Whitelaning in Wales
Re: Whitelaning in Wales
Correctie: 40cm sneeuw
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Whitelaning in Wales
Iemand een idee waarom ik zo moe ben?
- duibhce Kaelann
- Posts: 2934
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Whitelaning in Wales
Ding, ding, ding!Iemand een idee waarom ik zo moe ben?
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Whitelaning in Wales
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Whitelaning in Wales
Allez, de mensen zijn nieuwsgierig, we zullen maar efkes een verhaalke neerpennen. En dan ga ik in bad.
Mijn initi?le plan was om met mijn KTM en Madam Muug een mooie tweedaagse bij elkaar te rijden in Warm Groen Wales. Maar met het weerbericht indachtig hebben we dat plan maar vervangen door een uitgebreide testrit van de nieuwe camper. We moeten trouwens nog eens nadenken of we dat ding (ding ding...) een naam gaan geven of het maar zo laten.
Halverwege Engeland begon alles nogal zwart-wit te worden en bleek dat dat icamper-dee best niet slecht was. Want toen we ter plekke arriveerden was de sneeuw zo'n 20cm dik. Grof gemeten. Niet echt geschikt voor een romantische tweedaagse per moto. Tachtig man verwachtte de organisator, maar tegen zaterdagmiddag bleken er maar zo'n 40 te zijn opgedoken. En tegen zaterdagavond waren er al 20 weer vertrokken omdat het niet te doen was. Maar daarover meer straks. Het nieuws bleef dus in de loop van vrijdag meer en meer beelden tonen van werelddelen die onder een dikke laag sneeuw bedekt gingen. Scholen die gesloten bleven, huizen zonder stroom, mensen die hun huis niet meer uit konden. En het ging nog erger worden ...
Afin, in afwachting van de nacht zetten een tiental moedige mensen hun tentje op. Een matje of matras was niet nodig, die sneeuw lag zacht genoeg.
OK, goed, na het lekkere eten en een hoop drinken kroop iedereen in zijne nest. Afin, de vrolijke avond was maar eigenlijk ene keer onderbroken, toen ze ons kwamen roepen dat twee tenten waren ingestort, onder het gewicht van de sneeuw. Hier zagen we het voordeel van 2second-tenten: die flexibele stokken sprongen gewoon terug naar hun originele positie en deden of er niets was gebeurd. Soit, gaan slapen dus : terwijl wij onze chauffage wat opzetten tijdens het omkleden, bevroren de andere mensen uit hun vel terwijl ze hetzelfde aan het doen waren in hun tentje.
De ochtend erop bleek er 's nachts nog 20 cm te zijn bijgevallen. Ferm. 20+20 = 40cm Endurorijden? In dit weer? We zouden wel zien. Eerst omkleden (weer efkes de chauffage op) en dan naar buiten gaan. Het tentje van Zappa bleek uitermate gestroomlijnd te zijn geworden, het was maar half zo hoog meer als gisterenavond. Bleef dat het tentje midden in de nacht dubbelthoop was geplooid onder druk van de sneeuw. Recht op 't smoelwerk van Zappa. Die azo niet meteen de uitgang vond. Die dat niet zo tof vond. En die toch iedereen heeft laten maffen. Straf. Bleek dus ook meteen een nadeel van alustokken : die plooien niet meer terug naar hun originele vorm als ze te ver geplooid worden. En daar moest nog twee keer in geslapen worden ...
Owkee. Aan de ontbijttafel bleek er hier en daar twijfel in de ogen te zien. Redelijk logisch. Endurorijden in 40cm sneeuw? Ahem? Iemand? Allez ja, er waren uiteindelijk toch een stuk of 25 mensen die dat zagen zitten. De eerste groep bestond uit de meest ervaren mensen. Die stoomden behoorlijk enthousiast weg. Dan nog wat andere groepen. Na nog geen uur was de eerste groep al terug. Het was geen doen, zegden ze. De sneeuw was zo hoog dat de moto's met hun carterplaat gewoon bleven "staan" bovenop de sneeuw, terwijl de crossbanden wild rondtolden in de sneeuw. Na een uur hadden ze nauwelijks 5 mijl vooruitgeraakt ! En zo druppelden de mensen in de loop van de dag binnen, verkleumd, nat van het zweet, afgepeigerd van te duwen en te trekken, teleurgesteld dat er niet meer in zat.
Maar ook de thuisblijvers hadden zich ondertussen niet verveeld. Er was immers een 400 jaar oude boom bezig met uit elkaar te breken onder het gewicht van de immer vallende sneeuw. 's nachts was er al een grote tak neer gestuikt, en er hing effectief nog een enorme dikke afgebroken tak klaar om te vallen. In de loop van de voormiddag viel nog een deel van de kruin met donderend geraas naar beneden, terloops wat tuinmeubelen vernietigend. De boomchirurgen waren ondertussen langsgekomen en ze droegen iedereen op om de tenten te verzetten en de auto's te verplaatsen. De straat werd natuurlijk afgezet. En de boom, hij kraakte voort. Zo elk kwartiertje deed er daarboven in die kruin iets "krak". Er ging dus iets vallen. Maar wat? En wanneer?
Een uur of twee later was het dan zover: met een luide PANG en veel gekraak knakte de dikste tak door, viel naar beneden en sleurde een groot deel van de kruin in zijn val mee, daarmee de hele straat versperrend. Wat een geluk dat alles aan de kant was !
De uitbaters van de Green Inn bleken zich ondertussen heel barmhartig op te stellen. Ze waren 's middags niet alleen open gebleven voor de achterblijvers en de verkleumde terugkeerders op te vangen, maar 's avonds boden ze ook nog eens hun warme pub aan om er op de vloer te slapen ! Van een meevaller gesproken !
En dan zondag, tja, dat was eigenlijk ??n grote reddingsaktie, waarbij alle wagens ??n voor ??n met een ouwe landcruiser van de parking werden getrokken. De tenten werden opgeruimd, de stokken bij elkaar gestoken, afscheid werd genomen en tegen elf uur was iedereen vertrokken, naar huis, alweer een avontuurlijk weekend achter de rug !
Mijn initi?le plan was om met mijn KTM en Madam Muug een mooie tweedaagse bij elkaar te rijden in Warm Groen Wales. Maar met het weerbericht indachtig hebben we dat plan maar vervangen door een uitgebreide testrit van de nieuwe camper. We moeten trouwens nog eens nadenken of we dat ding (ding ding...) een naam gaan geven of het maar zo laten.
Halverwege Engeland begon alles nogal zwart-wit te worden en bleek dat dat icamper-dee best niet slecht was. Want toen we ter plekke arriveerden was de sneeuw zo'n 20cm dik. Grof gemeten. Niet echt geschikt voor een romantische tweedaagse per moto. Tachtig man verwachtte de organisator, maar tegen zaterdagmiddag bleken er maar zo'n 40 te zijn opgedoken. En tegen zaterdagavond waren er al 20 weer vertrokken omdat het niet te doen was. Maar daarover meer straks. Het nieuws bleef dus in de loop van vrijdag meer en meer beelden tonen van werelddelen die onder een dikke laag sneeuw bedekt gingen. Scholen die gesloten bleven, huizen zonder stroom, mensen die hun huis niet meer uit konden. En het ging nog erger worden ...
Afin, in afwachting van de nacht zetten een tiental moedige mensen hun tentje op. Een matje of matras was niet nodig, die sneeuw lag zacht genoeg.
OK, goed, na het lekkere eten en een hoop drinken kroop iedereen in zijne nest. Afin, de vrolijke avond was maar eigenlijk ene keer onderbroken, toen ze ons kwamen roepen dat twee tenten waren ingestort, onder het gewicht van de sneeuw. Hier zagen we het voordeel van 2second-tenten: die flexibele stokken sprongen gewoon terug naar hun originele positie en deden of er niets was gebeurd. Soit, gaan slapen dus : terwijl wij onze chauffage wat opzetten tijdens het omkleden, bevroren de andere mensen uit hun vel terwijl ze hetzelfde aan het doen waren in hun tentje.
De ochtend erop bleek er 's nachts nog 20 cm te zijn bijgevallen. Ferm. 20+20 = 40cm Endurorijden? In dit weer? We zouden wel zien. Eerst omkleden (weer efkes de chauffage op) en dan naar buiten gaan. Het tentje van Zappa bleek uitermate gestroomlijnd te zijn geworden, het was maar half zo hoog meer als gisterenavond. Bleef dat het tentje midden in de nacht dubbelthoop was geplooid onder druk van de sneeuw. Recht op 't smoelwerk van Zappa. Die azo niet meteen de uitgang vond. Die dat niet zo tof vond. En die toch iedereen heeft laten maffen. Straf. Bleek dus ook meteen een nadeel van alustokken : die plooien niet meer terug naar hun originele vorm als ze te ver geplooid worden. En daar moest nog twee keer in geslapen worden ...
Owkee. Aan de ontbijttafel bleek er hier en daar twijfel in de ogen te zien. Redelijk logisch. Endurorijden in 40cm sneeuw? Ahem? Iemand? Allez ja, er waren uiteindelijk toch een stuk of 25 mensen die dat zagen zitten. De eerste groep bestond uit de meest ervaren mensen. Die stoomden behoorlijk enthousiast weg. Dan nog wat andere groepen. Na nog geen uur was de eerste groep al terug. Het was geen doen, zegden ze. De sneeuw was zo hoog dat de moto's met hun carterplaat gewoon bleven "staan" bovenop de sneeuw, terwijl de crossbanden wild rondtolden in de sneeuw. Na een uur hadden ze nauwelijks 5 mijl vooruitgeraakt ! En zo druppelden de mensen in de loop van de dag binnen, verkleumd, nat van het zweet, afgepeigerd van te duwen en te trekken, teleurgesteld dat er niet meer in zat.
Maar ook de thuisblijvers hadden zich ondertussen niet verveeld. Er was immers een 400 jaar oude boom bezig met uit elkaar te breken onder het gewicht van de immer vallende sneeuw. 's nachts was er al een grote tak neer gestuikt, en er hing effectief nog een enorme dikke afgebroken tak klaar om te vallen. In de loop van de voormiddag viel nog een deel van de kruin met donderend geraas naar beneden, terloops wat tuinmeubelen vernietigend. De boomchirurgen waren ondertussen langsgekomen en ze droegen iedereen op om de tenten te verzetten en de auto's te verplaatsen. De straat werd natuurlijk afgezet. En de boom, hij kraakte voort. Zo elk kwartiertje deed er daarboven in die kruin iets "krak". Er ging dus iets vallen. Maar wat? En wanneer?
Een uur of twee later was het dan zover: met een luide PANG en veel gekraak knakte de dikste tak door, viel naar beneden en sleurde een groot deel van de kruin in zijn val mee, daarmee de hele straat versperrend. Wat een geluk dat alles aan de kant was !
De uitbaters van de Green Inn bleken zich ondertussen heel barmhartig op te stellen. Ze waren 's middags niet alleen open gebleven voor de achterblijvers en de verkleumde terugkeerders op te vangen, maar 's avonds boden ze ook nog eens hun warme pub aan om er op de vloer te slapen ! Van een meevaller gesproken !
En dan zondag, tja, dat was eigenlijk ??n grote reddingsaktie, waarbij alle wagens ??n voor ??n met een ouwe landcruiser van de parking werden getrokken. De tenten werden opgeruimd, de stokken bij elkaar gestoken, afscheid werd genomen en tegen elf uur was iedereen vertrokken, naar huis, alweer een avontuurlijk weekend achter de rug !
Re: Whitelaning in Wales
Dat vat het redelijk mooi samen. enkel dat verkleumen in dat tentje, dat klopt niet. 't was daar eigenlijk lekker warm, met die extra isolatie. Trouwens, hier thuis is 't kouder dan het daar was, naar mijn gevoel.
Volgend jaar mag 't weer sneeuwen van mij, een cm of 10. dat is wel berijdbaar.
Volgend jaar mag 't weer sneeuwen van mij, een cm of 10. dat is wel berijdbaar.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Whitelaning in Wales
bon, ons 'adventure weekend' in Wales dus... deze keer met foto's...
Om het met de woorden van Scott, the Innkeeper te zeggen: You guys put the adventure in adverture riding
Vertrokken met een mooi zonnetje
de eerste sneeuw, nog voor Birmingham
en meer sneeuw...
o ow
en het wordt nog erger
eindelijk nog behoorlijk vlot aangekomen
onze tent, euh iglo
Dat zag er vorig jaar precies anders uit
We waren in elk geval niet de enige gekken in't dorp
Het zicht op zaterdag ochtend na ongeveer 12u onafgebroken sneeuw en af en toe een duwtje om de tent terug recht te zetten:
Quechua 2 seconds tenten zijn dus niet bestand tegen het gewicht van sneeuw en je kan ze op geen enkele manier hard genoeg opspannen om ze recht te houden voordeel is wel dat ze flexibel genoeg zijn om terug recht te veren als je de sneeuw er af haalt en ze zijn makkelijk te verhuizen als blijkt dat die boom waaronder je staat, toch niet zo stevig blijkt te zijn
Ik had 's avonds al beslist dat ik het met de DRZ niet ging wagen om door zo'n hoop sneeuw te ploegen. Daarvoor is die voor mij nog te zwaar en vooral te hoog maar blijkbaar waren er anderen die er anders over dachten...
Bert en Karin stonden wel te popelen om er vandoor te gaan, dus trokken wij met Pol en Els maar de pub in. Lekker warm bij't vuur vanop afstand de teneergang van de 400 jaar oude eik in 't oog houden... 's Nachts was er al een grote tak naar beneden gekomen en zaterdag voormiddag waren er in totaal nog 4 die het gewicht van de sneeuw niet meer aankonden.
Tegen de middag druppelden de eerste rijders alweer binnen, waaronder Bert. 2,5u weg geweest voor in totaal 1 lane en 7,5 km Wel genoeg verbruikt voor 200km.
Een hele dag in de pub rondhangen leek ons ook maar niks, dus rond een uur of 2 vertrokken voor een wandeing.
Het straatje achter de pub omhoog. Single lane breed genoeg voor 1 auto, maar wel sneeuwvrij! Daar kunnen ze hier nog wat van leren
Mooie zichten waren er wel. Wales is zelfs onder een pak sneeuw van 40cm adembenemend mooi!
Die gaat nog wat werk hebben voor 'm weg kan...
Lammetjes waren er al wel, maar een heleboel gaan het einde van de sneeuw niet meer meemaken eentje gezien dat de volgende 12u al niet gehaald zal hebben
Stevige plaksneeuw en wind zorgen ook voor schitterende sculpturen
Dixie Dansercour z'n job zou ik precies toch niet willen
Schoon h?
de 'grote baan' langs de pub
Het heeft uiteindelijk continue gesneeuwd van iets voor we in Llangedwyn aankwamen op vrijdagnamiddag tot zaterdagavond. Toen we aankwamen lag er een laagje van zo'n 10-15cm, en tegen zaterdagochtend was dat al een stevige 30cm. Zaterdagmiddag zaten we op 40 en werd het nog es stevig koud ook. Scott, de eigenaar van de pub was dan zo vriendelijk om de kampeerders een slaapplaatske aan te bieden, waar we dankbaar gebruik van gemaakt hebben. 9 slaapzakskes schoon naast mekaar... 't was wel een schoon zicht, maar ik ben vergeten een foto dervan te nemen.
Op zondag was de goesting bij de Britten er precies ook af en is operatie 'clear the parking lot' begonnen. Met vereende krachten werden alle auto's en camionetten op vakkundige wijze een voor een op het asfalt geduwd Wij hebben dan ook maar beslist om in te pakken en al richting Folkestone te rijden. Dat ging wederom behoorlijk vlot. Onwaarschijnlijk veel zout gezien wel en 2 keer een stevig zoutbad gekregen door een strooiwagen, maar het resultaat op baan mocht er wel zijn! Na nog een nachtje in een hotel dan vandaag richting Tunnel gereden en daar een trein vroeger kunnen nemen.
Nog een tip: wijzig nooit je reservatie voor de trein online! Da's pure afzetterij. We hadden gisteren al online gechecked en daar rekenden ze afhankelijk van het uur 42 of 158 EUR extra. Aan de check-in vandaag exact 8 pond bijbetaald Bert achter ons mocht gratis op een andere trein, en Pol daarachter heeft 5 pond betaald. Onze verklaring: die gasten in hun kotje waren bingo aan't spelen
Het was een schitterend weekend! Ondanks het weer (of net niet) en het feit dat ik geen meter gereden heb, hebben we ons geweldig geamuseerd en serieus wat af gelachen. De wandeling was zo ongeveer het enige dat we konden doen en dat was een schitterende ervaring. Ik ben nog nooit gaan ski?n en dit was echt het dikste pak sneeuw dat ik mijn leven al gezien heb. Echt een belevenis en zo ontzettend mooi! Wales op een wel heel speciale wijze!
Maar volgend jaar mag het toch wel weer zomerweer zijn...
Om het met de woorden van Scott, the Innkeeper te zeggen: You guys put the adventure in adverture riding
Vertrokken met een mooi zonnetje
de eerste sneeuw, nog voor Birmingham
en meer sneeuw...
o ow
en het wordt nog erger
eindelijk nog behoorlijk vlot aangekomen
onze tent, euh iglo
Dat zag er vorig jaar precies anders uit
We waren in elk geval niet de enige gekken in't dorp
Het zicht op zaterdag ochtend na ongeveer 12u onafgebroken sneeuw en af en toe een duwtje om de tent terug recht te zetten:
Quechua 2 seconds tenten zijn dus niet bestand tegen het gewicht van sneeuw en je kan ze op geen enkele manier hard genoeg opspannen om ze recht te houden voordeel is wel dat ze flexibel genoeg zijn om terug recht te veren als je de sneeuw er af haalt en ze zijn makkelijk te verhuizen als blijkt dat die boom waaronder je staat, toch niet zo stevig blijkt te zijn
Ik had 's avonds al beslist dat ik het met de DRZ niet ging wagen om door zo'n hoop sneeuw te ploegen. Daarvoor is die voor mij nog te zwaar en vooral te hoog maar blijkbaar waren er anderen die er anders over dachten...
Bert en Karin stonden wel te popelen om er vandoor te gaan, dus trokken wij met Pol en Els maar de pub in. Lekker warm bij't vuur vanop afstand de teneergang van de 400 jaar oude eik in 't oog houden... 's Nachts was er al een grote tak naar beneden gekomen en zaterdag voormiddag waren er in totaal nog 4 die het gewicht van de sneeuw niet meer aankonden.
Tegen de middag druppelden de eerste rijders alweer binnen, waaronder Bert. 2,5u weg geweest voor in totaal 1 lane en 7,5 km Wel genoeg verbruikt voor 200km.
Een hele dag in de pub rondhangen leek ons ook maar niks, dus rond een uur of 2 vertrokken voor een wandeing.
Het straatje achter de pub omhoog. Single lane breed genoeg voor 1 auto, maar wel sneeuwvrij! Daar kunnen ze hier nog wat van leren
Mooie zichten waren er wel. Wales is zelfs onder een pak sneeuw van 40cm adembenemend mooi!
Die gaat nog wat werk hebben voor 'm weg kan...
Lammetjes waren er al wel, maar een heleboel gaan het einde van de sneeuw niet meer meemaken eentje gezien dat de volgende 12u al niet gehaald zal hebben
Stevige plaksneeuw en wind zorgen ook voor schitterende sculpturen
Dixie Dansercour z'n job zou ik precies toch niet willen
Schoon h?
de 'grote baan' langs de pub
Het heeft uiteindelijk continue gesneeuwd van iets voor we in Llangedwyn aankwamen op vrijdagnamiddag tot zaterdagavond. Toen we aankwamen lag er een laagje van zo'n 10-15cm, en tegen zaterdagochtend was dat al een stevige 30cm. Zaterdagmiddag zaten we op 40 en werd het nog es stevig koud ook. Scott, de eigenaar van de pub was dan zo vriendelijk om de kampeerders een slaapplaatske aan te bieden, waar we dankbaar gebruik van gemaakt hebben. 9 slaapzakskes schoon naast mekaar... 't was wel een schoon zicht, maar ik ben vergeten een foto dervan te nemen.
Op zondag was de goesting bij de Britten er precies ook af en is operatie 'clear the parking lot' begonnen. Met vereende krachten werden alle auto's en camionetten op vakkundige wijze een voor een op het asfalt geduwd Wij hebben dan ook maar beslist om in te pakken en al richting Folkestone te rijden. Dat ging wederom behoorlijk vlot. Onwaarschijnlijk veel zout gezien wel en 2 keer een stevig zoutbad gekregen door een strooiwagen, maar het resultaat op baan mocht er wel zijn! Na nog een nachtje in een hotel dan vandaag richting Tunnel gereden en daar een trein vroeger kunnen nemen.
Nog een tip: wijzig nooit je reservatie voor de trein online! Da's pure afzetterij. We hadden gisteren al online gechecked en daar rekenden ze afhankelijk van het uur 42 of 158 EUR extra. Aan de check-in vandaag exact 8 pond bijbetaald Bert achter ons mocht gratis op een andere trein, en Pol daarachter heeft 5 pond betaald. Onze verklaring: die gasten in hun kotje waren bingo aan't spelen
Het was een schitterend weekend! Ondanks het weer (of net niet) en het feit dat ik geen meter gereden heb, hebben we ons geweldig geamuseerd en serieus wat af gelachen. De wandeling was zo ongeveer het enige dat we konden doen en dat was een schitterende ervaring. Ik ben nog nooit gaan ski?n en dit was echt het dikste pak sneeuw dat ik mijn leven al gezien heb. Echt een belevenis en zo ontzettend mooi! Wales op een wel heel speciale wijze!
Maar volgend jaar mag het toch wel weer zomerweer zijn...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Whitelaning in Wales
Aaahhh ... heerlijke verslagen ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Whitelaning in Wales
De parking om een uur of 4, vrijdagmiddag. 't was pas de avond ervoor beginnen sneeuwen.
De 'camping' om een uur of 10, vrijdagavond. ongeveer om 't uur ging er eens iemand aan alle tenten schudden omdat er weer een paar cm was bijgevallen.
Fris en vol goeie moed aan de start. 't zou lichtelijk tegenvallen. Noord Wales zijn de Kempen niet, veel plat is er niet aan. 40cm verse sneeuw, bergop, niet de meest geschikte banden: zweet, ademnood, spierpijntjes. 20 minuten voor dezelfde aafstand als vorige keer op 5 minuten.
Pauze, tot ierdereen boven is.
Na deel 2 van die eindeloze helling deed mijn schouder zoveel zeer dat ik besloot ermee te stoppen.
Hier lag er wel asfalt onder de sneeuw en was er een tractor gepasseerd, maar 40cm is echt te veel.
Maar we hebben wel goed gelachen, tussen al 't eten en drinken door. Volgend jaar weer voor meer.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Whitelaning in Wales
H??l mooie beelden !!
Zal idd niet te doen zijn om moto te rijden daar.
Kvond de rit zaterdag met endurofun al op het randje, maar dees is nog een pak erger...
Tjah, wat kun je doen h? dan, wandeling maken, genieten van warme koffie, enz.
Zal idd niet te doen zijn om moto te rijden daar.
Kvond de rit zaterdag met endurofun al op het randje, maar dees is nog een pak erger...
Tjah, wat kun je doen h? dan, wandeling maken, genieten van warme koffie, enz.
Keep going
Re: Whitelaning in Wales
zelfs bij mooi weer is het daar niet te doen met zware Adventures. Maximaal een 690 is daar bruikbaar, en dan nog slechts hier en daar. Niet voor niets steken ze die in ??n aparte groep. Niet voor niets komen ze daar allemaal toe met kleine 250cc en 350cc tweetaktjes en viertaktjes. Meerder mensen hebben zware Adventures geprobeerd en ze zijn allemaal overstag gegaan voor kleine lichte crossmoto's.
Daar gaan rijden vereist de aanvaarding dat uw moto kompleet kapot kan gaan. Ik heb het ??n keer in Wales geprobeerd en bij gebrek aan stielkennis en lichaamskracht heb ik voorgenomen om dat geen tweede keer te doen. Ik heb het vorig jaar dan nog eens geprobeerd in de buurt van Stonehenge met het idee dat het daar minder modderig en steil was, maar ze hebben daar iets anders : glibberige nat krijt. Resultaat : de zaterdag heb ik 'm 8 keer tegen de grond gesmeten, de zondag ben ik na de derde keer met een pijnlijke knie huiswaarts gekeerd. Trop is teveel.
Daar gaan rijden vereist de aanvaarding dat uw moto kompleet kapot kan gaan. Ik heb het ??n keer in Wales geprobeerd en bij gebrek aan stielkennis en lichaamskracht heb ik voorgenomen om dat geen tweede keer te doen. Ik heb het vorig jaar dan nog eens geprobeerd in de buurt van Stonehenge met het idee dat het daar minder modderig en steil was, maar ze hebben daar iets anders : glibberige nat krijt. Resultaat : de zaterdag heb ik 'm 8 keer tegen de grond gesmeten, de zondag ben ik na de derde keer met een pijnlijke knie huiswaarts gekeerd. Trop is teveel.
Re: Whitelaning in Wales
Ik begin nu af&toe es offroad te rijden, en van het moment dat er geen vaste ondergrond meer is (maw blubber, modder, sneeuw) denk ik dat je beter af bent met een licht machientje met ?chte noppen banden.Trop is teveel.
Tzal uiteraard ook een gebrek aan ervaring & rijvaardigheid liggen, maar met een 230kg machine met gewone of half/half banden doe je niet zomaar wat je wilt, das continu glijden en nog es glijden.
Zaterdag zag ik dat mijn nieuwe scouts banden heel snel vol zaten id modder, bij sommigen die tkc's hadden zag ik dat toch minder.
Keep going
- duibhce Kaelann
- Posts: 2934
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Whitelaning in Wales
TKC's zijn naar mijn bescheiden mening geen off-road banden. Dat zijn all-road banden, geschikt voor gravel en droge veld- en boswegen. Voor echte stevige modder is het zelfreinigend vermogen niet groot genoeg. Dat is al meermaals aangetoond tijdens ritkjes met mensen op TKC's in de Brabantse klei. De noppen zien er veel agressiever uit dan ze eigenlijk zijn.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Whitelaning in Wales
Idem dus als mijn kersverse scouts.TKC's zijn naar mijn bescheiden mening geen off-road banden. Dat zijn all-road banden, geschikt voor gravel en droge veld- en boswegen. Voor echte stevige modder is het zelfreinigend vermogen niet groot genoeg. Dat is al meermaals aangetoond tijdens ritkjes met mensen op TKC's in de Brabantse klei. De noppen zien er veel agressiever uit dan ze eigenlijk zijn.
Toch had ik de indruk dat ze veel trager vol zaten...
Keep going
- duibhce Kaelann
- Posts: 2934
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Whitelaning in Wales
neen, Scouts zijn wel degelijk n?g minder geschikt voor modderIdem dus als mijn kersverse scouts.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Whitelaning in Wales
er is wellicht een subtiel verschil tussen scouts en TKC's als we het over de snelheid hebben waarmee ze verzadigd geraken met modder, maar duibchek heeft gelijk : ze zijn waardeloos in die glibberige materie. En de factor "gewicht" kan je met geen ?nkele band wegkrijgen.
Re: Whitelaning in Wales
Heb ik gemerktneen, Scouts zijn wel degelijk n?g minder geschikt voor modderIdem dus als mijn kersverse scouts.
Even slecht als de scorpions dus, ook niks id blubber.
Op de weg (nat/droog asfalt) ist ongeveer hetzelfde vind ik, zelfs ietske beter.
Keep going