Jan en Mieke

wonen in een huis dat ze samen hebben gekocht en betalen daar samen een lening voor af. Jan en Mieke hebben geen samenlevingscontract

en zijn ook niet getrouwd

, ze wonen gewoon op hetzelfde adres van een huis waar ze samen eigenaar van zijn

, van eigenst hebben ze op regelmatige basis wel eens een stevige portie seks

, want Jan is gezond

en heeft er soms zin

in en Mieke ziet zo eens alle hoeken van het huis dat ze ooit samen hebben gekocht, maar seks is fiscaal gezien NIET aftrekbaar...dacht ik

. Maar puur wettelijk gezien kunnen ze twee vreemden zijn. Jan rijdt met een harlie

, hij gebruikt die voor woon/werk. Jan schrijft zijn harlie, die hij nieuw heeft gekocht bij een oud ijzer handelaar, af op vijf jaar. Na vijf jaar verkoopt jan zijn harlie voor 50 euro aan Mieke, maar Mieke vindt na de aankoop dat zo'n harlie eigenlijk voor J...neten

is en wil een echte moto zoals een KTM (ik zeg maar wat, het is het eerste merk dat in mij opkomt-wie wil er nu geen ?bermotor-

). Nu de hamvraag

: Kan Jan zijn harlie terugkopen van Mieke voor een bepaald bedrag (vb terug 50euro of 45euro) en dat bedrag terug afschrijven op 3 jaar (wegens 2dehands), en verder zorgeloos rampetampen met die vreemde in huis.....

Kun je op die manier een zelfde motor 2x afschrijven?