circuitopleidingen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

Allez godverdrie,

ik probeer op de naam van een circuitopleidingsdagenorganisator te komen en ik vind het niet.

Laouen en Duichek, op welke circuitdagen assisteren jullie? Behalve Aktief dan.

Nu, gelijk hoe, ik zou ook graag eens een hedendaagse update krijgen over de kwaliteit van de organisaties.

Inter-track ...
Motorfun ...
Die gasten op zolder ...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: circuitopleidingen

Post by duibhce Kaelann »

clubmot
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: circuitopleidingen

Post by laouen »

mijn ervaring: theeft een tijdje in de lift gezeten maar de kwaliteit is bij de meesten in vrije val tegenwoordig Image

Motorsportschool: platte commerce, om persoonlijke feedback moet je zelf hengelen en dan nog stelt het niet veel voor, veel te veel volk op de baan en instructeurs die doorgaans vooral graag horen hoe goed ze wel niet zijn.

Eybis: nog geen ervaring mee, maar de eerste indruk is niet veel beter dan de motorsportschool. Ze richting zich ook vooral op de snelle rijders lijkt me.

Aktief: tis weer even geleden dat we daar mee zijn gaan rijden, en ze hadden een paar geweldig goeie concepten zoals de Race+ (max 3-4 cursisten per instructeur, camera's, superpersoonlijke begeleiding) maar zijn wat ten onder gegaan aan hun succes. De cursussen zoals de RECE en RACE zijn dan wel redelijk goeie circuit-initiaties.

Clubmot: vergelijkbaar met Aktief

Intertrack: nog geen ervaring mee, maar der zitten een paar goeie instructeurs bij voor zover ik weet

Trackdays: geen echte opleiding, maar wel voorrijders bij de tragere groepen die doorgaans weten waar ze mee bezig zijn en wel goeie tips kunnen geven.

Motorfun: geen idee

Stam: doen 1 circuitdag per jaar in augustus en naar mijn bescheiden mening zo ongeveer de beste initiatie die je kan krijgen als je nog nooit op circuit gereden hebt. Totaal ander publiek (lees: voornamelijk straatrijders) dan de overige organisaties en bijgevolg ook de enige circuitdag waar het aandeel straatmotoren groter is dan de circuitbakken. Ze hebben een aantal goeie instructeurs en der is meestal niet teveel volk op de baan.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: circuitopleidingen

Post by Muug »

wel wel wel
de hype is aan het voorbij gaan dan? Misschien omdat het crisis is. Nu ja, hype... circuitrijden is toch al een gezonde tien jaar populair.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: circuitopleidingen

Post by laouen »

[color=#FF40FF:4nxfwsgo]de hype is aan het voorbij gaan dan?[/color:4nxfwsgo] Misschien omdat het crisis is. Nu ja, hype... circuitrijden is toch al een gezonde tien jaar populair.
net niet eigenlijk, maar door de grote vraag gaat de kwaliteit mijns inziens naar beneden Image met 10 man achter 1 instructeur is volgens mij niet de manier om wat bij te leren Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: circuitopleidingen

Post by Muug »

wel, ik ben blij en opgelucht dat gij tot dezelfde conclusie komt als ik tien jaar geleden, toen bij Aktief. Ook toen al massa's volk per instructeur, en bijgevolg niet mogelijk om deftig individueel advies te geven.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: circuitopleidingen

Post by zappa »

Bij motocrossers komt dit wel voor, maar als je geen motorijbewijs hebt, mag je dan op een circuit gaan rijden?
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: circuitopleidingen

Post by laouen »

Bij motocrossers komt dit wel voor, maar als je geen motorijbewijs hebt, mag je dan op een circuit gaan rijden?
jup, op circuit heb je geen rijbewijs of verzekering nodig. Ik ken zo wel een aantal mensen die geen rijbewijs hebben. De jongste daarvan is net 15 geworden en da's meteen ook de snelste van den hoop Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: circuitopleidingen

Post by F M »

Is er geen Spaanse racepiloot die geen motorijbewijs heeft ?
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: circuitopleidingen

Post by bompa »

jup, op circuit heb je geen verzekering nodig.
Op een racecircuit zal dat zo wel zijn, maar toen ik nog aan crosswedstrijden deelnam moesten ik toch een verzekering afsluiten voor heel het seizoen

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: circuitopleidingen

Post by bompa »

Is er geen Spaanse racepiloot die geen motorijbewijs heeft ?
Verleden jaar heeft er nog en racepiloot voor zijn rijbewijs moeten gaan omdat hij ging deelnemen aan Parijs Dakar ,ik weet zijne naam ni meer , maar nam toch al lang deel aan racewedstrijden

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: circuitopleidingen

Post by Droopy »

Is er geen Spaanse racepiloot die geen motorijbewijs heeft ?
http://nieuwsblad.be/article/detail.asp ... d=MR3M0HT0 Image

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: circuitopleidingen

Post by TRX »

Bij motocrossers komt dit wel voor, maar als je geen motorijbewijs hebt, mag je dan op een circuit gaan rijden?
jup, op circuit heb je geen rijbewijs of verzekering nodig. Ik ken zo wel een aantal mensen die geen rijbewijs hebben. De jongste daarvan is net 15 geworden en da's meteen ook de snelste van den hoop Image
Mike van de Brouwers dus Image .
Rijdt terug in de Moriwaki cup dit jaar Image .

http://www.gp3juniorcup.nl/

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: circuitopleidingen

Post by TRX »

wel wel wel
de hype is aan het voorbij gaan dan? Misschien omdat het crisis is. Nu ja, hype... circuitrijden is toch al een gezonde tien jaar populair.
De crisis is voelbaar maar circuitrijden zal niet verdwijnen, steeds meer en meer mensen stappen over. Het verkeer wordt als maar drukker en drukker, de snelheidsbeperkingen altijd maar lager en absurder in veel gevallen en de controles zijn talrijk (en dus ook de boetes).
Mijn pa wordt er dit jaar 58 en is gestopt op baan, enkel nog op circuit Image .
Een klein voordeel van op circuit te rijden is dat je geen vaste kosten hebt, het kost maar geld als je rijdt, geen taks en verzekering...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: circuitopleidingen

Post by fore »

De crisis is voelbaar maar circuitrijden zal niet verdwijnen, steeds meer en meer mensen stappen over. Het verkeer wordt als maar drukker en drukker, de snelheidsbeperkingen altijd maar lager en absurder in veel gevallen en de controles zijn talrijk (en dus ook de boetes).
Tja ... en dan rijden ze nog zonder winterbanden ... Image

Okok ... 'k ben weg ... Image

Image
Mijn pa wordt er dit jaar 58 en is gestopt op baan, enkel nog op circuit Image ...
Image ... respect!

Aha, 't zit in de familie dus ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: circuitopleidingen

Post by TRooPER »

Het verkeer wordt als maar drukker en drukker, de snelheidsbeperkingen altijd maar lager en absurder in veel gevallen en de controles zijn talrijk (en dus ook de boetes).
dat is ook BEETJE de reden (en dat de offroadmicrobe -4x4/MTB) dat ik meer offroad doe, en veeeeel minder tourritten,
ik vind tourritten ook plezant, vooral het verloren rijden na een werkdag en naar huis toe rijden als de zon onder gaat,

maar het gevoel als ik iets te drukke wegen neem, dat er constant druk is door andere weggebruikers, geeft mij weinig genot van het motorrijden
en door het nemen van die kleine wegen, al of niet offroad ben ik weer op mijn eigen aan het rijden, enkel focus op rijden/techniek/omgeving/...

dus ik kan perfect begrijpen dat er mensen zijn die de bewuste keuze maken van "enkel circuit/offroad" rijden, en geen baanverkeer meer.
en als die mensen dan in hun auto zitten en der passeert een moto, dan kriebelt het toch ze Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply