Honda VFR 800 1998

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Honda VFR 800 1998

Post by Nickel »

duibhce Kaelann wrote: Als ik zo wat lees op het net zou er aan die DCT versie van de AT ook al wel eens een recall actie kunnen aankomen. Al van verschillende mensen gehoord waarbij de knop voor de DCT blijft "hangen" en je dus ofwel altijd in eerste of altijd in hoogste versnelling aan het rijden bent :mrgreen:
Of nog erger....hij zit in een valse neutraal.....toeren de hoogte in en dan plots in eerste...... met ongewilde wheelie tot gevolg...heb ik ook al gelezen..... schijnt te maken hebben met vocht in de linkse knoppenwinkel......thank god we have traction control :lol:

ik zou sowieso toch voor de manual gaan hoor... :mrgreen:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Honda VFR 800 1998

Post by Stefke »

Wipr wrote:De tiger is blijkbaar gegeerd spul maar ik zou precies voor de betrouwbaarheid van de nieuwe vstrom gaan. En een tiger zie je veel rijden terwijl ik de nieuwe vstrom nog niet in het straatsbeeld heb gezien.
hahaha, eenTriumph is volgens mij betrouwbaarder dan alle jappen samen... :mrgreen: Nogal wiedes dat ge geen V-strom ziet, voor dat geld zijn er betere, aantrekkelijkere modellekes leverbaar die dan ook nog eens veel plezanter rijden... :whip:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Honda VFR 800 1998

Post by Wipr »

Mja Stefke, je hebt een punt :wink:

@muug: was het een test in het maart nr of al van februari? En dat van motoplus. Ga er morgen achter zoeken. Wil wat lectuur voor op de vlieger vrijdag.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda VFR 800 1998

Post by Muug »

wipr, het is het april nummer. Die mannen zijn een beetje raar, altijd minstens een halve maand te vroeg.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Honda VFR 800 1998

Post by pingu »

Wipr wrote:Mja Stefke, je hebt een punt :wink:

@muug: was het een test in het maart nr of al van februari? En dat van motoplus. Ga er morgen achter zoeken. Wil wat lectuur voor op de vlieger vrijdag.
MotoPlus is de 05/2016 (geen maand, dat boekske komt tweewekelijks uit).

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Honda VFR 800 1998

Post by Davy78 »

Gisteren testrit gedaan met africa twin bij dirk van mol in temse. Mooie moto, heel knap dashboard ook. Maar ik moet zeggen dat ik mij veel sneller thuis voel op een tiger 800. Nee, de AT gaat het niet worden.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Honda VFR 800 1998

Post by Wipr »

Motoplus gevonden.

Nu was ik vandaag bij de KTM dealer voor een onderhoudje te plannen en mijne kop te laten maken door enerzijds de nieuwe Duke 690 en de 1050 Adventurer.

Nu deze adventurer hebben ze nog een pak overkaarse modellen op stock en deze mogen weg voor amper 10.000? nieuw. Dit lijkt mij een super deal die je kan doen toch? :rayof:

Volgende week tijdens mijn onderhoud ga ik eens testrijden met zo een nieuw 690 dinges. Als dat maar geen wipr gevolg kent. :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Honda VFR 800 1998

Post by F M »

Wipr wrote:... en de 1050 Adventurer.

Nu deze adventurer hebben ze nog een pak overjaarse modellen op stock en deze mogen weg voor amper 10.000? nieuw.
Ik herinner me toch dat hier een aantal 950/990-eigenaars de 1190 over the top vonden, en zich afvroegen waarom KTM niet met een tussenmodel uitkwam, als 'echte' opvolger van de 990. Nu heeft KTM dat gedaan, en dan blijkt het precies geen verkoopsucces te zijn. Rara.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda VFR 800 1998

Post by Muug »

Wipr wrote: Nu deze adventurer hebben ze nog een pak overkaarse modellen op stock en deze mogen weg voor amper 10.000? nieuw. Dit lijkt mij een super deal die je kan doen toch? :rayof:
overjaarse welk model?
ik vind 10.000 euro voor ne moto nog steeds veel :lipsrsealed2: Mijn volgende gaat er 6800 kosten, en da's meer dan genoeg zeg ik :|

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Honda VFR 800 1998

Post by Wipr »

Das een andere discussie he Muug: wat is een verantwoord bedrag voor je motor........
Je hebt gelijk dat 10.000? niet goedkoop is maar hoeveel mensen betalen er niet meer dan dat bedrag coor een occasie bijv.
Blijft dus veel geld maar voor een motorfiets van dat kaliber NIEUW vind ik dat best een koopje. Just my two cents he

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda VFR 800 1998

Post by Muug »

tuurlijk tuurlijk tuurlijk,
ge moet mijn zin ook lezen gelijk 'm er staat en er niks anders bijdenken.
dus gewoon " ik vind 10.000 euro voor ne moto nog steeds veel "
en dan stop, geen extra interpretaties aan geven
:thumbsup:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Honda VFR 800 1998

Post by petervdc »

F M wrote:Ik herinner me toch dat hier een aantal 950/990-eigenaars de 1190 over the top vonden, en zich afvroegen waarom KTM niet met een tussenmodel uitkwam, als 'echte' opvolger van de 990
Denk dat een aantal offroad reizigers dat wel wilden, een 990 die 50kg lichter is.

Eerlijk gezegd is de 1190 erover h?, te veel power (de sport modus gebruik ik zelden dus), en kvind hem te zwaar ook (als in, verplaatsen in stilstand).
Maar kben er wel f?rm content van.
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Honda VFR 800 1998

Post by F M »

Haha, komend van alleen maar toermotoren vind ik de 1190 erg licht. De eerste motor die ik redelijk aan de hand kan houden.
En die sportmodus? Als het droog ligt, is dat het eerste wat ik doe: sportmodus inschakelen. Zalig gewoon !
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Honda VFR 800 1998

Post by Droopy »

Davy78 wrote:Gisteren testrit gedaan met africa twin bij dirk van mol in temse. Mooie moto, heel knap dashboard ook. Maar ik moet zeggen dat ik mij veel sneller thuis voel op een tiger 800. Nee, de AT gaat het niet worden.
En de Honda VFR800X Crossrunner :?: http://www.fl.honda.be/motorcycles/rang ... rview.html

Het motorblok zal je wel bekend zijn zeker. :wink:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Honda VFR 800 1998

Post by Davy78 »

Voila. Heb daarnet ne poot gezet. En VFR wordt overgenomen.

Image

Ik ga mijn signature moeten aanpassen ...

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Honda VFR 800 1998

Post by Jopet »

Prachtig, veel rijplezier :thumbsup:

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Honda VFR 800 1998

Post by Droopy »

:thumbsup: Mooie keuze.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Honda VFR 800 1998

Post by Tom Thumper »

:wav: Triumphantly! :wav:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda VFR 800 1998

Post by Muug »

ha, zo nen Transformers-moto ! :mrgreen:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Honda VFR 800 1998

Post by Davy78 »

Oink?

Post Reply