor dat water minder kans krijgt om schadelijk te zijn?

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Gezocht : motorblok voor Ktm 990 Adv

Post by bompa »

Ik heb door de jaren heen toch al wel het een en ander gezien met moto's en slijk en water Image kruipt overal tussen en in,
vroeger met de trommelremmen op de enduro's , na een paar uur vettig vies weer in het slijk bijna geen remmen ni meer
,na elke rit trommelremmen uitkuisen, heb er al gezien die bijna geen vering meer hadden met gewoon altijd maar te rijden en nooit is de vering en de achterbrug er af te halen en te smeren.

Bij mij in den tijd op een vettige cross ,de gas bleef hangen, vol gas open met de start Image er was wat van dat slijkwater langs de binnenkant van het rubber dat over de carburateur zat gekomen en zo een paar korreltjes slijk tussen de gasschuif komen te zitten ,nadien het rubber over de carb. altijd afgeplakt met plakband .

Post Reply