Dealers
Re: Dealers
Lol, "dankzij een nieuwe mapping verbruikt hij maar 6-6,5 liter."De mijne doet dat zonder mapping En hij heeft een betere motorrem
- duibhce Kaelann
- Posts: 2928
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Dealers
pffft, mijne KTMW verbruikt 4 liter
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
- duibhce Kaelann
- Posts: 2928
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Dealers
niet tenzij ik de laatste 4000km op ralenti gebold heb
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
- duibhce Kaelann
- Posts: 2928
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Dealers
Ahja, die 4000 sinds ik die eind november ben gaan halen, h
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Dealers
Opnieuw naar de kern van de zaak. Heeft iemand ervaring met DAM racing in Hoeselt in verband met geleverde service en techniekers?
Ashetmorvooruitgaat!
- den Bullet
- Posts: 1484
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Dealers
Susse?peepwall Opnieuw naar de kern van de zaak. Heeft iemand ervaring met DAM racing in Hoeselt in verband met geleverde service en techniekers?
Re: Dealers
die is altijd al supercontent geweest ja.
Re: Dealers
Dealers zijn er genoeg, maar goei mekaniekers voor een eerlijke prijs, dat is iets anders. Ik weet dat DAM op vlak van motorcross de referentie is en Warrant eveneens. Maar iedereen zal er al wel eens naast zitten zeker. De mekaniek is er niet simpeler op geworden. Maar ik loop toch een beetje gefrustreerd rond na mijn laatste, veel te prijzige onderhoud. 250 eurokes werkuren voor ketting en tandwielen te vervangen die zelf 187 euro kosten is net erover. Ze kregen mijn voorste tandwiel niet los Mijn balhoofdlagering werd wel in garantie vervangen, maar blijkbaar dekt KTM maar een gedeelte van de werkuren, namelijk 75 euro. Werkuur prijs in totaal was 425 euro, stukken en olie en dergelijke 225 euro.
Er werd ook een klein onderhoud uitgevoerd, wat 100 euro werkuren kost. Dus 100 + 75, blijft 250 euro werkuren opgesoupeerd aan wat? Pas op, reparaties werden perfect uitgevoerd, maar in verhouding met een groot onderhoud, met klepstelling voor dik 500 euro vind ik dit factuur gepeperd. Zonder die reparatie in garantie was ik dus 800 euro armer.
Er werd ook een klein onderhoud uitgevoerd, wat 100 euro werkuren kost. Dus 100 + 75, blijft 250 euro werkuren opgesoupeerd aan wat? Pas op, reparaties werden perfect uitgevoerd, maar in verhouding met een groot onderhoud, met klepstelling voor dik 500 euro vind ik dit factuur gepeperd. Zonder die reparatie in garantie was ik dus 800 euro armer.
Ashetmorvooruitgaat!
Re: Dealers
525? / 60? (uurtarief?) = bijna 9u
Met andere woorden, daar is die brave man een hele dag mee bezig geweest. Dat wil ook zeggen dat hij niets anders heeft kunnen doen die dag waar hij zijn boterham mee kan verdienen. Dan mag hij daar toch iets voor vragen? 't is niet dat eerlijke mechaniekers vastgeroeste tandwielen rapper loskrijgen dan andere... En 't is nu niet dat die mechanieker daar kan aan doen dat dat tandwiel vastzit. En zijn "werkuren" zijn niet alleen om zijnen tijd te vergoeden, daarmee moet hij ook zijn gebouw huren, zijn werkgerief kopen, zijnen boekhouder betalen, belastingen, rsz, etc... . Hoeveel zou er overschieten na aftrek van zijn kosten? 100??
De wisselstukken drijven de prijs voor u omhoog, hij zal er wel een percentje op hebben, maar tegenwoordig dekt dat eigenlijk juist de kost om die handel te bestellen en voor te financieren. Veel blijft er niet van over.
Als ge liever hebt dat er enen aan uwe moto sleutelt met een doppenset uit den Aldi, op't voetpad voor uw deur en zelf uw stukken zoekt en besteld... dan kan het zeker en vast een pak goedkoper.
No offence zelle Ik vindt dat ook veel geld, maar als je iemand een hele dag inhuurt om aan uw moto te werken... dan kost dat nu eenmaal geld. Stel u eens in zijn plaats... hoeveel zou jij vragen?
Met andere woorden, daar is die brave man een hele dag mee bezig geweest. Dat wil ook zeggen dat hij niets anders heeft kunnen doen die dag waar hij zijn boterham mee kan verdienen. Dan mag hij daar toch iets voor vragen? 't is niet dat eerlijke mechaniekers vastgeroeste tandwielen rapper loskrijgen dan andere... En 't is nu niet dat die mechanieker daar kan aan doen dat dat tandwiel vastzit. En zijn "werkuren" zijn niet alleen om zijnen tijd te vergoeden, daarmee moet hij ook zijn gebouw huren, zijn werkgerief kopen, zijnen boekhouder betalen, belastingen, rsz, etc... . Hoeveel zou er overschieten na aftrek van zijn kosten? 100??
De wisselstukken drijven de prijs voor u omhoog, hij zal er wel een percentje op hebben, maar tegenwoordig dekt dat eigenlijk juist de kost om die handel te bestellen en voor te financieren. Veel blijft er niet van over.
Als ge liever hebt dat er enen aan uwe moto sleutelt met een doppenset uit den Aldi, op't voetpad voor uw deur en zelf uw stukken zoekt en besteld... dan kan het zeker en vast een pak goedkoper.
No offence zelle Ik vindt dat ook veel geld, maar als je iemand een hele dag inhuurt om aan uw moto te werken... dan kost dat nu eenmaal geld. Stel u eens in zijn plaats... hoeveel zou jij vragen?
Re: Dealers
Ja Frederic, ik weet het en goede mekaniekers zijn nu eenmaal duur. Maar de uurlonen verschillen toch sterk hoor, van 42 tot 60 euro per uur en meer. In de autobranche hebben ze niet voor niets forfaitaire prijzen voor reparaties ingevoerd. Ik had het allemaal ook zelf kunnen doen natuurlijk, zo handig ben ik wel. Maar ik lap dat klusje toch op een uur of vier af hoor, zeker weten. Ik ben het met je eens dat het een struggle for life is voor de garagisten, die de nek omgewrongen worden door de merken zelf, de sociale lasten en de kleiner wordende winstmarges. De tijd van de doe het zelvers is vandaag ook bijna pass? met al die elektronica, wat op zich ergens wel spijtig is, want niks zo fijn als zelf sleutelen.
Ashetmorvooruitgaat!
- den Bullet
- Posts: 1484
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Dealers
Daarom dat er hier ten huize niks gesofisticeerd meer binnenkomt!
- den Bullet
- Posts: 1484
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Dealers
Toch ni ...Nen tweetakt gekocht Bullet?
Dat eerste stuk zeker ni, maar da tweede ...
Re: Dealers
Begrijp dat maar al te goed dat de uurlonen hoog zijn. Gebruikte olie etc kan je aanrekenen want dat geef je aan de klant maar de aftrek van je kosten, aankoop nieuw machine of onderhoud van je werkbank, compressor, nu en dan gereedschap dat vervangen moet worden, het gas dat je gebruikt om je tandwiel warm mee te stoken, allee kom, die zaken. En na aftrek van de belastingen van je werkuren blijft er niet veel meer over.
Onlangs had ik een lampje dat stuk was in de koplamp voor van de auto. Normaal kan ik dat zelf maar deze keer was het echt sukkelen want heel dat lichtblok moet er uit. 't Is ni meer als vroeger en ik wist als ik naar Skoda ga dan ben ik 25euro kwijt, minstens want recupel ofzoiets moeten ze ook hebben. Hier achter de hoek naar een garage gegaan. Toevallig een Midas garage en de eigenaar heeft dat vervangen of, zoals ik vermoede, 2minuten. Ik vroeg wat mijn schuld was en hij zei, toch ni voor dit te vervangen. Wel heb met plezier 10euro op de toonbank achter gelaten en sindsdien doe ik onze auto daar binnen voor onderhoud. Een klein vriendelijk gebaar kan een mens gelukkig maken en slechter wordt hij er niet van.
Wettewa. Het is ni de schuld van de garagisten mor van de regering. Ons maar laten betalen.
Onlangs had ik een lampje dat stuk was in de koplamp voor van de auto. Normaal kan ik dat zelf maar deze keer was het echt sukkelen want heel dat lichtblok moet er uit. 't Is ni meer als vroeger en ik wist als ik naar Skoda ga dan ben ik 25euro kwijt, minstens want recupel ofzoiets moeten ze ook hebben. Hier achter de hoek naar een garage gegaan. Toevallig een Midas garage en de eigenaar heeft dat vervangen of, zoals ik vermoede, 2minuten. Ik vroeg wat mijn schuld was en hij zei, toch ni voor dit te vervangen. Wel heb met plezier 10euro op de toonbank achter gelaten en sindsdien doe ik onze auto daar binnen voor onderhoud. Een klein vriendelijk gebaar kan een mens gelukkig maken en slechter wordt hij er niet van.
Wettewa. Het is ni de schuld van de garagisten mor van de regering. Ons maar laten betalen.
Re: Dealers
enkele bemerkingen :Ja Frederic, ik weet het en goede mekaniekers zijn nu eenmaal duur. Maar de uurlonen verschillen toch sterk hoor, van 42 tot 60 euro per uur en meer. In de autobranche hebben ze niet voor niets forfaitaire prijzen voor reparaties ingevoerd. Ik had het allemaal ook zelf kunnen doen natuurlijk, zo handig ben ik wel. Maar ik lap dat klusje toch op een uur of vier af hoor, zeker weten. Ik ben het met je eens dat het een struggle for life is voor de garagisten, die de nek omgewrongen worden door de merken zelf, de sociale lasten en de kleiner wordende winstmarges. De tijd van de doe het zelvers is vandaag ook bijna pass? met al die elektronica, wat op zich ergens wel spijtig is, want niks zo fijn als zelf sleutelen.
- 4u? Voor kettingwissel, tandwielwissel, klein onderhoud plus nog vechten om een voortandwiel losser te krijgen? Gij acht u sneller dan een professional !
- zou jij dat voortandwiel sneller losgekregen hebben? Ik denk het niet, je zou er minstens even lang over gedaan hebben.
- verder mag je uw dealer op uw blote knie?n danken dat hij de versnellingsbakas van het voortandwiel - en de versnellignsbakdichting - niet verneukt heeft in zijn pogingen om dat VTW los te krijgen. Afin, laten we daar efkes van uit gaan. Want als de splines van die as kapot zijn, hah, begin dan maar al afscheid te nemen van uw euro's ! Om die te vervangen moet het hele blok tot op het carter open !
Moraal van het verhaal : niet afgeven op een dealer die zijn best doet om de moto van zijn klanten goed te soigneren.
Re: Dealers
Ik ben nog redelijk snel voor mijne leeftijd hoor Muug . Je hebt gelijk, hij heeft gelukkig geen stukken gemaakt en over de kwaliteit van de service ga ik niet klagen. Straf dat zoiets zo vast kan komen te zitten. Ik rij altijd de winter door en deze winter was een lachertje, maar de vorige winters heeft mijn KTMeke kilo's zout gevreten. Dat zal er wel mee te maken hebben. Ik heb in een vorig leven aan crossmoto's gewerkt, maar in de tweetakt generatie.Genoeg balhoofden en ketting -tandwielsets vervangen en dat kan inderdaad dik tegenvallen. Een Adventure kost altijd meer aan werkuren om,dat alles zo ingekapseld zit, maar dat wist ik op voorhand. Maar het is een super veelzijdige moto die ik voor niets zou willen ruilen. En ge weet, cardanassen zijn voor auto's
Ashetmorvooruitgaat!