Pyrenee�n

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
Post Reply
Online
diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Pyrenee

Post by diskeletloetje »

Welkom thuis Image
Nu kunt ge weer beginnen aftellen naar volgende zomer Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Pyrenee

Post by fore »

Image ... De pyreneeen begot ... Image

Image ... dat moet zeer doen om terug thuis te komen ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Pyrenee

Post by F M »

Verdomme, in de Tour de France zag ik al zulke mooie beelden uit de pyrenee?n. Maar ik mag altijd maar een 5 ? 6 dagen weg van de vrouw, en dus is dat net te ver voor mij... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Pyrenee

Post by laouen »

Welkom thuis Image
Nu kunt ge weer beginnen aftellen naar volgende zomer Image
zeker weten: we denken daar nu al aan. Alleen weten we nog niet wat het zal worden. In ieder geval niet meer zo ver.
.....en ook niet zo warm.....
hier staat het toch al min of meer vast dat het volgend jaar weer de Pyrenee?n zullen worden. Lang niet alles gezien daar en tis daar veels te schoon!
Maar 't zal dan wel de Spaanse kant worden. Da zijn nie zo'n geldwolven als de Fransen Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Pyrenee

Post by Tom Thumper »

Howla! Daar ben ik helemaal niet mee eens, zeker niet an die kant van Frankrijk. Waar vind je een driegangenmenu, wijn en water inbegrepen voor 12 euro? Volledig akkoord als je het over het Zuidoosten van Frankrijk hebt en alles dat een beetje op de weg naar de Provence ligt, dat is heel duur maar in de rest van Frankrijk, het overgrote deel dus, is nog steeds v??l goedkoper als in Belgi
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Pyrenee

Post by laouen »

als't op benzine aankomt, is't in Frankrijk in elk geval alles behalve goedkoop Image En de asfalt in Spanje is ook een stuk beter Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Pyrenee

Post by Tom Thumper »

Das wel waar in Spanje is het asfalt Image ! Ofwel is het goed asfalt, ofwel is er geen.

Een Pyri-tip: Bezoek spookdorpen!

In de buurt van A?nsa zijn er meerdere spookdorpen, dorpen die verlaten zijn in de tijd van Franco. Het verzet tegen Franco was vrij groot in de bergen en in die piepkleine dorpjes was het mooilijk voor het regime om daar te gaan infiltreren, iedereen kende daar iedereen. Daarom heeft hij er veel aan gedaan om die dorpen te laten verdwijnen.

Nog spookdorpen aan het meer van Yesa, een beetje ten noorden van SOS del Rey Catholico, een gigantisch stuwmeer. In september staat het water daar vrij laag en komt een oud kuuroord terug bovenwater. De Spanjaarden, toeristen hebben ze daar nog nooit gezien, bouwen dan met stenen, dammetjes rond de warmwaterbron. Heerlijk om te baden en als je niet alleen bent, vind je zeker een beetje een verborgen plekje waar het h??l romantisch kan worden. De warmwaterbron bevindt zich ter hoogte van de 2 spookdorpen aan de n-240. Rechts de spookdorpen, links de bron. Beetje zoeken dus.
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Pyrenee

Post by TRX »

als't op benzine aankomt, is't in Frankrijk in elk geval alles behalve goedkoop Image En de asfalt in Spanje is ook een stuk beter Image
Benzine is toch quasi zelfde prijs als Belgi? ??
Goedkope Franse Imagepen zijn goedkoper dan iets duurdere Belgische Imagepen. Ik merk het genoeg bij mijn klanten aan de Franse grens, het is er al een tijdje opmerkelijk rustig, waar ze vroerger soms kwartier ? 20 minuten moesten aanschuiven kunnen ze nu onmiddelijk tot bij de Imagep rijden en tanken Image .

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Pyrenee

Post by laouen »

Andorra is idd de max maar over den asfalt daar kan ik niks zeggen. Wij zijn langs de Spaanse kant binnen gereden en de baan daar naartoe is allesbehalve goeien asfalt (allez 't laatste stukske h?, voordien de rit van mijn leven gehad Image Image ). Eens in Andorra zijn we niet verder geraakt dan Andorra La Veillha en dat zicht alleen al was genoeg om op onze stappen terug te keren (na es goed geshopt te hebben Image ).
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Pyrenee

Post by duibhce Kaelann »

hoe lang is dat dan wel geleden?
1.5 maand Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Online
diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Pyrenee

Post by diskeletloetje »

En het "bouwverlof" kennen ze daar precies ook niet.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Pyrenee

Post by fore »

Ze zijn namelijk bezig om hun wegennet grondig te vernieuwen.
Image ... Image ... wegen[b:2p9que0v]NET[/b:2p9que0v], Andorra ... ik dacht dat dat ne scheet groot (klein) was ...

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply