The dark side is calling..

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: The dark side is calling..

Post by petervdc »

Kheb mij dit jaar ook een auto gekocht.
Kwas het ook beu om in de winter overal door te moeten rijden, en op de duur wordt moto rijden idd niet meer plezant, tis een a -> b voertuig geworden.

Tjah, tis te zien hoeveel tijd je verliest door met de auto te rijden h?, urenlang in de file staan is ook niet plezant.
En ivm omkleden : Revit bvb heeft een 1delig textielpak dat je in 1 minuut aan/uit trekt (zoals ik er eentje had van Spidi).
Met een Gerbing vestje eronder kun je veel kou verdragen...

Of je neemt er een scooter bij (zoals de Fore) voor woon/werk, en de gsa voor vrije tijd.
Dan ga je uitkijken naar de momenten om de vrije-tijds-moto buiten te halen.
Keep going

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: The dark side is calling..

Post by TRooPER »

als ge idd zoveel kilometers autostrade constant moet doen, ik zou het ook beu worden.
ik doe nu regelmatig WW met de moto (30km enkel), maar dan via binnenbanen, want naar de autostrade toe is het sowieso meer aanschuiven, en het naar huis rijden met de moto van WW is regelmatig eens offroadgewijs, dat is plezanter dan de autostrade.
zelfs met mijn buske, rij ik meestal binnendoor.
Voor de verdere WW verplaatsingen neem ik de moto als ik vrijwel zeker ben dat ik door de files moet en toch op tijd wil zijn.
En anders is het meestal buske om materiaal te kunnen meenemen.

Qua tijd is het omkleden/rijden/terug omkleden ongeveer evenredig als instappen/rijden/toekomen. Daar doe ik geen tijdswinst mee.


Veel geluk met de dark side, maar geen haar op mijne kop zou denken aan een citroen. Totaal niet mijn goesting.

Uw vieze goesting ging toch uit naar een trialspeelgoedje, misschien vindt ge daar terug meer plezier in.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: The dark side is calling..

Post by Blackbert »

yup, dienen bak heeft wel iets.
Met een GSA zou ik ook niet blijven rijden. Image
En inderdaad, uw banden op een maand vierkant rijden, daar is geen plezier aan. En 't kan er inderdaad toe leiden dat ge 't beu wordt, motorijden. Maar ik merk toch, als mijn beestje te lang niet onder mijn gat gezeten heeft, dat er een onweerstaanbare drang opkomt. Na een kleine week meestal. Probeert eens, en wacht nog effe om uw Beemer te koop te zetten.
grease up your baby for a ball on the hill

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: The dark side is calling..

Post by frederikw »

Kheb mij dit jaar ook een auto gekocht.
Kwas het ook beu om in de winter overal door te moeten rijden, en op de duur wordt moto rijden idd niet meer plezant, tis een a -> b voertuig geworden.
Oei, gij ook al?
Of je neemt er een scooter bij (zoals de Fore) voor woon/werk
Hmm.. nee. Image
Uw vieze goesting ging toch uit naar een trialspeelgoedje
Dat is het 2e deel van het plan Image
Met een GSA zou ik ook niet blijven rijden. Image
Ik blijkbaar ook niet Image Nochtans kan ik er echt geen slecht woord over zeggen, die is echt goed in alles. Maar als ik zou moeten kiezen tussen een blauwe zoals den uwe of de 'perfecte' gsa... ik zou geen seconde twijfelen..
Na een kleine week meestal. Probeert eens, en wacht nog effe om uw Beemer te koop te zetten.
Goed plan! Ik ga volgende week eens die-hard met de auto gaan en zien of ik het kan uithouden. Als er volgende week een GSA te koop staat weet ge de uitslag van de test Image

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: The dark side is calling..

Post by zappa »

Na een kleine week meestal. Probeert eens, en wacht nog effe om uw Beemer te koop te zetten.
Goed plan! Ik ga volgende week eens die-hard met de auto gaan en zien of ik het kan uithouden. Als er volgende week een GSA te koop staat weet ge de uitslag van de test Image
En als dat door slecht weer langer duurt dan een week, kan ik zelfs niet laten om d'r gewoon eens te gaan opzitten Image

tegen eind deze week is er beterschap
sig nature

User avatar
Raketman
Posts: 1266
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: The dark side is calling..

Post by Raketman »

Mja, bij mij wordt de antipathie voor de auto alsmaar groter en groter.

Nu is mijn ww-traject ook geen 2 dagen na elkaar hetzelfde (ondertussen een 10-tal verschillende route's mogelijk denk ik), dus daar zal niet snel verveling gaan intreden. Zelfs toen ik de laatste 2 jaar van mijn vorige "carri?re" alles dagen heen en terug Broekzele ging, waren dat filerijden door de tunnels en de ring mijn topmomenten van de dag. Al die idioten in hunne bedrijfswagen die daar dag na dag vast stonden en ik kon erdoor, dat was de max.

Zelfs regenrijden begin ik met de jaren plezanter en plezanter te vinden. Niks zo tof dan een stevige stortbui om door te karren...
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: The dark side is calling..

Post by Blackbert »

Daar ben ik in mee, niks plezanter dan de zee firmablikken te zien splijten als ge op de kleine ceintuur tunnel zoveel induikelt en een tandje terugschakelt (ooit regelmatig, op ne Vara met Dam dempers).
Wat wel redelijk vlot begint tegen te steken zijn die kilometers snelweg waar ge maar zit te zitten.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: The dark side is calling..

Post by Blackbert »

Na een kleine week meestal. Probeert eens, en wacht nog effe om uw Beemer te koop te zetten.
Goed plan! Ik ga volgende week eens die-hard met de auto gaan en zien of ik het kan uithouden. Als er volgende week een GSA te koop staat weet ge de uitslag van de test Image
We zijn in gespannen afwachting.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: The dark side is calling..

Post by laouen »

Mja, bij mij wordt de antipathie voor de auto alsmaar groter en groter.
jep! 4 wielen is een noodzakelijk kwaad om je van A naar B te verplaatsen als't nie anders kan, voor de grote boodschappen of om moto's te vervoeren om u dan daarmee te gaan amuseren.

Elke keer ik in die camionet zit, erger ik mij te pletter... al maar goed dat ik met de fiets naar mijn werk kan en niet elke dag in de file moet staan want dat zou me gegarandeerd een maagzweer opleveren en een verkorting van mijn leven zijn.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: The dark side is calling..

Post by bompa »

Elke keer ik op verlof ga (weekend ga Image ) met onze wagen Vind ik toch wel plezant om mee op de baan te zijn , ik rij daar toch wel even graag mee dan met mijn moto's,ik rij daar zelfs moto routes mee Image de zumo tegen de ruit route geactiveerd en rijden Image het is wel anders rijden dan met de moto maar ik verveelt mij zeker niet mee Image



[url]

Mario
Posts: 739
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: The dark side is calling..

Post by Mario »

Mja, bij mij wordt de antipathie voor de auto alsmaar groter en groter.
jep! 4 wielen is een noodzakelijk kwaad om je van A naar B te verplaatsen als't nie anders kan, voor de grote boodschappen of om moto's te vervoeren om u dan daarmee te gaan amuseren.

Elke keer ik in die camionet zit, erger ik mij te pletter... al maar goed dat ik met de fiets naar mijn werk kan en niet elke dag in de file moet staan want dat zou me gegarandeerd een maagzweer opleveren en een verkorting van mijn leven zijn.
tja, als ge saaie otto's koopt, natuurlijk Image
met mijne Maser nog niet voorgehad ! Image (als hij rijdt[/size:dqyuc6ku] Image )
Frederik, zo'n C6 vind ik een prachtauto Image

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: The dark side is calling..

Post by F M »

Elke keer ik in die camionet zit, erger ik mij te pletter....
En ik mis mijn camionette/minibus. De Transit had maar 70 pk, reed maximum 120 km/u in bergaf, en toch reed ik daar heel graag mee. Overlaatst 2 keer met de Opel Vivaro van het werk gereden, en de goesting kwam zo terug. Hoewel die geen enkel probleem had om te snel over de snelweg te vliegen.
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: The dark side is calling..

Post by petervdc »

Al die idioten in hunne bedrijfswagen die daar dag na dag vast stonden en ik kon erdoor, dat was de max.
Schitterend geformuleerd.

Voordeel van de firmawagen is wel dat ie een stuk minder kost iedere maand h?.
Motorijden is nu niet meteen goedkoop...
Keep going

User avatar
Raketman
Posts: 1266
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: The dark side is calling..

Post by Raketman »

Voordeel van de firmawagen is wel dat ie een stuk minder kost iedere maand h?.
Motorijden is nu niet meteen goedkoop...
Zuiver op de ? gerekend misschien, maar als ge alle dagen naar A'pen of BXL moet komt de factor tijd meedoen. Toen ik naar de Madou moest of recht tegenover de navo moest zijn, dan kostte mij dat met de auto minstens 3,5 tot 4 uur transport heen en weer. En dat was dan op voorwaarde dat er geen accidenten gebeurd waren. Met de moto anderhalf tot max 2 uur zelfs als er enorme files waren.
Wou ik geen of minder files dan moest ik ofwel h??l vroeg vertrekken ofwel h??l laat werken.

Tel die puur verloren en per definitie onbetaalde uren eens op op jaarbasis, da's toch om ongemakkelijk van te worden ? Los van het feit dat ik toen regelmatig priv? afspraken, aktiviteiten en gezin moest teleurstellen omdat ik weer eens vast zat in de avondspits Image ...

Geef mij dan maar direct die extra paar euro's kosten (die met een gunstige verdeelsleutel tussen ww en priv?kilometers voor de belastingen heel erg meevallen) met veel plezier erbij, de gewonnen tijd worden dan al snel onbetaalbaar Image .
Nil volentibus arduum

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: The dark side is calling..

Post by petervdc »

Geef mij dan maar direct die extra paar euro's kosten (die met een gunstige verdeelsleutel tussen ww en priv?kilometers voor de belastingen heel erg meevallen) met veel plezier erbij, de gewonnen tijd worden dan al snel onbetaalbaar Image .
right you are !
Keep going

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: The dark side is calling..

Post by Theo »

Ik weet niet waatom de motor duurder zou zijn.
Wij hebben hier ??n auto weggedaan om een motor in de plaats te nemen.
200? minder verzekering per jaar
300? minder taks per jaar
de motor verstookt maar de helft van wat die wagen verstookte per 100 km. (10l tegen 5 l)
Ik moest dan wel motorkleding kopen, maar die gaat, behalve de laarzen, toch al tot nu mee, terwijl ik de sommen hierboven elk jaar blijf uitsparen.
Spijtig dat ik niet veel km maak voor mijn werk, anders kwam het nog voordeliger.
Ik dien maar ??n maal per jaar mijn motorbanden te vervangen, dat was met die wagen ook zo, en de prijs kwam ongeveer overeen.
En ik heb ineens een plezant vrijetijdsvoertuig, dat was met die wagen toch niet zo.

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: The dark side is calling..

Post by fore »

Ik weet niet waatom de motor duurder zou zijn.
.....

En ik heb ineens een plezant vrijetijdsvoertuig, dat was met die wagen toch niet zo.
Image en ge moet minder anti-stress-pillekes kopen bij den apoteker Image minder maagzweren.
Image Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: The dark side is calling..

Post by laouen »

Niet iedereen heeft een firmawagen h?, en dan is motorrijden wel minder duur.
Zeker omdat je de motor nog volledig in je belastingen kunt inbrengen.
dat hangt dan weer van de afstanden af Image

10km enkele rit naar't werk en 25000km voor 't plezier per jaar... dan gaan ze daar bij de belastingen ne keer goe mee lachen peisk als ge dienen moto voor 100% inbrengt...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Post Reply