Honda VFR 800 1998

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Honda VFR 800 1998

Post by F M »

:lol: Die vind IK juist mooi ! :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Honda VFR 800 1998

Post by Nickel »

Wipr wrote:...

Maarrrrrr als je een African Twin kan kopen zou ik niet twijfelen toch?
....

En hij (of zij) rijdt prima die nieuwe Africa Twin. All? toch voor amateurs lijk ik :mrgreen:
Een paar weken terug een dagtochtje van 250km gedaan met ene als vervangmoto tijdens het (verlopig) vervangen van mijn cardan op mijne CT (recall actie Honda)

Was wel de Dct versie. Werd na een half uurke aanpassen wel leuk, moet met manuele versie dus nog veel leuker zijn, volgens mij dan toch.
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Honda VFR 800 1998

Post by Davy78 »

F M wrote:
Davy78 wrote: Heb je deze al eens gezien. Iets hogere vraagprijs, maar minder kilometers, iets minder oud en 12 maanden garantie:
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as
En ik stel me ook vragen bij die garantie ... heb al gezien dat er bij die garantie voorwaarden bvb staat dat enjel fabriekfouten gedekt zijn etc ... (vrij zinloos op een motor van bijna 10 jaar oud)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Honda VFR 800 1998

Post by Wipr »

De tiger is blijkbaar gegeerd spul maar ik zou precies voor de betrouwbaarheid van de nieuwe vstrom gaan. En een tiger zie je veel rijden terwijl ik de nieuwe vstrom nog niet in het straatsbeeld heb gezien.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Honda VFR 800 1998

Post by duibhce Kaelann »

Nickel wrote:Was wel de Dct versie. Werd na een half uurke aanpassen wel leuk, moet met manuele versie dus nog veel leuker zijn, volgens mij dan toch.
Als ik zo wat lees op het net zou er aan die DCT versie van de AT ook al wel eens een recall actie kunnen aankomen. Al van verschillende mensen gehoord waarbij de knop voor de DCT blijft "hangen" en je dus ofwel altijd in eerste of altijd in hoogste versnelling aan het rijden bent :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Honda VFR 800 1998

Post by Davy78 »

Wipr wrote:En een tiger zie je veel rijden terwijl ik de nieuwe vstrom nog niet in het straatsbeeld heb gezien.
Who cares? :)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda VFR 800 1998

Post by Muug »

Wipr wrote:
Muug wrote:Die KTM 1050 krijgt in de laatste BIKE lovende kritieken! Ze verschieten er zelfs van hoe "wild" dat blokske is. Ze hebben een multitest gedaan tussen deze KTM, de V-Strom en de Africa Twin.
Super, deze test wil ik graag eens lezen. Is deze test ook online te vinden? Kan je BIKE bij de betere Belgische krantenboer gewoon krijgen?
Gij woont in A'pen, gij gaat dat gemakkelijker vinden als ik. Ik heb al (grote) tijdschriftenwinkels in 't centrum gezien die dat hebben. Ik wil u dit exemplaar anders wel opsturen hoor, 'k heb het gelezen.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Honda VFR 800 1998

Post by pingu »

Muug wrote:Die KTM 1050 krijgt in de laatste BIKE lovende kritieken! Ze verschieten er zelfs van hoe "wild" dat blokske is. Ze hebben een multitest gedaan tussen deze KTM, de V-Strom en de Africa Twin.
Klinkt bekend, in de laatste MotoPlus stond een vergelijkingstest tussen dezelfde drie. De AT kwam daar trouwens als beste uit, ook voor asfalt gebruik. Maar de KTM werd vermeld als "hoogste fun-factor".

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Honda VFR 800 1998

Post by pingu »

Stefke wrote:
Davy78 wrote:
En wat is het budget ?
Niet veel hoger dan 10.000. De duurste motor die ik momenteel in overweging neem is een africa twin (dealer neemt dan mijn vfr over).
Dan ga ik natuurlijk in de Triumph-stal shoppen... :cool: Een Tiger 800 of een Tiger 1050 Sport, 't mag zelfs een tweedehandsje zijn.. :ricky: Misschien is daar al een Explorer voor te vinden... :whip:
Of als het dan toch een 3-cyl moet zijn, mss iets met het Yamaha MT-09 blok?
Eerlijk gezegd staat die MT-09 Tracer hoog op de lijst voor als m'n Tiger 800 aan vervanging toe is...

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Honda VFR 800 1998

Post by petervdc »

[quote="pingu"]

Ja, schijnt heel goed te zijn. En Japans ook.

En 3 cylinder
Keep going

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Honda VFR 800 1998

Post by Nickel »

duibhce Kaelann wrote: Als ik zo wat lees op het net zou er aan die DCT versie van de AT ook al wel eens een recall actie kunnen aankomen. Al van verschillende mensen gehoord waarbij de knop voor de DCT blijft "hangen" en je dus ofwel altijd in eerste of altijd in hoogste versnelling aan het rijden bent :mrgreen:
Of nog erger....hij zit in een valse neutraal.....toeren de hoogte in en dan plots in eerste...... met ongewilde wheelie tot gevolg...heb ik ook al gelezen..... schijnt te maken hebben met vocht in de linkse knoppenwinkel......thank god we have traction control :lol:

ik zou sowieso toch voor de manual gaan hoor... :mrgreen:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Honda VFR 800 1998

Post by Stefke »

Wipr wrote:De tiger is blijkbaar gegeerd spul maar ik zou precies voor de betrouwbaarheid van de nieuwe vstrom gaan. En een tiger zie je veel rijden terwijl ik de nieuwe vstrom nog niet in het straatsbeeld heb gezien.
hahaha, eenTriumph is volgens mij betrouwbaarder dan alle jappen samen... :mrgreen: Nogal wiedes dat ge geen V-strom ziet, voor dat geld zijn er betere, aantrekkelijkere modellekes leverbaar die dan ook nog eens veel plezanter rijden... :whip:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Honda VFR 800 1998

Post by Wipr »

Mja Stefke, je hebt een punt :wink:

@muug: was het een test in het maart nr of al van februari? En dat van motoplus. Ga er morgen achter zoeken. Wil wat lectuur voor op de vlieger vrijdag.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda VFR 800 1998

Post by Muug »

wipr, het is het april nummer. Die mannen zijn een beetje raar, altijd minstens een halve maand te vroeg.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Honda VFR 800 1998

Post by pingu »

Wipr wrote:Mja Stefke, je hebt een punt :wink:

@muug: was het een test in het maart nr of al van februari? En dat van motoplus. Ga er morgen achter zoeken. Wil wat lectuur voor op de vlieger vrijdag.
MotoPlus is de 05/2016 (geen maand, dat boekske komt tweewekelijks uit).

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Honda VFR 800 1998

Post by Davy78 »

Gisteren testrit gedaan met africa twin bij dirk van mol in temse. Mooie moto, heel knap dashboard ook. Maar ik moet zeggen dat ik mij veel sneller thuis voel op een tiger 800. Nee, de AT gaat het niet worden.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Honda VFR 800 1998

Post by Wipr »

Motoplus gevonden.

Nu was ik vandaag bij de KTM dealer voor een onderhoudje te plannen en mijne kop te laten maken door enerzijds de nieuwe Duke 690 en de 1050 Adventurer.

Nu deze adventurer hebben ze nog een pak overkaarse modellen op stock en deze mogen weg voor amper 10.000? nieuw. Dit lijkt mij een super deal die je kan doen toch? :rayof:

Volgende week tijdens mijn onderhoud ga ik eens testrijden met zo een nieuw 690 dinges. Als dat maar geen wipr gevolg kent. :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Honda VFR 800 1998

Post by F M »

Wipr wrote:... en de 1050 Adventurer.

Nu deze adventurer hebben ze nog een pak overjaarse modellen op stock en deze mogen weg voor amper 10.000? nieuw.
Ik herinner me toch dat hier een aantal 950/990-eigenaars de 1190 over the top vonden, en zich afvroegen waarom KTM niet met een tussenmodel uitkwam, als 'echte' opvolger van de 990. Nu heeft KTM dat gedaan, en dan blijkt het precies geen verkoopsucces te zijn. Rara.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Honda VFR 800 1998

Post by Muug »

Wipr wrote: Nu deze adventurer hebben ze nog een pak overkaarse modellen op stock en deze mogen weg voor amper 10.000? nieuw. Dit lijkt mij een super deal die je kan doen toch? :rayof:
overjaarse welk model?
ik vind 10.000 euro voor ne moto nog steeds veel :lipsrsealed2: Mijn volgende gaat er 6800 kosten, en da's meer dan genoeg zeg ik :|

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Honda VFR 800 1998

Post by Wipr »

Das een andere discussie he Muug: wat is een verantwoord bedrag voor je motor........
Je hebt gelijk dat 10.000? niet goedkoop is maar hoeveel mensen betalen er niet meer dan dat bedrag coor een occasie bijv.
Blijft dus veel geld maar voor een motorfiets van dat kaliber NIEUW vind ik dat best een koopje. Just my two cents he

Post Reply