et alors?

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

zal het ook maar bij te plannen plaatsen Image

Toch nog enkele obstakels:

Ben dus van plan om met de enduro, in de ardennen wat te gaan verkennen Image

1. Als een blinde dolle koe? mmmmh liever niet, mijn frans is nie goe, maar amende 1500? snap ik nu wel Image

et voila

2. heb een routeke in mapsource, maar ben niet vanplan om mijne zumo mee te nemen Image heb ook nog ne magellan (die tegen een stootje kan) die werkt met mapsend (krijg al maagzuur als ik nog maar dat woord typ, zwaar materiaal voor superbegaafden) zou....dat ooit compatibel kunnen zijn, worden?

3. als ik daar ergens lig Image zijn er truken om toch nog vanonder ne moto te geraken? Bij droge ondergrond is dat gaan liggen misschien ook wel minder Image

4. als ik in mapsource een route teken, maar de weg is weg, dan wil die niet verder route tekenen, moet dan overgaan naar track tekenen, tot daar is dat gelukt, maar hoe moet ik verder? kan ik die track naar route zetten?

5. waals gewest : als een beton/asfaltbaan door de bos loopt (waar je met ne otto door mag) dan mag ik dat ook met de moto. Maar als er een (volgens de stafkaart) "moeilijkberijdbare weg" (meestal gravel) door de bos loopt, mag ik daar dan met de moto? het staat als weg beschreven, geen pad, brandweg ofzo?

6. Waar koop ik stafkaarten van Frankrijk?

Ben dit weekend al ne keer met de sharan (bonkbank Image alloooo) gaan zoeken naar baantjes, grensovergang B/Fr
Probeer mijn route te bekijken in google earth, maar wreed duidelijk is dat niet Image

voor zover ik begrepen heb kan je in de B ardennen een rit organiseren, maar je moet toestemming vragen aan de gemeente. Maar ne grote rit met kweetniehoeveel moto's das nie mijn ding, hou het liever zeer recreatief. En hoe moet je nu een rit plannen als je geen baantjes hebt kunnen verkennen? Weer een beetje "rare" wetgeving hier in den belgique. Image

Voorzover mijn vettige plannen Image
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: et alors?

Post by Tom Thumper »

zal het ook maar bij te plannen plaatsen Image

Toch nog enkele obstakels:

Ben dus van plan om met de enduro, in de ardennen wat te gaan verkennen Image

1. Als een blinde dolle koe? mmmmh liever niet, mijn frans is nie goe, maar amende 1500? snap ik nu wel Image

et voila

2. heb een routeke in mapsource, maar ben niet vanplan om mijne zumo mee te nemen Image heb ook nog ne magellan (die tegen een stootje kan) die werkt met mapsend (krijg al maagzuur als ik nog maar dat woord typ, zwaar materiaal voor superbegaafden) zou....dat ooit compatibel kunnen zijn, worden?

3. als ik daar ergens lig Image zijn er truken om toch nog vanonder ne moto te geraken? Bij droge ondergrond is dat gaan liggen misschien ook wel minder Image [color=#FF0000:28hm476m]Nee geen trukken, gewoon wringen tot je er terug onderuit bent, kan heel lastig zijn. Beter niet alleen gaan rijden dus maar ja, tegen deze regel zondig ik ook regelmatig. De gsm is wel altijd dicht bij de hand.[/color:28hm476m]

4. als ik in mapsource een route teken, maar de weg is weg, dan wil die niet verder route tekenen, moet dan overgaan naar track tekenen, tot daar is dat gelukt, maar hoe moet ik verder? kan ik die track naar route zetten? [color=#FF0000:28hm476m]Mapsource heeft het moeilijk met combinaties aan van Routes en tracks. Voor Tripy is dit geen probleem.[/color:28hm476m]

5. waals gewest : als een beton/asfaltbaan door de bos loopt (waar je met ne otto door mag) dan mag ik dat ook met de moto. Maar als er een (volgens de stafkaart) "moeilijkberijdbare weg" (meestal gravel) door de bos loopt, mag ik daar dan met de moto? het staat als weg beschreven, geen pad, brandweg ofzo? [color=#FF0000:28hm476m]Door een bos op verharde wegen is gewoon de wegcode van toepassing en mag je door als er geen verkeersborden staan dat het niet mag. Onverharde wegen door een bos vallen onder het bosdecreet. Daar mag je niet door.[/color:28hm476m]

6. Waar koop ik stafkaarten van Frankrijk? Op papier koop je die bij de betere boekhandel, digitaal via Garmin.

Ben dit weekend al ne keer met de sharan (bonkbank Image alloooo) gaan zoeken naar baantjes, grensovergang B/Fr
Probeer mijn route te bekijken in google earth, maar wreed duidelijk is dat niet Image

voor zover ik begrepen heb kan je in de B ardennen een rit organiseren, maar je moet toestemming vragen aan de gemeente. Maar ne grote rit met kweetniehoeveel moto's das nie mijn ding, hou het liever zeer recreatief. En hoe moet je nu een rit plannen als je geen baantjes hebt kunnen verkennen? Weer een beetje "rare" wetgeving hier in den belgique. Image [color=#FF0000:28hm476m]Die toestemmingen worden ook niet zomaar gegeven, die zijn weggelegd voor clubs en dergelijke. Als gewone sterveling gaat dat niet echt lukken.[/color:28hm476m]

Voorzover mijn vettige plannen Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: et alors?

Post by zappa »

Werkt wel alleen in de Franse Ardennen, niet in Belgi?
Dat is de bedoeling : in la doese fransche gaan noppen Image

Zit in de ardeenskes op 14km van 't grenske, dus hup d'r over en den bos in? Image Image Image

Maar alvast zeer merci en bedankt Tom Image , ik sprokkel hier en daar tips en op den duur ga ik d'r toch nog aan uit geraken Image
sig nature

Post Reply