Verkocht : KTm 990 Adventure

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

TK : KTm 990 Adventure

Post by Wipr »

Vroeger was het soms interessanter om te lenen ook al had je het volledige bedrag ter beschikking. Simpelweg omdat je geld op de rekening meer opbracht aan intresten dan dat je aan intresten moest betalen aan de bank. Dus eigenlijk was het beter om te lenen dan cash te betalen maar dat is al lang verleden tijd. Maar..... De financi?le markt zou de financi?le markt niet zijn mochten ze daar geen oplossing voor hebben en dat is nu een intrestenloze aflossing waarbij de banken samenwerken met bepaalde auto en motorfietsconstructeurs. De koper koopt en krijgt tal van opties erbij en een 0% financiering zit dan ook in het kortingspakket. Stel dat het normaal een intrest is van bijv 1,84% op de aankoop van de motor maar je hebt nu het 0% financiering dan betaalt de auto/motorfabrikant en specifieker de importeur van dat merk 1,84% van de het aankoopbedrag terug aan de bank.

Het is een verwaarloosbare kost omdat ze op die manier meer mensen kunnen overhalen om toch te kopen.
Uiteraard doet iedereen wat hij/zij het beste acht maar lenen heeft wel zijn voordelen en dan vooral voor inbreng van kosten voor zelfstandigen. Mits een goede verzekering (omnium bijv) is het zeker met te doen.

Er zijn mensen die gigantische bedragen aflossen voor hun huis waarvan ik dan denk dat ze gek zijn door de stress dat het met zich meebrengt elke maand zeker te moeten zijn van hun geld en de meesten onder ons zullen dan zeggen. "ja maar, dat is wel een huis waarover je spreekt he" en dan is mijn antwoord. Alles valt te relativeren en het is maar hoe je het bekijkt. Ik wil de mensen de kost niet geven elders in de wereld die hun huis door een modderstroom of overstroming, orkaan of wat dan ook letterlijk als een kaartenhuisje in elkaar zien zakken.
Het is geen geheim dat er veel mensen boven hun kunnen leven maar ook dat is een toedoen van onze consumptiemaatschappij. En als het betalen niet lukt of een normale manier dan zal het op een andere manier zijn. Betalen zul je toch en straffer nog, ik heb het al aangehaald, banken, deurwaarders, advocaten, hulpverleners en zelfs de politie. Allemaal extra werk voor deze mensen indien het betalen niet meer kan geschieden. Money makes te world go Round maar no money anymore zeker ook. :mrgreen:

Nogmaals, wij leven in een quasi onbezorgde maatschappij en kijken niet verder dan de landsgrenzen.
En toegegeven, het is makkelijk als je gewoon het geld op tafel kan leggen en het zou ons minder zorgen meegeven als we onze bron van inkomsten (tijdelijk) verliezen maar goed. Iedereen doet waar hij zich het best mee voelt.

Je rekening (letterlijk en figuurlijk) maak je zelf en niet een ander.

In mijn ideaal scenario met CEO van een multinational......dat al de dienstverleners maar aanmaningen sturen enz. Malafide praktijken met je met dezelfde wapens bestrijden.

Enfin Peter, maak je niet druk...die KTM gaat de deur wel uit hoor. Als ik als verkoper een vrijblijvende tip mag geven. Vertel pas over het motorblokincident als de mensen effectief de moeite doen om de telefoon op te nemen of willen komen kijken. Zet het niet in de advertentie zelf. Het werkt afschrikkend! Als je alles kan aantonen dan begrijp men dat wel.

Anders zet je hem maar hier en zal ik hem wel verpatsen :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

TK : KTm 990 Adventure

Post by OzzePaa »

den Bullet wrote:Dag Chichi :beer:
Inderdeed :!: :thumbsup: Trompetgeschal & vendelgezwaai : welkom Chi :headbang: En zwalpe gij tegenwoordig ook al niet op ne GS rond opt gelijknamige Vlaamsche Forum :?: :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

TK : KTm 990 Adventure

Post by laouen »

OzzePaa wrote:
den Bullet wrote:Dag Chichi :beer:
Inderdeed :!: :thumbsup: Trompetgeschal & vendelgezwaai : welkom Chi :headbang: En zwalpe gij tegenwoordig ook al niet op ne GS rond opt gelijknamige Vlaamsche Forum :?: :wink:
zwalpen is redelijk goed verwoord :whistling: het voorbije weekend van kortbij mogen aanschouwen :ricky:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by petervdc »

Wipr wrote: Als ik als verkoper een vrijblijvende tip mag geven. Vertel pas over het motorblokincident als de mensen effectief de moeite doen om de telefoon op te nemen of willen komen kijken. Zet het niet in de advertentie zelf. Het werkt afschrikkend! Als je alles kan aantonen dan begrijp men dat wel.

Anders zet je hem maar hier en zal ik hem wel verpatsen :mrgreen:
Ik denk dat ik een nieuwe advertentie ga maken, en het gewoon ni?t meer zal vermelden.

En als jij hem verkoopt, geef ik je een commissie ;-)
Keep going

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by ChiChiWaWa »

laouen wrote:
OzzePaa wrote:
zwalpe gij tegenwoordig ook al niet op ne GS rond opt gelijknamige Vlaamsche Forum :?: :wink:
zwalpen is redelijk goed verwoord :whistling: het voorbije weekend van kortbij mogen aanschouwen :ricky:
Ge kunt dan ook nie deftig rijden met da ding. Ge wordt daar lui van :ricky:

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by petervdc »

Even terug aandacht geven...
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by petervdc »

Prijsdaling, 5900?
Keep going

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

TK : KTm 990 Adventure

Post by the riding man »

petervdc wrote:Prijsdaling, 5900?
Lees het antwoord van Wipr nog eens aandachtig en lees vervolgens uw advertentie nog eens. Wipr weet waar hij over spreekt. Ik zeg niet dat je moet liegen, integendeel zelfs, eerlijk duurt het langst want anders ga je daar achteraf toch miserie mee op je hals halen. Maar je moet het nu ook niet allemaal zo uitgebreid in de verf zetten. Een advertentie moet kort en krachtig zijn, en aanzetten tot interesse. Als je daar een heel opstel bijschrijft over je blok dat wel ok? is ook al denken anderen van niet, en dat het wel ok? zal zijn omdat je er nog reizen mee gemaakt hebt enzovoort,... dat schept net niet veel vertrouwen ook al is dat goedbedoeld. Ik zou zeggen verwijder heel dat verhaal en zet er gewoon in dat na waterschade je blok door een erkend ktm dealer is vervangen door een nieuwer exemplaar zonder meer. Dat is ook de waarheid, maar geeft veel meer vertrouwen toe naar de koper toe. Als je er dan vragen over krijgt moet je dat als iets positief bekijken, jou mogelijkheid om met de verkoper in dialoog te gaan en hem uit te nodigen om te komen kijken.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

TK : KTm 990 Adventure

Post by Davy78 »

:stupid:

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by petervdc »

Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by petervdc »

Ja jongens... krijg ik een vraag van een hollander, of ik ook aan inruil doe.
In principe niet, maar ik vraag uit nieuwsgierigheid wat hij wil inruilen, en zegt "nokia 6310"...

Euh :shock: :shock: :shock:
Keep going

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

TK : KTm 990 Adventure

Post by Davy78 »

Zeg hem dat ge zonet een hoger bod hebt ontvangen van een Nokia Lumia 925.


(maar serieus, ik wil gerust ook ruilen voor mijne gsm :) )

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

TK : KTm 990 Adventure

Post by the riding man »

Kan je daar examen 8tjes mee draaien?
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
F M
Posts: 5045
Joined: 26 Oct 2009 21:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by F M »

Eigenlijk feitelijk, TRM, is het geen hoog tijd dat je weer eens een 300 cc upgrade doet? Zo een 990 heeft meer poeier dan een 690... :cool:
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

TK : KTm 990 Adventure

Post by bompa »

F M wrote:Eigenlijk feitelijk, TRM, is het geen hoog tijd dat je weer eens een 300 cc upgrade doet? Zo een 990 heeft meer poeier dan een 690... :cool:
Ja maar zo een avonture zonder reisbakken of iets is toch maar niets he

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by petervdc »

F M wrote:Eigenlijk feitelijk, TRM, is het geen hoog tijd dat je weer eens een 300 cc upgrade doet? Zo een 990 heeft meer poeier dan een 690... :cool:
Ja, vind ik ook, minstens es komen testrijden ! ;-)
Keep going

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

TK : KTm 990 Adventure

Post by Wipr »

TRM heeft al een 990 gehad als ik me niet vergis :blbl:

En Peter, je advertentie is goed hoor. Klaar en duidelijk en als er een potenti?le koper komt kijken dan en het gaat over het motorblok dan leg je dat met veel enthousiasme uit en zelf zeker geen onzekerheid laten uitschijnen. Maak er een extra positieve touch van dat enkel in het voordeel van de koper speelt.

Zit goed! Als het een troost mag wezen. De Ducati ST2 heeft een volledig jaar te koop gestaan en de VFR800 8maanden

Vroeger kon je via motor-forum.nl je motorfiets ook aanbieden en dat gaat nog steeds maar dan via een link die je naar een zoekertjes website brengt. Gezien het gigantische aantal bezoekers dat het motor-forum heeft zeker overwegen.

Ik zou hem daar zeker ook te koop aanbieden. Ik heb al meerdere dingen verkocht aan de Hollanders. Sommige dingen zijn daar nu ??nmaal duurder en zeker auto's en motorfietsen. Je motor lijkt me ideaal om bij de Noorderburen aan te bieden. Staat voertuig is goed, km-stand is ok en het type zeker ook.

Doen zou ik zeggen! Ik heb alvast de link voor je opgezocht.

http://www.motor-forum.nl/motorshopper/ ... toren.html

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

TK : KTm 990 Adventure

Post by the riding man »

petervdc wrote:
F M wrote:Eigenlijk feitelijk, TRM, is het geen hoog tijd dat je weer eens een 300 cc upgrade doet? Zo een 990 heeft meer poeier dan een 690... :cool:
Ja, vind ik ook, minstens es komen testrijden ! ;-)
Ik heb die inderdaad gehad, en dan nog wel de laatste (betere) versie van het laatste productiejaar. Buiten al die miserie dat ik daarmee gehad heb op de korte tijd dat ik hem gehad heb (exemplarisch, dus geen afbreuk op jou moto), was dat totaal mijn moto niet waar ik me goed bij voel. Bij mijn huidige 2 moto's zit mijn gevoel volledig goed. Den Duke voor af te beulen op circuit en dagelijkse verplaatsingen. Den RT voor dagtochten en meerdaagse bij mooi weer. Ik ben dus volledig voorzien voor de komende jaren.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by petervdc »

Wipr wrote:Doen zou ik zeggen! Ik heb alvast de link voor je opgezocht.
thx !
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : KTm 990 Adventure

Post by petervdc »

Yepla, nog een omruil actie, tegen een hollandse 1150gs...
No thanks, de lening moet eerst ingekort, later komt er hopelijk wel een licht dingske erbij...
Keep going

Post Reply