XP vs windows 7/8

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: XP vs windows 7/8

Post by Davy78 »

Ik ben wel een fan geworden van windows 8
Ik heb windows 8 lang gemeden, maar heb het ondertussen ook leren apprecieren. Ik verkies nu zelfs het nieuwe start scherm boven het oude start menu. Ik vervang wel onmiddelijk alle veel gebruikte viewers zoals voor PDF en images door non-metro varianten, en gebruik ook alleen non-metro applicaties (ik krijg er "de wubbes" van als ik op mijn 24" monitor een fullscreen scherm te zien krijg met 2 knopkes ...)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: XP vs windows 7/8

Post by Wipr »

Zo belachelijk maar ge kunt ni geloven hoe blij dat den deze is nu dat hij tot de constatie is gekomen dat em Vista heeft. Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: XP vs windows 7/8

Post by duibhce Kaelann »

Volgens mij kunde gij een huldiging krijgen bij microsoft...
Hebben ze eindelijk iemand gevonden die blij is met vista...!
Image Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3478
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: XP vs windows 7/8

Post by petervdc »

looool
Keep going

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: XP vs windows 7/8

Post by TRX »

Wat is er mis met Vista voor iemand (zoals mezelf) die een pc gebruikt om te surfen, te mailen en wat foto's te bewerken (simpele dinges ?) ?
Pc is nu jaar of 6/7 oud, heb dat spel in al die tijd 2 keer moeten resetten, werkt nog altijd vrij vlot.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: XP vs windows 7/8

Post by Wipr »

Voila, idem als hierboven door TRX aangehaald.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: XP vs windows 7/8

Post by duibhce Kaelann »

Het gaat niet om de functionaliteiten van Vista, of dat het ook al een tijdje oud is. Het gaat erom dat Vista na Windows Millennium het meest onstabiele operating systeem is dat ooit uit de MS fabriek is gerold.
Er is een reden voor dat er nu nog zoveel bedrijven en particulieren op Windows XP zitten en dat Windows 7 toen het uitkwam hun snelst verkopende OS ooit is geweest.
Vista bracht geen enkel voordeel tegenover XP, enkel overbodige grafische bling waar niemand op zat te wachten en meer onstabiliteit.
Vista was Windows 6, Windows 7 is technisch bekeken eigenlijk Windows 6.1, maar ze hebben het om marketingredenen 7 genoemd om de link met Vista zoveel mogelijk te verbreken.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: XP vs windows 7/8

Post by Wipr »

bwa, het waarom en voor -en nadelen zijn niet belangrijk voor de IT leek. Image

Wat vooral belangrijk is dat Vista dus blijkbaar nog niet helemaal afgeschreven is, al zal dat vermoedelijk wel het volgende OS zijn dat voor de bijl zal gaan?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: XP vs windows 7/8

Post by duibhce Kaelann »

Wat vooral belangrijk is dat Vista dus blijkbaar nog niet helemaal afgeschreven is, al zal dat vermoedelijk wel het volgende OS zijn dat voor de bijl zal gaan?
Inderdaad. Het is zelfs zo dat support voor Windows Vista met Service pack 1 al afgelopen is. Maar zolang je blijft updaten met service packs ga je minstens tot 2017 support hebben. Als je daarna nog Vista gebruikt is alles wat er mis mee gaat sowieso verdiend. Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: XP vs windows 7/8

Post by Wipr »

Wat vooral belangrijk is dat Vista dus blijkbaar nog niet helemaal afgeschreven is, al zal dat vermoedelijk wel het volgende OS zijn dat voor de bijl zal gaan?
Inderdaad. Het is zelfs zo dat support voor Windows Vista met Service pack 1 al afgelopen is. Maar zolang je blijft updaten met service packs ga je minstens tot 2017 support hebben. Als je daarna nog Vista gebruikt is alles wat er mis mee gaat sowieso verdiend. Image
Bwo, 2017 zeg je, tijijijijijd genoeg Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: XP vs windows 7/8

Post by fore »

't Is allemaal commerce ... verpakt in 'de vooruitgang'. da's met alles zo.

als ze hun 'omzet' willen vergroten, dan moeten ze de 'levensduur' van hun producten proportioneel verkorten ...


We moeten consuMEREN ... en als ge het niet doet, dan verplichten we U ...

Uw auto is oud meneer, hij is vervuilend ... ge moet ne nieuwe kopen ... dattem nog rijd speelt geen rol.
Uwe PC is te oud meneer, onze software is daar niet voor gemaakt ...
en als ge ne nieuwe PC koopt ... is hij klaar voor de nieuwe software ... die ge ook moet kopen natuurlijk ...


Wat mij vooral stoort is dat de bestanden, die deze applicaties maken ... niet meer kompatibel zijn met oudere versies (zoals blackbert aanhaald) ... excel, database-formaten, word-documenten, ...

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: XP vs windows 7/8

Post by TRX »

Inderdaad. Het is zelfs zo dat support voor Windows Vista met Service pack 1 al afgelopen is. Maar zolang je blijft updaten met service packs ga je minstens tot 2017 support hebben. Als je daarna nog Vista gebruikt is alles wat er mis mee gaat sowieso verdiend. Image
Ai, ik zit nog met service pack 1 , laatst proberen up te daten naar sp 2 maar dan was mijn pc om zeep, heb moeten teruggaan naar herstelpunt van voor de update Image .

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: XP vs windows 7/8

Post by Harald »

Inderdaad. Het is zelfs zo dat support voor Windows Vista met Service pack 1 al afgelopen is. Maar zolang je blijft updaten met service packs ga je minstens tot 2017 support hebben. Als je daarna nog Vista gebruikt is alles wat er mis mee gaat sowieso verdiend. Image
Ai, ik zit nog met service pack 1 , laatst proberen up te daten naar sp 2 maar dan was mijn pc om zeep, heb moeten teruggaan naar herstelpunt van voor de update Image .
Na service pack 2 werd de VISTA bij mij trager. Met dan ne keer WIN8 te proberen, niet meer kunnen terug gaan naar het herstelpunt van VISTA (mijn domme fout Image ).
Uiteindelijk WIN7 ge?nstalleerd en mijn 6jaar oude Medion laptop werkt sneller, stabieler dan voorheen.

Zolang dat deze laptop het blijft doen, zal ik nog niks nieuws kopen.

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: XP vs windows 7/8

Post by Droopy »

Miljarde, Image na negen jaar windows XP overschakelen naar windows 8.1 is toch even wennen. Image
Nog een geluk dat je kan kiezen tussen het nieuwe en oude startscherm. Image
Nog meer hoera voor mijn internetbankieren, een paar dagen nadat XP niet meer werd ondersteund had ik een virus dat elke keer bij het internetbankieren goedendag kwam zeggen. Image
Na veel gezoek en vier antivirusprogramma's verder kon ik het blokkeren maar veiligheidshalve hebben we toch niet meer gebankierd via de digitale snelweg. Image

Nu nog hopen dat deze Medion pc ook weer 9 jaar meegaat. Image

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: XP vs windows 7/8

Post by TRX »

Nu pas gemerkt dat mijn laptop van het werk nog op XP draait Image .
Toch maar eens mailtje sturen naar de mannen van IT.
Tja, beestje is 8 jaar oud, scherm flikkert af en toe, witte randen rond het beeld, sluit niet altijd goed af, batterij ver naar de 'puuuuuuuut' maar voor de rest nog in orde Image .

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: XP vs windows 7/8

Post by Wipr »

Allee, ik heb nu ook Windows 8 en heb er geen problemen mee. Ja toch wel, de eerste 10minuten effe vloeken maar vanaf dan ging het. De laptop met windows 8 gebruik ik voorlopig nog enkel voor het bekijken van films. Voor de rest. In bed, de Ipad nog en de laptop die ik had afgeschreven doet het nog prima voor de mailing e.d. dus die blijft ook nog effe. Deze laatste doet het nog met Hasta la Vista.

Post Reply