KTM Duke 690

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: KTM Duke 690

Post by petervdc »

Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: KTM Duke 690

Post by F M »

Een motor waar het niet mee klikt, ik kan er van meespreken.

(Bij mij wel maar één keer :mrgreen: )
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: KTM Duke 690

Post by Wipr »

Ach ja,
Ieder zijn eigen pad en visie natuurlijk maar heb dit jaar al vijf begrafenissen achter de rug. Kameraad 37j, andere kameraad 44j, grootmoeder rond de 90j, kennis 53j en vader van een beste maat 65j.

Buiten de grootmoeder zijn het dus 4/5 mensen die te jong gestorven zijn. Als het leven dan toch in een vingerknip voorbij is, ons leven naar astronomische normen gewoon niets voorstelt, dat je simpelweg maar eenmaal leeft. Dus heb ik er totaal geen moeite mee om iets na X aantal tijd te verkopen. Ook al verlies ik daar op. En "verliezen" tussen aanhalingstekens want ik zie dat niet als een verlies. Een vrouw en kinderen en toch heb ik altijd gezegd dat het mijn leven is, zelf aan het altaar zei ik dit. Je leeft met andere mensen maar je doet wat je zelf voelt wat je moet doen. Rekening houden met anderen doe je soms wel maar niet ten koste van mijn gevoelsmatige ik.

Het financiële verlies is spijtig maar buiten dit geschreven te hebben gaat het gevoel niet.

Dus KTM Duke 690. Fantastische motor maar niet voor mij!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: KTM Duke 690

Post by Koeno »

Ruilen voor een CB Sevenfifty? :p :twisted:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: KTM Duke 690

Post by petervdc »

Wipr wrote:Dus KTM Duke 690. Fantastische motor maar niet voor mij!
Je vindt kopen/verkopen & erover praten enz leuker dan rijden ?
Dat mag hé ;-)
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: KTM Duke 690

Post by Muug »

Onze BMW XCountry was ook op een half jaar de deur uit... testritjes allemaal goed en wel, maar ' t is meestal pas na een paar weken rijden dat ge weet of het iets voor u is.

En waar een wil is is een weg.... ik had lang geleden onze VFR750 gekocht vlak voor een harde winter, en ik ben daar veel mee naar 't werk moeten rijden. Na een ouwe Bol d'Or was die VFR een retestrake buikschuiver en dat vraagt om een totaal andere manier van rijden. Man, ik heb daar op gekafferd ! Maar ik moest en wou en zou hem baas worden. :evil: En dat is toen goed gelukt en we hebben daar de mooiste reizen van ons leven mee gedaan.
Maar als 't echt van geen kanten klikt, no time to waste, buiten ermee, ik snap dat wel.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: KTM Duke 690

Post by Wipr »

petervdc wrote:
Wipr wrote:Dus KTM Duke 690. Fantastische motor maar niet voor mij!
Je vindt kopen/verkopen & erover praten enz leuker dan rijden ?
Dat mag hé ;-)
Kopen en verkopen geeft altijd wel een kick maar in dit geval zal het weinig sensationeel zijn omdat ik weet dat ik wel wat euro's moet laten vallen. Heb niet voor niets even verkoper geweest van motorfietsen natuurlijk.

En ik heb evengoed jaren gehad dat ik 10.000km's op een jaar deed puur recreatief maar die tijden zijn al lang vervlogen tijden. De Ducati ST2 en de Varadero waren de motoren waar ik de meeste km's mee gereden heb. Nog altijd in niets vergeleken met de afstanden dat andere forumleden maken maar goed.

Mocht het zover komen dan zal het sowieso terug iets worden met een kuip.

Nogmaals, de Duke rijdt motorisch gezien heel goed maar ondanks het aanwezige koppel is het allesbehalve een schakelluie motorfiets en autostrade is een ramp, ook met het schermpje er op. Zondag een 100km gereden en na 50km al een protesterend achterwerk en de dag nadien en nu dus last van nek en schouders.

Dit is een motor dat je eigenlijk moet kopen als je woont daar de bochten en open bergwegen aan je oprit starten. Dan beleef je hier immens veel plezier aan.

We zien wel...........
Ik leef nu en morgen blijft een mysterie.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: KTM Duke 690

Post by Wipr »

Ik heb in mei 1 fout gemaakt en toen gekocht omdat de Duke 1500€ goedkoper was dan de adventurer 1050 terwijl ik tijdens de testrit zoveel meer plezier had op de adventurer. Dus moraal van 't verhaal. Keuze motorfiets volledig laten afhangen van de keuze van je hart en niet je verstand. Althans voor mij

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: KTM Duke 690

Post by Muug »

Net omdat een mens zich kan vergissen wens ik geen nieuwe of dure 2dehandse te kopen.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: KTM Duke 690

Post by petervdc »

Wipr wrote:Ik heb in mei 1 fout gemaakt en toen gekocht omdat de Duke 1500€ goedkoper was dan de adventurer 1050 terwijl ik tijdens de testrit zoveel meer plezier had op de adventurer. Dus moraal van 't verhaal. Keuze motorfiets volledig laten afhangen van de keuze van je hart en niet je verstand. Althans voor mij
Idd.
Mss nu met de 1090 gaat de 1050 goedkoper worden ?
Keep going

wwwimmm
Posts: 91
Joined: 24 Jan 2016 09:35

Re: KTM Duke 690

Post by wwwimmm »

Los van alle filosofische beschouwingen is dit een uitzonderlijk schoon okkazie! :thumbsup:

Tien jaar geleden zou hij reeds verkocht geweest zijn, mits uiteraard het gebruikelijke gepingel.
Mijn voorliefde voor één-cylinders(Duke 2(640), Pegaso, SLR…)steekt alweer efkes de neus aan het venster, maar ik heb aan mezelf en mijn directe omgeving beloofd dat er geen 2de, 3de of 4de brommer meer in huis komt. 't Zou dan elke morgen opnieuw een verscheurende keuze zijn...
't Is idd niet de ideale brommer voor de autostrade of om mee op reis te gaan, maar daar buiten is 't elke minuut genieten.
(met de SLR heb ik in 3 maand tijd 9000 km gereden, waarvan behoorlijk wat autostrade en op de koop toe tijdens een behoorlijk koude en natte periode. Dat helpt om aan de verleiding te weerstaan…)

Succes met de verkoop!
:ricky:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: KTM Duke 690

Post by Wipr »

wwwimmm wrote:Los van alle filosofische beschouwingen is dit een uitzonderlijk schoon okkazie! :thumbsup:

Tien jaar geleden zou hij reeds verkocht geweest zijn, mits uiteraard het gebruikelijke gepingel.
Mijn voorliefde voor één-cylinders(Duke 2(640), Pegaso, SLR…)steekt alweer efkes de neus aan het venster, maar ik heb aan mezelf en mijn directe omgeving beloofd dat er geen 2de, 3de of 4de brommer meer in huis komt. 't Zou dan elke morgen opnieuw een verscheurende keuze zijn...
't Is idd niet de ideale brommer voor de autostrade of om mee op reis te gaan, maar daar buiten is 't elke minuut genieten.
(met de SLR heb ik in 3 maand tijd 9000 km gereden, waarvan behoorlijk wat autostrade en op de koop toe tijdens een behoorlijk koude en natte periode. Dat helpt om aan de verleiding te weerstaan…)

Succes met de verkoop!
:ricky:
Dank u wwwimmm

@ Peter: 1050 zal verdwijnen of is al niet meer verkrijgbaar .

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: KTM Duke 690

Post by Muug »

De 1090 is eigenlijk de 1050 maar dan met Euro4.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: KTM Duke 690

Post by Wipr »

Muug wrote:De 1090 is eigenlijk de 1050 maar dan met Euro4.
En 30pk meer

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: KTM Duke 690

Post by bompa »

Wipr wrote:
Muug wrote:De 1090 is eigenlijk de 1050 maar dan met Euro4.
En 30pk meer
Maar heb je al die pk's nodig :?: Als ik met mijne Tenere 660 op weg ben amuseer ik me gewoonlijk zeer goed met zijn 48 pk :grin: 'k heb moto's gehad met 165 pk , maar met mijne Tenere is het even plezant rijden vind ik ,'t is anders rijden , met mijne bandit 650 juist het zelfde , 'k weet zelfs nog niet hoeveel pk die heeft ,en 'k heb nog geen enkele pk gemist van mijn vorige meer pk moto's . :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: KTM Duke 690

Post by Muug »

neen, echt, ge hebt zoveel pk's niet nodig. En ze wél hebben en dan met al die riding modes er 100 afpitsen is eigenlijk heel erg huichelachtig 8-)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: KTM Duke 690

Post by F M »

Ach, ik was wel heel blij met die PK's in de Alpen of Vogezen. En ook heel blij dat ik ze naar 100 kon afpitsen in de gietende regen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: KTM Duke 690

Post by Stefke »

en ik ben blij met de 85pk van mijne GS, toch genoeg om een bandje af te rijden op pakweg 6000km... :roll:

maar verder was allen mijn eerste moto de enige die niet zo lang in huis bleef... :roll:
Suzuki GS500e (5000km gereden en verkocht)
NTV 650 (92000km en verkocht)
Pan European 1100 (74000km en verkocht)
GS 1150 (+-170000km en nog in huis)
Daytona 595 (10000km en nog in huis)
Sprint ST955i (werkpaard en na 271000km nog niet beu..)

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: KTM Duke 690

Post by TRooPER »

Stefke wrote:en ik ben blij met de 85pk van mijne GS, toch genoeg om een bandje af te rijden op pakweg 6000km... :roll:

maar verder was allen mijn eerste moto de enige die niet zo lang in huis bleef... :roll:
Suzuki GS500e (5000km gereden en verkocht)
NTV 650 (92000km en verkocht)
Pan European 1100 (74000km en verkocht)
GS 1150 (+-170000km en nog in huis)
Daytona 595 (10000km en nog in huis)
Sprint ST955i (werkpaard en na 271000km nog niet beu..)

Gij zou beter wat meer km's doen met uw moto's.
... :peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply