Maffe motorzoekertjes

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by den Bullet »

Hmmm ... weet iemand hoe je dat ding terug stil zet?
Ik zie niet veel rem op die fiets staan.
Image

Maar, wel magnifiek hoe je de werking van de motor ziet.
Remmen? Ni nodig op een ovalen circuit; uitbollen dus.
Stilleggen? Ontsteking onderbreken door nen draad uit te trekken.
Starten? In gang trekke door nen otto of moto.

Sumpel toch! Image

[youtube:csq21eqk]http://www.youtube.com/watch?v=QPZY-MUx8qk[/youtube:csq21eqk]

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by TRooPER »

KOPER ?

[url]
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by Wipr »

Wat denk je van deze. Niet dat de motor wauw is maar de prijs is al maf, en bij dit zoekertje denk ik spontaan aan, kom even naar hier, wij wachten je op met knuppel en laten je achter zonder centen. Image

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 47837.html

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by duibhce Kaelann »

gezien de schade is die prijs nu ook weer niet zo absurd laag he.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by bompa »

Dat is zo eentje gelijk ik gehad heb , heel waarschijnlijk zijn remmen weggevallen toen hij ze nodig had Image

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by Stefke »

gezien de schade is die prijs nu ook weer niet zo absurd laag he.
idd, voor 2000 euro meer tik je een perfecte op de kop, koffers en al inbegrepen...


User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by Stefke »

gezien de schade is die prijs nu ook weer niet zo absurd laag he.
idd, voor 2000 euro meer tik je een perfecte op de kop, koffers en al inbegrepen...
Sorry, voor 500 euro minder tik je .....

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 20244.html

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by Muug »

Tiens, dat is toch weinig geld voor een 1200 BMW?

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by Stefke »

Tiens, dat is toch weinig geld voor een 1200 BMW?
Nee, dat is eigenlijk de rechtvaardige prijs... Image

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by Muug »

Tiens, dat is toch weinig geld voor een 1200 BMW?
Nee, dat is eigenlijk de rechtvaardige prijs... Image
awel ja, ik versta wat ge bedoelt. Maar bvb nen R1200R van 2007/8 kost nog altijd 7/8000 euro Image

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by Stefke »

ja maar die ST is alom geprezen als een echt spuuglelijk hok, daarom staat er ook geen foto van de voorkant bij...geraakt ge dus aan de straatstenen niet kwijt! Dus...

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by Muug »

da's waar
is dat zo'n model met servo-remmen? Image

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by zappa »

ja maar die ST is alom geprezen als een echt spuuglelijk hok, daarom staat er ook geen foto van de voorkant bij...geraakt ge dus aan de straatstenen niet kwijt! Dus...
o zo een ! Image
sig nature

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by Wipr »

da's waar
is dat zo'n model met servo-remmen? Image
Ik denk dat die Servo remmen bij het einde van de 1150 motor ook zijn gestopt of ben ik mis. Heb daar eens van kunnen "genieten" van die servo remmen op een K1200RS Image tijdens een testritje. Als ze zeggen dat je vanaf het eerste moment je kan thuisvoelen op een Honda geeft dit systeem toch niet meteen vertrouwen vond ik. Alles of niks

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by Kwakkel »

ja maar die ST is alom geprezen als een echt spuuglelijk hok, daarom staat er ook geen foto van de voorkant bij...geraakt ge dus aan de straatstenen niet kwijt! Dus...
Gelijk welke moto met "ST" in de naam krijgt ge niet verkocht, mijne triumph krijg ik ook ni verkocht Image
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by Wipr »

Het zal wel voor een deel aan de populariteit van de ST liggen. Een excollega marktkramer had dezelfde st bij een dealer ingeruild tegen wat anders en die dealer heeft er makkelijk een jaar mee gezeten.

Langs de andere kant is gewoon heel de markt veranderd sinds 2009 wanneer de crisis begon. Ik heb het zelf ervaren hoe het koopgedrag van de mens veranderde en mijn vrouw als aankoopbediende op het hoofdkantoor van Makro. Tot voor 10jaar zoiets had je een paar grote winkelketens, de laatste jaren zijn er een stuk of 8 spelers, kijk maar wat er nu gebeurt met Delhaize.

Straffer zelfs met motoren. De goedkopere 2dehands zoals diegene in jouw prijsklasse zullen minder snel een koper vinden dan de duurdere. Iemand die pakweg 12000? wil spenderen maar beseft dat hij voor die GS te kort komt zal proberen om een jonge tweedehands op de kop te tikken.
Ik ben zelf de laatste maanden aan het informeren hoe en wat, ook voor leningen en hoe gek het mag klinken. Je koopt beter een nieuwe MT07 bijv dan een 2dehands van 3000? als je moet gaan lenen natuurlijk. Iemand die geen voorschot kan geven of 2000? kan ophoesten is voordeliger met een nieuwe via een lening dan een bedrag te lenen (meestal voor een klein bedrag wordt dat een persoonlijke lening) voor pakweg 1500?
Komt er nog bij dat al die categorie?n in het nieuwe rijbewijssysteem er toe bijdragen dat dergelijke machines, hoe geweldig ook blijven staan.
Het voorbeeld van de Yamaha mt07, de nx700/750, cbf500 en nog tal van andere modellen die net boven de 5000? kosten doen er niet veel goeds aan de 2dehandsmarkt. Meer dan ooit heb je een overaanbod aan vanalles op de tweedehandsmarkt.
Zlef de laatste tijd veel verkocht waaronder luidsprekers en altijd veel minder gekregen dan hetgeen ze volgens professionelen nog waard zouden zijn.

Zelfde met de automarkt, daar is het minstens zo erg. Ze smijten de 0% intrestenregelingen naar je hoofd en dat trekt velen over de streep om nieuw te kopen.
Je krijgt alles verkocht natuurlijk als het bijna voor niets is.
Troost je. Mijn flandria staat ook al te koop van vorig jaar. Al een tiental biedingen en mensen die ZEER ge?nteresseerd (via mail)zijn maar nog maar ene komen kijken en dat was het.

KTM doet nu die actie van de overnamesom van 1000? voor je oude motorfiets, in de toekomst zullen nog meer merken dat doen volgens mij. Dus effe sparen, motor opzij zetten onder zeil en binnen een paar jaar ne nieve.

Niettemin ho ik dat de ST snel verkocht is.

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Maffe zoekertjes

Post by zappa »

toch nog rare dingen te koop :shock: :

voor al ge in 't water rijdt ?


en zo zou ik nog wel in de verleiding komen van een bmw :mrgreen:

lekkerrrrr
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Maffe motorzoekertjes

Post by Muug »

Kwakkel wrote:Gelijk welke moto met "ST" in de naam krijgt ge niet verkocht, mijne triumph krijg ik ook ni verkocht Image
Pssst, mijn broer die van zijn ouwe Daytona af wilt, heb ik laten weten dat gij een schoon machien te koop hebt. Dus, misschien, eventueel, komt dat wel nog in orde. :P

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Maffe zoekertjes

Post by Werner »

zappa wrote:toch nog rare dingen te koop :shock: :


en zo zou ik nog wel in de verleiding komen van een bmw :mrgreen:

lekkerrrrr
... en dan ook niet meer teruggroeten zeker? :mrgreen: :mrgreen:

Post Reply