vraagje voor de electrotechneuten ;-)

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: vraagje voor de electrotechneuten ;-)

Post by Nickel »

ledstrips laten branden dan.
aaaaaaaaaaaahhhh, ge wilt ne kerstboom ! Image
Nie echt, ik bedoel geen strips de lopende meter h?, een paar centimeter bvb op de handbescherming.
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: vraagje voor de electrotechneuten ;-)

Post by Harald »

ledstrips laten branden dan.
aaaaaaaaaaaahhhh, ge wilt ne kerstboom ! Image
Nie echt, ik bedoel geen strips de lopende meter h?, een paar centimeter bvb op de handbescherming.
Als dat maar een paar ledjes zijn die op uw handkappen staan, dan zou ik dat zelfs niet erg vinden dat die afwisselend moesten knipperen aan de zelfde zijde als uwe pinker.
Allez, als dat ledjes zijn om zichtbaar te zijn en geen leds van enkele 100-den Lumen te zien waar ge naartoe rijdt h?.

Verder zou ik daar ni te veel electronica insteken. Simpele relais die uw ledjes dooft als uw pinkerrelais wordt aangestuurd.
Een schakelaartje waarmee ge de boel aanzet (eventueel met een extra relais als het een kerstboom wordt).

Image

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: vraagje voor de electrotechneuten ;-)

Post by Nickel »

Als dat maar een paar ledjes zijn die op uw handkappen staan, dan zou ik dat zelfs niet erg vinden dat die afwisselend moesten knipperen aan de zelfde zijde als uwe pinker.
Allez, als dat ledjes zijn om zichtbaar te zijn en geen leds van enkele 100-den Lumen te zien waar ge naartoe rijdt h?.
Image
dat was de bedoeling Image , gezien worden, om zelf meer te zien moet ge ze niet laten knipperen h? Image
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: vraagje voor de electrotechneuten ;-)

Post by Nickel »

Dus is het feitelijk om minder gezien te worden als je pinkt Image Image
pffff das een moeilijke Image
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: vraagje voor de electrotechneuten ;-)

Post by Theo »

De spoel van het relais zal de weerstand van het pinker circuit doen zakken wat de knipper snelheid kan versnellen,
Ook kijken naar het vermogen van de extra lampen, het contactje van het relais zal tijdens het knipperen 90 keer per seconde al vonkend die gelijkstroom onderbreken Image ( in mijn geval 100W hella's, op 12V. is dat 8A )
Geenen brol kopen of het zal niet lang mee gaan Image
Pinker circuit zijn leds (dus geen gewone pinkerrelais) en bijkomende verlichting ook, dus amperes zal nogal meevallen denk ik. Van waar die 90 per seconde ? Uw pinkers knipperen toch geen 90 keer per seconde ? Weeral een domme vraag waarschijnlijk maar allez roulez Image Ik ben nooit te oud om bij te leren. Image
Per uur hee, ik was mis Image Image
90 keer per uur, da 's ??n keer om de 40 seconden.
Als je dan 60km/u rijdt = 1km/minuut, dus na anderhalve kilometer hebben uw pinkers 2 maar geknippert.
Je zal ze dan toch redelijk ver voor het kruispunt moeten opzetten om te laten zien dat je gaat afslaan vrees ik zo..... Image
Tussen de 60 en 90 keer per minuut zal wel goed zijn zeker? Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: vraagje voor de electrotechneuten ;-)

Post by fore »

Tussen de 60 en 90 keer per minuut zal wel goed zijn zeker? Image
Details Theo, details ... nie beginnen vitten h? ... Image

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: vraagje voor de electrotechneuten ;-)

Post by fore »

Man man, Theo heeft het zelf gevonden Image
... Tjaaaaa, geeeuu mooeeet liieembuuurgers begriiijjpen ... eer dat die uitgezongen zijn, dat neemt een tijdje in beslag ... Image


Image


@Theo: ... Image

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: vraagje voor de electrotechneuten ;-)

Post by Theo »

Image Image

For the record: ik ben een Brabander die toevallig in het mooie Limburg is terecht gekomen. Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: vraagje voor de electrotechneuten ;-)

Post by fore »

:mrgreen: Image

For the record: ik ben een Brabander die toevallig in het mooie Limburg is terecht gekomen. Image

Details Theo, details ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: vraagje voor de electrotechneuten ;-)

Post by Blackbert »

een Limburgse Zeemeermin .... Image
grease up your baby for a ball on the hill

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: vraagje voor de electrotechneuten ;-)

Post by Theo »

een Limburgse Zeemeermin .... Image
Dan ontbreekt er een detail.... Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: vraagje voor de electrotechneuten ;-)

Post by Blackbert »

Dichterlijke vrijheid. Image

Het gezang horen en volgen, de rest is bijzaak. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply