Wegenkaarten Michelin

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wegenkaarten Michelin

Post by zappa »

wegenwerken staan niet op een michelin kaart :?
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wegenkaarten Michelin

Post by Muug »

Jopet wrote: 10 Jul 2019 21:23 mijn conclusie is: diegene die met de landkaart opgegroeid zijn zullen het best met de digitale versie overweg kunnen :ricky:

Groetjes,
Jopet
Grappig genoeg ben ik onlangs tot dezelfde conclusie tegen gekomen, maar dan op vlak van computers. De jeugd van tegenwoordig is opgegroeid of wordt groot met tablets. Maar met de Windows op hun laptop kunnen ze van geen kanten overweg! Wij daarentegen zijn opgegroeid in een tijd waar een pc een grote doos was die lawaai maakte en zichzelf vol stof zoog. En er ging al eens regelmatig iets kapot, maar je kon dat er uit schroeven en vervangen.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Wegenkaarten Michelin

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 10 Jul 2019 22:32
Jopet wrote: 10 Jul 2019 21:23 mijn conclusie is: diegene die met de landkaart opgegroeid zijn zullen het best met de digitale versie overweg kunnen :ricky:

Groetjes,
Jopet
Grappig genoeg ben ik onlangs tot dezelfde conclusie tegen gekomen, maar dan op vlak van computers. De jeugd van tegenwoordig is opgegroeid of wordt groot met tablets. Maar met de Windows op hun laptop kunnen ze van geen kanten overweg! Wij daarentegen zijn opgegroeid in een tijd waar een pc een grote doos was die lawaai maakte en zichzelf vol stof zoog. En er ging al eens regelmatig iets kapot, maar je kon dat er uit schroeven en vervangen.
Volledig gelijk maar wel niet iedereen over dezelfde kam scheren. Ja, je moet het principe van een kaart kennen voordat je met Maps of andere digitale kaarten kan werken. Ja, je moet 'iets' van computers kennen voordat je er mee kan werken. Hier op het werk maak ik vooral interfaces voor professionele gebruikers, met heel hoge eisen op het vlak van fool proof-heid maar eigenlijk werken die dingen veel trager dan niet mooie schermen waarop je moet weten wat je doet. Maar ja, marketing mensen die met een tool moeten werken die er niet flashy uitziet... Maar wat je niet kent, kan je leren.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wegenkaarten Michelin

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 11 Jul 2019 11:11 Volledig gelijk maar wel niet iedereen over dezelfde kam scheren.
Dat doe ik nooit, Tom, maar misschien geven mijn posts soms wel die indruk. Maar dat is dan eerder om de lengte van de posts te beperken 8-)

Ik heb ooit eens een SF-film gezien waarin ene van 't leger een opvouwbare digitale kaart gebruikte. Dus gelijk een Michelin-kaart, maar met digitale content en touch sensitive, waarop je kon inzoomen en zo. Was wel cool. Een kaart is licht, is niet kapot als ze valt, je hebt een groot oppervlak.... dus als je dan nog kan inzoomen en ze heen en weer schuiven, zalig. 8-)

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Wegenkaarten Michelin

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 11 Jul 2019 12:49
Tom Thumper wrote: 11 Jul 2019 11:11 Volledig gelijk maar wel niet iedereen over dezelfde kam scheren.
Dat doe ik nooit, Tom, maar misschien geven mijn posts soms wel die indruk. Maar dat is dan eerder om de lengte van de posts te beperken 8-)

Ik heb ooit eens een SF-film gezien waarin ene van 't leger een opvouwbare digitale kaart gebruikte. Dus gelijk een Michelin-kaart, maar met digitale content en touch sensitive, waarop je kon inzoomen en zo. Was wel cool. Een kaart is licht, is niet kapot als ze valt, je hebt een groot oppervlak.... dus als je dan nog kan inzoomen en ze heen en weer schuiven, zalig. 8-)
dat was geen beschuldiging hoor, vooral mijn laatste regeltje vind ikzelf belangrijk, iets dat je niet kan, kan je leren. Niettegenstaande velen elke dag het tegendeel bewijzen, blijven sommige mensen er van overtuigd dat je ofwel iets kan, ofwel kan je het niet en dan bljft dat zo.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Wegenkaarten Michelin

Post by Marsman »

vandaag nog eens kunnen genieten van een old school kaart van het IGN: ZAAAAALIG :grin: :grin: :grin:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Wegenkaarten Michelin

Post by Marsman »

ge moet niet meer bellen of mailen of binnenwippen: de landkaarten zijn de deur uit. Proficiat aan de nieuwe eigenaar :grin: :grin:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Wegenkaarten Michelin

Post by F M »

Naar aanleiding van het leggen van nieuwe vloer in ons huis, zijn we geleidelijk aan bezig om de kasten uit te kuisen, want die moeten leeg en verplaatst/weggedaan worden. Ik had hier ook nog een resem aan Michelinkaarten liggen.

Nu liggen ze bij het oud papier. Ik gebruik ze toch niet meer.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply