Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
het duidelijk bewijs dat een ktm nooit echt in panne kan staan, die start altijd
[url]
[url]
sig nature
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
[quote]het duidelijk bewijs dat een ktm nooit echt in panne kan staan, die start altijd
[url]
[url]
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
iets voor de mythbusters
iets voor de mythbusters!!!het duidelijk bewijs dat een ktm nooit echt in panne kan staan, die start altijd
[url]
"...the path is the destination"
- duibhce Kaelann
- Posts: 2934
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Dat is het signaal om aan dag 2 te beginnen zeker?
Dag 2 begon in elk geval een stuk beter dan dag 1. Opstaan rond 7u30, op het gemak inpakken en ontbijten om 8u30 is luxueus uitslapen in vergelijking met het pijnlijk vroege uur van gisteren.
Het ontbijt is typisch Frans. Croissants, stokbrood en confituur.
Het was ook droog buiten en de wegen waren zo goed als helemaal sneeuwvrij. Iedereen had er dus weer zin in. Behalve de KTM van Bert dan. De batterij had nog net genoeg jus om de startrelais te laten ratelen, maar de startmotor rond krijgen zat er niet in. Zo'n dikke twin loop je ook niet even in gang, dus moet er een andere oplossing gezocht worden.
Speciaal voor dit soort situaties heb ik op de Tenere kleine startkabeltjes steken die passen op de optimate stekker die permanent aan de batterij hangt. Uitstekend plan dacht ik toen. Alleen is de zekering die daarin steekt trekt het duidelijk niet om er een andere motor mee te starten.
Over naar plan B dus. Chris slaagt erin voldoende medelijden op te wekken bij de eigenaar van de gites om wat echte startkabels te kunnen lenen. De Batterij van de XT is maar een kleintje in vergelijking met die van de Katie, dus biedt Paul zijn motor aan.
De kabels op de motor van Paul.
en op die van Bert.
Ben ik de enige die opmerkt dat je blijkbaar kaal moet zijn om aan een KTM te mogen sleutelen?
Maar ook zo komt er geen leven in de blauwe.
Dan maar plan C. Er wordt een auto van enkele Fransen aangeslagen en de startkabels gaan daar op. ... zonder resultaat. Ondertussen staan we hier al een tijdje en ben ik vooral blij dat het droog en niet te koud is.
Het volgende plan is te kijken of de blauwe wel start met een batterij waarvan we zeker weten dat ze goed is. De batterijen van Paul en Bert worden gewisseld. Dan kan Bert zijn motor starten en hopelijk blijft die draaien nadat de batterij weer losgekoppeld wordt. Dan kan die weer naar Paul. Bert start zonder problemen, dus we zijn al zeker dat er verder niets mis is met het startcircuit. Maar zodra de batterij wordt losgekoppeld valt de motor weer stil. Dus nu kan Bert wel starten, maar Paul niet meer...
Tijd voor... plan E! Het blok van Paul stond nog redelijk warm van de pogingen Bert gestart te krijgen met de startkabels. Dus moet het briljante plan dat ooit eens op een KTM-forum moet gestaan hebben wel lukken.
En de rest kan je zien in het filmpje van Karin.
Dag 2 begon in elk geval een stuk beter dan dag 1. Opstaan rond 7u30, op het gemak inpakken en ontbijten om 8u30 is luxueus uitslapen in vergelijking met het pijnlijk vroege uur van gisteren.
Het ontbijt is typisch Frans. Croissants, stokbrood en confituur.
Het was ook droog buiten en de wegen waren zo goed als helemaal sneeuwvrij. Iedereen had er dus weer zin in. Behalve de KTM van Bert dan. De batterij had nog net genoeg jus om de startrelais te laten ratelen, maar de startmotor rond krijgen zat er niet in. Zo'n dikke twin loop je ook niet even in gang, dus moet er een andere oplossing gezocht worden.
Speciaal voor dit soort situaties heb ik op de Tenere kleine startkabeltjes steken die passen op de optimate stekker die permanent aan de batterij hangt. Uitstekend plan dacht ik toen. Alleen is de zekering die daarin steekt trekt het duidelijk niet om er een andere motor mee te starten.
Over naar plan B dus. Chris slaagt erin voldoende medelijden op te wekken bij de eigenaar van de gites om wat echte startkabels te kunnen lenen. De Batterij van de XT is maar een kleintje in vergelijking met die van de Katie, dus biedt Paul zijn motor aan.
De kabels op de motor van Paul.
en op die van Bert.
Ben ik de enige die opmerkt dat je blijkbaar kaal moet zijn om aan een KTM te mogen sleutelen?
Maar ook zo komt er geen leven in de blauwe.
Dan maar plan C. Er wordt een auto van enkele Fransen aangeslagen en de startkabels gaan daar op. ... zonder resultaat. Ondertussen staan we hier al een tijdje en ben ik vooral blij dat het droog en niet te koud is.
Het volgende plan is te kijken of de blauwe wel start met een batterij waarvan we zeker weten dat ze goed is. De batterijen van Paul en Bert worden gewisseld. Dan kan Bert zijn motor starten en hopelijk blijft die draaien nadat de batterij weer losgekoppeld wordt. Dan kan die weer naar Paul. Bert start zonder problemen, dus we zijn al zeker dat er verder niets mis is met het startcircuit. Maar zodra de batterij wordt losgekoppeld valt de motor weer stil. Dus nu kan Bert wel starten, maar Paul niet meer...
Tijd voor... plan E! Het blok van Paul stond nog redelijk warm van de pogingen Bert gestart te krijgen met de startkabels. Dus moet het briljante plan dat ooit eens op een KTM-forum moet gestaan hebben wel lukken.
En de rest kan je zien in het filmpje van Karin.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
[quote]het duidelijk bewijs dat een ktm nooit echt in panne kan staan, die start altijd
[url]
Waarom start een KTM niet, eigenlijk, 's morgens na een nacht buiten na een uur sneeuwrijden met alle lichten en handvatverwarming aan? Platte batterij. Prrt.
startkabels van de Ten: prrt.
startkabels van een andere KTM: prrt.
startkabels van een auto: prrt.
wiel tegen wiel: prrt.
batterij wisselen met die andere KTM: vroem!
wiel tegen wiel met die andere KTM, die een warm blok heeft: vroem aussi!
nummerplaten er terug aanhangen en rijden.
[url]
Waarom start een KTM niet, eigenlijk, 's morgens na een nacht buiten na een uur sneeuwrijden met alle lichten en handvatverwarming aan? Platte batterij. Prrt.
startkabels van de Ten: prrt.
startkabels van een andere KTM: prrt.
startkabels van een auto: prrt.
wiel tegen wiel: prrt.
batterij wisselen met die andere KTM: vroem!
wiel tegen wiel met die andere KTM, die een warm blok heeft: vroem aussi!
nummerplaten er terug aanhangen en rijden.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
maar 't blijft een ingewikkelde startprocedure...Waarom start een KTM niet, eigenlijk, 's morgens na een nacht buiten na een uur sneeuwrijden met alle lichten en handvatverwarming aan? Platte batterij. Prrt.
startkabels van de Ten: prrt.
startkabels van een andere KTM: prrt.
startkabels van een auto: prrt.
wiel tegen wiel: prrt.
batterij wisselen met die andere KTM: vroem!
wiel tegen wiel met die andere KTM, die een warm blok heeft: vroem aussi!
nummerplaten er terug aanhangen en rijden.
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Dus zonder handvatverwarming en extra verlichting had die geen probleem gegeven?
Das dus gene moto voor watjes he,
Dus janetten die rap koude handjes hebben en niet goed zien, blijven beter af een KTM?
Das dus gene moto voor watjes he,
Dus janetten die rap koude handjes hebben en niet goed zien, blijven beter af een KTM?
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Ik denk deze redenering niet klopt. Want zelfs mijn batterij en de autobatterij konden het niet. Daarom denk ik dat uw zekering niet de beperkende factor was.Alleen is de zekering die daarin steekt trekt het duidelijk niet om er een andere motor mee te starten.
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
En dat achterwiel tegen achterwiel plaatsen, is dat vlot gelukt ?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Vandaar dat Bert het bed gedeeld heeft met mijne ventDe meesten 'janetten' hebben wel een paar 'vriendjes', dus dan is da ook geen probleem...Dus janetten die rap koude handjes hebben en niet goed zien, blijven beter af een KTM?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
- duibhce Kaelann
- Posts: 2934
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Kamer! In het bed was amper genoeg plaats voor Bert alleenVandaar dat Bert het bed gedeeld heeft met mijne vent
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Ik peis dat een avond straffe verhalen met foto's zich opdringt als ik dat hier zo hoor
Keep going
- den Bullet
- Posts: 1485
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
Te dunne startkabelsIk denk deze redenering niet klopt. Want zelfs mijn batterij en de autobatterij konden het niet. Daarom denk ik dat uw zekering niet de beperkende factor was.Alleen is de zekering die daarin steekt trekt het duidelijk niet om er een andere motor mee te starten.
Re: Retourke Mont Ventoux... of toch bijna
... van een KTM, bedoel je dan ? Ik heb toch al mijn 1100RT en mijn kameraad zijn FJR weten starten met startkabels.Ook met dikke lukte het niet... ge kunt niet genoeg contactoppervlakte maken op de aansluitingen van een motorbatterij...
I am confused. Oh no, maybe not!