de "GROTE MUZIEK" topic

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by Blackbert »

just, Pere Ubu en de Stranglers. Er zijn er nog wel een paar die kwa muziek niet onder punk vallen, tot ge naar de teksten luistert ... neem Working class hero van Lenon. Schitterende cover van Greenday trouwens. (die volgens mijn collega live ook schitterend zijn)

Zappa, nu ge 't zegt, was er van StuBru geen Cd(box) uit met uitsluitend Belgische Rockers?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by zappa »

Zappa, nu ge 't zegt, was er van StuBru geen Cd(box) uit met uitsluitend Belgische Rockers?
't is van Rooske Image [url]

en hier de beste videoclips van 2009 [url]
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by duibhce Kaelann »

hier vallen toch een hoop namen waar ik vroeger een hoop cassettekes van had (deels gekopieerd van Pa zijn platen, deels gekopieerd van vrienden):
- The Clash
- Creedence Clearrwater Revival
- The Dead Kenedy's
- David Bowie
- Sex Pistols
- The Who
- Metallica
- Joy Division
- Nirvana

verder in mijn jeugd ook nog enorm genoten van:
- Crosby, Stills, Nash & Young
- Wim De Craene
- Dire Straits
- Leonard Cohen
- Cat Stevens
- Bruce Springsteen
- Mike Oldfield
- Bob Marley & The Wailers
- The Doors

en van de (toen) recentere Mucky Pup, DOA, Therapy? (het vroegere werk), Pixies, Guns 'n Roses (vnml Apetite for destruction), The Levellers (het vroege werk: '90-'95), Beasty Boys, Channel Zero, Cocteau Twins, Leftfield, Sepultura, The Black Crows (eerste 2 platen), Urban Dance Squad, Morphine, Sisters of Mercy ...

ik kan zo wsch nog wel een tijdje doorgaan. Af en toe durfde ik ook al eens een Beethoven of Dvorak opzetten. Ik was niet echt trouw aan 1 bepaalde muziekstijl.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by Theo »

ik luister zo naar vanalles een beetje.

Elk muziekgenre heeft wel iets.
Dat gaat van klassiek over jazz en blues naar rock&roll en hard rock.

Enkel disco en punk hebben me nooit kunnen bekoren.
En eigenlijk had ik het voor newwave ook niet zo, alhoewel, hier en daar zat daar toch iets tussen wat beluisterbaar was.
Onze dochter van 17 luistert gretig naar mijn cd's en lp's en doet dat dus ook volledig uit vrije wil.
Onze zoon luistert eigenlijk zeer weinig naar muziek, het lijkt hel helemaal niet te boeien.
Dat zal nog wel komen zeker?

Voor de classic21-fans: op hun site kan je de volledige programma 's als podcast in mp3 downloaden.
Die staan regelmatig op mijn mediaplayer of mp3-speler.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by laouen »

Zo heeft trouwens elke artist zijn "magisch" moment, maar ze hebben ook allemaal hun "zaag"-momenten.
mja, ik ben zo jarenlang die-hard fan geweest van U2... begonnen op nieuwjaarsdag 1992 toen ik Achtung Baby cadeau kreeg van mijn peter
Die plaat is volgens mij nog steeds hun meest magische moment.

Daarna al hun oudere werk leren kennen met wisselend succes en ook wel een aantal magische momenten, maar ik kwam elke keer toch weer uit bij Achtung Baby. Dat was een hoogtepunt dat ze nooit meer bereikt hebben en tegenwoordig vind ik ze gewoon effenaf slecht Image maar Achtung Baby zit nog vaak integraal in de mp3-speler en daar zal ik ook nooit genoeg van krijgen.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by den Bullet »

Vanavond om 23:30 uur op Canvas The Blues

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by Muug »

tegenwoordig vind ik ze gewoon effenaf slecht Image
Ah, toch nog iemand die mijn mening over hen deelt. Image

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by Kwakkel »

tegenwoordig vind ik ze gewoon effenaf slecht Image
Ah, toch nog iemand die mijn mening over hen deelt. Image
Image ik heb ze nooit goed gevonden en vind het de meest overroepen groep aller tijden.....[/size:2j0zn4r6] Image



AMEN Image


Heb gistere nog naar stukken van queen in wembley 1986 zitten kijken. En naar stukken van Tori Amos en Kate Bush. zelfs paar clipkes van de Simple Minds opgezet...
Vandaag naar Rotting Christ, Bloodbath, Immortal,... zitten luisteren. Hangt zowat af van dag tot dag Image
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by Blackbert »

Image
grease up your baby for a ball on the hill

Mario
Posts: 739
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by Mario »

Ik heb juist voor zowat het eerst in m'n leven geluisterd naar een liedje van Daan.
"Icon" of zoiets en dat stond mij wel aan. Image
Ik ken die mens enkel van naam en een beetje van reputatie (een soort kameleon als ik het goed heb), maar misschien moet ik toch maar eens een cd kopen.

Buiten 'Sunday bloody sunday' heb ik U2 ook nooit de moeite gevonden (enfin, de hits die ik ervan gehoord heb (jaren '80), de rest ken ik gewoon niet).

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by duibhce Kaelann »

Ik heb juist voor zowat het eerst in m'n leven geluisterd naar een liedje van Daan.
"Icon" of zoiets en dat stond mij wel aan. Image
Ik ken die mens enkel van naam en een beetje van reputatie (een soort kameleon als ik het goed heb), maar misschien moet ik toch maar eens een cd kopen.
Daan is een beetje een [i:slpedf3n]specialleke[/i:slpedf3n]. Misschien dat je Daan op zich nu voor het eerst hoort, maar waarschijnlijk heb je al wel gehoord van zijn andere projecten: Citizen Kane, Running Cow, Volt, Dead Man Ray. Hij maakt eigenlijk al sinds de jaren tachtig muziek van zeer wisselende genres, kwaliteit en succes (en die 2 laatste waren niet noodzakelijk gerelateerd).
Zijn grootste probleem is dat hij er niet altijd in slaagt het kitsch-gehalte van zijn muziek onder controle te houden. En af en toe gaat hij er dan ook ver over...

Maar het is imho wel ??n van de betere belgische artiesten van de laatste jaren.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by Blackbert »

Daan + Rudy Trouv? = Dead Man Ray, cd Berchem.
Die mens kan veel, ik begin hem ook steeds meer te waarderen.

en met de Rudy komt ge uit bij, alweer: dEUS. Image
vandaar komt ge uit bij 80% van Belgische artiesten die de moeite waard zijn.

Deze nog niet, maar toch content da'k gisteren dat CDke meegenomen heb:
Bony King of Nowhere. Klasse.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by zappa »

[quote]

Deze nog niet, maar toch content da'k gisteren dat CDke meegenomen heb:
Bony King of Nowhere

Ken ik alleen van horen niet van naam, maar nu wel Image

U2 : dit kan me bekoren, voor zijn ma die stierf toen hij 14 was.

Ook een grote madam
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by laouen »

Ik heb juist voor zowat het eerst in m'n leven geluisterd naar een liedje van Daan.
"Icon" of zoiets en dat stond mij wel aan. Image
Ik ken die mens enkel van naam en een beetje van reputatie (een soort kameleon als ik het goed heb), maar misschien moet ik toch maar eens een cd kopen.
der was onlangs nog een docu over op Canvas en dat was wreed impressionant Image Allez ja, ik kende Daan al wel, maar dat die in zoveel groepkes gezeten had Image
Ik vind 'm eigenlijk wel goed. Hij is een beetje een Vlaamse Moby, een echte duizendpoot... Veel te vaak verguisd en eigenlijk beetje een miskend genie. Die kan volgens mij elk genre aan, en hij is goed op weg om dat te bewijzen ook Image Manhay is weeral compleet een andere stijl dan de vorige plaat Victory die niet op het randje van kitsch stond maar er duidelijk over was.
Buiten 'Sunday bloody sunday' heb ik U2 ook nooit de moeite gevonden (enfin, de hits die ik ervan gehoord heb (jaren '80), de rest ken ik gewoon niet).
dan moet je 'ns de moeite doen om 'October', 'War', 'The unforgettable fire', 'The Joshua Tree' en 'Achtung baby' tegoei beluisteren, en dan vooral ook op de teksten letten Image
En idd Zappa, Tomorow en October zijn de 2 pareltjes op die CD!
Ik krijg nog altijd kiekenvel als ik Bad (van op The unforgettable fire), Running to stand still (van op The Joshua tree) en One (van op Achtung baby) hoor.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by Muug »

Daan ne vlaamse Moby? Da's een belediging voor Daan, denk ik. Moby maakt toch al jaren dezelfde muziek? Ge hoort zelfs geen verschil tussen zijn cd's. Of is er aan moby een kant die ik niet ken?

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by den Bullet »

... Of is er aan moby een kant die ik niet ken?
Hopelijk "den achterkant" dan ... Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: de "GROTE MUZIEK" topic

Post by Blackbert »

da's gelijk great minds. wil ook niet zeggen dat daar 3kg hersens in da kopke zitten. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply