3 doden tijdens Open Trophy in Chimay

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

3 doden tijdens Open Trophy in Chimay

Post by Muug »

:skull: Jawadde zeg. Dat is verschrikkelijk! :bleiten: Heeft iemand er meer info over? Is daar te weinig uitloop of zo? Was het drie keer op dezelfde plek?

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

3 doden tijdens Open Trophy in Chimay

Post by laouen »

Tis simpel, da's een circuitje voor classic bikes, niet om met hedendaagse supersports over te knallen :skull:
3 verschillende crashes...

Een van de slachtoffers is Vick De Cooremeter :confused: Hij is in de qualifs al gecrashed en na 2 dagen vechten, toch bezweken aan z'n verwondingen.

Life's not fair.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

3 doden tijdens Open Trophy in Chimay

Post by Muug »

laouen wrote:Tis simpel, da's een circuitje voor classic bikes
ah, ik dacht al dat ik het voornamelijk daarvan kende

Tja, weet ge, pas op 't einde van je leven weet je of je leven fair was... op elk moment kan het omslaan... ook nog op uw 93ste... (maar dan kan je natuurlijk wel al 93 jaar gelukkig geweest zijn...) vandaar : leef vandaag nog, morgen kan het gedaan zijn... niet evident natuurlijk in een 9-to-5-job...

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

3 doden tijdens Open Trophy in Chimay

Post by laouen »

Muug wrote: Tja, weet ge, pas op 't einde van je leven weet je of je leven fair was... op elk moment kan het omslaan... ook nog op uw 93ste... (maar dan kan je natuurlijk wel al 93 jaar gelukkig geweest zijn...)
life's not fair voor degenen die achter blijven.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

3 doden tijdens Open Trophy in Chimay

Post by Muug »

laouen wrote:Een van de slachtoffers is Vick De Cooremeter :confused:
zijne facebook is nog niet aangepast... :|

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

3 doden tijdens Open Trophy in Chimay

Post by den Bullet »

laouen wrote:Tis simpel, da's een circuitje voor classic bikes, niet om met hedendaagse supersports over te knallen :skull:
3 verschillende crashes...

Een van de slachtoffers is Vick De Cooremeter :confused: Hij is in de qualifs al gecrashed en na 2 dagen vechten, toch bezweken aan z'n verwondingen.

Life's not fair.
Daar worden wel meer races georganiseerd (ook voor vierwielers; Rowan Atkinson is er nog gecrasht).

Het is zeker een tricky circuit, zonder uitloopstroken en er valt geregeld een dooie, zelfs in de classics.

Vooral de afdaling (langs het caf?ke) richting Porte de Mons is gevaarlijk; daar worden - ook met de classics - snelheden van meer dan 200/uur gehaald ...

[video]https://www.youtube.com/watch?v=4E56dHwXhX8[/video]

RIP Vick, Thilo en Julien :confused:

User avatar
Stefke
Posts: 2917
Joined: 19 Oct 2009 20:28

3 doden tijdens Open Trophy in Chimay

Post by Stefke »

Muug wrote: Is daar te weinig uitloop of zo?
Op sommige plaatsen geen. Als ge d' er boven in't bos af gaat, zijn de gevolgen niet te overzien, dan zijt ge nen bal in een flipperkast, van de ene vangrail naar de andere...

De classics gaan er al behoorlijk hard, die moderne scheurijzer misschien veel te hard...

Maar bon blijft een triestige zaak... :ermm:

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

3 doden tijdens Open Trophy in Chimay

Post by TRX »

Wij hebben het nieuws zaterdag vernomen op weg naar onze b&b vlakbij Edinburgh , dan op zondag hoorden we tijdens ons stadsbezoek dat het slechter ging tot ik telefoon kreeg van mijn ex ploegmaat Patje :unsure: .

Ik heb vooral te doen met zijn vrouwtje C?line, zouden volgende maandag precies 2 jaar getrouwd zijn, een schat van een vrouw, altijd opgewekt, vriendelijk, ....

Tja, Chimay, vorige jaren namen de moderne wel de chicane aan de caf? maar tegen de laatste bocht voor het herdenkingsmonument van Albert Aerts gaan ze weer al loeihard...

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

3 doden tijdens Open Trophy in Chimay

Post by TRX »

Vick is sinds zaterdag nog niet uit onze gedachten geweest, heb em toch een goeie 7 jaar gekend, zaten al die tijd samen bij trackdays. Ik ging vaak naar zijn races kijken, volgde zijn TT avontuur op de voet. Had em de laatste keer gezien op Oostende waar hij nog een podium gereden had tijdens de Irrc.

'T Zal de eerste keren heel stil zijn zijn bij trackdays, dit zal lang blijven hangen, vaste crewmember die zo wegvalt :| .

Post Reply