Honda VFR 800 1998

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
User avatar
Muug
Posts: 11755
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda VFR 800 1998

Post by Muug »

tuurlijk tuurlijk tuurlijk,
ge moet mijn zin ook lezen gelijk 'm er staat en er niks anders bijdenken.
dus gewoon " ik vind 10.000 euro voor ne moto nog steeds veel "
en dan stop, geen extra interpretaties aan geven
:thumbsup:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Honda VFR 800 1998

Post by petervdc »

F M wrote:Ik herinner me toch dat hier een aantal 950/990-eigenaars de 1190 over the top vonden, en zich afvroegen waarom KTM niet met een tussenmodel uitkwam, als 'echte' opvolger van de 990
Denk dat een aantal offroad reizigers dat wel wilden, een 990 die 50kg lichter is.

Eerlijk gezegd is de 1190 erover h?, te veel power (de sport modus gebruik ik zelden dus), en kvind hem te zwaar ook (als in, verplaatsen in stilstand).
Maar kben er wel f?rm content van.
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Honda VFR 800 1998

Post by F M »

Haha, komend van alleen maar toermotoren vind ik de 1190 erg licht. De eerste motor die ik redelijk aan de hand kan houden.
En die sportmodus? Als het droog ligt, is dat het eerste wat ik doe: sportmodus inschakelen. Zalig gewoon !
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Honda VFR 800 1998

Post by Droopy »

Davy78 wrote:Gisteren testrit gedaan met africa twin bij dirk van mol in temse. Mooie moto, heel knap dashboard ook. Maar ik moet zeggen dat ik mij veel sneller thuis voel op een tiger 800. Nee, de AT gaat het niet worden.
En de Honda VFR800X Crossrunner :?: http://www.fl.honda.be/motorcycles/rang ... rview.html

Het motorblok zal je wel bekend zijn zeker. :wink:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Honda VFR 800 1998

Post by Davy78 »

Voila. Heb daarnet ne poot gezet. En VFR wordt overgenomen.

Image

Ik ga mijn signature moeten aanpassen ...

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Honda VFR 800 1998

Post by Jopet »

Prachtig, veel rijplezier :thumbsup:

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Honda VFR 800 1998

Post by Droopy »

:thumbsup: Mooie keuze.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Honda VFR 800 1998

Post by Tom Thumper »

:wav: Triumphantly! :wav:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11755
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda VFR 800 1998

Post by Muug »

ha, zo nen Transformers-moto ! :mrgreen:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Honda VFR 800 1998

Post by Davy78 »

Oink?

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Honda VFR 800 1998

Post by Stefke »

Awel Davy, vandaag eens gekeken op een Tiger 800. Daar past een givi topkofferplaat op achteraan. En dus ook een Givi topkoffer. https://www.rad.eu/nl/c/p/34288-givi-to ... sr6401.htm . Beetje sleutelen en 't is gepiept. :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Honda VFR 800 1998

Post by OzzePaa »

Da's idd iets totallement? different? dan een VFR :grin:
Felixitaties met de schone white lady, Davy ...
Is dat ene zoals ook Kirikoe int blauw heeft :?: Nen XC, XCx, XCx ?low, XCA, XR, XRx, XRx-low en XRT :?: :?: :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Honda VFR 800 1998

Post by Davy78 »

Stefke wrote:Awel Davy, vandaag eens gekeken op een Tiger 800. Daar past een givi topkofferplaat op achteraan. En dus ook een Givi topkoffer. https://www.rad.eu/nl/c/p/34288-givi-to ... sr6401.htm . Beetje sleutelen en 't is gepiept. :thumbsup:
Is inderdaad al een veel redelijkere prijs dan het triumph gerief :)
Is dat ene zoals ook Kirikoe int blauw heeft :?: Nen XC, XCx, XCx ?low, XCA, XR, XRx, XRx-low en XRT :?: :?: :?:
Het is het 2012 model, de non-xc versie met een kleiner voorwiel. Die versies met 3 letterkes zijn de nieuwe modellen met tractie controle etc ...

En nu is het hopen dat ik snel mijn nummerplaat heb ... maar naar het schijnt is dat tegenwoordig een kwestie van dagen.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Honda VFR 800 1998

Post by Droopy »

Davy78 wrote:
En nu is het hopen dat ik snel mijn nummerplaat heb ... maar naar het schijnt is dat tegenwoordig een kwestie van dagen.
Als je verzekeraar die 's morgens of in de vroege namiddag besteld dan heb je die de volgende werkdag in de bus. :wink:

User avatar
Muug
Posts: 11755
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda VFR 800 1998

Post by Muug »

Davy78 wrote:Oink?
kom kom, ge kent die Transformers-films toch, waarin auto's en dergelijke eigenlijk robots blijken te zijn van een andere beschaving. Wel, ik vind de looks van de Triumphs perfect overeenkomen met de voertuigen die in die films voor komen.
Vandaar, voor mij : nen Transformer-moto.
Heel concreet wil dat voor mij zeggen : een moto die op 't eerste zicht geen coherent design heeft, maar waar gewoon lukraak enkele onderdelen bij elkaar gevezen zijn, zonder op voorhand na te peizen of dat wel "assorti" is of niet (bmw gs bvb....) . :mrgreen: Let wel: dit is MIJN persoonlijke visie, en over smaak valt nooit te twisten :blbl: Daarmee heb ik trouwens nog niet eens gezegd of ik die dan wel of niet schoon vind. ;-)

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Honda VFR 800 1998

Post by pingu »

Triumph day! En nog ne witte ook. Ik kan uit persoonlijke ervaring melden dat dat de beste zijn :mrgreen:
Triumph koffers zijn idd nogal prijzig, zwaar en al bij al (binnenin) niet zo groot.
Veel plezier ermee!

Tip: (voor)spatbordverlenger kost niet teveel en houdt de radiator smurrievrij...

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Honda VFR 800 1998

Post by pingu »

Muug wrote:kom kom, ge kent die Transformers-films toch, waarin auto's en dergelijke eigenlijk robots blijken te zijn van een andere beschaving. Wel, ik vind de looks van de Triumphs perfect overeenkomen met de voertuigen die in die films voor komen.
Vandaar, voor mij : nen Transformer-moto.
Yup, mee eens. Ik vind dat wel iets hebben trouwens, voor dit type moto dan :grin: Triumphs lijken inderdaad wel ontworpen door een andere, meer geavanceerde beschaving. :beer:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Honda VFR 800 1998

Post by Davy78 »

pingu wrote:Triumphs lijken inderdaad wel ontworpen door een andere, meer geavanceerde beschaving. :beer:
Gij zijt nog nooit op vakantie geweest aan de spaanse kust he ... Zo zou ik de britten nu toch niet direct omschrijven :)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Honda VFR 800 1998

Post by Wipr »

Dit weekend effe over het kanaal geweest en ik zei tegen de medereiziger dat Britten over het algemeen toch lelijke mensen zijn waarop hij zei: ja dat komt door de inteelt doorde eeuwen heen (een eiland he) :wink: :mrgreen:

Maar met schoonheid alleen win je geen (belangrijke) prijzen.

Maw, een miss/mister? (Is motor nu vrouwelijk of mannelijk) is triumph niet (met uitzondering van de daytona 595) maar de zit van de 800 vond ik het beste dat ik getest had .

Maar of wij het nu mooi of lelijk vinden is van geen belang.

Proficiat en veel veilige KMS :thumbsup: :thumbsup:

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Honda VFR 800 1998

Post by Nickel »

Gefeliciteerd met dit mooi machien. Succes er mee.
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

Post Reply