Existenti�le vragen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Post by Blackbert »

van een 11jarige.

Om op te warmen:

Als een geest door de muren kan, waarom zakt die dan niet door de grond?

Image

Je begint in de tuin een put te graven, altijd dieper, terwijl je in die put staat. Wat gebeurt er dan als je uiteindelijk aan de andere kant uitkomt? Voeten eerst? Val je in de lucht?

Hij heeft zo zijn momenten. Image

Uw antwoord mag uit gelijk welke hoek komen. Image
grease up your baby for a ball on the hill

edje
Posts: 60
Joined: 03 Mar 2010 23:30

Re: Existenti?le vragen

Post by edje »

Een geest wandelt niet maar zweeft. Vandaar..... Image

En ge moogt helemaal geen putten graven. De grond is maar 1 meter diep van u. Al de rest is van vadertje staat. Vadertje staat ondergraven is strafbaar. Vandaar..... Image

Grtjs
Image Image Image
Yamaha FJR 1300 Tech Graphite 2015
WWW.FJRijders.net
MAG-lid

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Existenti?le vragen

Post by Tom Thumper »

Dat hangt er van af voor wie je een put graaft! Is het een voor jezelf of voor een ander? Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Existenti?le vragen

Post by duibhce Kaelann »

is dat een Afrikaanse of een Europese put?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Existenti?le vragen

Post by zappa »

ne geest moet zich concentreren om door ne muur te gaan, zoiet als gas geven mee de auto om vooruit te gaan?

en bij die put denk ik dat ge in't "midden" ergens ga blijven plakken en niet verder geraken.

zit sinds mijn 11 jaar ook met een vraag Image hoe kan het heelal nu oneindig zijn? waarom stopt da niet ergens en wat ligt daar dan achter? das nog wat anders dan ne verre horizon? Image
na mijn 11jaar hadde ik nog veel vragen maar die bespaar ik iedereen wijselijk Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Existenti?le vragen

Post by laouen »

zit sinds mijn 11 jaar ook met een vraag Image hoe kan het heelal nu oneindig zijn? waarom stopt da niet ergens en wat ligt daar dan achter? das nog wat anders dan ne verre horizon? Image
Stephen Hawking heeft daar wel wat interessante antwoorden op Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Existenti?le vragen

Post by Blackbert »

is dat een Afrikaanse of een Europese put?
Afrikaanse putten zijn het domein van Frederik. Mijn hofke is alleen geschikt voor EU-putten. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Existenti?le vragen

Post by Tom Thumper »

Afrikaanse putten zijn ook dieper. Door de rotatie van de aarde, al zo heel veel jaren lang is die bol vanboven en vanonder afgeplat en aan de evenaar een beetje uitgezet. In Afrika moet je dus veel dieper graven voor je er door bent.

Anderzijds bestaat het risico bij een Afrikaanse put, dat je in de Pacific uitkomt en dat uw put maw vol water gaat schieten en dat je dus verzuipt voordat je aankomt, neen, dan heeft een EU put, eens de administratie en vooral de veiligheidvoorschriften opgevolgd, een veel grotere experimentele waarde.

Maar even terugkomen op die geesten. Een spook kan door een muur, logisch want een muur staat in een vertikaal vlak, wat door een geest probleemloos te overbruggen valt. De grond is dan weer een horizontaal vlak en daar kunnen spoken niet door. Ze nemen toch ook steeds de trap in spookhuizen om van het ene verdiep naar het andere te gaan? Dit wordt duidelijk ge?llustreerd op volgende foto.
Image
q.e.d.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Existenti?le vragen

Post by Muug »

Ne geest kan door muren omdat die niet dik zijn. Erachter is een holte waarin 'm terecht komt. Best wel handig zo. Hij kan - in tegensteling tot wat velen beweren - wel degelijk door de grond zakken, maar er zijn enkele redenen waarom ge dat niet ziet gebeuren:
- onder de grond is alleen maar grond. Hij zou er zijn weg in verliezen.
- moest er onder de vloer nog een holte zijn, gelijk ne kelder of een verdiep, dan zouden zijn voeten eerst door de vloer zakken en dan zou'm dus niet weten wat er hem daar staat op te wachten. Hij dus eigenlijk voorzichtig eerst zijn kop door de vloer moeten steken om te zien of het wel een goed idee is om er door te zakken. Tja, dan kunde even goed den trap nemen eh.

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Existenti?le vragen

Post by Blackbert »

Eigenlijk zit ge in een zwart gat dus. Pas op pensioen of zo? Image
grease up your baby for a ball on the hill

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Existenti?le vragen

Post by kirikoe »

Het graven aan de noord of zuidpool geeft nog nadelen .
Je moet als je gaat graven een dikke jas , muts en handschoenen aan doen waardoor je put breder moet zijn dan aan de evenaar .
Iedereen weet dat hoe dieper je graaft hoe warmer het wordt je zal dus op een bepaald moment je kleren ergens moeten kwiit geraken ( dus extra ruimte voorzien voor een kapstok ) en last but not least moet je die kleren terug gaan halen als je aan de andere kant het einde nadert of je kl***** vriezen van je lijf .
Je gaat dus veel meer kilometers afleggen waardoor het voordeel van de afplatting aan de polen van geen tel meer is . Image

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Existenti?le vragen

Post by petervdc »

na mijn 11jaar hadde ik nog veel vragen maar die bespaar ik iedereen wijselijk Image
Alle gij, laat u maar gaan Image
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Existenti?le vragen

Post by Muug »

mjaaa, maar werken in Afrika, daar moet ge van zweten hoor ! Waar gaat ge al die zweetbandjes halen? En, bovendien, uw kloten gaan daar van plakken en dat gaat wr??d ambetant zijn !

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Existenti?le vragen

Post by Blackbert »

Bon, tot hier 't gedacht om de vraagsteller te laten meelezen. Image

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Existenti?le vragen

Post by zappa »

zwarte balkes over plakken? zoals vroeger in de cinema de foto's van de adult filmkes Image

En op 11jaar.. meestal verschiet je wat die al allemaal gewoontjes vinden, ik heb nooit over bloemmekes en bijtes echt moeten beginnen, want mijn dochter wist mij de menselijke voortplanting uit te leggen zodanig dat ik alleen maar ja hoefde te knikken Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Existenti?le vragen

Post by zappa »

en anders pagina 2 overslaan Image Image
sig nature

Post Reply