Zaterdag een schakelprobleemke gehad. Er viel met mijn kreng nog te rijden in vierde en vijfde versnelling, voor de rest niks meer. Eerst gedacht aan doffe versnellingsbakellende waar BMW een patent op heeft voor sommige modellen. Maar algauw had ik een vermoeden dat het probleem bij het linksysteem van het schakelpedaal zou liggen. Dus in vijfde versnelling naar huis gereden , erg vervelend om zo vanuit stilstand te vertrekken, gaf wel het betere scootergevoel... .Spannend maar tof is anders.
Enfin vandaag het linksysteem opengeprutst en jawel, de hele handel stond kurkdroog.
Met behulp van tandenborstel, oorstaafjes en WD40 schoongemaakt.
Van nieuw (NULON L90) vet voorzien en het zaakje terug gemonteerd. Testritje gemaakt en schakelt terug als een mes in de boter
Helaas moet ik het asje van het schakelpedaal zelf ook nog eens van vet voorzien want ik kreeg de inbusbout niet los. E?n inbussleutel afgebroken en de bout zal ik moeten uitboren.
Maar dat is een werkske voor volgende week.
Schakelprobleem
Re: Schakelprobleem
allez, weer goed voor 100k zonder naar om te zien
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Schakelprobleem
zei de gs-ploegboerDer wordt hiere nie gelachen met de duurzaamheid van geejessen !
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Schakelprobleem
... ... Grosse sheisse ...Wa is ne GS???
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Schakelprobleem
Nog eens goesting gevonden zie. En een gouden tip gekregen van mijnen dealer. De bout moet niet geboord worden, zo loskrijgen zal ook niet lukken want de bout zit vast met Loctite. Ik moet de bout dus verwarmen om de lijm te doen smelten. Dus even met de verfstripper opwarmen en kijk de bout kwam los.Helaas moet ik het asje van het schakelpedaal zelf ook nog eens van vet voorzien want ik kreeg de inbusbout niet los. E?n inbussleutel afgebroken en de bout zal ik moeten uitboren.
bout met loctite
kurkdroog
het geheel
ook hier schoongemaakt met WD40 en terug ingevet. Schakelt fluisterstil en terug boterzacht nu.
Re: Schakelprobleem
Die locktite opwarmen, gaat dat altijd?
er is toch locktite die tegen hitte kan?
die paarse dacht ik...
er is toch locktite die tegen hitte kan?
die paarse dacht ik...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...
Re: Schakelprobleem
Altijd handig om op te letten: laat de motor in tweede staan en gooi alle stukken in de topkoffer na demontage: als alles goed gaat vind je alles makkelijk terug, gaat er iets mis of je krijgt het niet meer in elkaar geprutst: topkoffer dicht en je kan met de hele handel makkelijk tot bij de BMW-dealer rijden.
Re: Schakelprobleem
ne keer kijken naar de sensor van uw middenbok, zijpikkel ?in tweede... ha, maar de mijne start niet als ie niet in neutraal staat :/ of is daar ook een truukske voor?Altijd handig om op te letten: laat de motor in tweede staan
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Schakelprobleem
Met ingetrokken koppeling moet ie ook starten, tenzij die sensor kapot is.in tweede... ha, maar de mijne start niet als ie niet in neutraal staat :/ of is daar ook een truukske voor?Altijd handig om op te letten: laat de motor in tweede staan
I am confused. Oh no, maybe not!