Dealers

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Dealers

Post by laouen »


Voor de rest denk ik erover gelijk Stefke...
Alleen moet ik de dealer/technieker nog tegenkomen die het zo secuur doet als ik het wil hebben, dus heb ik al een paar jaar een gestaag stijgende leercurve...
der zat er zo ene in Diest maar sinds die de boeken toe gedaan heeft, zitten wij in dezelfde leercurve...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: Dealers

Post by Iefke »

In Diest nog wel, maar inderdaad, niets zo fijn als je leercurve aanscherpen, hoewel...met mijn vatbaren te demonteren, had ik bij de montage de kabel van de ECU geplet Image Ik kreeg een foutmelding F1 en voor hetzelfde geld was mijne ECU naar de zak geweest vertelden ze me bij Motocare. Dus in het vervolg uitkijken maar ook dit is leergeld Image
Ashetmorvooruitgaat!

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dealers

Post by F M »

Ik kan maar hopen dat ze ondertussen bijgeleerd hebben...
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 739
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Dealers

Post by Mario »

ik ben tevreden over Ducati Zolder Image , mijn bankrekening iets minder Image
niet dat ik daar zoveel over de vloer kom, maar voel me met respect behandeld, ze zijn daar vriendelijk

puur financieel ben ik wel content dat mijn moto een 2-klepper is en geen 4-klepper (ze hebben daar nu blijkbaar een mooie gele 748 staan ; maar ik word een dagje ouder en die sportieve modellen zijn fysiek toch steeds minder aan mij besteed (en ook niet aan ons wegennet en verkeersreglement), dus ik laat die maar mooi staan mooi te wezen )

voor de rest deel ik eerder de mening van Fore
veel minder kans hier op dit forum dat er een onbekende hier iets komt toeteren dat enkel berust op van horen zeggen en dat nergens op slaat ; de eventueel aangerichte schade zal dan bovendien ook een stuk geringer zijn
maar als iemand echt heeft lopen knoeien, mag dat wel geweten zijn, vind ik (en ook daar is een besloten forum misschien beter geschikt dan een moloch als motorforum.nl, want in de meeste gevallen zal de dealer in kwestie hier geen weerwoord komen plaatsen en zich dus niet komen verdedigen)

met Delta Motoren in Turnhout heb ik ook goede ervaringen, maar 't is al jaren geleden dat ik daar nog geweest ben
de eigenaar kan soms raar doen (niet onbeleefd, maar gewoon 'vreemd'), maar dat is tov mij serieus geminderd toen hij snapte dat ik toch vrij regelmatig over de vloer kwam
hij kent z'n vak wel volgens mij en met een doorsnee Jap van 10 jaar of meer geleden kun je daar wel terecht voor een onderhoud
ik heb de indruk dat hij nu nog enkel scooters verkoopt (een paar jaar geleden was hij officieel Moto Guzzi-dealer, maar daar lijkt hij mee gestopt) en weet dus niet of hij nog onderhoud doet van moto's

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Dealers

Post by petervdc »

veel minder kans hier op dit forum dat er een onbekende hier iets komt toeteren dat enkel berust op van horen zeggen en dat nergens op slaat
yep
Keep going

User avatar
Raketman
Posts: 1266
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Dealers

Post by Raketman »

Zijn er dealers die alles perfect doen ? 't Zal wel niet. Zijn er die er heel dicht bijkomen ? Ja, die mannen in Schellebelle (binnenkort Wetteren). Misschien zijn er ook wel
mensen met een negatieve ervaring daar, maar ik denk dat ge ze hard zult mogen zoeken.
En sedert ik een paar procenten invaliditeit bijheb door een kleine vergetelheid van nen dealer is mijn leercurve nog wat meer gestegen...

Bij auto's is het waarschijnlijk nog veel en veel erger. Wat er daar aan bedrog, fictief vervangen onderdelen, fictief uitgevoerde werken ed wordt aangerekend aan klanten wilt ge zelfs niet weten.
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dealers

Post by F M »

Bij auto's is het waarschijnlijk nog veel en veel erger. Wat er daar aan bedrog, fictief vervangen onderdelen, fictief uitgevoerde werken ed wordt aangerekend aan klanten wilt ge zelfs niet weten.
Ik denk dat ik daar een goede gevonden heb. Die man legt echt alles in detail uit wat er moet gebeuren, wat de opties zijn, en wat er effectief uitgevoerd is. Die gaat volgens mij nooit al die tijd daarin steken als het niet ook effectief gebeurd is. Ik zou alleen daarvoor alleen nog Citro?n kopen.
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Dealers

Post by bompa »


met Delta Motoren in Turnhout heb ik ook goede ervaringen, maar 't is al jaren geleden dat ik daar nog geweest ben
de eigenaar kan soms raar doen (niet onbeleefd, maar gewoon 'vreemd'), maar dat is tov mij serieus geminderd toen hij snapte dat ik toch vrij regelmatig over de vloer kwam
hij kent z'n vak wel volgens mij en met een doorsnee Jap van 10 jaar of meer geleden kun je daar wel terecht voor een onderhoud
ik heb de indruk dat hij nu nog enkel scooters verkoopt (een paar jaar geleden was hij officieel Moto Guzzi-dealer, maar daar lijkt hij mee gestopt) en weet dus niet of hij nog onderhoud doet van moto's
Zolang ik hem ken van toen hij nog in Arendonk zat is die zo al Image , Ik kwam daar ook voor onderdelen voor mijn Kawa enduro kdx 250 , nu mag ik er met mijne guzzi Call. komen voor onderhoud ,ik heb het hem laatst gevraagd,maar hij zit daar eigenlijk niet zo goed vind ik, als je ook met de wagen mee moet ,als de moto daar een nachtje moet blijven, je geraakt de wagen daar bijna nergens kwijt om te parkeren

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dealers

Post by Muug »

@ Raketman : ola, what happened?

@ bompa : ne Guzzi California !? Welke versie/model? Nen III? Mag ik daar eens mee rijden? Image Image Image Image

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: Dealers

Post by Iefke »

Een beest van een machien zo ne California! Ik heb echter een probleem: mijn bovenbenen zijn te lang en het is echt geen zicht om wijdbeens met de trek op uw kl*tn rond te rijden en verbrande knie?n zijn ook geen optie. Image
Ashetmorvooruitgaat!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Dealers

Post by bompa »


@ bompa : ne Guzzi California !? Welke versie/model? Nen III? Mag ik daar eens mee rijden? Image Image Image Image
Ne Guzzi California III 1100 . Jaat daar mag jij is mee rijden Image

Ik gebruik die Guzzi gewoonlijk om hierachter zo is rustig in de week gewoonlijk een paar uurkes te toeren , als ik denk nu rij ik is niet onverhard Image


Image

Image

Maar dat lukt niet altijd Image

Image
Image

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dealers

Post by Wipr »

Bij auto's is het waarschijnlijk nog veel en veel erger. Wat er daar aan bedrog, fictief vervangen onderdelen, fictief uitgevoerde werken ed wordt aangerekend aan klanten wilt ge zelfs niet weten.
ABSOLUUT waar! En het ergste van al is dat de mechaniekers in de grote concessiehoudende garages gewoon doen wat hun opgedragen wordt of het nu een particuliere wagen is of een bedrijfsvoertuig.

Kameraad van me (van Noord-Afrikaanse afkomst) stapt altijd met een sarcastische glimlach in mijnen auto die ik nieuw heb gekocht en veel te veel geld kost. Op een keer waren we naar Charleroi aan het rijden en het lichtje van de olie gaat branden. Ik meteen op de pechstrook en hij maar lachen. Mor jonge zegt hij, uwen auto kan nog makkelijk heen en weer rijden hoor. Ze bouwen dat maar in om de mensen schrik aan te jagen. Als het lampje rood ziet ipv oranje dan moogde schrik beginnen krijgen. En zo is het ook. Mensen zien een lampje branden en panikeren.

En de prijzen verschillen soms waanzinnig veel. Een voorbeeld. Olie DSG bak vervangen was aan de orde en ik bel naar garage Thuy (Skoda/ VW & Audi) en vroeg wat me dat ging kosten. 250 a 300euro meneer. Dus maw kost me dat 300euro+ wat een ditje en een datje rekenen ze er nog bij. Ik bel naar een garagist in Borsbeek (Schellekens) ook Skoda hetzij onafhankelijk volgens Thuy en geen offici?le en hij zei me. Ah olie DSG, wacht effe ik kijk het na en hij gaf me door 115euro incl BTW en jawel hoor. Ik deed hem binnen en de rekening was datgene wat hij me vertelde aan de telefoon. Dat scheelt me dus 200euro. Ik heb 5auto's gekocht bij de eerstvernoemde Skoda dealer en aan onderhoud zal me dat minstens het aankoopbedrag gekost hebben van een halve kleine Fabia om een voorbeeld te geven.

Nog zoiets. Ze kappen daar "longlife olie" in, dat kost een veelvoud van gewone olie maar volgens mij kunnen ze daar al mee poteren. Wetende dat de gewone olie het ook wel zal uithouden voor die 30.000km's. Ben al een paar garagisten tegengekomen die vlakaf zeggen. Meneer, als je wil kap ik daar longlife olie in maar dat is brol. Dat is olie uitgevonden voor de bedrijfsvoertuigen die dan maar ??n keer per jaar/ twee jaar op onderhoud moeten komen maar van heel veel problemen met het motorblok zien we dat deze longlife aan de basis ligt. Het zet zich vast aan het metaal in tegenstelling tot de normale olie. Hij zegt. Kom gewoon om de 15.000km binnen voor die olie wissel en uiteindelijk komt dat op hetzelfde neer qua kostprijs en het is beter voor je auto.

Laat staan dat het me meer zou kosten toch geloof ik die garagist.

Zoals eerder gezegd. Je zal weinig garagisten goed horen spreken over een andere. Ik heb het al eens aangehaald, volgens mij is het grote probleem met veel van die garages dat ze te groot worden en kwantiteit boven kwaliteit komt te staan.

Ik rij graag met die TSI rond maar ondanks dat het een fabia'ke is kost me dat toch redelijk wat geld. De skoda Octavia is nu 5jaar en die gaat al lang niet meer naar een Skoda dealer voor onderhoud. toch niet naar een offici?le.

Mocht er een volgende auto komen (nieuw) dan wordt het een standaard model waar ze minstens 5jaar garantie op geven.

En moto's. Pffff, dat kost pas een bom geld in verhouding. Diegene die wel eens passeren in Antwerpen op de militaire baan langs het vliegveld van Deurne kunnen niet om die windmolen heen (Euromotors). Daar zit volgens mij ??n van de eerlijkste motor-garagisten (de Willy) die er zijn. Die komt altijd efkes mee kijken. Ben daar met een nieuw aangekochte motorfiets al een paar keer gaan vragen of er nog iets aan moest gebeuren en hij kwam mee naar buiten, bekeek de olie en het oliepeil, startte daarna de motor en zei. gewoon rijden jonge.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Dealers

Post by Tom Thumper »

...en zei: gewoon rijden jonge.
Wijze woorden van die man... Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

Mario
Posts: 739
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Dealers

Post by Mario »

ah, ge moogt hier ook over autodealers klappen Image

heel content van Kegels in Turnhout
niet de goedkoopste, w?l goede service en ze nemen hun klanten serieus

verkochten heel lang enkel Saab, maar jullie weten wel wat daarmee gebeurd is
niet het goedkoopste merk (ook niet qua onderhoud), maar ons hebben ze al meer dan eens een 'geste' gedaan
nu Fiat - Alfa Romeo - Abarth en ook nog Saab ; enkel voor hun houding zou ik het liefst daar terug een wagen kopen
en dat ze een merk als Alfa voeren ipv de zoveelste Kia-dealer is wat dat betreft enkel een extra stimulans (maar we wachten wel eerst op de nieuwe Giulia die al jaaaren wordt aangekondigd)

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

Re: Dealers

Post by Iefke »

Helaba, weg hier op dit forum met die cardan aangedreven roestbakken die iedereen in de weg rijden h?, of we vijzen u twee wielen af Image .
Ashetmorvooruitgaat!

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dealers

Post by den Bullet »

Helaba, weg hier op dit forum met die cardan aangedreven roestbakken die iedereen in de weg rijden h?, of we vijzen u twee wielen af Image .
Twee? Dan heb ik er geen meer Image

Post Reply