Einde van een tijdperk

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Post by Wipr »

Blijkbaar zal het nog lang duren voor er hier nog een moto in huis komt. Zonde zonde zonde. Elke moto die ik op straat zie rijden en ik zie maar een achterbrug, koplamp of wat dan ook en ik ken het merk, type en alle andere zaken van die moto wel. Little bit obsessed?

In ieder geval. Hier wat verbouwingen op komst en het kapitaal dat ik voor handen heb is niet voldoende om te kopen waar ik momenteel zin in heb. Een toffe hornet, oudere VFR of zoiets zou wel in de smaak vallen maar goed, het is niet anders. Gisteren voor het eerst in 7 jaar mijne fiets eens op onderhoud gedaan en ik ga proberen om in de toekomst met de fiets naar het werk te rijden. Ong. een 10km enkel.

Dat autokrel waar ik mee rijdt kan ik eventueel nog verkopen als het woon-werktraject met de fiets doenbaar is.

Enfin, ik zit er wel mee in mijn maag maar het is niet anders. Andere dingen hebben voorrang. Zo gaat dat blijkbaar in het leven. Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Einde van een tijdperk

Post by bompa »

10 km is toch makkelijk te doen met de fiets he Image
Verbouwingen Gevaarlijk Image toen wij aan ons huis begonnen heb ik ook mijne moto verkocht Image elke keer ik er een zag rijden amai had ik daar spijt van, na een paar maanden kocht ik mij nen echte crosser, geen taks geen verzekering nodig alleen een voor op wedstrijden, een halfjaar kunnen oefenen wanneer het zo uitkwam ,het jaar daarop beginnen crosswedstrijden mee te rijden,zo heb ik er toch een jaar of 5 a6 aan meegedaan Image dus zo zie je maar hoe het kan lopen ,en nu kan ik bijna geen zandbaan voorbij of ik moet er is overgereden hebben , elke moto die ik gehad heb heeft wel is op het onverhard gereden. Nu staan er hier die over allebei kunnen , over de baan en het onverhard Image

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Einde van een tijdperk

Post by Droopy »

Pauze in een tijdperk is misschien een betere titel Image

Als je echt goedkoop wil rijden koop dan iets onder de 250cc, geen wegentaks, goedkope verzekeringen en heel wat tweedehands te vinden voor een appel en een ei. Image

Anders gewoon je wachtmodus even aanhouden en de kat uit de boom kijken.

Motorijden is een aangenaam virus dat gezellig blijft woekeren in de hersenpan.

Bij al de mensen die ik ken die ooit moto reden en om de een of andere reden gestopt zijn blijft dat virus kietelen hoor. Zowat allemaal zouden ze indien ze de mogelijkheid hadden direct weer met de moto rijden. Image

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Einde van een tijdperk

Post by diskeletloetje »

Einde van een tijdperk... Image
Nie zeveren h? Wipperke, uw tijdperken volgen elkaar toch in sneltempo op Image
Als ik het mij goed herinner is dat niet de eerste keer dat je aankondigt dat het motorrijden voor jou gedaan is, maar ondertussen kennen we u al h?, ik durf te wedden dat ge misschien een maand met uwe velo naar uw werk trekt, en daarna zal er wel weer iets in uw garaas staan...
Misschien een pronostiekje : volgens mij houdt de Wippr het geen 7 weken uit zonder een of ander tweewielerig gemotoriseerd voertuig Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Einde van een tijdperk

Post by laouen »

Image Image Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Einde van een tijdperk

Post by Wipr »

Hmmm, mja, tijdperken volgen elkaar snel op. Ik weet nog niet wat ik doe. Ik heb nu dat oud krel maar verbruikt 10liter/100km en dat is me toch wat te veel. Fiets laten herstellen dus kan me er eens aan wagen.

Idd, 250cc'ke zou wel staan maar 't probleem is dat ik moet kiezen. Een nief vliegerke om te gaan kiten kost me ook al snel 500euro en dat is een must want heb er geen andere bruikbare meer en ik heb nog een bod lopen op een veilingsite op een auto en als er niemand meer biedt sta ik hier binnenkort met 3auto's voor de oprit. Image

Dan verkoop ik er ??ne of alletwee. (van de skoda van mijn madam moet ik afblijven) maar dan zien we wel weer he.

Gisteren zag ik ??n van de monitors van het sportkamp van mijn zoontje vertrekken met zijnen duc hypermotard 1100 met DAM uitlaten onder. oeoeoeoeoeoe dat was even moeilijk.

En inderdaad er komt nog wel een moto tijdperk want zoals gezegd dat blijft kriebelen maar 7 weken Distelzoetje.... dat is toch wel heel snel hoor. Trouwens ik hou dat eigenlijk al heel lang vol hoor. Ondertussen gaan we maand 8 in zonder moto. Image

J.pi
Posts: 31
Joined: 24 May 2010 09:20

Re: Einde van een tijdperk

Post by J.pi »

pronostiekje:
Wipr koopt een of ander tweewielerig gemotoriseerd voertuig:

J.pi :in Oktober.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Einde van een tijdperk

Post by bompa »

Trouwens ik hou dat eigenlijk al heel lang vol hoor. Ondertussen gaan we maand 8 in zonder moto. Image
Oei bij mij waren er dat maar 2 .
Maar inderdaad op een bepaald moment moet je kiezen, zo was het hier toch ook eventjes Image

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Einde van een tijdperk

Post by Droopy »

Hier komt precies ook een einde aan een tijdperk. Image

Mijn motorvirus is zoekgeraakt en ik kan het maar niet terugvinden. Image

Sinds mijn auto ongeval was het rijden sowieso al beperkt tot woon-werkritjes maar sinds mijn evenwichtsstoornissen eind augustus staat de moto stil zonder dat ik er nog naar omkijk....

'k Ben al blij da'k alweer met een gewone fiets kan rijden en da'k ondertussen stabieler door het leven ga maar dat motorvirus is toch nog steeds zoek.

Maar mijn moto wegdoen... no way, 'k hoop dat dit aangenaam virus me terug te pakken krijgt. Image

User avatar
Bij
Posts: 441
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Einde van een tijdperk

Post by Bij »

10km... da is toch te doen. Ik doe er 53 per dag 3 x in de week. De andere 2 dagen met den otto Image . Natuurlijk ge moet er goesting in krijgen h? Image In de winterperiode (november tot ein dfebruari) ga ik met de trein
Ik zit hier ondertussen aan jaar 3 zonder motor rijden (al aan jaar 2 restauratie Image )
Tegen volgende zomer moet dien terug bollen want het kriebelt echt te hard.
Als het echt niet meer gaat dan ga ik mijne neef zijne Elephant eens uitlaten Image maar ik ben toch liever met mijn eigen gerief op weg.

Wim ni wanhopen h? ooit komt er verbetering Image
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Einde van een tijdperk

Post by Wipr »

Ik hoop het. Hier is de goesting ontzettend groot maar ik zal moeten kiezen tussen drie weken Mexico/ Brazili? gaan kitesurfen in het walhalla of centen bijhouden voor een moto.

Het eerste staat al zo lang op het programma en heeft toch nog iets meer voorrang dan een motorfiets.

Maar... Als de centen op zijn is er nog altijd een bank heb ik me laten wijsmaken Image. Maar dan nog zal mijn huidig Bordeaux 14jarig jong racemachien het toch nog een dik jaar moeten volhouden anders zal ik ook daar prioriteiten moeten stellen en iets anders moeten kopen van auto. En dan nog moet er een TIG lastoestel komen.....

Allee, maw er staat nog wat op de lijst vooraleer er terug ne moto komt. Maar Koen, zo'n projectje voor een paar 100euro kan er misschien al sneller af. Image Mocht je zo nog iets tegenkomen dan laat je dat maar weten.

Ahja, vandaag voor de eerste keer de nieuwe houtkachel laten branden. Geweldig en rustgevend dat het is. Goede uitbesteding met andere woorden.

tandwieleke
Posts: 103
Joined: 25 Oct 2009 14:47

Re: Einde van een tijdperk

Post by tandwieleke »

Zo te lezen, moet je nog altijd niet kiezen tussen de pest en de cholera.

Image

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Einde van een tijdperk

Post by zappa »

hopelijk morgen: begin van een tijdperk..... Image
sig nature

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Einde van een tijdperk

Post by Theo »

of einde van het einde van een tijdperk

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Einde van een tijdperk

Post by zappa »

of einde van het einde van een tijdperk
daddookja Image
sig nature

petervdc
Posts: 3477
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Einde van een tijdperk

Post by petervdc »

na een einde komt toch een nieuw begin ?
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Einde van een tijdperk

Post by F M »

Ondertussen is het al morgen...

EN ???
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Einde van een tijdperk

Post by den Bullet »

Ondertussen is het al morgen...

EN ???
Ergens in panne zeker ... Image

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Einde van een tijdperk

Post by zappa »

Ondertussen is het al morgen...

EN ???
Ergens in panne zeker ... Image

Image Image Image
sig nature

Post Reply