Yamaha XT660Z Tenere 2008 - VERKOCHT

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Yamaha XT660Z Tenere

Post by laouen »

Bart wrote:Die lengte zal niet zo'n probleem zijn; ze torent 5 cm boven me uit met haar meter 84 :lol:
damn, lucky bastard! je vriendin bedoel ik h? :sweeet:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Yamaha XT660Z Tenere

Post by bompa »

Als ik moest kiezen zou het eigenlijk ni moeilijk zijn :grin: ik ben het meeste weg met mijne Ten. 660 Z, als je ni tegen 160 km h
en harder wil rondscheuren is dat de moto, bij mij toch , daar kan je overal mee komen .
Mijne guzzi california daar rij ik ook wel graag mee maar als ik daar ver mee rij +-250 a 300km krijg ik het er van in mijne rug als ik niet wat uitkijk hoe ik er mee rij.
Mijne KTM 990 ook plezant om mee te rijden daar rij ik ook graag mee ook offroad :grin:

Maar om een of ander reden ben ik meestal met mijne Tenere 660 weg als ik alleen rij ,echt eentje waar je heel veel mee kan op zijn allroad banden :mrgreen: ,
De offroad paden die je nog kan berijden valt nog wel redelijk mee, allee voor de moment hierachter toch nog

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re:Yamaha XT660Z Tenere

Post by Droopy »

duibhce Kaelann wrote: inderdaad. Die vering is zowel op de weg als off road een serieuze upgrade.
Is de zithoogte anders dan origineel met die vering? (hoger/lager)

duibhce Kaelann wrote:Of die 48pk voldoende zijn is iets heel persoonlijk. ...Maar aan hoge snelheid heb je wat minder overschot, dus tragere voertuigen voorbij steken vraagt wat meer planning.
Wat noem je hoge snelheden :?:
Concreet voorbeeld : als je 80 aan het rijden ben top een weg waar 90 mag moet je dan ook beginnen plannen als je wil inhalen of gaat dit nog vlot?

oh ja : heeft dat beestje ook een naam en heeft hij/zij abs :?:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re:Re:Yamaha XT660Z Tenere

Post by duibhce Kaelann »

Droopy wrote: Is de zithoogte anders dan origineel met die vering? (hoger/lager)

Wat noem je hoge snelheden :?:
Concreet voorbeeld : als je 80 aan het rijden ben top een weg waar 90 mag moet je dan ook beginnen plannen als je wil inhalen of gaat dit nog vlot?

oh ja : heeft dat beestje ook een naam en heeft hij/zij abs :?:
Ik heb het niet rit op de millimeter nagemeten, maar de zithoogte is niet merkbaar verschillend van de originele.

Met hoge snelheid bedoel ik als je 100 aan het rijden bent op een 90 baan, ga je met mager moeten rekenen als je nog vlug wil voorbijsteken voor een bocht dan wanneer je met een 100pk motor rijdt.
idem op de autostrade wanneer je 120 rijdt en wil optrekken naar 130-140.

Grace, de langbenige zwarte, heeft geen ABS.:lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Re:Re:Yamaha XT660Z Tenere

Post by the riding man »

duibhce Kaelann wrote:
Met hoge snelheid bedoel ik als je 100 aan het rijden bent op een 90 baan, ga je met mager moeten rekenen als je nog vlug wil voorbijsteken voor een bocht dan wanneer je met een 100pk motor rijdt.
:
Met die ingesteldheid raad ik je ten zeerste af om een 100pk motor te rijden.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re:Re:Yamaha XT660Z Tenere

Post by duibhce Kaelann »

the riding man wrote:Met die ingesteldheid raad ik je ten zeerste af om een 100pk motor te rijden.
Ik weet niet hoe je tot die conclusie komt. :dontknow:
De mensen die regelmatig met mij mee rijden weten dat ik steevast met een (meer dan) behoorlijk marge probeer te rijden. Ik wil alleen maar zeggen dat ik met een krachtigere motor veel minder afstand tot de bocht moest overhouden om toch nog veilig te kunnen voorbij steken. En over het algemeen is dat zonder :wc: :ricky:

Anyway, ge?nteresseerden gaan mogelijk snel moeten zijn, er komt zaterdag al een ge?nteresseerde langs. :smash:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re:Re:Yamaha XT660Z Tenere

Post by Droopy »

duibhce Kaelann wrote:......

Anyway, ge?nteresseerden gaan mogelijk snel moeten zijn, er komt zaterdag al een ge?nteresseerde langs. :smash:
Twijfel, twijfel, twijfel en dat uiteindelijk enkel nog voor de zithoogte... :blink: :unsure:

Wat opzoekwerk heeft de knoop helpen doorhakken. :book:
Mijn CBF heeft een gemakkelijke zithoogte van 800 mm (hoogte zadelstand), op een Transalp met een zithoogte van 840 mm kan ik net vlot op en af stappen en heb ik geen problemen op mijn voeten aan de grond te zetten. :grin:

De zithoogte van 895 mm op je Tenere heb ik ooit uitgeprobeerd en vandaag weer even proberen te simuleren en da's dus een pak te hoog voor mijn korte pootjes. (en vooral voor mijn versleten ledematen) :ermm:

Met andere woorden : ik zat al vier dagen te tobben om na tien jaar eens met wat anders te rijden en om een bod uit te brengen maar het zal dus njet zijn. :confused:

succes met de verkoop. :wink:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re:Re:Yamaha XT660Z Tenere

Post by duibhce Kaelann »

Droopy wrote:succes met de verkoop. :wink:
Merci. Het gaat precies een druk weekend worden. Veel interesse om te komen kijken...

Als de zithoogte een probleem is en je toch graag een Tenere zou hebben, zoek dan wat verder naar een ABS model. Die zijn een stuk lager. :thumbsup:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re:Re:Yamaha XT660Z Tenere

Post by bompa »

Droopy wrote:
duibhce Kaelann wrote:......


Twijfel, twijfel, twijfel en dat uiteindelijk enkel nog voor de zithoogte... :blink: :unsure:

Wat opzoekwerk heeft de knoop helpen doorhakken. :book:
Mijn CBF heeft een gemakkelijke zithoogte van 800 mm (hoogte zadelstand), op een Transalp met een zithoogte van 840 mm kan ik net vlot op en af stappen en heb ik geen problemen op mijn voeten aan de grond te zetten. :grin:

De zithoogte van 895 mm op je Tenere heb ik ooit uitgeprobeerd en vandaag weer even proberen te simuleren en da's dus een pak te hoog voor mijn korte pootjes. (en vooral voor mijn versleten ledematen) :ermm:

Met andere woorden : ik zat al vier dagen te tobben om na tien jaar eens met wat anders te rijden en om een bod uit te brengen maar het zal dus njet zijn. :confused:

succes met de verkoop. :wink:
Maar die kan je vanzelf verlagen volgens mij met dit te vervangen http://www.motor-forum.nl/download.php/ ... 531b8e34a/
en de voorvork een cm 1 of 2 laten doorzakken en 't is in orde
Ik heb dat bij mijne Ten.niet laten zakken en kan juist met mijn tenen aan de grond maar daar leerde me leven :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re:Re:Yamaha XT660Z Tenere

Post by bompa »

Droopy wrote:
Wat opzoekwerk heeft de knoop helpen doorhakken. :book:
Mijn CBF heeft een gemakkelijke zithoogte van 800 mm (hoogte zadelstand), op een Transalp met een zithoogte van 840 mm kan ik net vlot op en af stappen en heb ik geen problemen op mijn voeten aan de grond te zetten. :grin:

De zithoogte van 895 mm op je Tenere heb ik ooit uitgeprobeerd en vandaag weer even proberen te simuleren en da's dus een pak te hoog voor mijn korte pootjes. (en vooral voor mijn versleten ledematen) :ermm:

Met andere woorden : ik zat al vier dagen te tobben om na tien jaar eens met wat anders te rijden en om een bod uit te brengen maar het zal dus njet zijn. :confused:

succes met de verkoop. :wink:
Maar die kan je vanzelf verlagen volgens mij met dit te vervangen
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... pnRxQWrRs9
en de voorvork een cm 1 of 2 te laten doorzakken en 't is in orde
Ik heb dat bij mijne Ten.niet laten zakken en kan juist met mijn tenen aan de grond , maar daar leer je wel mee leven :grin:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re:Re:Yamaha XT660Z Tenere

Post by laouen »

Droopy wrote:
duibhce Kaelann wrote:......

Anyway, ge?nteresseerden gaan mogelijk snel moeten zijn, er komt zaterdag al een ge?nteresseerde langs. :smash:
Twijfel, twijfel, twijfel en dat uiteindelijk enkel nog voor de zithoogte... :blink: :unsure:

Wat opzoekwerk heeft de knoop helpen doorhakken. :book:
Mijn CBF heeft een gemakkelijke zithoogte van 800 mm (hoogte zadelstand), op een Transalp met een zithoogte van 840 mm kan ik net vlot op en af stappen en heb ik geen problemen op mijn voeten aan de grond te zetten. :grin:

De zithoogte van 895 mm op je Tenere heb ik ooit uitgeprobeerd en vandaag weer even proberen te simuleren en da's dus een pak te hoog voor mijn korte pootjes. (en vooral voor mijn versleten ledematen) :ermm:

Met andere woorden : ik zat al vier dagen te tobben om na tien jaar eens met wat anders te rijden en om een bod uit te brengen maar het zal dus njet zijn. :confused:

succes met de verkoop. :wink:
ik zal ne keer wat roet in't eten gooien dan :blbl: Die T?n?r? mag op papier dan wel heel hoog lijken, in de praktijk valt dat door het redelijk smalle zadel wel mee. Zelfs ik met mijn 168 centimeterkes kan eigenlijk nog wel goed aan de grond. Niet plat maar toch met bijna met de bal van de voet.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re:Re:Yamaha XT660Z Tenere

Post by OzzePaa »

bompa wrote: Maar die kan je vanzelf verlagen volgens mij met dit te vervangen http://www.motor-forum.nl/download.php/ ... 531b8e34a/
en de voorvork een cm 1 of 2 te laten doorzakken en 't is in orde
Ik heb dat bij mijne Ten.niet laten zakken en kan juist met mijn tenen aan de grond , maar daar leer je wel mee leven :grin:
Ja, dat heb ik al meerdere keren mogen bewonderen, Bompa :headbang: Niet dat gij dat dikwijls nodig hebt zo op een "klein-wegskes-ritje" :thumbsup: Morgen tijdens ons Keimperit-verkenningstoerke, mag uw rooije T(ri)en nog eens de weg wijzen aan Gertruud ... ik zal mijn tenen al maar beginnen uitkuisen :lol:

En ja, ik vond die "kleine" Ten ook een hiel plezant bakske en van grootte just gepast ...Reed eigenlijk plezanter dan de "dikke" 1200-Ten vond ik. Wat sportiever aan de rol ging wel en wa eigenlijk ook leuk, mits veel schakelen en gas tegen de stuit, vanwege het ietsiepietsie tekort aan pk's. Maar dat vond ik dan ook het enige nadeel ... onafgezien van dat het een cardanloze is natuurlijk :mrgreen: :schieten:

@ Laouen : inderdaad zadelbreedte is erg belangrijk :pijlr: dat van den FJR is op 805cm dermate breed, dat ik daar kwaazi even "vlot" aan de grond kan dan op de 890cm van de GSA :!:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Re:Re:Yamaha XT660Z Tenere

Post by the riding man »

Droopy wrote:
duibhce Kaelann wrote:......



De zithoogte van 895 mm op je Tenere heb ik ooit uitgeprobeerd en vandaag weer even proberen te simuleren en da's dus een pak te hoog voor mijn korte pootjes. (en vooral voor mijn versleten ledematen) :ermm:

Met andere woorden : ik zat al vier dagen te tobben om na tien jaar eens met wat anders te rijden en om een bod uit te brengen maar het zal dus njet zijn. :confused:
De standaard zithoogte is inderdaad te hoog, ook voor mij om comfortabel en met vertrouwen te rijden, en ik ben dan niet van de kleinste met mijn 1m82.
Maar toch als je heel graag die moto wil, mag dat geen bezwaar zijn. In volgend artikel wordt glashelder beschreven hoe je dat op eenvoudige wijze kan aanpassen:

http://www.motorlife.be/Artikels/Tuning ... enere.html
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re:Re:Yamaha XT660Z Tenere

Post by bompa »

OzzePaa wrote:
bompa wrote: Maar die kan je vanzelf verlagen volgens mij met dit te vervangen http://www.motor-forum.nl/download.php/ ... 531b8e34a/
en de voorvork een cm 1 of 2 te laten doorzakken en 't is in orde
Ik heb dat bij mijne Ten.niet laten zakken en kan juist met mijn tenen aan de grond , maar daar leer je wel mee leven :grin:
Ja, dat heb ik al meerdere keren mogen bewonderen, Bompa :headbang: Niet dat gij dat dikwijls nodig hebt zo op een "klein-wegskes-ritje" :thumbsup: Morgen tijdens ons Keimperit-verkenningstoerke, mag uw rooije T(ri)en nog eens de weg wijzen aan Gertruud ... ik zal mijn tenen al maar beginnen uitkuisen :lol:
Ja mijne rooije T staat klaar :grin:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re:Re:Yamaha XT660Z Tenere

Post by Droopy »

laouen wrote:
ik zal ne keer wat roet in't eten gooien dan :blbl: Die T?n?r? mag op papier dan wel heel hoog lijken, in de praktijk valt dat door het redelijk smalle zadel wel mee. Zelfs ik met mijn 168 centimeterkes kan eigenlijk nog wel goed aan de grond. Niet plat maar toch met bijna met de bal van de voet.
..... :mad: ..... :sterrekes: ...... :w00t:

'k Zal nog wat tobben maar volgens mij is Grace morgen of overmorgen al verkocht. :wink:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Yamaha XT660Z Tenere

Post by duibhce Kaelann »

VERKOCHT!
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Yamaha XT660Z Tenere

Post by Tom Thumper »

Het was te verwachten dat die niet lang te koop ging staan, zo een schone moto voor zo een correcte prijs. :thumbsup:
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Yamaha XT660Z Tenere

Post by TRooPER »

Tom Thumper wrote:Het was te verwachten dat die niet lang te koop ging staan, zo een schone moto voor zo een correcte prijs. :thumbsup:
toch geen nieuw vriendinnetje voor de Rudy ?
:denk:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Online
User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Yamaha XT660Z Tenere

Post by zappa »

....en 't is nochtans geen blauwe die zijn nog vlugger (verkocht?) Bravo, en hopelijk mag de volgende persoon die zich in 't zadel hijst er massa's plezier aan beleven :thumbsup:
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Yamaha XT660Z Tenere 2008 - VERKOCHT

Post by duibhce Kaelann »

Ja, ne iconische motor aan ne faire prijs. Er was dus veel interesse.

Ik heb de indruk dat de nieuwe eigenaar er wel ten volle gebruik van gaat maken, dus ze zal goed terecht komen. :thumbsup:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply