circuitopleidingen
Allez godverdrie,
ik probeer op de naam van een circuitopleidingsdagenorganisator te komen en ik vind het niet.
Laouen en Duichek, op welke circuitdagen assisteren jullie? Behalve Aktief dan.
Nu, gelijk hoe, ik zou ook graag eens een hedendaagse update krijgen over de kwaliteit van de organisaties.
Inter-track ...
Motorfun ...
Die gasten op zolder ...
ik probeer op de naam van een circuitopleidingsdagenorganisator te komen en ik vind het niet.
Laouen en Duichek, op welke circuitdagen assisteren jullie? Behalve Aktief dan.
Nu, gelijk hoe, ik zou ook graag eens een hedendaagse update krijgen over de kwaliteit van de organisaties.
Inter-track ...
Motorfun ...
Die gasten op zolder ...
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: circuitopleidingen
clubmot
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: circuitopleidingen
mijn ervaring: theeft een tijdje in de lift gezeten maar de kwaliteit is bij de meesten in vrije val tegenwoordig
Motorsportschool: platte commerce, om persoonlijke feedback moet je zelf hengelen en dan nog stelt het niet veel voor, veel te veel volk op de baan en instructeurs die doorgaans vooral graag horen hoe goed ze wel niet zijn.
Eybis: nog geen ervaring mee, maar de eerste indruk is niet veel beter dan de motorsportschool. Ze richting zich ook vooral op de snelle rijders lijkt me.
Aktief: tis weer even geleden dat we daar mee zijn gaan rijden, en ze hadden een paar geweldig goeie concepten zoals de Race+ (max 3-4 cursisten per instructeur, camera's, superpersoonlijke begeleiding) maar zijn wat ten onder gegaan aan hun succes. De cursussen zoals de RECE en RACE zijn dan wel redelijk goeie circuit-initiaties.
Clubmot: vergelijkbaar met Aktief
Intertrack: nog geen ervaring mee, maar der zitten een paar goeie instructeurs bij voor zover ik weet
Trackdays: geen echte opleiding, maar wel voorrijders bij de tragere groepen die doorgaans weten waar ze mee bezig zijn en wel goeie tips kunnen geven.
Motorfun: geen idee
Stam: doen 1 circuitdag per jaar in augustus en naar mijn bescheiden mening zo ongeveer de beste initiatie die je kan krijgen als je nog nooit op circuit gereden hebt. Totaal ander publiek (lees: voornamelijk straatrijders) dan de overige organisaties en bijgevolg ook de enige circuitdag waar het aandeel straatmotoren groter is dan de circuitbakken. Ze hebben een aantal goeie instructeurs en der is meestal niet teveel volk op de baan.
Motorsportschool: platte commerce, om persoonlijke feedback moet je zelf hengelen en dan nog stelt het niet veel voor, veel te veel volk op de baan en instructeurs die doorgaans vooral graag horen hoe goed ze wel niet zijn.
Eybis: nog geen ervaring mee, maar de eerste indruk is niet veel beter dan de motorsportschool. Ze richting zich ook vooral op de snelle rijders lijkt me.
Aktief: tis weer even geleden dat we daar mee zijn gaan rijden, en ze hadden een paar geweldig goeie concepten zoals de Race+ (max 3-4 cursisten per instructeur, camera's, superpersoonlijke begeleiding) maar zijn wat ten onder gegaan aan hun succes. De cursussen zoals de RECE en RACE zijn dan wel redelijk goeie circuit-initiaties.
Clubmot: vergelijkbaar met Aktief
Intertrack: nog geen ervaring mee, maar der zitten een paar goeie instructeurs bij voor zover ik weet
Trackdays: geen echte opleiding, maar wel voorrijders bij de tragere groepen die doorgaans weten waar ze mee bezig zijn en wel goeie tips kunnen geven.
Motorfun: geen idee
Stam: doen 1 circuitdag per jaar in augustus en naar mijn bescheiden mening zo ongeveer de beste initiatie die je kan krijgen als je nog nooit op circuit gereden hebt. Totaal ander publiek (lees: voornamelijk straatrijders) dan de overige organisaties en bijgevolg ook de enige circuitdag waar het aandeel straatmotoren groter is dan de circuitbakken. Ze hebben een aantal goeie instructeurs en der is meestal niet teveel volk op de baan.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: circuitopleidingen
wel wel wel
de hype is aan het voorbij gaan dan? Misschien omdat het crisis is. Nu ja, hype... circuitrijden is toch al een gezonde tien jaar populair.
de hype is aan het voorbij gaan dan? Misschien omdat het crisis is. Nu ja, hype... circuitrijden is toch al een gezonde tien jaar populair.
Re: circuitopleidingen
net niet eigenlijk, maar door de grote vraag gaat de kwaliteit mijns inziens naar beneden met 10 man achter 1 instructeur is volgens mij niet de manier om wat bij te leren[color=#FF40FF:4nxfwsgo]de hype is aan het voorbij gaan dan?[/color:4nxfwsgo] Misschien omdat het crisis is. Nu ja, hype... circuitrijden is toch al een gezonde tien jaar populair.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: circuitopleidingen
wel, ik ben blij en opgelucht dat gij tot dezelfde conclusie komt als ik tien jaar geleden, toen bij Aktief. Ook toen al massa's volk per instructeur, en bijgevolg niet mogelijk om deftig individueel advies te geven.
Re: circuitopleidingen
Bij motocrossers komt dit wel voor, maar als je geen motorijbewijs hebt, mag je dan op een circuit gaan rijden?
sig nature
Re: circuitopleidingen
jup, op circuit heb je geen rijbewijs of verzekering nodig. Ik ken zo wel een aantal mensen die geen rijbewijs hebben. De jongste daarvan is net 15 geworden en da's meteen ook de snelste van den hoopBij motocrossers komt dit wel voor, maar als je geen motorijbewijs hebt, mag je dan op een circuit gaan rijden?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: circuitopleidingen
Is er geen Spaanse racepiloot die geen motorijbewijs heeft ?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: circuitopleidingen
Op een racecircuit zal dat zo wel zijn, maar toen ik nog aan crosswedstrijden deelnam moesten ik toch een verzekering afsluiten voor heel het seizoenjup, op circuit heb je geen verzekering nodig.
Re: circuitopleidingen
Verleden jaar heeft er nog en racepiloot voor zijn rijbewijs moeten gaan omdat hij ging deelnemen aan Parijs Dakar ,ik weet zijne naam ni meer , maar nam toch al lang deel aan racewedstrijdenIs er geen Spaanse racepiloot die geen motorijbewijs heeft ?
Re: circuitopleidingen
http://nieuwsblad.be/article/detail.asp ... d=MR3M0HT0Is er geen Spaanse racepiloot die geen motorijbewijs heeft ?
Re: circuitopleidingen
Mike van de Brouwers dus .jup, op circuit heb je geen rijbewijs of verzekering nodig. Ik ken zo wel een aantal mensen die geen rijbewijs hebben. De jongste daarvan is net 15 geworden en da's meteen ook de snelste van den hoopBij motocrossers komt dit wel voor, maar als je geen motorijbewijs hebt, mag je dan op een circuit gaan rijden?
Rijdt terug in de Moriwaki cup dit jaar .
http://www.gp3juniorcup.nl/
Re: circuitopleidingen
De crisis is voelbaar maar circuitrijden zal niet verdwijnen, steeds meer en meer mensen stappen over. Het verkeer wordt als maar drukker en drukker, de snelheidsbeperkingen altijd maar lager en absurder in veel gevallen en de controles zijn talrijk (en dus ook de boetes).wel wel wel
de hype is aan het voorbij gaan dan? Misschien omdat het crisis is. Nu ja, hype... circuitrijden is toch al een gezonde tien jaar populair.
Mijn pa wordt er dit jaar 58 en is gestopt op baan, enkel nog op circuit .
Een klein voordeel van op circuit te rijden is dat je geen vaste kosten hebt, het kost maar geld als je rijdt, geen taks en verzekering...
Re: circuitopleidingen
Tja ... en dan rijden ze nog zonder winterbanden ...De crisis is voelbaar maar circuitrijden zal niet verdwijnen, steeds meer en meer mensen stappen over. Het verkeer wordt als maar drukker en drukker, de snelheidsbeperkingen altijd maar lager en absurder in veel gevallen en de controles zijn talrijk (en dus ook de boetes).
Okok ... 'k ben weg ...
... respect!Mijn pa wordt er dit jaar 58 en is gestopt op baan, enkel nog op circuit ...
Aha, 't zit in de familie dus ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: circuitopleidingen
dat is ook BEETJE de reden (en dat de offroadmicrobe -4x4/MTB) dat ik meer offroad doe, en veeeeel minder tourritten,Het verkeer wordt als maar drukker en drukker, de snelheidsbeperkingen altijd maar lager en absurder in veel gevallen en de controles zijn talrijk (en dus ook de boetes).
ik vind tourritten ook plezant, vooral het verloren rijden na een werkdag en naar huis toe rijden als de zon onder gaat,
maar het gevoel als ik iets te drukke wegen neem, dat er constant druk is door andere weggebruikers, geeft mij weinig genot van het motorrijden
en door het nemen van die kleine wegen, al of niet offroad ben ik weer op mijn eigen aan het rijden, enkel focus op rijden/techniek/omgeving/...
dus ik kan perfect begrijpen dat er mensen zijn die de bewuste keuze maken van "enkel circuit/offroad" rijden, en geen baanverkeer meer.
en als die mensen dan in hun auto zitten en der passeert een moto, dan kriebelt het toch ze
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today