Ik durf dat ??n keer per jaar te doen. Niet alleen om te kuisen, maar vooral om nekeer te zien hoe alles eraan toe is.
Denk wel dat er met de Polle zijn kuismethode het ??n en ander niet helemaal juist zit zenne ...Gezien wij regelmatig dezelfde blubber doorblubberen versta ik niet
goed hoe de modder bij hem wel overal blijft steken en bij mij niet. En modder wegkuisen op ne propere vloer en handdoeken ...
Ik doe dat altijd op dezelfde manier : eerst de grote kluiten eraf met de tuinslang. Als't erge blubber was, carterplaat er efkes af. Dan inspuiten met zeep, nekeer koteren in de kleine gaatjes met ne radiatorborstel. Schuurspons op de uitlaten en wielen. Dan spoelen, spoelen en nog eens spoelen. Tuinslang overal tussenmikken en laten spoelen tot er klaar water vantussen stroomt. Eigenlijk duurt het spoelen het langst...
'k ga de moto wat onderhouden
Re: 'k ga de moto wat onderhouden
Nil volentibus arduum
Re: 'k ga de moto wat onderhouden
Zappa,
bij gewoon straatrijden moet niet heel de moto gedemonteerd worden, maar bij rijden in zware blubber kruipt de moor waar het niet gaan kan. Dan moet ge echt wel 't een en 't ander demonteren.
Ik heb duidelijk te weinig naar mijn uitlaten gekeken toen ik 'm de laatste keer afspoot. Vooral dan er boven op, vlak onder de afdekkappen.
En jep, binnen kuisen wegens het slechte weer vandaag.
Ah, maakt niet uit hoe lang het reinigen en sleutelen duurt. Het is me daardoor duidelijk geworden dat de KTM echt wel mooi in elkaar gestoken is. Daar is goed over nagedacht. De meeste bouten zijn bvb zeer goed bereikbaar met gewoon materiaal en daarenboven draait ge 't vel niet van uw knokkels. Wel af en toe t? goed in elkaar gepuzzeld, want om die uitlaatpakkingen te vervangen is een beetje teveel werk nodig. Anderzijds is dat natuurlijk niet iets dat ge elk jaar gaat doen, dus mag het wat moeilijker zijn.
Gelijk hoe, 't is het resultaat dat telt, en mijne KTM blinkt nu gelijk ne spiegel.
bij gewoon straatrijden moet niet heel de moto gedemonteerd worden, maar bij rijden in zware blubber kruipt de moor waar het niet gaan kan. Dan moet ge echt wel 't een en 't ander demonteren.
Ik heb duidelijk te weinig naar mijn uitlaten gekeken toen ik 'm de laatste keer afspoot. Vooral dan er boven op, vlak onder de afdekkappen.
En jep, binnen kuisen wegens het slechte weer vandaag.
Ah, maakt niet uit hoe lang het reinigen en sleutelen duurt. Het is me daardoor duidelijk geworden dat de KTM echt wel mooi in elkaar gestoken is. Daar is goed over nagedacht. De meeste bouten zijn bvb zeer goed bereikbaar met gewoon materiaal en daarenboven draait ge 't vel niet van uw knokkels. Wel af en toe t? goed in elkaar gepuzzeld, want om die uitlaatpakkingen te vervangen is een beetje teveel werk nodig. Anderzijds is dat natuurlijk niet iets dat ge elk jaar gaat doen, dus mag het wat moeilijker zijn.
Gelijk hoe, 't is het resultaat dat telt, en mijne KTM blinkt nu gelijk ne spiegel.
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: 'k ga de moto wat onderhouden
De vraag is alleen: "voor hoelang?"
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: 'k ga de moto wat onderhouden
oh, daar maak ik me geen illusies over. Als de traditie zich verder zet, gaat mijn eerste rit met mijn pas gekuiste moto in de stromende regen zijn.... Maar het gaat hem vooral om het feit dat ik alles gecontroleerd heb en gezien heb dat alles nu picobello in orde is. Ketting ok, kamwielen ok, remklauwen ok, lagers ok, alle boutjes en bouten zitten vast (denk ik) etc etc etc Dat geeft erg veel vertrouwen.
Re: 'k ga de moto wat onderhouden
En? deze namiddag gaan rijden?Als de traditie zich verder zet, gaat mijn eerste rit met mijn pas gekuiste moto in de [color=#FF8000:2520k77j]stromende regen[/color:2520k77j] zijn....
sig nature
Re: 'k ga de moto wat onderhouden
Neen, nog niet, maar geen paniek : het lot laat zich niet vangen. De regen zal er wel zijn als ik de baan op ga.
Re: 'k ga de moto wat onderhouden
Wete wat mij nog het meeste verrast na een jaar "moos" en nauwelijks kuisen?
Geen roest.
Geen roest.
Re: 'k ga de moto wat onderhouden
Motorboutjes ook niet ?
Bij mij beginnen die allemaal te roesten...
Bij mij beginnen die allemaal te roesten...
Nil volentibus arduum
Re: 'k ga de moto wat onderhouden
Roest ben ik ook nog niet tegengekomen.
Hij staat nu in zijn blootje te bibberen, kwestie van alle SAS- en EPCrommel er eindelijk eens af te gooien.
Zie ik daar een schoon bodempje bezinksel in het koelwatervatje.
Morgen eens checken hoe de olie eruit ziet, 't waterpeil is nog ok.
Afhankelijk daarvan, misschien deze week nog het waterpompding doen.
Hij staat nu in zijn blootje te bibberen, kwestie van alle SAS- en EPCrommel er eindelijk eens af te gooien.
Zie ik daar een schoon bodempje bezinksel in het koelwatervatje.
Morgen eens checken hoe de olie eruit ziet, 't waterpeil is nog ok.
Afhankelijk daarvan, misschien deze week nog het waterpompding doen.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: 'k ga de moto wat onderhouden
motorboutjes heb ik nog niet bekeken, maar ik adviseer sterk om regelmatig in brabantse bagger te gaan rijden. Die leem is iets gelijk tectyl.Motorboutjes ook niet ?
Bij mij beginnen die allemaal te roesten...
Re: 'k ga de moto wat onderhouden
Door de kerozine die uit de vliegtuigen dampt?motorboutjes heb ik nog niet bekeken, maar ik adviseer sterk om regelmatig in [color=#FF8000:131m2ylj]brabantse bagger [/color:131m2ylj]te gaan rijden. Die leem is iets gelijk tectyl.Motorboutjes ook niet ?
Bij mij beginnen die allemaal te roesten...
sig nature