KTM Duke 690

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft

petervdc

Re: KTM Duke 690

Post by petervdc » 18 Oct 2016 08:42

Keep going

F M

Post by F M » 18 Oct 2016 10:04

Een motor waar het niet mee klikt, ik kan er van meespreken.

(Bij mij wel maar één keer :mrgreen: )
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr

Post by Wipr » 18 Oct 2016 14:13

Ach ja,
Ieder zijn eigen pad en visie natuurlijk maar heb dit jaar al vijf begrafenissen achter de rug. Kameraad 37j, andere kameraad 44j, grootmoeder rond de 90j, kennis 53j en vader van een beste maat 65j.

Buiten de grootmoeder zijn het dus 4/5 mensen die te jong gestorven zijn. Als het leven dan toch in een vingerknip voorbij is, ons leven naar astronomische normen gewoon niets voorstelt, dat je simpelweg maar eenmaal leeft. Dus heb ik er totaal geen moeite mee om iets na X aantal tijd te verkopen. Ook al verlies ik daar op. En "verliezen" tussen aanhalingstekens want ik zie dat niet als een verlies. Een vrouw en kinderen en toch heb ik altijd gezegd dat het mijn leven is, zelf aan het altaar zei ik dit. Je leeft met andere mensen maar je doet wat je zelf voelt wat je moet doen. Rekening houden met anderen doe je soms wel maar niet ten koste van mijn gevoelsmatige ik.

Het financiële verlies is spijtig maar buiten dit geschreven te hebben gaat het gevoel niet.

Dus KTM Duke 690. Fantastische motor maar niet voor mij!

Koeno

Post by Koeno » 18 Oct 2016 14:17

Ruilen voor een CB Sevenfifty? :p :twisted:
- Things should be made as simple as possible... But not simpler. -

petervdc

Post by petervdc » 18 Oct 2016 14:24

Wipr wrote:Dus KTM Duke 690. Fantastische motor maar niet voor mij!
Je vindt kopen/verkopen & erover praten enz leuker dan rijden ?
Dat mag hé ;-)
Keep going

Muug

Post by Muug » 18 Oct 2016 14:27

Onze BMW XCountry was ook op een half jaar de deur uit... testritjes allemaal goed en wel, maar ' t is meestal pas na een paar weken rijden dat ge weet of het iets voor u is.

En waar een wil is is een weg.... ik had lang geleden onze VFR750 gekocht vlak voor een harde winter, en ik ben daar veel mee naar 't werk moeten rijden. Na een ouwe Bol d'Or was die VFR een retestrake buikschuiver en dat vraagt om een totaal andere manier van rijden. Man, ik heb daar op gekafferd ! Maar ik moest en wou en zou hem baas worden. :evil: En dat is toen goed gelukt en we hebben daar de mooiste reizen van ons leven mee gedaan.
Maar als 't echt van geen kanten klikt, no time to waste, buiten ermee, ik snap dat wel.

Wipr

Post by Wipr » 18 Oct 2016 20:45

petervdc wrote:
Wipr wrote:Dus KTM Duke 690. Fantastische motor maar niet voor mij!
Je vindt kopen/verkopen & erover praten enz leuker dan rijden ?
Dat mag hé ;-)
Kopen en verkopen geeft altijd wel een kick maar in dit geval zal het weinig sensationeel zijn omdat ik weet dat ik wel wat euro's moet laten vallen. Heb niet voor niets even verkoper geweest van motorfietsen natuurlijk.

En ik heb evengoed jaren gehad dat ik 10.000km's op een jaar deed puur recreatief maar die tijden zijn al lang vervlogen tijden. De Ducati ST2 en de Varadero waren de motoren waar ik de meeste km's mee gereden heb. Nog altijd in niets vergeleken met de afstanden dat andere forumleden maken maar goed.

Mocht het zover komen dan zal het sowieso terug iets worden met een kuip.

Nogmaals, de Duke rijdt motorisch gezien heel goed maar ondanks het aanwezige koppel is het allesbehalve een schakelluie motorfiets en autostrade is een ramp, ook met het schermpje er op. Zondag een 100km gereden en na 50km al een protesterend achterwerk en de dag nadien en nu dus last van nek en schouders.

Dit is een motor dat je eigenlijk moet kopen als je woont daar de bochten en open bergwegen aan je oprit starten. Dan beleef je hier immens veel plezier aan.

We zien wel...........
Ik leef nu en morgen blijft een mysterie.

Wipr

Post by Wipr » 18 Oct 2016 20:47

Ik heb in mei 1 fout gemaakt en toen gekocht omdat de Duke 1500€ goedkoper was dan de adventurer 1050 terwijl ik tijdens de testrit zoveel meer plezier had op de adventurer. Dus moraal van 't verhaal. Keuze motorfiets volledig laten afhangen van de keuze van je hart en niet je verstand. Althans voor mij

Muug

Post by Muug » 19 Oct 2016 07:18

Net omdat een mens zich kan vergissen wens ik geen nieuwe of dure 2dehandse te kopen.

Post Reply