hulp ! vering smt

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: hulp ! vering smt

Post by Blackbert »

Aha, Bert kent iemand die zo'n po mpke kan vervangen ? Die zijn adres moet ge mij bij gelegenheid ook eens geven...

Image
't is een test. om erachter te komen of dat kunde was of gewoon 100% geluk, toen ik de mijne vervangen heb. maar zeg 't niet verder. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: hulp ! vering smt

Post by zappa »

Image Image Image Image Image Image Image Image Image

maar ik weet ondertussen al hoe ik zonder koppeling moet rijden Image vooral niet stoppen Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: hulp ! vering smt

Post by Muug »

altijd boeiend,
ik heb dat in Cannes eens moeten doen, toen de kabel van mijn Kawa gesprongen was. Kompleet maffe situatie !

Stel u het volgende voor:
- ge staat stil aan een benzinestation, ge tankt, ge betaalt, ge wilt vertrekken
- ge knijpt uw koppeling in, en de kabel knapt af
- de motor draait, ge staat in neutraal, het is nog 15km tot aan uw tent
- ge moet in eerste geraken, voor de rest is schakelen zonder koppeling redelijk te doen, ge weet dat, ge hebt het alleen nog nooit zelf gedaan
- ge geeft wat gas om niet stil te vallen, probeert hem in eerste te duwen
- dat lukt niet
- ge stampt wat harder
- met een klonk schiet hij in eerste, hij wipt naar voren en valt gelijk stil met geblokkeerde wielen
- .... (veel vloeken)
- ge beseft dat ge mottig veel gas gaat moeten geven om bij 't schakelen niet stil te vallen ... met een meer dan half open uitlaat ... aan een benzinestation in de stad ... en 200m verder zijn verkeerslichten ...
- ge beseft dat ge geen keuze hebt .... schat zo goed mogelijk in wanneer dat rood licht op groen gaat springen ...
- ge draait uwe gaaz open, de motor loeit, ge buigt over uw stuur, ge knijpt het vast of uw leven ervan afhangt, ge heft uw linkerbeen en ..... ge STAMPT hem in eerste ....
- gelijk met de KNAL hoort ge het achterwiel gillend doorspinnen, de moto rukt zich naar voren gelijk een wildebeest, ge grijpt u vast en gierend schiet de moto de baan op richting verkeerslichten....

en dan was het moeilijkste achter de rug Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: hulp ! vering smt

Post by zappa »

ik neem er mijne voorrem bij, dan vliegt hij toch iets minder vooruit als ge hem in 1ste stampt Image Maar met koppeling is toch v?????l aangenamer Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: hulp ! vering smt

Post by Blackbert »

Uhu, 'loopfietsen' tot er een beetje beweging inzit, hij staat al in eerste, starten en rijden. Timing is everything, dat klopt. Je leert ook z??r vooruitziend rijden. Image
Zo ooit (ook met een Kwak) in Kruibeke de E17 op, ineens ook geen koppeling meer. Zwijndrecht eraf, einde oprit gestopt, eens ik zeker was van het probleem voorgaande procedure, terug de snelweg op en naar mijn zus gereden. Alleen in Geel een rotonde over 't fietspad gedaan (eerste eraf) wegens anders moeten stoppen. Ik vond dat een boeiende rit. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: hulp ! vering smt

Post by Muug »

wel
nu zou ik hem ook eerst wat in gang lopen, toen echter, 19 of 20 zijnde, met mijn eerste moto, op mijn eerste reis, had ik dat verstand nog niet. Image

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: hulp ! vering smt

Post by Theo »

ik deed dat met de revere anders: ook koppelingskabel over getrokken.
Vertrekken was met motor uitgeschakeld, in eerste zetten, gas half open, op de startknop drukken en tegelijkertijd motor vooruit doen lopen door met ??n been af te stoten.
Dat werkte perfect.
Achteraf ook met de Deauville zonder koppeling gereden wegens gebroken kabel, en ging op dezelfde manier perfect, al moest ik wel wat harder afstoten omwille van het hogere gewicht.
Ik denk dat deze manier gezonder is voor de tandwielen van de versnellingsbak dan 'm met draaiende motor in eerste stampen.
En ook uw ketting of cardan gaat u dankbaar zijn.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: hulp ! vering smt

Post by bompa »

Maar als je nu ne moto hebt met ne koppelingskabel kan je toch en fietsremkabel en nen kabelnippel meenemen, http://www.cable-shop.nl/contents/media ... 5x5.51.jpg den deze is maar alsvoorbeeld
breekt de koppelingskabel trek je die uit de gein steek je daar gewoon die remkabel van nen fiets door gaat gewoonlijk makkelijk want die is iets dunner en zet die nippel op het einde er op en monteer je terug ,en op +- 7 min. ben je weer aan het rijden ,geleerd van een met nen BMW Image
die vroeger geregeld meereed die had altijd zo een fietsremkabels bij en van die nippels

En thuis kan je terug nen nieuwe originele steken duurt gewoonlijk wel een stuk langer

Post Reply