F . CK

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

Vandaag de endurorit van Libin gaan rijden.

Veel bekenden, oa ook JohanDR, de man die ik bewonder om zijn moto rijkunsten, een god op een moto.

Toen moesten we door de helleput rijden :

een modderkuil met boom dikke sparren wortels

D'r waren een aantal mensen die dat niet zagen zitten, waaronder ik, maar Johan ging dat wel doen, oef.
Maar hij is daar gevallen met m'n moto, dubbele beenbreuk Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Naar plaatselijk hospitaal, maar ondertussen overgebracht naar Jette, zal nu ongeveer op de opertatie tafel liggen Image Image Image Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


't was toch wel afzien, paar keer aan 't vechten geweest, ik en husa tegen de boomwortels en de drekputten.

Halverwege was m'n voorraad drinken op, en 't laatste derde deel van de rit, zat ik er door, meer dipjes dan dan wat anders.

Voor sommige deelnemers was't wedstrijd Image in een bocht steekt er me een voorbij, allee dat dacht hij toch, maar hij reed me ondersteboven Image baf ik tegen de korst, gelukkig zelf, op een plek na, geen schade, maar de vorkbenen van husa staan een beetje scheef Image "d?sol?" zeitem en vertrok. Image

Een zeer stevige klim in tweede nemen was iets te hoog gegrepen en husa viel stil, kon kiezen achteruit of tegen de zijberm gaan liggen, 't laatste leek 't gemakkelijkste.

Op 't einde van de rit zat er nog een soort crossparkoertje met diepe putten , dat over ging naar een soort zandgroeve, dat was leuk.

Heb de rit uitgereden, maar ben kapot Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: F . CK

Post by Muug »

Vandaag de endurorit van Libin gaan rijden.

Veel bekenden, oa ook JohanDR, de man die ik bewonder om zijn moto rijkunsten, een god op een moto.

Toen moesten we door de helleput rijden :

D'r waren een aantal mensen die dat niet zagen zitten, waaronder ik, maar Johan ging dat wel doen, oef.
Maar hij is daar gevallen met m'n moto, dubbele beenbreuk Image Image Image

Naar plaatselijk hospitaal, maar ondertussen overgebracht naar Jette, zal nu ongeveer op de opertatie tafel liggen Image Image Image Image
Amai amai amai dat moet verschrikkelijke pijn doen. Daar gaan ze thuis en op zijn werk (?) niet mee kunnen lachen. Image Image

Gij weet uw ritten toch wel ferm uit te kiezen zeg ik u. Image Een geluk dat ge voorzichtig zijt. Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: F . CK

Post by zappa »

m'n dochter vindt dat ik een ander hobby moet kiezen, breien ofzo Image
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: F . CK

Post by Tom Thumper »

m'n dochter vindt dat ik een ander hobby moet kiezen, breien ofzo Image
Laat uw dochter dan maar snel een keer dit filmpke zien!!!
[youtube:1kccn826]http://www.youtube.com/watch?v=VaGu-cxPF9A[/youtube:1kccn826]
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: F . CK

Post by TRooPER »

dat gaat idd pijnlijk zijn voor Johan, zowel mentaal als fysisch
en hij was toch beetje aan het afkicken van enduro en iets meer bezig met allroad dikke GS'en.

het is en blijft gevaarlijk, zelfs voor ervaren rijders

@zappa, chapeau om de rit volledig uit te rijden. Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: F . CK

Post by zappa »

m'n dochter vindt dat ik een ander hobby moet kiezen, breien ofzo Image
Laat uw dochter dan maar snel een keer dit filmpke zien!!!
Image Image

Ik ga dat onthouden, niet breien als ik de trap afkom en ook niet als ik vooraan in de auto zit en mijne draad doorbijten, want een schaar is ook gevaarlijk Image Image


Zal m'n breipatroon wat beter aanpassen dan m'n moto patroon ( Muug's overpeinzing Image ) dat had ruim 20jaar geleden moeten starten, bennekik niet meer zo marsupilami en heftig genoeg om zulke ritten te rijden Image en wat meer drinken meepakken zou ook veel helpen. Image

Maar 't begint al te beteren, 't gedacht ik doe hier niet meer mee verder is aan 't weg ebben. De val en de breuk van Johan zijn been, gaf me helemaal 't gevoel waar ben ik mee bezig.

Maar als alles niet te styf en wel is, ga ik vrijdag terug rijden Image
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: F . CK

Post by TRooPER »

hoe heeft johan eigenlijk zijn been gebroken,
gevallen , blijven hangen aan een boom, onder moto terecht gekomen, had hij zijn crossharnas aan...

hoe is de evacuatie uit bos verlopen met een dubbele beenbreuk
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: F . CK

Post by laouen »

hoe heeft johan eigenlijk zijn been gebroken,
gevallen , blijven hangen aan een boom, onder moto terecht gekomen, had hij zijn crossharnas aan...
aan het filmke op B4B te zien: all of the above Image en hij ging nog niet eens hard Image gewoon verkeerd neer gekomen/blijven steken waarschijnlijk...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: F . CK

Post by zappa »

blijven steken tussen de boomwortels en moto is met hem gevallen, waardoor been in een onnatuurlijke plooi geraakte. Zou gebroken zijn iets boven de enkel, waar er een zwakkere (soepelere) plek in de crossbot zit.

Dit is wat hij zelf schrijft op 't ander forum :
hoe is da nu percies gebeurt?
Stom ... als elk accident!
Op een gegeven moment moesten we een plas doorsteken , die nogal diep was en aan beide kanten omzeild van kapotgereden boomwortels.
Toen we daar aankwamen (Daniel,zappa,Celle husky en zijn maten en ikke ) stonden daar al een dertigtal rijders hun beurt af te wachten om (meestal ieder voor eigen rekening) op zijn beurt een poging te wagen om de plas vol onzichtbare/onder vuile smurrie en blootgereden palinggladde te boomwortels te trotseren.
De meesten gingen langs de linkerkant ten aanval ... en af en toe kwam er wel is ??ntje ten val.
Nu... net voor ik aan de beurt ging ... had ik nog enkele quads er zien doorrijden gewoon middenin de plas!
Op het moment dat het mijn beurt was ... heb ik nog even getwijfeld ... middenin of de zijkant???
middenin dan maar... jep??? was ik nu net iets te voorzichtig??? was ikzelf even te lang gaan twijfelen??? Ik weet het ook niet meer exact ... wat ik wel nog weet is dat het motooke weggleed op of achter zo ??n verdoken boomwortel... ik wilde mijn voet nog zetten... oei ik raakte geen ondergrond en klink KRAAAAAAAAK en 't was gebeurt ... waarschijnlijk heeft de motorfiets mijn onderbeen geklemd tussen ??n boomwortel!!!! STOM H?
Ik kreeg daar gratis een koude douche en een gloedheet sauna'tje tegelijk ...en dat gepaard met fukking hevige pijnscheuten
Ik stond juist te filmen Image

[url]

Iemand met zo'n hele grote quad heeft hem achterop genomen, samen met iemand om hem te ondersteunen, tot aan de weg, waar hij in een ambulance opgepikt is. Moto eveneens terug gereden naar de weg en deze is dan door de organisatie terug gebracht naar het startpunt. Iemand die niet ver van Johan woont heeft zijn bestelwagen + moto terug thuis gebracht.


Er is daar op die plaats ook iemand met een quad achterover geslegen, die had (gelukkig) alleen materiaalbreuk, maar vond het onverantwoord om iedereen daar door te sturen.

En toen hebben ze aan de zijkant (waar er bomen gelegd waren om te voorkomen dat je langs daar ging rijden ipv door die helleput) dat stuk open gemaakt zodat er langs daar veiliger kon gereden worden.

Wat heb ik daar uit geleerd : als ik 't niet zie zitten, al rijdende, dan stap ik af en ernaast en anders rij ik een toerke rond, en poog ergens terug aan te pikken!!



Hij heeft zijn eigen operatie "live" meegemaakt, vertelde hij me aan de telefoon, want 't was met epidurale verdoving, Image brrr.

Maar hij mocht gister al naar huis, zal wel mottig zijn dat er minimaal 6 weken niet op gesteund mag worden Image
sig nature

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: F . CK

Post by petervdc »

Ik snap niet dat je daardoor rijdt, zonder te weten wat de ondergrond is.
Maar ja, ik rij nooit zo offroad ook h?...

Is het dan niet beter die plaats door te stappen, om te weten of je erdoor kunt rijden ?
Of is de gewoonte, gewoon erdoor te rijden en zien waar je uitkomt ?
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: F . CK

Post by zappa »

Ik snap niet dat je daardoor rijdt, zonder te weten wat de ondergrond is.
Maar ja, ik rij nooit zo offroad ook h?...

Is het dan niet beter die plaats door te stappen, om te weten of je erdoor kunt rijden ?
Of is de gewoonte, gewoon erdoor te rijden en zien waar je uitkomt ?
op zo'n plaats, is er een soort "kijkfile" en het testosteron gehalt ligt dan h??l hoog Image Oa een bende luidruchtige hollanders zonder kop, merkten een man met een quad op, met een amputatie tot aan z'n heup. "Kijk daar joch! die heeft maar een poot!! " Image "been m'neer been! zelfs mijn paard heeft geen poot, en voor zo'n man mag er al wat meer respect getoond worden" (bijt bijt Image )" ach das waar, respect dat hij dit nog mee doet"



En de volgende keer stap ik ernaast. Maar dan kan 't zijn dat je moto bij de eerste boomwortel blijft doorglippen en je niet ver geraakt, plat leggen en over den gladde boom trekken is ook een door mij reeds toegepaste methode Image
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: F . CK

Post by TRooPER »

Ik snap niet dat je daardoor rijdt, zonder te weten wat de ondergrond is.
Maar ja, ik rij nooit zo offroad ook h?...

Is het dan niet beter die plaats door te stappen, om te weten of je erdoor kunt rijden ?
Of is de gewoonte, gewoon erdoor te rijden en zien waar je uitkomt ?

als ik de situatie niet ken (ondergrond, putten, bomen, stenen) kijk ik meestal even naar anderen waar ze proberen door te rijden,
dat is natuurlijk geen garantie dat het de beste weg is, maar als er al enkele goed doorkomen is de kans re?el dat het voor jou ook lukt.
Soms is het beter door te rijden dan er door te stappen, als je er in 1 keer door kan rijden, zit je soms niet te sukkelen als de motor zichzelf heeft
ingegraven door te traag te rijden.
Johan heeft dit blijkbaar ook even bekeken, en is jammer genoeg op verkeerde punt blijven hangen.
Zoals je ziet, moet het niet altijd snel/hard zijn om verkeerd te vallen.

Op de weg rijden heeft een groot risico met de motor , maar dan meestal komt een ongeluk samen met andere weggebruikers,
bij offroad is het veelal je eigen inschattingsfout als je ergens een val maakt. Van de 100 keer dat je valt, zal je 99 keer opstaan en verder rijden.

Er zijn er hier nog die door verkeerde val "effe out" zijn,
Laouen - bloody belgium
Cotthem - march moon wales - ongelukkig op schouder gevallen
Tom Thumper - enkelblessure
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: F . CK

Post by laouen »

bij offroad is het veelal je eigen inschattingsfout als je ergens een val maakt. Van de 100 keer dat je valt, zal je 99 keer opstaan en verder rijden.
Allez dan ben ik efkes gerust hoop ik Image
Er zijn er hier nog die door verkeerde val "effe out" zijn,
Laouen - bloody belgium
nope, bloody belgium heb ik nog mee gereden Image mijn breukje kwam pas een dikke maand later Image
en ik ben alweer 'in' hoor Image alleen nog wat last van mijn laarzen maar daar bijten we wel door Image en in december gaat dat opgelost zijn want dan gaat heel de ijzerwinkel der uit Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: F . CK

Post by Blackbert »

Da's daar 't grote probleem meen ik, maar ik kan mis zijn.
Vanaf dat er een nummerke op uw vest komt moet er iets bewezen worden.
Ik ben een seut die niks kan bewijzen, dus ik kan daar ook niks gaan doen.
'k laat mij liever 's avonds uitlachen door de mensen die me erdoor geholpen hebben ipv door een stel macho's die aan de kant blijven staan hopen dat er iets misgaat.
allez, ze rijden u van de baan want ze hebben een rugnummer, ne sorry kan er nog net af en dan 'tirez votre plan'. nee merci.
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: F . CK

Post by Tom Thumper »

Da's daar 't grote probleem meen ik, maar ik kan mis zijn.
Vanaf dat er een nummerke op uw vest komt moet er iets bewezen worden.
Ik ben een seut die niks kan bewijzen, dus ik kan daar ook niks gaan doen.
'k laat mij liever 's avonds uitlachen door de mensen die me erdoor geholpen hebben ipv door een stel macho's die aan de kant blijven staan hopen dat er iets misgaat.
allez, ze rijden u van de baan want ze hebben een rugnummer, ne sorry kan er nog net af en dan 'tirez votre plan'. nee merci.
Image , mijn kommentaar zou enkel afbreuk gedaan hebben deze wijsheid! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: F . CK

Post by Blackbert »

'k wil er wel aan toevoegen dat het dan wreed spijtig is dat die ene die u wel wil helpen efkes 'bad luck' heeft en mag afgevoerd worden.
Spoedig herstel Johan.
grease up your baby for a ball on the hill

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: F . CK

Post by bompa »

Van hier ook spoedig herstel Johan

Ik kan daar ook niks gaan doen , vroeger keek ik daar ook ni naar gewoon erdoor , maar als ik tegenwoordig ni door het water moet en kan er naast, rij ik er naast ,'k rij veel liever als er mooie putten(knippen)in de baan liggen, vroeger jaren genoeg met en nummer gereden maar toen was het wel om het eerste Image , nu alleen nog op het gemakje voor het plezier zolang de rug het nog toelaat Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: F . CK

Post by Muug »

haja, ik had nog niet eens gezien dat ze een nummer hadden. Waarom?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: F . CK

Post by Muug »

koddig

moeten de mensen elkaar verklikken dan?

't is ne koddige wereld blijkbaar Image

Post Reply