D� mooiste, d� beste, d� betrouwbaarste!

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by Tom Thumper »

F M wrote: Tja, mijne motor staat al een tijdje in de garage aan de druppellader. Veel zin om te rijden heb ik voor het moment niet...

En dan komt WWWWWWim hier op 2 dagen tijd zijne moto verkopen aan een veels te hoge prijs, terwijl de mijne (volgens velen hier nochtans van een supermerk) totaal geen interesse wekt.

Daar word ik stil van.
Een veel te hoge prijs? Een moto is waard wat een zot er voor geeft. Als er dus een zot is die de gevraagde prijs geeft voor die moto, dan is die moto dat dus waard. Als er geen zot is die geeft wat jij voor uw moto vraagt, dan vraag je te veel, of je moet beter zoeken naar zot die het wel wilt geven...

En ja, ik ben ook al verschillende keren erg verbaasd geweest wat zotten geven voor een tweedehands Triumph maar dat zijn dan ook d? mooiste, d? beste en d? betrouwbaarste moto's. :wink:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by Mario »

maar FM, ik wist niet eens dat uwe moto te koop stond
heb je er wel genoeg ruchtbaarheid aan gegeven

mogelijk zitten ook alle KTM-zotten op dit forum en die zijn natuurlijk allemaal bediend :oogrollen:
als ik moet kiezen tussen een KTM en een Triumph, waarbij het een gelijkaardig aanbod betreft, dan wist ik het wel

misschien winterbanden op uw KTM zetten, mogelijk is er dan meer interesse ? :devil:

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by TimS »

Met beide merken gereden, weliswaar in verschillende cilinderinhoud (Tiger 800 <-> KTM 1190) en mijn voorkeur gaat toch (zonder enige twijfel) naar het oranje merk. Rijbeleving, kwaliteit, degelijkheid etc allemaal top.

Al was de kwaliteit en degelijkheid op de Tiger ook wel dik ok. Buiten de veren ( :kots: ) kon ik er weinig op zeggen, maar qua rijbeleving zit de KTM toch een pakje hoger (al is dat puur persoonsgebonden natuurlijk).

Soepelheid: koop u een Nissan Leaf, blijkbaar ongelooflijk soepel.

@FM: geen zorgen, die geraakt wel verkocht. Binnenkort is het weer lente en beginnen mensen rond te kijken naar iets nieuws. En je weet trouwens ook niet aan welke prijs de Triumph uiteindelijk is buitengegaan.
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by wwwimmm »

F M wrote: Tja, mijne motor staat al een tijdje in de garage aan de druppellader. Veel zin om te rijden heb ik voor het moment niet...

En dan komt WWWWWWim hier op 2 dagen tijd zijne moto verkopen aan een veels te hoge prijs, terwijl de mijne (volgens velen hier nochtans van een supermerk) totaal geen interesse wekt.

Daar word ik stil van.
Ik heb nochtans ook al eens een KTM verkocht, en ook dat heeft nog niet te lang geduurd. Ik heb hem wel al na 8 maanden terug verkocht. Rommel verkoopt nu ??nmaal moeilijk, oude rommel al helemaal niet, tenzij per kg? :peepwall:
't Kan natuurlijk ook zijn dat ik zotten aantrek (soort zoekt soort? :mad: ) maar daar lig ik nu eens nie wakker van. Den Explorer is dan wel 3 maand te vroeg verkocht, die nieuwe oude sprinkhaan kleurt alweer mijn dag. :thumbsup: En dat gedaver van een ??ncylinder is bovendien een weldaad voor mijn bloedsomloop en stoelgang. :wc:
Het toekomstig Tijgerke zal daarom echter niet minder met open armen ontvangen worden.
:ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2908
Joined: 19 Oct 2009 20:28

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by Stefke »

Muug wrote:
wwwimmm wrote:, eens je verslaafd bent aan de grenzeloze soepelheid van een 3-cylinder , dan is elke 2-cylinder een regelrechte bokkige mislukking.(met een stevige korrel zout)
Altijd grappig, dat ophemelen van de grenzeloze soepelheid van die driecylinder, :ermm: ne mens zou nog gaan vergeten dat de klassieke 4-in-lijn - de meest soepele en trillingsvrije motorconfiguratie sinds ettelijke decennia - ook nog bestaat ! :whistling:
echtwaar zo ne 4 pitter is toch echt wel saai, zo nen triple is toch wel een bron van onuitputtelijk rijplezier :-)

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by robman »

Stefke wrote: echtwaar zo ne 4 pitter is toch echt wel saai, zo nen triple is toch wel een bron van onuitputtelijk rijplezier :-)


Bof ...eentje van mijn kaliber ...zorgt toch geregeld voor een ' waaaauuuwww' momentje
:smash: :mrgreen:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote:ne mens zou nog gaan vergeten dat de klassieke 4-in-lijn - de meest soepele en trillingsvrije motorconfiguratie sinds ettelijke decennia - ook nog bestaat ! :whistling:
Ik zou denken dat een 6-in-lijn of een flat-six toch wel nog een stuk soepeler en trillingsvrijer zijn. :whistling:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Online
User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote:
Muug wrote:ne mens zou nog gaan vergeten dat de klassieke 4-in-lijn - de meest soepele en trillingsvrije motorconfiguratie sinds ettelijke decennia - ook nog bestaat ! :whistling:
k zou denken dat een 6-in-lijn of een flat-six toch wel nog een stuk soepeler en trillingsvrijer zijn. :whistling:
flauwe opmerking, ge weet even goed als ik dat dat exotica is.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by F M »

En zijn er dan nog veel 4-in-lijns op de markt ?
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by Koeno »

F M wrote:En zijn er dan nog veel 4-in-lijns op de markt ?
GSX (Street / Race) -reeks bij suzuki
CB (R / F)-reeks bij honda
Z - reeks bij kawasaki
FJR / XJR / YZF R6-R1 / FZ8 / XJ6

ik denk dat als ge alles optelt ge der h??l wat bij elkaar krijgt,
maar geen adventure bikes met een 4 cilinder op eerste zicht...

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by Mario »

bij BMW zijn er ook enkele modellen, iets wat wwwimmm kan beamen :peepwall:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by Wipr »

wwwimmm wrote:
zappa wrote: ha! je ga van 't weekend de allroad rit van BMC meerijden? :grin:
Ik ga nu niet beweren dat het een uniek stuk is, maar toch, echt veel zie je die niet meer. Misschien is het wel den dienen waar de WIPR op staan kwijlen heeft toen hij nog in zijn pubertijd zat? 'k Zal hem maar snel eens een stevige poetsbeurt geven, kwestie van geen vieze ziektes op te lopen. Hier en daar zitten er zowaar nog van die witte korstjes op? :kots:
:ricky:
:peepwall: :mrgreen:

Awel dat is snel na te gaan of het diegene is waar ik op gekwijld heb. Enige verwijzing naar garage "Meskens" op de motor en ik zou er nog maar eens met Detol over gaan.

Nu over soepelheid gesproken. Ik heb de Vigor gehad en is dus dezelfde motor, frame, banden enz behalve een ander kleedje.
En als de deze motor nu niet is, dan is het souplesse. Maar de beloning binnen enkele maanden gaat des te groter zijn. (Zoals je zelf aangeeft)

Niettemin, mocht je hem Intussentijd grondig beu zijn, maak ik hier wel een plekje voor hem vrij :wink:

wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by wwwimmm »

Wipr wrote: :peepwall: :mrgreen:

Awel dat is snel na te gaan of het diegene is waar ik op gekwijld heb. Enige verwijzing naar garage "Meskens" op de motor en ik zou er nog maar eens met Detol over gaan.

Nu over soepelheid gesproken. Ik heb de Vigor gehad en is dus dezelfde motor, frame, banden enz behalve een ander kleedje.
En als de deze motor nu niet is, dan is het souplesse. Maar de beloning binnen enkele maanden gaat des te groter zijn. (Zoals je zelf aangeeft)

Niettemin, mocht je hem Intussentijd grondig beu zijn, maak ik hier wel een plekje voor hem vrij :wink:
Oef, vals alarm, geen sticker van garage Meskens? :thumbsup:

Over de XLR:
- soepelheid kan een tikkeltje beter
- wind-, koude- en regenbescherming kan ook een tikkeltje beter
- uitrusting zou ook ietsekes meer mogen zijn(geen temperatuur-, toeren- of benzinemeter en in den donkeren is de dagteller ook al niet zichtbaar)
- sinds deze week ervaar ik voor het eerst hoeveel verschil het maakt om achter een grote camion te rijden
- ik stel ook vast dat er behoorlijk wat andere bestuurders zich voorbeeldig aan de reglementaire snelheid houden
- op de E17/E40 is het derde rijvak slechts een verre droom?

Maar elke miminunuut is een dadaverende bebeleleving!
:ricky:

wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by wwwimmm »

Mario wrote:bij BMW zijn er ook enkele modellen, iets wat wwwimmm kan beamen :peepwall:
Ja ook BMW heeft een 4-in-lijn reeks. Wel spijtig dat die krukasstangen alles behalve in lijn meebewegen...
:motten: :furious3: :ruzie:

wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by wwwimmm »

F M wrote: Tja, mijne motor staat al een tijdje in de garage aan de druppellader. Veel zin om te rijden heb ik voor het moment niet...

En dan komt WWWWWWim hier op 2 dagen tijd zijne moto verkopen aan een veels te hoge prijs, terwijl de mijne (volgens velen hier nochtans van een supermerk) totaal geen interesse wekt.

Daar word ik stil van.
Ach, kopen en verkopen, 't is ook bij mij niet altijd rozegeur en maneschijn geweest. Aloewel sinds ik met Triumph rijd?

In een ver verleden, heb ik ooit eens voor een redelijk bekend Italiaans merk gekozen. :foutje:

Aankoop was >17.000 ?, verkoop(na 1,5 jaar en 35kkm) 5.200,00?! En blij dat ik er vanaf was!

Als je echt zou beginnen twijfelen aan de kwaliteit van , dan moet je er maar eens de Dender, Durme, Demer of Schelde mee inrijden. Kwaliteit komt immers vroeg of laat altijd boven drijven?
:blbl:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by petervdc »

wwwimmm wrote:Aankoop was >17.000 ?, verkoop(na 1,5 jaar en 35kkm) 5.200,00?!
wtf...
Keep going

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by robman »

wwwimmm wrote:
Over de XLR:
- soepelheid kan een tikkeltje beter
- wind-, koude- en regenbescherming kan ook een tikkeltje beter
- uitrusting zou ook ietsekes meer mogen zijn(geen temperatuur-, toeren- of benzinemeter en in den donkeren is de dagteller ook al niet zichtbaar)
- sinds deze week ervaar ik voor het eerst hoeveel verschil het maakt om achter een grote camion te rijden
- ik stel ook vast dat er behoorlijk wat andere bestuurders zich voorbeeldig aan de reglementaire snelheid houden
- op de E17/E40 is het derde rijvak slechts een verre droom?

Maar elke miminunuut is een dadaverende bebeleleving!
:ricky:

Oei

Zonder 'Gear indicator ' of wa ????? :roll: :shock: :shock: :shock: :mrgreen:

wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

D? mooiste, d? beste, d? betrouwbaarste!

Post by wwwimmm »

robman wrote: Oei

Zonder 'Gear indicator ' of wa ????? :roll: :shock: :shock: :shock: :mrgreen:
Geen visuele gear-indicator, maar wel een akoestische... :thumbsup:
:ricky:

wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

Re: D� mooiste, d� beste, d� betrouwbaarste!

Post by wwwimmm »

Tot spijt van wie 't benijdt, den SLR is al terug de deur uit. Na meer dan 9000 km zonder het minste probleem(tenzij wat barre kou tijdens de afgelopen maand februari), werd het tijd voor iets nieuws. Meer dan 3 maand wachten, maar de beloning is des te beter:
Image
Image
Image

De juiste keuze! Een keuze voor meer plezier en (wat) minder comfort. Maar na 3 maand SLR voel je van dat laatste niks meer...
:sunny: :pom: :sweetheart:

User avatar
Stefke
Posts: 2908
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: D� mooiste, d� beste, d� betrouwbaarste!

Post by Stefke »

Best wel een lelijk hok zeg! 8-)

Post Reply