Info motorkeuze

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Info motorkeuze

Post by TRooPER »

in plaats dat ik reclame maak voor AT's,

zal ik de mijne es in de kijker zetten,
klaar om te reizen

Image

[url]

ook voor gierigaards Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Info motorkeuze

Post by Wipr »

Wel originele prijsstelling ne prijs/ cc vragen.

In zijne naam moest ik jullie toch al bedanken voor het goede advies. Dus bij deze bedankt. Als hij er ene heeft zal ik zijn reisgezel hier wel voorstellen met een foto. Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Info motorkeuze

Post by Wipr »

Afgelopen paasweekend met hem gaan kijken naar een NTV650 die de teller al had laten rondgaan (101.000km zoiets) met kuip en driedelige kofferset op.

Hij had hier mee gereden en hij vond het goed. Hij stond er op dat ik er ook eens mee reed en dat heb ik dan gedaan. Image
Het reed, schakelde en daarmee was alles gezegd. Image
Volgens mij doet hij voor 850? geen slechte zaak al had ik mijn bedenkingen bij het vermogen van zo een NTV vol beladen en twee personen, een trip gaan maken van 8000km's.

Ik heb al gezien dat je voor een 450? een volledig nieuw 2dehands blok kan vinden van de ntv/deauville dus mocht het fout gaan is hij relatief goedkoop gesteld om hem te herstellen.

Transalp 600 heeft hij ook gezien en getest maar de zithouding vond hij niet helemaal zijn goesting met name het brede stuur.

Zijn argument dat deze motor wel makkelijk te berijden was en een lage zithouding had kan ik wel volgen.

(na mijn hachelijke gezondheidssituatie van de afgelopen weken had ik me zelf beloofd snel terug een motor te kopen maar na de testrit met de NTV was die zin gelijk weer weg Image )[/size:pokkud2g]

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Info motorkeuze

Post by Muug »

Hij zal daar zeker een goeie koop mee gedaan hebben . En ze zijn zeer zuinig, tot wel 4/100km! Dat isdoor de grote tank een lekker grote aktieradius. Minder leuk tijdens lange ritten vond ik de relatief hoog geplaatste voet steunen.

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: Info motorkeuze

Post by Kwakkel »

Zijn goei machientjes h?. Die blijven gaan en gaan en gaan...
En dat gebrek aan vermogen is nogal een persoonlijk gevoel denk ik. Ik ge niet meer vermogen gewoon zijt, of het boeit u helemaal niet dat ge 2 vitessen terug moet schakelen om wat vooruit te gaan en bijna 6 seconden naar 100 snel genoeg is.
Dan is zo'n deauville ideaal Image

Voor mij zou het te weinig zijn, zeker met duo en bagage. Ik roer ni graag in de pot, gas geven en rijden op koppel!

Over 't uiterlijk zwijgen we...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Info motorkeuze

Post by Muug »

Een NTV is geen Deauville hoor Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Info motorkeuze

Post by Wipr »

Euhm nee maar delen ze niet juist hetzelfde motorblok dan?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Info motorkeuze

Post by Muug »

Euhm nee maar delen ze niet juist hetzelfde motorblok dan?
jazeker, net als de Transalp. Maar ga je van een NTV zeggen dat het een Transalp is? Of dat een Transalp een Deauville is? Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Info motorkeuze

Post by Blackbert »

En, als ik mij niet vergis, de onovertroffen Shadow 600. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: Info motorkeuze

Post by Kwakkel »

Een NTV is geen Deauville hoor ;)

fout gelezen... "ntv met kuip en driedelige kofferset"

Dus dacht direct dat het den deauville was.
Maar ge kunt dus ne revere zelf aankleden ook.

Ken het verschil wel degelijk, m'n pa had vroeger een deauville, ik had vroeger een NTV Image

Feitelijk heeft een deauville alle eigenschappen van de revere, enkel lelijker en om 1 of andere domme reden hebben ze die minder vermogen gegeven...

Dus een aangeklede ntv is misschien wel de betere keuze Image
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: Info motorkeuze

Post by Kwakkel »

En, als ik mij niet vergis, de onovertroffen Shadow 600. Image
Blok op zich misschien wel, cilinder zijn anders.
Misschien enkel optische koelribben en andere cilinderkoppen. Lijken wel een langere slag te hebben, maar zal ook wel optisch bedrog zijn.
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Info motorkeuze

Post by Wipr »

Shadow600... Een model nieuw te verkrijgen toen ik een 14-15jarog manneke was. Neef van me had dat nieuw gekocht en ik weet enkel nog dat ik vond dat het een wreed dikke achterslof had. Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

On the road

Post by Wipr »

Voila, mijne maat, den Alain is met zijn vriendin vertrokken einde mei op een rondritje Europa. De eerste keer toen hij iets liet weten zat hij in Instanboel met de moto. Bulgarije is al gepasseerd en al die landen ginder. Nu zit hij in jawel :yikes: Oekra?ne. Ze willen nu richting Scandinavi? rijden om dan tegen ongeveer 20augustus terug thuis te zijn want een paar dagen later hebben we een feestje. :grin:

In ieder geval. Ik ben er stikjaloers op, temeer omdat hij een no nonsense instelling aan de dag kon brengen, zijn gedacht was, elke moto kan dat tripke aan, als je de juiste moto kiest. Ik heb dus met hem deze NTV uitgekozen. Was voor mij ook eens leuk om na 3jaar nog eens te rijden met de moto tijdens de testrit. Deze NTV: Bijna 20jaar oud en meer dan 100.000km's op de teller toen hij hem kocht drie weken voor hij zijn trip ging aanvatten. Zijn vorige moto, een Kawa GPX600 hadden ze gestolen om te gaan joyriden en daar waren teveel kosten aan om hem rijklaar te krijgen. Hij wou graag cardan en dat heeft hij gekregen. Banden waren nog goed en hij heeft hem bij de Willy (Euromotors) binnengestoken voor een nazichtje en gewoon beginnen rijden.
Kostprijs van de moto 850euro. Iedereen verklaarde hem gek om het met dat machien te doen maar ik zei hem. Wette wa. Als je daar stukken aan hebt. Die vinde overal wel. zelfs een volledig blok met cardanas aan in occasie vind je voor een 500euro. Onderdelen zat.

Enfin, had jullie een foto beloofd. Hier is ze dan.
In zijne naam, merci en bedankt voor de suggesties.

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

On the road

Post by Muug »

:pom: :pom: :pom: :pom: :pom:
:thumbsup:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

.

Post by Wipr »

Vandaag een sms'je van de kameraad op Europa-toer: Wimpy, ik zit nu in Stockholm en heb ondertussen 11.000km's op de teller. Moet ik mijn olie nu wisselen of wacht ik tot ik thuis ben. :mrgreen:

Wat moest ik daar nu op antwoorden...? Ik zou zelf denken, gewoon doorrijden en thuis doen maar heb maar gezegd dat het nooit kwaad kan effe de olie te verversen :icon:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

.

Post by Wipr »

Voil?, na 13000km en2,5maanden rijden is hij weer thuis. NTV zonder problemen de rit volbracht. Enkel een lekke band die hij om de zoveel km terug moest oppompen. Maar in bulgarije een 2dehands band laten plaatsen omdat ze geen nieuwe hadden voor 7?, wat geen geld is natuurlijk. In stockholm Zijne moto laten omvallen een voetsteun afgebroken.

Algemene conclusie: geweldige reis en geweldige mensen ontmoet waaronder veel andere motorrijdende reizigers. Heel veel op een BMW GS en heeft er ook veel op varaderos gezien. Maar evengoed op een Harley, maar dus vooralGS'en
Hij smaakt naar meer en in september terug werken maar voor hoe lang.

Velen keken op naar de keuze voor een lichte motorfiets met meer dan 100.000km's op de teller voor hij er aan begon maar het is toch maar gelukt. :!:

Post Reply