trial rijden

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

Met dank aan Bassie Image , die foto's op FB gezet heeft van een dagje trialrijden en waardoor ik bij dees mannen terecht gekomen ben.


Als kadootje voor Bart, wijle naar ginder.

Je krijgt daar de nodige uitleg, ook de vele "wat niet" en dat zal wel nodig zijn voor sommige leukerds die er in bende op afkomen en 't vlug uit de hand zouden laten lopen.

De groep waar wij bij zaten hield zich zeer deftig.

De moto's zijn allemaal gasgas, 3 tal verschillende type's. Heb met eerst paar blauwe dan een tijdje met een gele gereden, maar die rooie die waren voor mij de beste, vooral nr 11 Image

Het ziet er zeer simpel uit als ze 't je voor tonen, maar dat is't niet.

de moto's blijven heel de tijd in 1ste versnelling, je moet dus echt aan zeer trage snelheid uw bochten nemen, met koppeling en de voor / achterrem.

Het is zo tegenover gestelde van enduro rijden, alles heel traag, niet ver vooruit kijken, niks met je zit of met je knie?n tegen de tank, gewoon je kont naar buiten hangen Image

Dat niks tussen je benen hebben dat vond ik 't lastigste vooral bij 't vertrekken. Ik heb heel slecht evenwicht en dat bleek hier ook duidelijk, je moet zo met een voet op 't stepje vertrekken, tegen dat ik dat kon? Image Eerst een spier verroken in mijn kuit en bil, waardoor 't staan zelfs pijnlijker werd. Toen m'n cross botten afgedaan, want die zijn niet soepel genoeg en gewoon op m'n baskets verder gedaan en dat was direkt een stuk makkelijker.

Bart die kon dat goed, die vond dat zelfs niet eens lastig Image al de andere in de groep in hun T shirt die druipnat was en Bart nog in zijn trui.

Bart is er zelfs in geslaagd om de organisator uit te schakelen Image " kan jij die rots daar op rijden?" " natuurlijk!" hup en nog een dikke hoge betonnen pijp ook, maar 't naar beneden springen ging mis Image en die mens liep al met een brace Image

Pas na een uur of twee begon ik me eindelijk een beetje te amuseren, met nrtje 11 Image Maar sommige stukken van dat parcours had ik liever met husaberg je gereden.

En mochten ze daar nu trail's hebben met een zitje zodat je soms eens met je zit de moto kan sturen en bij 't vertrek, dan zou ik dat nog wel eens opnieuw willen doen. Voorlopig geen verandering of extra hobby d'r bij Image

Foto's :

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: trail rijden

Post by Muug »

dit vraagt om een KTM Freeride ! Image

User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: trail rijden

Post by F M »

Ik wil niet muggeziften, maar ga het toch doen: het is wel degelijk trial en niet trail, toch ?

En die drie laatste foto's: SEXY !! Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: trail rijden

Post by zappa »

Ik wil niet muggeziften, maar ga het toch doen: het is wel degelijk trial en niet trail, toch ?

En die drie laatste foto's: SEXY !! Image
Image OEPS Image

Das omdat vandaag met ai is ipv met ia (dat was gisteren iiiii A Image )

ai mijn billen Image
sig nature

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: trail rijden

Post by fore »

En die drie laatste foto's: SEXY !! Image
Image ... de volgende sessie doet ze een motobroek met visnet-motief aan ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: trial rijden

Post by diskeletloetje »

Karin, die tettenbescherming die je daar draagt, is dat one-size-fits-all? Niet dat ik denk dat de uwe zich in de onderste regionen bevinden, voor alle duidelijkheid Image Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: trial rijden

Post by zappa »

Karin, die tettenbescherming die je daar draagt, is dat one-size-fits-all? Niet dat ik denk dat de uwe zich in de onderste regionen bevinden, voor alle duidelijkheid Image Image
One size fits all jong Image Ze verkopen dat niet in cup maten Image Tot ne C past daar goed in, vrees dat vanaf ne D of E eerder tepel bescherming ga zijn en dan den harnas wat wijder nemen. Image Image

Ik vind het niet echt een meerwaarde, heb al eens met een mannenharnas gereden, nu zal deze die ik heb wel meegaan tot fin de carri?re, mocht ik toch een ander kopen dan zou ik evengoed een mannenmodel nemen als't goed zit. Als ik veel in putten ga gaan hotste botsen, schuift die harnas naar boven en worden die cup's eerder sleutelbeen bescherming Image Image

Normaal rij ik daar nog met een vest over, maar 't was zaterdag met z'n momenten veel te warm Image

Die tetten deksels worden apart verkocht om vb in een vest te steken.
sig nature

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: trial rijden

Post by frederikw »

Ziet er zeer tof uit! Ik wil dat eigenlijk ook wel eens doen binnenkort.

Tevreden van de organisatie Zappa? Is het met veel begeleiding, of krijgt ge gewoon een moto en moet ge uwe plan trekken?

Zijn er hier nog die eens willen gaan? Ge moet met minstens 6 zijn..

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: trial rijden

Post by Muug »

ho
ik zie dat ook wel nog ne keer zitten. 't is alweer een jaar of vijf geleden dat ik dat eens gedaan heb.

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: trial rijden

Post by zappa »

Op de site zie je clinic (wat wij boekten) is voor gewoon dik 4uur beetje kennis te maken, maar ze hebben ook cursus (wel duurder) dat zal met meer begeleiding zijn. Nu kregen we goede basis uitleg, waarna we mochten beginnen rijden op een uitgezet parcours. De mensen die nog niet met een schakelbrommer gereden hadden, dus niks van koppeling enz kenden werden even apart van meer uitleg voorzien.

Je moet weten dat op die clinic ook van die - hela hola wij gaan er tegenaan - gasten opaf komen, alleen met de bedoeling om d'r wat de zot te gaan uithangen en achtena straffe verhaaltjes te hebben, maar de organistor merkt het wel wat de bedoelingen zijn en als je 't zelf een beetje serieus doet, dan krijg je wel meer dan de basis uitleg. En wie goed begon te rijden, mocht naar parcours 3 en minder begrensd gas.

Je hoeft niet met 6 te zijn hoor, wij waren maar met 2, we reden samen met anderen , een bende vrienden en een man uit Bergen op zoom die ook een enduro heeft.

Op weekdagen is de prijs beduidend gunstiger. Wel eindje rijden : 3uur?
Naar Bilstain komen ze ook maar dan komt hun verplaatsings kosten erbij, en in Bilstain kan je toch wel op wat hardere ondergrond tegen de korst gaan? Image
Mocht je met een aantal die er al ervaring in hebben een groep maken, zal het niveau aangepast worden.

Je kan altijd de organisator Bjorn een mailtje sturen, vriendelijke man.


ps Muug, bij Desmet in Waregem staat een demo freeride 350 Image
sig nature

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: trial rijden

Post by frederikw »

Enschede is inderdaad wel niet bij de deur. 330km van Aalst. Ik wil eventueel wel eens rijden en wat volk meenemen (vriendin zal ook wel meewillen, dus nog 2 a 3 plaatsen vrij... naargelang het gewenste comfort op de achterbank Image )

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: trial rijden

Post by Muug »


ps Muug, bij Desmet in Waregem staat een demo freeride 350 Image
ah, niet gezien, ik was er zaterdag. Image

User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: trial rijden

Post by F M »

Enschede is inderdaad wel niet bij de deur. 330km van Aalst. Ik wil eventueel wel eens rijden en wat volk meenemen (vriendin zal ook wel meewillen, dus nog 2 a 3 plaatsen vrij... naargelang het gewenste comfort op de achterbank Image )
Awel, ik had ook goesting om dat eens te doen. Maar Enschede ligt wat verder dan ik dacht, ook 300 km vanuit het Leuvense...
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: trial rijden

Post by TRooPER »

Karin, die tettenbescherming die je daar draagt, is dat one-size-fits-all? Niet dat ik denk dat de uwe zich in de onderste regionen bevinden, voor alle duidelijkheid Image Image
One size fits all jong Image Ze verkopen dat niet in cup maten Image Tot ne C past daar goed in, vrees dat vanaf ne D of E eerder tepel bescherming ga zijn en dan den harnas wat wijder nemen. Image Image

Ik vind het niet echt een meerwaarde, heb al eens met een mannenharnas gereden, nu zal deze die ik heb wel meegaan tot fin de carri?re, mocht ik toch een ander kopen dan zou ik evengoed een mannenmodel nemen als't goed zit. Als ik veel in putten ga gaan hotste botsen, schuift die harnas naar boven en worden die cup's eerder sleutelbeen bescherming Image Image

Normaal rij ik daar nog met een vest over, maar 't was zaterdag met z'n momenten veel te warm Image

Die tetten deksels


om het schuiven van tettenbescherming tegen te gaan, heb ik al eens gelezen dat ze een stuk velcro aannaaien onderaan de protectievest en dan het andere stuk velcro met een riem ofzo aan broek of truitje, dan schuift alles minder

ziehierzo:
Nicky was still very pleased with the velcro straps she had sewn on to keep her shifting body army in place only this very morning...
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: trial rijden

Post by laouen »

Karin, die tettenbescherming die je daar draagt, is dat one-size-fits-all?
nope! Image Image Image Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Post Reply