Close encounters

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Close encounters

Post by Muug »

dan ben ik de uitzondering op de regel wellicht. Als ik - auto, moto of fiets - verdachte situaties zie ontstaan, ga ik meteen mijn hand/vinger op de claxon/bel leggen.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Close encounters

Post by TRooPER »

dan ben ik de uitzondering op de regel wellicht. Als ik - auto, moto of fiets - verdachte situaties zie ontstaan, ga ik meteen mijn hand/vinger op de claxon/bel leggen.
dat is ook mijn reflex, maar der staat gene claxon op mijnen broembroem, en luidkeels roepen in mijnen helm is waarschijnlijk een overtreding volgens de nieuwe norm qua geluidshinder Image

mijn sarcastische duim ( is ietskes vriendelijker en minder aggressief dan de middenvinger) werkt achteraf gelukkig wel nog goed.

gisteren ook nog zo een paar situaties gehad , ik had nog wel genoeg marge, maar twas duidelijk dat ze me niet genoeg wilden zien om toch maar in te voegen vanuit parkings of zijstraten, zo met het gedacht, die is nog ver genoeg, ik kan der wel tussen , hij zal wel afremmen. GRRRRRRRRRRRRRRRRR
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tux
Posts: 56
Joined: 30 Jan 2013 20:59

Re: Close encounters

Post by Tux »

Dan een kwartier later : ik rij aan 30 ? 40 en zie auto links uit parking rijden het straat op...ik gas toe, maar ze houdt in, dus ik denk: die heeft me gezien Image , niet dus , zij reed ineens lustig verder achteruit Image Image ...
achter haar werd het heel smalleks, ik achter de auto de goot in tot tegen het gras en juistekes bumper gemist...
Zucht, zij had me dus ook niet gezien...
Effe geluk gehad dus...
Image
Da's toch bijna dagelijkse kost... en zeker als ze dan nog van rechts komen want dan hebben toch voorang, denken die mijn gedacht. Dat ze nu uit een parkeerstrook of oprit komen maakt nog maar weinig verschil. En achteruit vanop een oprit, ja dan kunnen ze toch maar ene kant in 't oog houden.

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Close encounters

Post by vet on wheels »

Ik had ook willen claxoneren om te verwittigen , maar op de GS ik moet mijn linkerhand effe verzetten om te claxonneren, en op die 2 momenten wou ik mijn stuur niet lossen omdat ik bang was in de graskant te komen en dan wou ik zeker mijn stuur goed vast hebben... Image

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Close encounters

Post by Theo »

Andersom kan het ook hoor: ik reed gisteren met de wagen op een voorrangsweg richting Voeren.
Komt er uit een zijweg een zware cruiser gereden, die stopt, kijkt naar de voor hem rechtse kant, en vertrekt terug. Gelukkig had ik al vertraagd omdat ik vond dat die nogal lang naar de andere kant keek en niet in mijn richting, dus ik dan maar in de remmen.
Maar toen die mij plots toch nog zag aan komen remde die ook, maar vergat van 't verschieten zijn voeten op de grond te zetten, met als gevolg dat die omvalt midden op het kruispunt.
Ik dan maar snel 4 pinkers op en uitgestapt om die man zijn motor te helpen oprapen.
Effe gevraagd of 'm iets had, gelijk met hem naar de motor gekeken of er geen hendels op afbreken stonden, maar die had blijkbaar heel goede valbaren, zowel aan de motor als aan de koffers achteraan.
Enkel de valbaren wat geschaafd en zijn ego wat gedeukt.
Gelukkig.
Hij had dus meer geluk dan die andere motorrijder die begin deze week in Tongeren verongelukte omdat een bestelwagen die van tegenovergestelde richting kwam gewoon op het allerlaatste moment voor hem in reed om een oprijlaan van een huis in te rijden.
Die kon de auto niet meer ontwijken, met alle gevolgen vandien.
De verklaring van de bestuurder van de bestelwagen: ik had hem niet gezien.....
Ik denk dus: als ze van beide kanten beter zouden kijken zouden ze waarschijnlijk allemaal meer zien.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Close encounters

Post by zappa »

een zware cruiser
die komen alleen buiten als de zon fel schijnt en dan zien ze niks meer met hun donkere zonnebril op Image
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Close encounters

Post by bompa »

Ik had ook willen claxoneren om te verwittigen , maar op de GS ik moet mijn linkerhand effe verzetten om te claxonneren,. Image
Misschien al een geluk want claxoneer je ,duwen die misschien op hun gas in plaats van hun rem van het verschieten , dan hebben ze je zeker ,
We zullen er toch rekening mee moeten houden dat er zo tegenwoordig veel mensen op de baan rijden die volgens hun ons niet zien Image

Maar het is makkelijk gezegd ik had het niet gezien , het is de zin die je laatste jaren veel te veel hoort spijtig genoeg


Laatst kom ik aan een parking waar er een wagen verdacht dicht tegen de rijbaan stond , ik had al een voorgevoel , ik zie ze zien en ze komt gewoon de baan op Image ik alles dicht ,kon er niet voorbij tegenliggers,iets verder kon ik wel voorbij , ik dee teken dat ze zot was ,en zij met zo een gezicht en een hand om te gebaren van sorry ik had je niet gezien Image

tandwieleke
Posts: 103
Joined: 25 Oct 2009 14:47

Re: Close encounters

Post by tandwieleke »

Ik had ook willen claxoneren om te verwittigen , maar op de GS ik moet mijn linkerhand effe verzetten om te claxonneren,. Image
en zij met zo een gezicht en een hand om te gebaren van sorry ik had je niet gezien Image

of soms zelfs reageren met een middelvinger omhoog...


Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Close encounters

Post by Wipr »

De meeste verhalen zijn niet van die aard dat je er zin van krijgt om met de motor te gaan rijden. Image

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Close encounters

Post by Theo »

Tegenwoordig moet je trouwens oppassen met claxoneren, of je krijgt samen met je ongeval er nog een GAS-boete bovenop als de andere bestuurder in zijn verklaring zegt dat hij (wakker)schrok van dat geluid.

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Close encounters

Post by fore »

Tegenwoordig moet je trouwens oppassen met claxoneren, of je krijgt samen met je ongeval er nog een GAS-boete bovenop als de andere bestuurder in zijn verklaring zegt dat hij (wakker)schrok van dat geluid.
Als er gevaar is op de baan, mag/moet je claxoneren ... en daar vallen alle schoon vrouwen onder ...
... nu ga ik een paar dagen onderduiken ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Close encounters

Post by TRooPER »

gisteren was het ook close encounters,

manmanman, kwas nog nooit zo verschoten, zelfs zo van mijn melk dat ik niets kon zeggen tegen de "verouderde dame" in haar voiture.

ik was te voet, sta aan het zebrapad te wachten, ik zie links en rechts auto's komen.
Die van links vertraagt, ik heb oogcontact, zij doet handgebaar van "steek maar over", OK thx
die van rechts vertraagt ook, dus ik begin over te steken en plots hoor ik piepende banden en zie ik een bumper naast mijn linker knie.
Ik kijk terug naar links en de "verouderde dame" was eigenlijk niet volledig aan het stoppen.
Ik geraak dan toch nog veilig over op het zebrapad , begint de "verrimpelde dame", ja nu zag ik haar goed door het raamke dat ondertussen naar
beneden was. Begint ze nog nen uitleg te doen tegen mij, dat het mijn fout zou zijn. GRRRRRRRRRRRRRR

Ik kon echt niets zeggen van de schok, en dan is het al erg.
zo ziet ge maar, dat op enkele seconden ne schonen zonnigen dag kan omkeren in ........ ("don't think about it")
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Close encounters

Post by Muug »

[quote="TRooPER"
Die van links vertraagt, ik heb oogcontact, zij doet handgebaar van "steek maar over", OK thx[/quote]

eigenlijk was ze gewoon op zoek naar haar neus, die jeukte, en gij hebt te rap naar rechts gekeken Image Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Close encounters

Post by zappa »

verouderden en lang moeten wachten zeker? 't zal te lang geduurd hebben Image

[url]
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Close encounters

Post by Blackbert »

raampke open?
slaaaan pa. (kweetet, al bijna zo oud als die doos) Image
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Close encounters

Post by TRooPER »

raampke open?
slaaaan pa. (kweetet, al bijna zo oud als die doos) Image

ik liep op mijn sandalekes, dus ik zou nooit snel genoeg kunnen weglopen als die snelle verrompelde dame mij zou willen achtervolgen Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Close encounters

Post by fore »

... als die snelle verrompelde dame mij zou willen achtervolgen Image
Die verrompelde dame was dus misschien een jonge deerne die pas uit bad kwam ... Image ... ik zou dan toch nie 'te snel' gaan lopen zenne ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Close encounters

Post by vet on wheels »

Is een zebrapad ni enkel voor zebra's?? Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Close encounters

Post by TRooPER »

Is een zebrapad ni enkel voor zebra's?? Image
tzal dat geweest zijn, kwas idd mijn zebrapak vergeten aandoen
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply