Een neef van mij had een 750 en heeft nu een 800.
De (zwarte) 750 was zijn droommoto maar daarmee is hij jammer genoeg gecrashed.
Wat ik daar nog van weet is dat hij bij een kleine valpartij heel veel kuipschade had en heel veel werk om dat zelf weer in orde te krijgen. Bij zijn ongeluk was de moto nog te herstellen maar met een serieus kostenplaatje, vooral door het peperdure kuipwerk dat volledig moest vervangen worden.
De 800 die hij nu heeft rijdt vooral soepeler en zit een stuk comfortabeler dan de 750.
Zelf heb ik ooit eens met de 800 en de 1200 gereden.
Zalige moto's maar niets voor mensen met een teer rugje
, die 1200 is trouwens helemaal niets voor mij, da's een half koersmachien terwijl de 750 en 800 nog steeds een zalige combinatie zijn waarmee je kan toeren of eens vlotter aan het gas kan hangen als je wil.
Edit :
In welk opzicht zijn die beter?
Ik heb het niet echt voor triumph, 'k weet niet goed waarom.
Hun oude imago zit in mijne kop.
Beter misschien niet maar 'k denk dat een Triumph ondertussen even betrouwbaar is als de gemiddelde Honda.
Om allerlei redenen ben ik heel Honda minded maar als er ooit iets anders komt staat Triumph toch op kop.