Annastasia

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

Zeg eens "hallo" tegen de onderbuik van Annastasia, mijn eerste buizenversterker!
Image

Hij ligt dus nog met haar pootjes omhoog, maar ze klinkt al gew?ldig goed. En 't is een meisje ja, Image de naam is gekozen door haar ontwerper, ik ben maar een nederige namaker. Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Annastasia

Post by zappa »

Hallo Annastasia Image

maar ik zie uw buizen niet? Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Annastasia

Post by Blackbert »

ha, wachten tot ze met der pootjes omlaag eh, staat. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Annastasia

Post by Muug »

Wel, ik smijt dat hier online omdat dat speelgoed gisterenavond echt wel voor de eerste keer gespeeld heeft. En het klonk meteen goed ! Maar fotootjes van de bovenkant kan ik inderdaad alleen maar posten nadat ik de pootjes gemonteerd heb, en die moet ik nog kopen. Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Annastasia

Post by zappa »

filmkeu van uw Annastasia met geluid?? Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Annastasia

Post by Muug »

ha ja, hier moet nog fotokes van versterkerke.
Wat het filmke betreft : ik ben nog aan het debuggen, er zitten een paar kevers in waardoor het geluid niet klinkt gelijk het moet. Image

Image

Image

Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Annastasia

Post by Wipr »

Waarom heb je gekozen voor een buizenversterker en niet voor een transistorversterker?

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Annastasia

Post by Muug »

Ah , het lijkt mij gemakkelijker om te maken. Omdat het elektr. Schema wellicht eenvoudiger is, omdat buizen betere audiokwaliteiten worden toegeschreven. Omdat een buizenversterker er veel mooier eruit ziet.

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Annastasia

Post by Harald »

Knap!

Ik had persoonlijk alle componenten op een printplaat gesoldeerd dat alles een beetje ordelijker lijkt. Zoals [urlhttp://telescript.denayer.wenk.be/2006-07/e1c/public_html/praktisch.html] dit [/url]voorbeeld
Uw opstelling zou wat ruis kunnen veroorzaken. als dit in de voor-versterkingskring optreed, dan hoor je dat duidelijk op uwen eindtrap, en dat is zonde Image

Maar ik ben er zeker van dat gij daar vette bassen en helder klanken kunt uit toveren.

Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Annastasia

Post by Muug »

Uw opstelling zou wat ruis kunnen veroorzaken.
Interessant dat je dat zegt. Iedereen met verstand van elektronische zaken maakt dergelijke opmerkingen. Image

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Annastasia

Post by Raketman »

Nen echten buizenversterker is zwevend gesoldeerd Harald Image , hoe meer printen hoe meer ketterij. 't Ziet er zeker niet slecht uit als eerste poging. Hoogspanningselco's dichter bij de trafo's proberen zetten, draadlengtes en draadeindjes van de componenten kunnen hier en daar veel korter. Hoe langer ge die laat, hoe meer kans op ontvangst van Radio Moskou. Puur audiofiel gezien zijn ringkerntransformatoren nog veel beter (maar ook veel prijziger) dan bloktransformatoren, zelfs om de gloeidraadspanning op te wekken. Daar komt trouwens bij zulke dingen de meeste kans op bijgeluiden vandaan. Voor de signaaldraadjes in de boostertrap kunt ge ook afgeschermde examplaren gebruiken en de mantel naar uw centrale massa leggen, etc etc.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Annastasia

Post by Muug »

Dank u dank u Image Maar ik ben slechts de namaker. Image Alle eer hoort naar de ontwerper, TriodeDick, te gaan. Image Het volgende ontwerp wordt zijn Phonodude. Image Maar daar ga ik de opbouw toch wat "verstandiger" proberen aanpakken, meer in lijn met de gangbare opbouwprincipes.
En binnenkort koop ik mij een 2dehandse oscilloscoop om ne keer te zien wat er allemaal uit deze versterker komt. Image

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Annastasia

Post by petervdc »

Nen echten buizenversterker is zwevend gesoldeerd Harald Image , hoe meer printen hoe meer ketterij. 't Ziet er zeker niet slecht uit als eerste poging. Hoogspanningselco's dichter bij de trafo's proberen zetten, draadlengtes en draadeindjes van de componenten kunnen hier en daar veel korter. Hoe langer ge die laat, hoe meer kans op ontvangst van Radio Moskou. Puur audiofiel gezien zijn ringkerntransformatoren nog veel beter (maar ook veel prijziger) dan bloktransformatoren, zelfs om de gloeidraadspanning op te wekken. Daar komt trouwens bij zulke dingen de meeste kans op bijgeluiden vandaan. Voor de signaaldraadjes in de boostertrap kunt ge ook afgeschermde examplaren gebruiken en de mantel naar uw centrale massa leggen, etc etc.
jadadde, ze spreken hier zelfs chinees op dit forum... Image
Keep going

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Annastasia

Post by Harald »

Merci Raketman voor den uitleg.
Idd bloktrafo's zijn goedkoper, ring transfo's zijn beter.

Ik had alles dat kort bij elkaar kan staan op een print gesoldeerd om de draadeintjes zo kort mogelijk te maken. Ik heb eigenlijk een hekel aan iets dat zweeft, ik heb daar geen controle over.

Image

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Annastasia

Post by Harald »

jadadde, ze spreken hier zelfs chinees op dit forum... Image
Maar ni waar.
Als hier sebiet iemand over bloemen begint, dan waarschijnlijk in 't latijn.
Wat ik gelezen heb, zijn toch woorden die in het groene boekje voorkomen zene, dus puur nederlands.

Image

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Annastasia

Post by F M »

Wat ik gelezen heb, zijn toch woorden die in het groene boekje voorkomen zene, dus puur nederlands.
examplaren
Ja ja...


Sorry voor mijn onnozele bijdrage, maar ik weet anders toch niet wat zeggen in dit ook voor mij Chinees. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Annastasia

Post by Theo »

niks chinees aan.
Sluit daar een paar dynaudio speakers op aan zoals deze [url]

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Annastasia

Post by Theo »

[quote]niks chinees aan.
Sluit daar een paar dynaudio speakers op aan zoals deze [url]

Voor 48.000? voor een paar heb je die al...... Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Annastasia

Post by Muug »

Merci Raketman voor den uitleg.
Idd bloktrafo's zijn goedkoper, ring transfo's zijn beter.
Op welke manier zijn ze beter?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Annastasia

Post by Wipr »

Nen echten buizenversterker is zwevend gesoldeerd Harald Image , hoe meer printen hoe meer ketterij. 't Ziet er zeker niet slecht uit als eerste poging. Hoogspanningselco's dichter bij de trafo's proberen zetten, draadlengtes en draadeindjes van de componenten kunnen hier en daar veel korter. Hoe langer ge die laat, hoe meer kans op ontvangst van Radio Moskou. Puur audiofiel gezien zijn ringkerntransformatoren nog veel beter (maar ook veel prijziger) dan bloktransformatoren, zelfs om de gloeidraadspanning op te wekken. Daar komt trouwens bij zulke dingen de meeste kans op bijgeluiden vandaan. Voor de signaaldraadjes in de boostertrap kunt ge ook afgeschermde examplaren gebruiken en de mantel naar uw centrale massa leggen, etc etc.
jadadde, ze spreken hier zelfs chinees op dit forum... Image
Agree maar ik ben er in het geval van Raketman wel overtuigd dat hij het "Chinees" wel heel goed begrijpt. Image

Post Reply