Wales !

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Wales !

Post by F M »

Zo te zien hebben ze daar in Wales nog niet veel wegen... Triestig land... Image

Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Wales !

Post by duibhce Kaelann »

De volgende plek mud bleef husa met zijn achterwiel steken, hopelijk heb ik daar geen spatjes op de achtekomers geworpen toen de moto terug los kwam Image
Ik heb van't weekend zo al genoeg modder gehad van de Husa dank u Image
Het was zelfs zoveel dat ik wat heb moeten verderwerpen naar de Serow achter mij. Image

Al een geluk dat Ela ons allemaal had voorzien van oerdegelijke Duitse wet wipes.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Wales !

Post by Blackbert »

'k zal timpo misschien vragen om een 'Cloggie only' editie te houden. Image
Cloggies zijn toch ollanders ?!? Image
Strikt genomen wel. Maar 't verschil uitleggen snappen ze daar blijkbaar niet goed. Onwetende barbaren. Image
grease up your baby for a ball on the hill

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Wales !

Post by fore »

Aan de foto's te zien ... Image ... gijllie kunt wat aanmodderen ja ... Image


Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Wales !

Post by frederikw »

Cloggies zijn toch ollanders ?!? Image
Strikt genomen wel. Maar 't verschil uitleggen snappen ze daar blijkbaar niet goed. Onwetende barbaren. Image
Zo moeilijk is dat toch niet. Ollanders zijn lang, blond, luid en ze stinken naar kaas.

Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wales !

Post by zappa »

Zo moeilijk is dat toch niet. Ollanders zijn lang, blond, luid en ze stinken naar kaas.

Image
nouw seg, dan ken ik blijbaar alleen prototypes, die ze niet verder op de "markt" gebracht hebben

Toch wel een hele mooie streek om off-road te rijden....lekker veel modder Image
Tja, ik smelt toch wel zo'n beetje Image
raapt uzelf toch maar weer samen Image voor de paasrit jipppiii Image
De volgende plek mud bleef husa met zijn achterwiel steken, hopelijk heb ik daar geen spatjes op de achtekomers geworpen toen de moto terug los kwam Image
Ik heb van't weekend zo al genoeg modder gehad van de Husa dank u Image
Het was zelfs zoveel dat ik wat heb moeten verderwerpen naar de Serow achter mij. Image

Al een geluk dat Ela ons allemaal had voorzien van oerdegelijke Duitse wet wipes.
Image Image Image snorry!
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Wales !

Post by Tom Thumper »

Cloggies zijn toch ollanders ?!? Image
Strikt genomen wel. Maar 't verschil uitleggen snappen ze daar blijkbaar niet goed. Onwetende barbaren. Image
Zo moeilijk is dat toch niet. Ollanders zijn lang, blond, luid en ze stinken naar kaas.

Image
Hela, ik ben lang, was blond, soms veel te luid en ik stink (naar wat laat ik aan anderen over) maar ik ben zeker geen Ollander! Image

Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Wales !

Post by TRooPER »

op dit eerste filmke kunt ge op 18min zien hoe camerabeelden de werkelijkheid verdoezelen

op camera lijkt alles veel platter en makkelijker te zijn, veel van die ondergrond ginder bestaat uit: blaadjes, water, modder, rots, losse stenen, uitstekende wortels = alles waar ge geen grip op krijgt Image
en Aleph heeft dit ook al gedaan met zijn 950 maar als ik hem soms zie bovenkomen op een moeilijk stuk, slaat de vermoeidheid snel toe....
om u een idee te geven, enkele videos van Hew:

[youtube:ebgfvufu]http://www.youtube.com/watch?v=STJ17_cFe7s[/youtube:ebgfvufu]

[youtube:ebgfvufu]http://www.youtube.com/watch?v=FRKWHtLWkm4[/youtube:ebgfvufu]
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Wales !

Post by laouen »

Volgende keer zou ik daar ook wel willen rondtuffen Image
lijkt me daar wel oke!!
neet jong, ik zou daar weg blijven! schijteweer altijd, overal vettigheid op de baan, uwe moto die vuil wordt, schapen die constant in de weg lopen, een heel weekend met nen hoop luidruchtige britten opgescheept zitten, eten dat niet te vreten is...

Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wales !

Post by zappa »

Volgende keer zou ik daar ook wel willen rondtuffen Image
lijkt me daar wel oke!!
dat lijkt niet oke, dat is !!! Image Image Image Image Image Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wales !

Post by zappa »

Zondag begon als mistdag, toch voor even.

Misschien nog niet zo slecht die mist, ik zag niet hoever 't nog was naar boven tussen de bomen over de erg gladde en gewillig loskomende ondergrond.

Terug een laag of 2 kleren d'r tussenuit nemen en ik had er minder aan dan de dag ervoor Image

Image

Image

Image


De zon gaf toen al goed warmte
Sharra wou nog eens een extra rondje door de beek

Image

Schoon materiaal voor ons Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Op naar de hoogvlakte, hek open hek toe baantjes op een groen tapijt met grote en kleine wolkjes schaap

Image

Image

Image

Roger, die 't niet erg vond dat ik hem George noemde Image
Had de dag ervoor nogal aan hoog tempo het slijk zien passeren, maar zijn oude blessure, pijnlijke schouder protesteerde daar enorm tegen, of was dat een steekmaarop om met de vrouwtjes te mogen mee rijden Image

Image

George euh Roger ziet er meer een arleytype uit, maar ik zag hem een enduroke draaien op een steile boshelling met twee vingers, die had dat nog meer gedaan Image

Image

Image

Een suikerboost in de vorm van gedroogd fruit, waarvoor merci en terug gaaaaaaas gaan geven.

Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wales !

Post by zappa »

Whaa schoon toch h?

Image

En toen liep er
een paard in de door gang,
ja ja een paard in de...

Image

Image

Een merrie, die waarschijnlijk een oogje had op die hengst Image in de wei. En dat we haar probeerden op die wei te steken ging haar heel goed uitkomen, eindelijk ne vent! Image
Gelukkig waren alle hekkens met een slot vast, zodat het avontuurtje niet door ging. Uiteindelijk toch een wei (zonder hengst) gevonden waarvan het hek los was, en bij de aanblik van het malse groene gras, was ze alvlug die knappe hengst vergeten, eten staat blijkbaar toch nog iets meer bovenaan 't lijstje Image

Image

Bij een boerderij gestopt om het paard in de wei te melden en die gingen de eigenaar verwittigen, eind goed al goed, alleen een dikke buik van het vele gras. Image

Image

Image

Image

eteneuuuu ! en tankeuuuuu !

Image

op naar panorama lane

Image

Daar zou ik toch niet graag naast het wegje gereden hebben, mocht m'n stuur wegslaan op een van die grote keien op dat baantje, dat draadje ging me wel niet tegen houden Image

Image

Image

Een heel heel leuk wegje, werd toen wel ineens zeer rotsig en met een dikke laag grote losse stukken steen, was ik blij dat ik bibmousses had, daar zou je zeker lek gereden hebben Image

Image

in de toch wel diepe gracht rechts, lag er onlangs nog een 4x4 Image niet direkt op z'n plaats.

Image

serieus uitblazen

Image

YES !

Image

Image


YES YES YES !!![/size:1fod49et]

Image

Image

Image

Image

Om dan maar wat af te koelen naast de beek

Image

En terug te rijden naar ons tentje. Zo te zien was 't op nog plaatsen een beetje stoffig

Image

Een h?????rlijk hoeve ijs hmmmm dat deed deugd!

Image

zie ze genieten Image daar kan geen francipanneke tegen op Image

Image

Een speciale manier om uwen moto mee te pakken achterop, maar bij navraag aan m'n garagist, kan het hier niet, het steekt te veel uit...

Image

De parkeer plaats geraakte leeg, de tentjes verdwenen alsof er een windhoos langs was gekomen, op enkele stevig gezette Belgische na. Image

Na het motobier, het bordercolliebier (alle twee die vaten waren leeg gedronken) was het nu een bier met nog ne andere naam, alhoewel dat volgens mij eenen pot nat was, want dat smaakte 't zelfde, naar een goed stevig grof brood Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wales !

Post by zappa »

En toen kwamen deze super coole Image tuffers toe

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

tut tut

en tuf tuf tuf

's avonds een lekkere mixed grill

Image

val aan!

Image

Image

Image

een calorieatoombom Image

Image

De volgende morgen was't dan toch echt gedaan, ook voor Terry de Noord Ier terug naar huis

Image

hij zet overal zijn Ierse stempel

Image

Daaag Terry tot mails (in mijn gebrekkig engels Image )

Image

en Windy die wou toch wel echt als laatste het hekken sluiten Image

Image


of zijn bmw wou niet startten?

Image

nog eens oveleggen hoe we nu gaan rijden

Image

nog eenen die eigenlijk niet naar huis wou Image

Image

nog een laatste blik op Wales werpen ...

Image

Image

De mooie eik, die bijna in de fik ging door de restanten van de BBQ, gelukkig hebben Roger en ik brandweerke gespeeld en met een kommeke uit de beek 30 keer over en weer tot 't vuur uit was, die droge bladeren deden nogal lastig.

Image

De pub

Image

en weg waren we

Image

heel 't weekend aan gedacht ! Image

Image

16HP

Image

voila een greepje uit de 374 foto's die ik maakte Image

Merci aan de companie!! Het was super, een nadeel, als ik er aan terug denk azo achter mijn bus stuur met ne smile van oor tot oor, durven de voetgangers niet oversteken Image alleee toch Image
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Wales !

Post by duibhce Kaelann »

Op naar de hoogvlakte, hek open hek toe baantjes op een groen tapijt met grote en kleine wolkjes schaap

Image
op die hoogvlaktes ging het inderdaad lekker vlot. Vol gaas met een gate-duty rotatiesysteem tusen Sarah, George en mij alsof we al jaren dat wegske samen reden Image
Bij een boerderij gestopt om het paard in de wei te melden en die gingen de eigenaar verwittigen, eind goed al goed, alleen een dikke buik van het vele gras. Image

Image
Het zou trouwens best kunnen dat het een Welsh paard was dat even kwam verbroederen met haar Engelse soortgenoten. Het heuveltopje op deze foto is Offa's dyke, De grens tussen Wales en Engeland. Gelukkig zijn we er stealth-gewijs kunnen doorsluipen, want Zappa vond haar paspoort niet Image
Daar zou ik toch niet graag naast het wegje gereden hebben, mocht m'n stuur wegslaan op een van die grote keien op dat baantje, dat draadje ging me wel niet tegen houden Image

Image

Image
Dat is 1 van de mooiste uitzichten die ik van het hele weekend gezien heb. Jammer dat het op foto's zo moeilijk is om dat over te brengen. Diepe vallei, steile bergflanken en een enorm weids uitzicht op een prachtig landschap. Ik ben blij dat Ela daar eventjes halverwege de klim gestopt is zodat we er optimaal van konden genieten.
in de toch wel diepe gracht rechts, lag er onlangs nog een 4x4 Image niet direkt op z'n plaats.

Image
"The Bath tub" Image
Voor we vertrokken hadden de anciens nog duidelijk instructies gegeven: links houden! Maar dat stukske kwam wat sneller dan bibi verwacht had en ik zat dus rechts Image
Gelukkig is de WR wat lichter speelgoed dan de XTZ en lag het redelijk droog. Er toch zonder enig probleem doorgeraakt. Zoals gewoonlijk was het de trail-zen-attitude die het hem deed: verstand op nul, tractie houden, voorwiel wat licht maken, ver vooruit kijken en de motor haar weg laten zoeken. (zeker niet naar dat diepe riviertje ernaast waar die 4x4 op zijn dak in terecht was gekomen)
Image
Die Sunbeam was geweldig om te zien: alle techniek gewoon open en bloot. De stoterstangeskes om de kleppen te bedienen, de klepveertjes die op en neer trilden, ...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Wales !

Post by petervdc »

Hmm, een beetje onverhard durf ik nu wel met mijne ktm, maar die modderpoelen, hmm Image

Lijkt wel een h??l mooie streek om es een paar dagen te gaan rijden !!
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wales !

Post by zappa »

in
"]"The Bath tub" Image
Voor we vertrokken hadden de anciens nog duidelijk instructies gegeven: links houden! Maar dat stukske kwam wat sneller dan bibi verwacht had en ik zat dus rechts Image
Gelukkig is de WR wat lichter speelgoed dan de XTZ en lag het redelijk droog. Er toch zonder enig probleem doorgeraakt. Zoals gewoonlijk was het de trail-zen-attitude die het hem deed: verstand op nul, tractie houden, voorwiel wat licht maken, ver vooruit kijken en de motor haar weg laten zoeken. (zeker niet naar dat diepe riviertje ernaast waar die 4x4 op zijn dak in terecht was gekomen)


a dat had ik niet mee gekregen van de anciens, ik heb dat baantje van links naar rechts gewipt Image in een poging om de grootste stenen te ontwijken, maar ne halvenmeter verder zat er toch knal boven op. Ik heb achterna iets over left horen zeggen, maar om dat nu nog eens opnieuw te proberen ... Image Image was 't een beetje zwaar.
sig nature

Post Reply