Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
F M
Posts: 5057
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by F M »

Ben ook net overgestapt van een toer (RT) naar een allroad (KTM1190). Mijn rug heeft het rechtopzitten nodig (??n van de redenen waarom ik niet lang met de FJR gereden heb), en dan zijn er nu eenmaal weinig alternatieven. Ook ik ben uiterst te spreken van het hogere (!) comfortniveau van de allroad, in combinatie met een vinniger weggedrag en het lichtere gewicht. En dat hogere comfort komt door een fantastische vering - ik kan er niet over ophouden. Alle oneffenheden worden zo goed weggefilterd; ik zie de anderen voor mij dikwijls een slag krijgen omwille van een bult of een gat in het wegdek, en als ik erover rijd, voel ik nauwelijks iets.

Tegenover de toermotor mis ik de cruise control en het hoge windscherm op de snelweg (voor het eerst draag ik oordopjes op de snelweg), en de opbergmogelijkheden in de kuip. Maar dat kan dus niet op tegen de positieve zaken.
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by bompa »

@Bompa: waar ga jij rijden met de MTB? Tof parcour? Ik ga de laatste tijd veel rijden in Herentals/ Kasterlee. Starten aan camping floreal
Ja dat is daar een mooie streek om te rijden, en het mooiste stuk hebben ze daar al een tijdje geleden verboden om nog te rijden, daar achter het zwart water"achter die vijver die je tegenkomt " ik en mijn broer hebben het nog wel is geprobeerd maar dat is niet meer te doen dat stuk ,allemaal platgereden takken op die singeltracks van toen Image daar kan je tevoet amper nog over dat stuk spijtig ,maar ze hebben wel een anderstuk bij gegeven in Lichtaart die singeltrack met die bergjes er in ,maar niet zo mooi gelijk die ze gesloten hebben in den tijd, Aan den floreal zijn wij ik en mijn broer gewoonlijk in het midden van den toer, wij rijden gewoonlijk Kasterlee, Lichtaart en terug naar Kasterlee , maar we zijn nu nog volop aan't trainen "wegens een tijdje stilgelegen met mijne rug" en dan zal dat tegen het laatst van de zomer terug Kasterlee, Lichtaart ,Herentals ,Kasterlee worden als er niks tussen komt, Herentals is wel het zwaarste van de drie vind ik, er zitten daar toch een paar venijnige bergjes in vind ik, wij rijden daar gewoonlijk in de week en dan kom je zelden iemand tegen


Maar daar ergens in een van die boswegeltjes kwam ik die mtbkers tegen met mijne Guzzi Image

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by Bij »

Momenteel rij ik geen off-road. Ik ben nog maar sinds april terug op pad met mijn samenraapsel op basis ven een 2 kleps BMW. Image
af en toe ga ik wel is een zandwegske op maar dan mis ik mijne GS weer Image
Eerst nu de verbouwingen afwerken en dan gaan we weer eens op zoek naar wat onderdelen om dien R80 wat te prepareren richting GS zodat de gravelbanen weer tot de mogelijkheden behoren. Image
Voor de rest is off-road beperkt tot den MTB van op de camping in postel heb ik mogelijkheden genoeg om in de bossen te gaan fietsen Image
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Droopy
Posts: 1064
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by Droopy »

Iets wat eens mens zich langzaamaan afvraagt... Image

Wie hier rijdt met een ander type als allroad/offroad/...
Zijn er nog naked-rijders / touring rijders / sportievere jongens?
Moi Image
Al jaren naked rijder en fan van het karakter van viercilinders. Image

Als er ooit een volgende moto komt dan zal dat iets braver zijn genre Deauville of Transalp en da's dan puur voor het comfort. (daarom staat er nu ook een windscherm op mijn naked) Image

Eerlijk is eerlijk : moesten mijn botten niet zo pijnlijk versleten zijn dan had ik toch ook een echte off-road in mijn garage staan maar voor dagelijks gebruik en mijn motoritten voldoet die naked nog steeds. Image

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by TRX »

Ik heb een Tiger, maar 't is gene all-road, wel nen hoogpoter maar op 'dikke banden' (120 en 180).
Mijn vorige 2 waren all-raods (Africa Twin en Adventure 950).
Maar ik zou heel graag terug een all-road hebben, das zeker....

User avatar
Stefke
Posts: 2920
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by Stefke »

ik rij ook wel eens met ander type;
het meeste met mijn werkpaard Sprint ST
in't weekend wel eens met mijn GS1150
en bij vieze goestingskes ook al eens met een Daytona T595.
Van naked bikes ben ik ook niet vies, echte tourbussen of choppers zeggen mij weinig.
Maar een allroad geniet mijn voorkeur omdat ze nogal wendbaar en vrij comfortabel zijn, niet teveel plastiek hebben en riante bagagemogelijkheden hebben. En ge kunt er al eens mee in't veld of de trappen mee afrijden om een shortcut te maken ofzo. Image

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by Harald »

Ik heb een Tiger Explorer. Das dus genen adventure maar nen ontdekker van het leven naast de weg. Image
Een weg die overgaat in een gravel baan, of een harde/droge bosweg of een veldweg zal ik wel doorrijden, maar dat deed ik met de CBF1000 ook wel. Image
De Tiger geeft zo veel meer rij-comfort dan de CBF, gewoon om dat ge daar rechter opzit, meer wind bescherming op hebt, een toffer blokje (van massief staal volgens de weegschaal Image ) in 't frame heeft hangen, ...
't is zoals ze zeggen, ge moogt daar ni mij rijden als ge dat ni wilt kopen.
Ik ben zo ne sukkelaar die men overtuigd heeft om toch die ene testrit te doen Image

Vandaar dat ik een KTM foei vind, daar wil ik ni mee rijden Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by duibhce Kaelann »

Ik lees hier ook nog regelmatig mee, maar inderdaad voel mij minder betrokken bij dit forum.
Bij mij is het omgekeerd. Ik kom hier meer dan op andere fora, gewoon omdat hier meer gelijkgezinden zitten dan elders.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11791
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by Muug »

Ik lees hier ook nog regelmatig mee, maar inderdaad voel mij minder betrokken bij dit forum.
Is niet erg hoor. Image Het zou tof zijn moest hier wat meer volk aktief zijn, kunnen we eens nieuwe mensen leren kennen. Misschien komt dat ooit wel, maar het is niet zo dat we daar wanhopig op zitten te wachten. Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by Wipr »

Ik lees hier ook nog regelmatig mee, maar inderdaad voel mij minder betrokken bij dit forum.
Mijn beestjes zijn een Triumph Rocket III en Suzuki M1800R.

Groeten
dirk
Tja, buiten een paar die van den beginne al met een hoogpoter rijden zijn er hier een heel groot deel die in de loop der jaren zijn overgestapt naar dat segment.

De M1800R zegt me niet veel maar de RocketIII is wel vet.

Ach, zolang je kan rijden, op welke manier ook is het goed Image

Awel dat is nog eens een idee se. Dragrace tussen een Rocket III en een KTM 1190 is racemodus. Image Eens benieuwd of die laatste ook 1.2G kan genereren bij het optrekken. Image

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by Davy78 »

Ge zijt niet alleen Koen. Ik wil binnenkort een 2de motor kopen, en dat zal een hoogpoter worden maar wel een met gewone straatbanden (tiger 800 roadie of de nieuwe tiger sport :p)

Niet dat allroad rijden me niet aanspreekt, maar mijn knie?n zijn een streep door de rekening. Ik heb ooit op de vfr een 100m rechtopstaand op de steuntjes gereden, heb er een goeie 2 weken last van gehad Image

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by Tom Triple »

Omdat ikzelf een hoogpoter ben, ben ik wel verplicht om als moto's ook hoogpoters te nemen. En vind ik dat erg? Nope, integendeel. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

Jopet
Posts: 825
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by Jopet »


Awel dat is nog eens een idee se. Dragrace tussen een Rocket III en een KTM 1190 is racemodus. Image Eens benieuwd of die laatste ook 1.2G kan genereren bij het optrekken. Image
Dargraces hebben eigenlijk weinig te maken met de motor maar vooral met de bestuurder, moet ik het opnemen tegen die Rocket III met mijne KTM 1190 Adv dan lig ik er zeker op... waarom? Omdat ik niet het type ben die de eerste wil weg zijn aan de rode lichten en laat dat geraas meestal aan mij voorbij gaan, dus dat vlug kunnen optrekken zal niet zo vlot gaan bij mij, wat ik veel belangrijker vind dat is wanneer ik aan het spelen ben in bvb de Ardennen en wanneer ik uit een bocht kom dat hij vlot uit accelereert, dus koppel eigenlijk.... maar daar zal die Rocket III ook wel een overvloed aan hebben.....

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by vet on wheels »

[quote][quote]

Dargraces hebben eigenlijk weinig te maken met de motor maar vooral met de bestuurder, moet ik het opnemen tegen die Rocket III met mijne KTM 1190 Adv dan lig ik er zeker op... waarom? Omdat ik niet het type ben die de eerste wil weg zijn aan de rode lichten en laat dat geraas meestal aan mij voorbij gaan, dus dat vlug kunnen optrekken zal niet zo vlot gaan bij mij, wat ik veel belangrijker vind dat is wanneer ik aan het spelen ben in bvb de Ardennen en wanneer ik uit een bocht kom dat hij vlot uit accelereert, dus koppel eigenlijk.... maar daar zal die Rocket III ook wel een overvloed aan hebben.....

Groetjes,
Jopet[/quote

Ik reed deze zomer achter ne chopper met 2 man op... ik dacht : achter den bocht effe voorsteken ( hobby van een GS Image ) , ik geef dus gas maar die voor mij loopt uit Image Image ipv ingehaald te worden, en dit bocht na bocht...
Bleek dus zo''ne Rocket III te zijn... Image Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by Wipr »

Tja, ik denk dat de meeste constructeurs veel lessen hebben getrokken uit de ervaring dat Yamaha had met de vader der "raket" cruisers, met name de Vmax, en ze er nu ook rekening mee houden dat al die kracht op een of andere manier ook hanteerbaar is in een bocht.

petervdc
Posts: 3462
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by petervdc »

Ohja, sedert mijn water-avontuur heb ik geen offroad meer gereden met de ktm (w?l een tripje naar UK & Andorra, onroad).
Licht offroad reizen komt volgend jaar wel terug, met de ktm, die ik ni?t meer wil inzetten om te gaan mooshen id modder, daarvoor dient de DRZ. M??r.
Voor de DRZ heb ik voorlopig geen tijd, wegens andere prioriteiten (nieuw lief)...
Voorlopig weinig allroad dus Image
Keep going

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by TRooPER »


Ik reed deze zomer achter ne chopper met 2 man op... ik dacht : achter den bocht effe voorsteken ( hobby van een GS Image ) , ik geef dus gas ... Image Image

als ge de "deadly epic adventure" topic volgt , kunt ge misschien nog iets lezen over GS 'en bochten en voorbijsteken Image Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3456
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zijn hier eigenlijk mensen die geen Allroad rijden?

Post by Blackbert »

Een 2wielaangedreven Ural? Image
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply