Mijn eerste motorrit dit jaar....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Post by diskeletloetje »

... is een feit. Al is dt ook het enige positieve dat ik erover te melden heb. 't Was slecht, om niet te zeggen barslecht, verschrikkelijk, en heb ik al gezegd dat het slecht was? Nen bocht...EEEeeek! Afslaan....AAAarrrggg! Gemiddelde snelheid was toch de volle 45 km per uur, en geloof het of nie , ik vond dat ik goed vooruit ging. Zo erg was het dus. Enfin, ik heb de eerste -tig kilometer gesukkeld met mijn vitessen dat het niet schoon was, maar daarna begon het precies te gaan, allez, toch beter dan daarvoor. Waar ik eerst hoofdzakelijk mijn maag voelde keren, kreeg ik op het einde toch een begin van het begrip "plezier"...
Maar ik snap mezelf toch niet goed: 2 jaar geleden deed ik dingen waar ik nu zelfs in de verste verte niet durf aan te denken: sjezen in de Jura, sjezen op keien waar geoefende motards op hun bek gingen, En nu ben ik precies een bang vogeltje met zo'n groot ei in haar broek dat de paashaas er jaloers van wordt...
Enfin, ik ben niet van plan om het zozo te laten: volgend weekend opnieuw een poging ondernemen, hopelijk met al wat meer zelfvertrouwen en plezier.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn eerste motorrit dit jaar....

Post by Muug »

"de volhouder wint", zegt een schoon vlaams spreekwoord Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Mijn eerste motorrit dit jaar....

Post by fore »

"de volhouder wint", zegt een schoon vlaams spreekwoord Image
Inderdaad ...

Natasja, ge beseft toch wat het alternatief is, als ge niet oefent in 't schakelen!!!

... Ne scooter ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Mijn eerste motorrit dit jaar....

Post by F M »

Het is toch poepsimpel, Natasja. Je hebt terug wat oefening nodig. Je hebt al een hele tijd niet meer gereden. Dan is het toch normaal dat je rijniveau wat onder je normaal niveau ligt ? De volgende keer gaat dat al heel wat beter gaan.

Daarbij las ik ook dat je moeite had met de koppeling die anders aangrijpt dan je gewoon bent. Daar had ik ook last mee, nadat de koppeling van mijn moto vervangen is. De eerste 50 kilometer ben ik dikwijls geschrokken bij het terugschakelen omdat ik vergat dat de koppeling nu onmiddellijk pakt bij het loslaten.

Op de WC-rit was ik het gelukkig terug gewoon, of ik had nooit Sus zijn koeienvoederroute overleefd. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Mijn eerste motorrit dit jaar....

Post by zappa »

niet zo ongeduldig zijn, geef uzelf wat tijd.

Je kent die moto vast nog maar half.

toen ik in oktober kawatje wisselde voor husa, lag ik bij 't stoppen meer op de grond dan wat anders Image Ik zat met kawatje (die ik al een jaar kende) veel verder in mijn offroad rijden, dan toen ik met de husa begon. Nu enkele maanden verder begin ik de husa toch al een beetje te kennen, als die niet ineens zichzelf van aarde los maakt met z'n gas tegen de stuit Image

Dus mijn advies is rijden en nog eens rijden en niet op de autostrade h? Image tot ge hem kent uw vriendje Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Mijn eerste motorrit dit jaar....

Post by laouen »

Gemiddelde snelheid was toch de volle 45 km per uur, en geloof het of nie , ik vond dat ik goed vooruit ging. Zo erg was het dus.
Da's trouwens ook doodnormaal. Je snelheidsgevoel moet terug wat wennen aan het motorrijden. Had ik vorig weekend ook last van hoor. Na een kleine 5 maanden niet meer op de baan gereden te hebben, dacht ik ook constant da'k oerend hard ging. En als ik dan op mijn teller keek, reed ik telkens een goeie 10km onder de toegelaten snelheid. Dat komt wel weer terug. Gewoon wat oefenen en geduld hebben. Zolang je er plezier in hebt, is er toch geen probleem? Gewoon niet teveel ineens willen, da's al!

Pol, bij deze ben je trouwens ook gewaarschuwd voor volgend weekend h?. Ik ga rijden als een oud bezeke op een chopper Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Mijn eerste motorrit dit jaar....

Post by petervdc »

volgend weekend opnieuw een poging ondernemen, hopelijk met al wat meer zelfvertrouwen en plezier.
voila s?, that's the spirit Image
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Mijn eerste motorrit dit jaar....

Post by F M »

Trouwens, Loetje, zaterdag was het voor mij ook den eerste keer dit jaar, neen tout court, dat ik van de weg ben gegaan . Denkt ge dat ik dat vlotjes gedaan heb ? Image

Voor alles is een eerste keer, en die eerste keer is bijna per definitie niet de beste keer... Image Daarvoor dienen de volgende keren.
I am confused. Oh no, maybe not!

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Mijn eerste motorrit dit jaar....

Post by Theo »

Volgende week?
Wij hebben een nieuw jong hondje erbij, je moet eens komen zien hoe schattig dat dat is, een jonge (13 weken) golden retriever naast een ierse wolfshond.
Maar je moet wel met de motor komen h?, zo langs allemaal klein baantje naar Tongeren.
Ik zal dan wel zorgen voor lekkere warme choco en een paar lekkere koeken voor erbij.
Tot morgen.


Image Image


Waarmee ik dus wil zeggen dat dat geen week hoeft te duren voor je terug rijdt, en het aanbod is ook echt geldig.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn eerste motorrit dit jaar....

Post by Muug »

Ik weet niet wat jullie gewend zijn maar in "De Vlaandersch" is een gemiddelde van 45 km/u helemaaaal niet zo traag.
Geen idee wat ik gewend ben, ik reken mijn gemiddeldes nooit uit. Image Maar heel hoog zullen die inderdaad niet liggen.

Post Reply