Ijsland 2014

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ijsland 2014

Post by Muug »

Image Image Image ikwilookmetdemotoopreis Image Image Image Image Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Ijsland 2014

Post by zappa »

:wall: Image Image ikwilookmetdemotoopreis Image Image Image Image Image

wa oudutegen? (geen winterbanden? Image Image Image )

Moto/otto samen uit en samen weg ...
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ijsland 2014

Post by Muug »

[quote]Moto/otto samen uit en samen weg ...[quote]
Ja jong Image Efkes de remork aan de auto en dan heel de cong? met die grote witte sleur moeten rondrijden, om dan af en toe ne keer diene moto eruit te sleuren om achter een frans brood te kunnen gaan Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Ijsland 2014

Post by TRooPER »

Moto/otto samen uit en samen weg ...
Ja jong Image Efkes de remork aan de auto en dan heel de cong? met die grote witte sleur moeten rondrijden, om dan af en toe ne keer diene moto eruit te sleuren om achter een frans brood te kunnen gaan Image

think out of "die grote witte sleur" box

ge rijdt met de moto (en ge pakt nog wat motovriendjes mee) , de madam(men) (met kinderen) die niet met de moto willen meerijden, pakken een auto of busje.... en ge doet wat ge graag doet op vakantie
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ijsland 2014

Post by Muug »

think out of "die grote witte sleur" box
ge rijdt met de moto (en ge pakt nog wat motovriendjes mee) , de madam(men) (met kinderen) die niet met de moto willen meerijden, pakken een auto of busje.... en ge doet wat ge graag doet op vakantie
aja, zo Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Ijsland 2014

Post by zappa »

think out of "die grote witte sleur" box
ge rijdt met de moto (en ge pakt nog wat motovriendjes mee) , de madam(men) (met kinderen) die niet met de moto willen meerijden, pakken een auto of busje.... en ge doet wat ge graag doet op vakantie
aja, zo Image
DA bedoel ik ? Image


en dan moeten er zelfs niet eens andere moto's mee rijden, just gulder met z'n 3 tjes, eventeel fixte dat je tegen elkaar kan kletsen moto/otto , handig voor d'r stevige bochten aan komen en ge een beetje voorop ga willen rijden Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ijsland 2014

Post by Muug »

"Hallo schat, ge ziet mij niet meer omdat ik nu in de gracht lig waar ge net voorbij rijdt ! " Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Ijsland 2014

Post by zappa »

ziedewel dat leuk vakantie kan opleveren? Image
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Ijsland 2014

Post by TRooPER »

"Hallo schat, ge ziet mij niet meer omdat ik nu in de gracht lig waar ge net voorbij rijdt ! " Image
we zijn in volle verwachting van uw reisverslag
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

ijsland 2014

Post by kirikoe »

Bon we zijn terug van een heel vervelende reis :P . Bijna geen verkeerslicht gezien,laat staan vluchtheuvels .

200 km rijden en enkel moeten stoppen om te plassen , foto's te nemen en te genieten van het landschap .

Wie vindt dat nu leuk .

De reis begon echter iets minder leuk . De woensdag geland in Kevlavik en de bus genomen naar Reykjavik . We maakten direct kennis met de Ijslandse behulpzaamheid . De buschauffeuse :sweetheart: vroeg waar we moesten zijn ( gelukkig in bijna vlekkeloos engels ) Ik toonde mijn papier met het adres op ( Ik durfde de naam van de straat zelf niet uitspreken ) . Geen probleem zij ze het ligt wel even van de route maar zall jullie daar wel afzetten en toen we nog alleen op de bus zaten kregen we nog een lesje Ijslands

De volgende dag vol goede moed naar de haven om ons motoren te gaan afhalen . Geen motoren :help: Het schip was op tijd aangekomen,had de helft van de containers gelost en was dan weg gevaren om ergens anders in de haven stukken te gaan halen en onze motoren zaten nog aan boord . Ze gingen ons bellen als ze van boort kwamen .
Wij dus terug naar het Guesthouse voor overleg . Vata ( zo noemde onze gastvrouw ) belde naar ons hotel voor deze avond om de situatie uit te leggen . Als de motoren op tijd van boord waren konden we nog tot daar rijden langs de ringweg ( was een 70 tal kilometers ) Als het echter niet meer lukte moesten we nog een nacht in Reykjavik door brengen . 2 verblijven die een kamer voor ons beschikbaar hielden zonder een ISK meer prijs of annulatiekost .Ijslandse gastvrijheid :thumbsup:

Wij dan maar naar de stad getrokken en om 16u30 kregen we telefoon dat de motoren van boord waren en als we er binnen 10 minuten konden zijn we ze nog konden afhalen . We zaten op dat moment midden in de stad dit lukte dus niet meer .
Telefoontje naar het hotel in Borgarnes dat we er niet meer zouden geraken en eentje naar ons verblijf in Reykjavik dat we nog een nachtje moesten blijven .

:waardeloos:

Ik weet het maar die komen pas als we aan het rijden zijn ( lees ondertussen maar wat verder de avonturen van de Balkan rijders )

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

ijsland 2014

Post by laouen »

kirikoe wrote:Bon we zijn terug van een heel vervelende reis :P . Bijna geen verkeerslicht gezien,laat staan vluchtheuvels .

200 km rijden en enkel moeten stoppen om te plassen , foto's te nemen en te genieten van het landschap .

Wie vindt dat nu leuk .
da's gelijk bochten... ik was die na 2,5 week al zo kotsbeu :sick: ne mens gaat na nen tijd echt wel snakken naar ne keer 100m rechtdoor rijden :S
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

ijsland 2014

Post by kirikoe »

Na enige hulp hier een probeersel van I movie

ik heb sinds kort een mac en ben een langzame student ( zal aan de leeftijd liggen)

[video width=425 height=344 type=youtube]Af_VcnlX6Ck[/video]

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

ijsland 2014

Post by kirikoe »

Nu versta ik er niets meer van daarjuist in I need some help staat de video er wel en hier doe ik juist het zelfde en zie ik niets staan :strop: :huh2: :help:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

ijsland 2014

Post by Muug »

dan wilt dat simpelweg zeggen dat ge nu iets anders doet dan daarjuist. DAt is immers de ijzeren logica van een computer : hij doet enkel wat zijn baasje zegt van te doen...
PraatAdmin zal eens kijken wat hij kan doen voor u. :P

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

ijsland 2014

Post by duibhce Kaelann »

kirikoe wrote:Nu versta ik er niets meer van daarjuist in I need some help staat de video er wel en hier doe ik juist het zelfde en zie ik niets staan :strop: :huh2: :help:
uw tjoeptjoep codeke mist wat letterkes.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

ijsland 2014

Post by kirikoe »

Bedankt Ik begrijp er ook niet veel van :huh2: We gaan maar eens een poging wagen.

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

ijsland 2014

Post by kirikoe »

Ok we gaan er maar eens aan beginnen

Woensdag 25/06

Met een kleine 20 minuten vertraging vertrokken in zaventem . De dag nadien blijkbaar juist op tijd om een staking van de verkeersleiders te vermijden en een paar uur vast te zitten op Zaventem.
Na een voorspoedige vlucht geland in Kevlavik en daar we enkel handbagage meehadden stonden we snel buiten en konden we de bus nemen naar Reykjavik

Image

Verder die dag konden we weinig uitrichten ,een kleine wandeling in de buurt leverde echter wel een paar eigenaardige beelden op

Image

Image

En voor de rest deden we dan maar zo als iedereen hier " beer o'clock"

Image

Dit was in een Italiaans restaurant dat pas open was . De lady of the house sprak nauwelijks een woord Ijslands of Engels.Wij echter een paar woorden Italiaans . Ze was zo blij Italiaans te horen dat ze plots een vulkaan van zinnen uitspuwde waar wij dan niets van snapten

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

ijsland 2014

Post by kirikoe »

Donderdag 26/06

Een dag om vlug te vergeten . De ontgoocheling liep van ons gezicht toen we vernamen dat onze motoren nog op de boot zaten.
Tegen dat alles geregeld was met de verblijfplaatsen was het al na de middag

Voor wie naar Ijsland gaat en een slaapplaats zoekt in Reykjavik kan ik deze erg aanbevelen . Ze hebben ons ongelofelijk goed geholpen . De kamers zijn ok en de prijs naar Ijslandse normen ook , maar vooral de gast vrijheid en behulpzaamheid waren :thumbsup:

www.laugabjarg.is

Bon dan maar de stad in Ik ga er nu niet veel foto's van plaatsen . Het weer was vrij somber en de laatste dag van de reis was het weer veel betere dus ze komen nog .

Enkel deze

Image

Image

Image

Vrijdag 27/06

Na het telefoontje van gisterenavond even de koppen bij elkaar gestoken en besloten de 2 eerste ritten aan elkaar te plakken met dien verstande dat er van de eerste maar 70 km overbleven . Samen met de 380 km van de tweede nog steeds een serieuze brok met daarbij grof gerekend een 150 km onverhard en onbekend terrein .

Om 8 uur stonden we al aan de afhaalijslander . We mochten zelf ons cadeautjes uitpakken .

Image

Ook monkey was super blij

Image

Bon even pauze. Mijn dochter roept juist dat haar taart klaar is en mijn buikje grolt een beetje

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

ijsland 2014

Post by Muug »

Zeg Kirikoe, ge hebt u gemist, uw filmke is van 1/1/2007 !

Post Reply