Noorwegen

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
Post Reply
petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Noorwegen

Post by petervdc »

Ik ben vorig jaar met Johan en zijne maat een week naar Noorwegen geweest, in juni.

Een hutje geboekt Kiel-Osle via [url], slaapplaatsen genoeg op campings (blokhutjes met mee of minder comfort naargelang de prijs).

Neem een extra fleece mee, want beneden in het dal zit je in je tshirt op het terras, en bovenop de bergen (kwartier of halfuur later) vriest het. Khad koud in mijn lederen pakje (en helaas mijne Gerbing thuis gelaten).

Pr?????chtig land !!
Doe ik z?ker opnieuw Image Image
Keep going

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Noorwegen

Post by kirikoe »

Het is een beetje afhankelijk van de tijd die jullie hebben .
Als jullie tijd genoeg hebben kan je via Denemarken de brug over naar zweden en zo verder naar Hedmark.
Bij minder tijd is de overzet Kiel - Oslo het beste alternatief of Frederikshaven - Oslo met Stena Line.

Voor slaping zak het geen probleem zijn de laatste 2 weken van augustus. Daarvoor gaat het vrij druk zijn .
Tip neem de telefoonnummers mee van de campings die je gaat tegenkomen en bel rond de middag om een hut te reserveren.

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Noorwegen

Post by Blackbert »

't Zaltoch niet gratis zijn zeker? Anders: zelfde tarief als personenwagens. Image

Edit: hoohel is iets bangelijks: toltarieven voor de 2 bruggen tussen D en S.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Noorwegen

Post by Stefke »

Voor zo ver ik mij herinner, rijden motoren meestal gratis over tolwegen en bruggen.

Wij maakten de overzet per snelboot van Hirthals naar Kristiansand.

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Noorwegen

Post by kirikoe »

Stefke
Dat is inderdaad de snelste en waarschijnlijk de goedkoopste verbinding maar wel niet de beste als je naar Hedmark wilt .

Post Reply