Dealers

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11865
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dealers

Post by Muug »

Lol, "dankzij een nieuwe mapping verbruikt hij maar 6-6,5 liter."De mijne doet dat zonder mapping Image En hij heeft een betere motorrem Image

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: Dealers

Post by Iefke »

Haha, ben ik mee eens: de 950 is niet te kloppen Image
Ashetmorvooruitgaat!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2928
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Dealers

Post by duibhce Kaelann »

pffft, mijne KTMW verbruikt 4 liter Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: Dealers

Post by Iefke »

Op rallenti zeker Image
Ashetmorvooruitgaat!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2928
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Dealers

Post by duibhce Kaelann »

niet tenzij ik de laatste 4000km op ralenti gebold heb Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3501
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dealers

Post by Blackbert »

De laatste 4000? Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2928
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Dealers

Post by duibhce Kaelann »

Ahja, die 4000 sinds ik die eind november ben gaan halen, h
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: Dealers

Post by Iefke »

Image Opnieuw naar de kern van de zaak. Heeft iemand ervaring met DAM racing in Hoeselt in verband met geleverde service en techniekers?
Ashetmorvooruitgaat!

User avatar
den Bullet
Posts: 1484
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dealers

Post by den Bullet »

peepwall Opnieuw naar de kern van de zaak. Heeft iemand ervaring met DAM racing in Hoeselt in verband met geleverde service en techniekers?
Susse? Image

User avatar
Muug
Posts: 11865
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dealers

Post by Muug »

die is altijd al supercontent geweest ja.

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: Dealers

Post by Iefke »

Dealers zijn er genoeg, maar goei mekaniekers voor een eerlijke prijs, dat is iets anders. Ik weet dat DAM op vlak van motorcross de referentie is en Warrant eveneens. Maar iedereen zal er al wel eens naast zitten zeker. De mekaniek is er niet simpeler op geworden. Maar ik loop toch een beetje gefrustreerd rond na mijn laatste, veel te prijzige onderhoud. 250 eurokes werkuren voor ketting en tandwielen te vervangen die zelf 187 euro kosten is net erover. Ze kregen mijn voorste tandwiel niet los Image Mijn balhoofdlagering werd wel in garantie vervangen, maar blijkbaar dekt KTM maar een gedeelte van de werkuren, namelijk 75 euro. Werkuur prijs in totaal was 425 euro, stukken en olie en dergelijke 225 euro.
Er werd ook een klein onderhoud uitgevoerd, wat 100 euro werkuren kost. Dus 100 + 75, blijft 250 euro werkuren opgesoupeerd aan wat? Pas op, reparaties werden perfect uitgevoerd, maar in verhouding met een groot onderhoud, met klepstelling voor dik 500 euro vind ik dit factuur gepeperd. Zonder die reparatie in garantie was ik dus 800 euro armer.
Ashetmorvooruitgaat!

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Dealers

Post by frederikw »

525? / 60? (uurtarief?) = bijna 9u
Met andere woorden, daar is die brave man een hele dag mee bezig geweest. Dat wil ook zeggen dat hij niets anders heeft kunnen doen die dag waar hij zijn boterham mee kan verdienen. Dan mag hij daar toch iets voor vragen? 't is niet dat eerlijke mechaniekers vastgeroeste tandwielen rapper loskrijgen dan andere... En 't is nu niet dat die mechanieker daar kan aan doen dat dat tandwiel vastzit. En zijn "werkuren" zijn niet alleen om zijnen tijd te vergoeden, daarmee moet hij ook zijn gebouw huren, zijn werkgerief kopen, zijnen boekhouder betalen, belastingen, rsz, etc... . Hoeveel zou er overschieten na aftrek van zijn kosten? 100??

De wisselstukken drijven de prijs voor u omhoog, hij zal er wel een percentje op hebben, maar tegenwoordig dekt dat eigenlijk juist de kost om die handel te bestellen en voor te financieren. Veel blijft er niet van over.

Als ge liever hebt dat er enen aan uwe moto sleutelt met een doppenset uit den Aldi, op't voetpad voor uw deur en zelf uw stukken zoekt en besteld... dan kan het zeker en vast een pak goedkoper.

No offence zelle Image Ik vindt dat ook veel geld, maar als je iemand een hele dag inhuurt om aan uw moto te werken... dan kost dat nu eenmaal geld. Stel u eens in zijn plaats... hoeveel zou jij vragen?

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: Dealers

Post by Iefke »

Ja Frederic, ik weet het en goede mekaniekers zijn nu eenmaal duur. Maar de uurlonen verschillen toch sterk hoor, van 42 tot 60 euro per uur en meer. In de autobranche hebben ze niet voor niets forfaitaire prijzen voor reparaties ingevoerd. Ik had het allemaal ook zelf kunnen doen natuurlijk, zo handig ben ik wel. Maar ik lap dat klusje toch op een uur of vier af hoor, zeker weten. Ik ben het met je eens dat het een struggle for life is voor de garagisten, die de nek omgewrongen worden door de merken zelf, de sociale lasten en de kleiner wordende winstmarges. De tijd van de doe het zelvers is vandaag ook bijna pass? met al die elektronica, wat op zich ergens wel spijtig is, want niks zo fijn als zelf sleutelen. Image
Ashetmorvooruitgaat!

User avatar
den Bullet
Posts: 1484
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dealers

Post by den Bullet »

Daarom dat er hier ten huize niks gesofisticeerd meer binnenkomt!

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: Dealers

Post by Iefke »

Nen tweetakt gekocht Bullet? Image
Ashetmorvooruitgaat!

User avatar
den Bullet
Posts: 1484
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dealers

Post by den Bullet »

Nen tweetakt gekocht Bullet? Image
Toch ni ... Image

Dat eerste stuk zeker ni, maar da tweede ... Image

Image

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: Dealers

Post by Iefke »

Den Joe is niet te kloppen Image
Ashetmorvooruitgaat!

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dealers

Post by Wipr »

Begrijp dat maar al te goed dat de uurlonen hoog zijn. Gebruikte olie etc kan je aanrekenen want dat geef je aan de klant maar de aftrek van je kosten, aankoop nieuw machine of onderhoud van je werkbank, compressor, nu en dan gereedschap dat vervangen moet worden, het gas dat je gebruikt om je tandwiel warm mee te stoken, allee kom, die zaken. En na aftrek van de belastingen van je werkuren blijft er niet veel meer over.
Onlangs had ik een lampje dat stuk was in de koplamp voor van de auto. Normaal kan ik dat zelf maar deze keer was het echt sukkelen want heel dat lichtblok moet er uit. 't Is ni meer als vroeger en ik wist als ik naar Skoda ga dan ben ik 25euro kwijt, minstens want recupel ofzoiets moeten ze ook hebben. Hier achter de hoek naar een garage gegaan. Toevallig een Midas garage en de eigenaar heeft dat vervangen of, zoals ik vermoede, 2minuten. Ik vroeg wat mijn schuld was en hij zei, toch ni voor dit te vervangen. Wel heb met plezier 10euro op de toonbank achter gelaten en sindsdien doe ik onze auto daar binnen voor onderhoud. Een klein vriendelijk gebaar kan een mens gelukkig maken en slechter wordt hij er niet van.

Wettewa. Het is ni de schuld van de garagisten mor van de regering. Image Image Ons maar laten betalen. Image

User avatar
Muug
Posts: 11865
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dealers

Post by Muug »

Ja Frederic, ik weet het en goede mekaniekers zijn nu eenmaal duur. Maar de uurlonen verschillen toch sterk hoor, van 42 tot 60 euro per uur en meer. In de autobranche hebben ze niet voor niets forfaitaire prijzen voor reparaties ingevoerd. Ik had het allemaal ook zelf kunnen doen natuurlijk, zo handig ben ik wel. Maar ik lap dat klusje toch op een uur of vier af hoor, zeker weten. Ik ben het met je eens dat het een struggle for life is voor de garagisten, die de nek omgewrongen worden door de merken zelf, de sociale lasten en de kleiner wordende winstmarges. De tijd van de doe het zelvers is vandaag ook bijna pass? met al die elektronica, wat op zich ergens wel spijtig is, want niks zo fijn als zelf sleutelen. Image
enkele bemerkingen :
- 4u? Voor kettingwissel, tandwielwissel, klein onderhoud plus nog vechten om een voortandwiel losser te krijgen? Gij acht u sneller dan een professional !
- zou jij dat voortandwiel sneller losgekregen hebben? Ik denk het niet, je zou er minstens even lang over gedaan hebben.
- verder mag je uw dealer op uw blote knie?n danken dat hij de versnellingsbakas van het voortandwiel - en de versnellignsbakdichting - niet verneukt heeft in zijn pogingen om dat VTW los te krijgen. Afin, laten we daar efkes van uit gaan. Want als de splines van die as kapot zijn, hah, begin dan maar al afscheid te nemen van uw euro's ! Om die te vervangen moet het hele blok tot op het carter open !

Moraal van het verhaal : niet afgeven op een dealer die zijn best doet om de moto van zijn klanten goed te soigneren. Image

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: Dealers

Post by Iefke »

Ik ben nog redelijk snel voor mijne leeftijd hoor Muug Image . Je hebt gelijk, hij heeft gelukkig geen stukken gemaakt en over de kwaliteit van de service ga ik niet klagen. Straf dat zoiets zo vast kan komen te zitten. Ik rij altijd de winter door en deze winter was een lachertje, maar de vorige winters heeft mijn KTMeke kilo's zout gevreten. Dat zal er wel mee te maken hebben. Ik heb in een vorig leven aan crossmoto's gewerkt, maar in de tweetakt generatie.Genoeg balhoofden en ketting -tandwielsets vervangen en dat kan inderdaad dik tegenvallen. Een Adventure kost altijd meer aan werkuren om,dat alles zo ingekapseld zit, maar dat wist ik op voorhand. Maar het is een super veelzijdige moto die ik voor niets zou willen ruilen. En ge weet, cardanassen zijn voor auto's Image
Ashetmorvooruitgaat!

Post Reply