Offroad kledij

Op en bij de motor, zonder elektriek
petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Post by petervdc »

Ik denk me een body harnas aan te schaffen, evtl een nekbeschermer.
Liever iets deftig, zodat ik het maar 1 keer moet kopen Image
Ivm dat harnas, liefst iets alles-in-1, maw met elelboog & rug beschermer.

Suggesties ??
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11765
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad kledij

Post by Muug »

??n adres : Motoshop Desmet, Waregem Image

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad kledij

Post by petervdc »

??n adres : Motoshop Desmet, Waregem Image
Euh, okay.
Eigen ervaringen ??
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Offroad kledij

Post by duibhce Kaelann »

Niet goedkoop, maar imho 1 van de betere opties voor een harnas: Forcefield Adventure
Heeft zeer veel verstelmogelijkheden om het perfect op je maat in te stellen. Het speciale impactmateriaal zorgt voor een comfortabele pasvorm, maar toch zeer goede bescherming.

Ook een goed alternatiev is de Acerbis Koerta: iets stijver dus wat minder comfortabel, maar wel iets betere bescherming van sleutelbeen.
Pasvorm is heel belangrijk bij deze dingen, dus je gaat gewoon een aantal shops moeten binnen stappen op te testen. Kijk ook of ze onder je vest passen.

Ik weet niet wat je van plan bent te gaan doen, maar een neck brace is misschien een beetje overkill voor de zaken die je normaal kan doen met een 990.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11765
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad kledij

Post by Muug »

ah, Peter, er zijn zoveel merken en soorten. Mij is het onmogelijk om daarin advies te geven. Maar bij Desmet loopt er daar een tof vrouwke rond die daar ENORM veel over weet, dat weet gij eigenlijk ook wel. Die gaat u perfect kunnen bevredigen.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad kledij

Post by petervdc »

... loopt er daar een tof vrouwke rond... Die gaat u perfect kunnen bevredigen.
Image Image
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad kledij

Post by petervdc »

Niet goedkoop, maar imho 1 van de betere opties voor een harnas: Forcefield Adventure
Heeft zeer veel verstelmogelijkheden om het perfect op je maat in te stellen. Het speciale impactmateriaal zorgt voor een comfortabele pasvorm, maar toch zeer goede bescherming.
Enne, waar kan ik dat es passen ? Jullie hebben er zo eentje ?
Hoh, niet goedkoop... liever iets go?d dat me niet hindert & licht is etc dan iets dat onderaan in de kast beland.
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Offroad kledij

Post by duibhce Kaelann »

Enne, waar kan ik dat es passen ? Jullie hebben er zo eentje ?
Hoh, niet goedkoop... liever iets go?d dat me niet hindert & licht is etc dan iets dat onderaan in de kast beland.
laouen heeft zo ene, maar daar ga je niets mee zijn. Die is aangepast naar een vrouwenmodelleke. Je kan wel eens horen bij Motokouture, die verdelen dat.

De mijne is eentje van Zandona: http://www.zandona.net/eng/prodotti/331 ... 7-8-9.html
Een stuk goedkoper, ook degelijke bescherming, maar wat bulkier, zeker onder een strakke rijvest.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad kledij

Post by petervdc »

[url] kwam ik toevallig tegen. Vrij duur...
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Offroad kledij

Post by laouen »

Enne, waar kan ik dat es passen ? Jullie hebben er zo eentje ?
Hoh, niet goedkoop... liever iets go?d dat me niet hindert & licht is etc dan iets dat onderaan in de kast beland.
laouen heeft zo ene, maar daar ga je niets mee zijn. Die is aangepast naar een vrouwenmodelleke. Je kan wel eens horen bij Motokouture, die verdelen dat.
idd, speciaal voor naar Zwevehem gereden maar dat was het wel meer dan waard! Het is niet simpel om je in dat forcefield harnas te wriemelen, maar eens je dat aanhebt voel je dat dus niet meer zitten. En door de warmte van je lichaam worden die 'rubbers' ook behoorlijk soepel.

Bij Motokouture hebben ze die van mij aangepast door de niergordel met velcro's zo'n 7cm hoger te plaatsen.

In't echt ziet dat er dan zo uit:
Image

iets moelijker te zien maar da's de rugbeschermer van't geheel:
Image

Ik ben grote fan van dat materiaal in elk geval! En mijn volgende rugbeschermer zal ook een forcefield worden als mijn huidige dainese ooit aan vervanging toe is.
Enige minpunt aan dit harnas is volgens mij het aan en uit trekken. Met al die losse onderdeeltjes die met velcro's aan mekaar hangen is het nogal een gedoe. Dan is zo'n 'vest' met beschermstukken een pak gemakkelijker.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Offroad kledij

Post by duibhce Kaelann »

[quote][url]

Ziet er eerlijk gezegd net hetzelfde uit als vele andere body's, maar dan duurder.
De "bescherming van het sleutelbeen" zoals ze dat adverteren is aan de foto's te zien niet speciaal in vergelijking met andere merken. En niet zo compleet als bvb op de Acerbis Koerta. Ook de bescherming op de bovenarm ziet er minder stevig uit. Maar zo'n dingen moet je echt in je handen gehad hebben en gepast hebben om een ge?nformeerde beslissing te maken.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Offroad kledij

Post by zappa »

Ik lig nog met een dainese protectie vest, maat L

Niet gedragen, of voor te passen, is eigenlijk toch wat te groot ( lengte) voor mij zo'n L

lijkt op deze (maar dan volledig in zwart) :

Image

[url]
sig nature

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Offroad kledij

Post by fore »

Voor in de diepe plassen en beken ... Image

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad kledij

Post by petervdc »

Ik lig nog met een dainese protectie vest, maat L
Maw, je wilt die verkopen dan ?
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad kledij

Post by petervdc »

De mijne is eentje van Zandona: http://www.zandona.net/eng/prodotti/331 ... 7-8-9.html
Een stuk goedkoper, ook degelijke bescherming, maar wat bulkier, zeker onder een strakke rijvest.
Hmm, in Belgie ergens te passen ?
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad kledij

Post by petervdc »

Enige minpunt aan dit harnas is volgens mij het aan en uit trekken. Met al die losse onderdeeltjes die met velcro's aan mekaar hangen is het nogal een gedoe. Dan is zo'n 'vest' met beschermstukken een pak gemakkelijker.
Ik denk dat ik liever zo'n "vest" heb...
Keep going

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Offroad kledij

Post by Tom Triple »

Ik denk dat ik liever zo'n "vest" heb...[/quote]

Dan is de Acerbis Koerta echt wel te overwegen! Ik ben er wel content van, die ene keer dat ik eens tegen de grond ben gegaan, heeft die goed haar werk gedaan! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Offroad kledij

Post by zappa »

Ik lig nog met een dainese protectie vest, maat L
Maw, je wilt die verkopen dan ?
ja.
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Offroad kledij

Post by TRooPER »

er staat er in deze topic ook een XL te koop : bodyvest:

[url]
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Offroad kledij

Post by frederikw »

Ik denk dat ik liever zo'n "vest" heb...
Dan is de Acerbis Koerta echt wel te overwegen! Ik ben er wel content van, die ene keer dat ik eens tegen de grond ben gegaan, heeft die goed haar werk gedaan! Image
Ik heb ook een koerta. Qua bescherming en komfort prima. Nadeel ervan zijn die groene/gele randjes. Veel te opzichtig (belachelijk? Image ) als je het wilt dragen zonder iets boven. Ik had liever een volledig zwart gehad om wat discreter door het leven te kunnen gaan.

Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk Image

Post Reply