Woensdag afsteldag. Eerst en vooral kweeniehoeveel tijd verloren met mij te herinneren waar de sycnhroschroeven zaten. Volgens den boek zaten die rechts van elke carbu, maar 't heeft toch een half uur geduurd eer ik doorhad dat ik op de tekening van ne Z900 zat te kijken. Die van den 1000 staan er gewoon niet in. Na grasduinen in de foto's van de carburatoren dan toch uiteindelijk gevonden dat ze onder de dekselkes zitten ipv ernaast
...
'k Was gewaarschuwd dat het een smeerlappeke is om af te stellen en dat bleek niet gelogen. Stelschroefkes waren ultragevoelig, na correctie nekeer gas geven en ze stonden weer paraplu
. 't Was dus afstellen, vastzetten, gas geven, die ene waar moest gecorrigeerd worden loszetten, corrigeren, weer vastzetten, gas geven,... x500
Pittige detail is dat elke correctie van ??n carburator direct invloed heeft op de andere drie, en liefst van al nog ongelijkmatig
...dolle pret.
Uiteindelijk heb ik ze zo gekregen :
Beter kon niet. Dient gezegd : hij draait nu gelijk een wekkerke. Linkeruitlaat is nu ook veel luchtdichter (volledig zal nooit lukken maar dat kan geen kwaad) dus het knallen is ook zo goed als volledig herleid tot een paar scheetjes bij dichtdraaien aan 6000 rpm+.
Nu nog wachten op de nummerplaat, een droge dag en de eerste rit kan beginnen
.