Transpyrina�ca (and beyond) 2011

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by zappa »

Wie goed kijkt ziet centraal op de foto hierboven trouwens een meid met een witte bikini zitten. Even later is die bikini op magische wijze in de handen van een dertienjarige puber terecht gekomen. Sorry jongens, geen foto's van. Image

tiens, ik schatte u toch iets ouder ?
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by Blackbert »

Image

logisch dat hij daar geen foto van heeft.
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by petervdc »

lol8

logisch dat hij daar geen foto van heeft.
Denk dat ie een foto tegen zijn oog gekregen heeft van madam duib Image
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by duibhce Kaelann »

[color=#FF8000:27u0owaw]
[b:27u0owaw]Dag 19[/b:27u0owaw]

De laatste dag. Een grauwe ochtend, mistig met een zeer grijze lucht. Heel vergelijkbaar met de eerste ochtend van deze vakantie. De camping heet ook zeer toepasselijk l'?pine des moines. Dat maakt de link met onze eerste dag bij de broeders compleet.

Zoals gezegd ga ik dus voor we op weg gaan eerst nog even op zoek naar de camper van onze Britse vriend, David. Hij blijkt zijn pizzalevering toch overleefd te hebben. We wisselen contactgegevens uit en maken nog even een praatje. Maar we talmen niet al te lang, het thuisfront en ons eigen bedje begint toch te lonken. De keuze valt dan ook op een vlotte route naar huis. Niet al te veel omwegen, gewoon vlotte leuke banen.

Het meer waar de camping aan lag is maar eentje van 4 die hier in de buurt liggen. We passeren een tweede na een kilometertje of 5 rijden. Vanop de weg valt er wel niet veel te zien, enkel een hele hoge dijk. Toen we bijna 3 weken geleden naar Eveux reden zijn we ook een dergelijke dijk gepasseerd. Deze keer nemen we wel de gelegenheid om eens te gaan kijken wat er aan de andere kant van die groene muur ligt.
Image

In Vitry le Francois kunnen we wat inkopen doen voor het ontbijt en de lunch. Het wordt wel een redelijk laat ontbijt want ondertussen is het al bijna 10u30. Het blijft bewolkt en wat treurig weer. Maar tot in Sedan houden we het alvast droog. Daar wordt het wel tijd om even te tanken en een plaspauze in te lassen. We vinden een tankstation aan een groot winkelcomplex. Sedan is niet bepaald een mooie of interessante stad. Alleszins niet dit stuk. Verderop moeten we nog Charlesville-Mezieres passeren en dat is zo mogelijk nog minder interessant. Dus zoeken we een weg die er met een boogje omheen gaat.

Het plan is om vanaf hier de maas af te rijden om via Givet Belgie in te rijden om dan in Dinant de autostrade op te gaan om hopelijk rond 17u thuis te geraken. Onderweg komen we echter een bordje met een alternatieve route naar Givet tegen: de Rimbaud-Verlaine route. Dat klinkt best interessant en het eerste stuk van de route is dat ook. Maar wat verderop worden de banen wat rechter en saaier. Het weer blijft grijs.
Image

We naderen onze eigen thuis steeds dichter en de wegen zijn ondertussen ook alweer een hele tijd op-en-top Belgisch: vol met ribbels, scheuren en putten. Ik kan niet anders dan met heimwee terug denken aan die perfecte stroken asfalt in Frankrijk en Spanje. Zelfs in de bergen waar de winters toch een stuk extremer zijn dan hier in ons belgenlandje waren de wegen beter onderhouden dan hier. De stukken waar ze ginder waarschuwingsborden voor slechte staat voorzien zijn ongeveer vergelijkbaar met het beste wat je hier kan vinden. Welkom thuis!

In elk geval, in Dinant gaan we dus zoals gepland de autostrade op en dat betekent ook min of meer het einde van deze mooie trip. We hebben geweldige dingen gezien, onevenaarbaar gezelschap gehad, uitzichten genoten om van te dromen en ontelbare bochten en bergen bedwongen. 19 dagen met de motor en de tent. Veel mooier kan een vakantie niet worden.

De vele herinneringen aan deze trip zullen me wel mijn hele leven bijblijven. Vooral ook omdat het de laatste trip zal geweest zijn met mijn geliefde Tenere. Dat geeft de herinneringen toch ook een beetje een scherp kantje. Er waren nog zoveel plannen, nog zoveel dingen die we samen gingen doen, landen die we samen zouden doorkruisen. Maar als ik mijn XTZ-je toch voortijdig vaarwel moet zeggen kan ik me geen mooiere afscheidsrit voorstellen.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
[/color:27u0owaw]
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by Blackbert »

Image
Zij die er niks van kennen zouden reageren met "het is maar een verzameling metaal en plastiek, koop u een andere en 't is vergeten". Maar die kennen er dus niks van.
Je hebt die verzameling leren kennen en waarderen, je w??t wat kan en wat absoluut niet. Je hebt dat naar jou wensen aangepast en ingericht. Samen al teen en tander meegemaakt dat niet kan vergeleken worden met iets anders. 't Was een voortijdig en onverwacht afscheid, maar de herinneringen aan die belevenissen blijven toch bij.
Dus misschien toch, binnenkort, een nieuwe gezel vinden. voor nieuwe avonturen. Image

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by Muug »

Respect, Jo.

Het is een prachtig verhaal, het zijn prachtige foto's en het zullen inderdaad magistrale herinneringen worden.

Wish you and Sofie all the best in your next motorlife...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by Muug »

Trouwens,
dien derde foto heeft echt wel alles om er ne reuzegrote poster van te maken. Komt recht uit een reklamebrochure: de compositie, de belichting, de pose en de houding van de motorrijdster, de achtergrond, de voorgrond, de lucht, de plaats van elk object in de foto, neen, echt, werkellijk alles aan die foto is van de allergrootste klasse. Die overstijgt echt wel het predicaat "kiekje". En dat zeg ik niet rap. Rap meedoen aan fotowedstrijden zeg ik!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by zappa »

voor het verslag van de reis en de foto's : Image Image

voor de afloop : Image Image


Waarschijnlijk loop je konstant te kijken naar alles dat wit is met rode blokken ? Image


Heb nog een (niet zo schitterend genomen) foto :

Image
sig nature

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by petervdc »

:cry:
Zij die er niks van kennen zouden reageren met "het is maar een verzameling metaal en plastiek, koop u een andere en 't is vergeten". Maar die kennen er dus niks van.
Je hebt die verzameling leren kennen en waarderen, je w??t wat kan en wat absoluut niet. Je hebt dat naar jou wensen aangepast en ingericht. Samen al teen en tander meegemaakt dat niet kan vergeleken worden met iets anders. 't Was een voortijdig en onverwacht afscheid, maar de herinneringen aan die belevenissen blijven toch bij.
Dus misschien toch, binnenkort, een nieuwe gezel vinden. voor nieuwe avonturen. Image
Ksluit me aan bij BB...
Kbegin mn ktm soms al te apprecieren Image

Zijn er al ideetjes omtrent de opvolger ?
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by laouen »

Zijn er al ideetjes omtrent de opvolger ?
ik weet iets Image



maar ik mag het nie zeggen Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by F M »

Als Jo een nieuwe motor zou kopen, dan had ik ook een vermoeden.
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by TRooPER »

SCHITTEREND REISVERHAAL !!!!!



say goodbye
say welcome


blijf uw dromen uitvoeren !!!!


tot op het live-verslag







en ik heb totaal geen idee welke motor je volgende zou kunnen worden
en Sofie: wie A weet, weet B Image (een nieuw draadje starten?)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by Stefke »


ik weet iets Image
maar ik mag het nie zeggen Image
2 wielen? zadel? stuur! motorblok! Image

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by petervdc »

Als Jo een nieuwe motor zou kopen, dan had ik ook een vermoeden.
Hmm, ik vermoed dat ie het bij een on/off road modelleken zal houden, gene "zware" 1200 of zo.
Dus wat hebben we
- tiger 800
- gs800 (denk ik nie)
- nog ne tenere
- AT of TA
- ktm

Zit ik in de buurt ?
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by laouen »

jaja, als we nu de lotto gewonnen hadden, dan zou je der knal op zitten Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by Muug »

ha, hm, ge hebt de Lotto niet gewonnen. Nen ouwen TA in goeie staat kost nochthans niet veel... zellfs "ouwe" KTMs die standaard al uitgerust zijn met supergoei vering kosten tegenwoordig al niet zoveel meer.

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by Drummer »

Image Image Image


Met veel plezier jullie reisverslag gelezen en de foto'kes bekeken.


grtz Drummer

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by duibhce Kaelann »

Dat zijn zeker moto's die ik normaal in overweging zou nemen. Maar jammergenoeg hebben de omstandigheden mijn opties nogal beperkt.

Ik was nog lang niet van plan om een nieuwe motor te kopen en had dus nog lang niet genoeg bijeengespaard voor een nieuwe die 110% mijn goesting is. Plus, ik heb natuurlijk ook geen oude motor om in te ruilen of door te verkopen...
Tel daar nog eens bij dat mijn oude helm, bijhorende whisper kit, Starcom helmkit, PMR radio, GPS cradle, intercom en bijhorende kabels, Givi koffer, zonnebril, stuurtasje, handschoenen, kettingsmeersysteem allemaal mee gestolen zijn en dus vervangen dienen te worden.

Bovendien ben ik op zoek naar een motor die comfortabel is over lange afstanden. Nog probleemloos en met miniem onderhoud 70-80.000km aankan, Een autonomie van 300-350km heeft, een rechte zithouding, ...

Beetje naar vanalles gekeken, maar uiteindelijk is het dus zo eentje geworden:


Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by laouen »

Beetje naar vanalles gekeken, maar uiteindelijk is het dus zo eentje geworden:
Image
Josefien, Florence en Ad?le zijn alvast superblij met hun nieuwe zusje Image Ze moet alleen nog een naam krijgen...

Ik hoop maar dat dat goed komt in de garage nu de Ten er niet meer is om orde op zaken te houden Image Image Da gaat nogal een kiekenkot worden daar Image Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Transpyrina?ca (and beyond) 2011

Post by F M »

Proficiat met de aanwinst !

Ik denk dat dat een Versys is ? Is de offroadcapaciteit niet wat minder dan die van de Tenere ?
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply