Nieuwe portable nodig

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2928
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Nieuwe portable nodig

Post by duibhce Kaelann »

Ik had mijn Yoga 11s gewoon mee op onze trip door de Balkan. In een zachte zijtas zelfs (weliswaar in een pelicase koffertje). Het is wel de goedkopere i5 versie, maar ik hou er dan ook rekening mee dat ie het geen 5 jaar gaat overleven met onze toekomstige tripjes in het vooruitzicht. En als ie toch overleefd schakel ik wel 100% om naar Linux (nu is ie nog dual boot) om het nog performant genoeg te houden.
Mijn Yoga weegt zowat evenveel als mijn vorige netbook, is nog een stuk dunner en eigenlijk niet zoveel groter in diameter. Het voornaamste nadeel van de Lenovo vind ik wel het vierkante stekkertje van de voeding dat niet erg standaard is.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Nieuwe portable nodig

Post by TimS »

Persoonlijk zeer tevreden van SSD - zou niet meer zonder willen.

Wat ik zou doen: een goedkope laptop voor op reis (veel gaat het ding niet moeten kunnen) en misschien iets meer geld aan een leuke tablet.
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

User avatar
Muug
Posts: 11861
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe portable nodig

Post by Muug »

als we dan toch persoonlijke voorkeuren rondstrooien. :P
Ik vind een tablet onhandiige dingen. Het minste dat ge wilt typen zijt ge aan het sukkelen. En hoe ga je dat schermke krasvrij houden? Zeker als ge op moto op reis gaat.
Maar hey, da's mijn gedacht eh . Peter moet voor zijn eigen beslissen eh. Maar ik kan hem wel al zeggen dat een tablet van 200 euro nog trager is dan slak, dat zijn meestal dingen met een goedkope android-versie op.

Gij mij maar een 10-12'5" laptop, of notebook gelijk ze dat ook heten. Klein, krachtig, licht, met toetsenbord, handige touchpad, veel aansluitmogelijkheden (ook een kabel bvb). Hadden we mee naar Noorwegen.

Voor thuis zou ik idd voor een lekker grote laptop van Dunaldi gaan. Die zijn goed, krachtig, vol opties, gaan lang mee. Geen robuust chassis, maar om in een schuif te liggen is dat niet nodig. Ik spreek uit ervaring. En ze kosten ook niet zoveel.

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Nieuwe portable nodig

Post by TimS »

Voor op reis was het de goedkope laptop. Tablet was eerder voor thuis of op "niet-moto reis" :wink:

100% gelijk dat typen op een tablet niet aangenaam is, maar meestal is dat niet veel nodig (buiten op een forum als dit). Krassen op het scherm zelf nog geen last van gehad.

Dus ikzelf fan van tablet voor als er weinig getypt moet worden.
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Nieuwe portable nodig

Post by Droopy »

:ermm: Al aan deze piste gedacht ?

http://www.computerstore.be/product/504 ... k001b.html

Da's een tablet en notebook tegelijk en zo hou je voldoende budget voor een deftige laptop over. :grin:

petervdc
Posts: 3497
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Nieuwe portable nodig

Post by petervdc »

Droopy wrote::ermm: Al aan deze piste gedacht ?

http://www.computerstore.be/product/504 ... k001b.html

Da's een tablet en notebook tegelijk en zo hou je voldoende budget voor een deftige laptop over. :grin:
Hmm, das niet ok voor beide toepassingen h? : thuis niet performant genoeg, op reis geen opslag genoeg, tenzij ik een externe hdd meezeul.
Die tablet dinges zijn wel leuk, maar meestal traag. Nu ja, hoe langer de batterij moet meegaan, hoe minder krachtig de processor, toch ?

Enne, persoonlijke voorkeuren mogen h? ;-)
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11861
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe portable nodig

Post by Muug »

Snelle tablet nodig? Bekijk dan de Dell Venue 11 Pro. Kan je hebben met SSD, i7 desnoods en zelfs met 8GB.
Dat ding vliegt behoorlijk hard door.

Ik ken het omdat ik het samen met de 7240 en 7440 heb moeten deployen op 't werk.

petervdc
Posts: 3497
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Nieuwe portable nodig

Post by petervdc »

Muug wrote:Snelle tablet nodig? Bekijk dan de Dell Venue 11 Pro. Kan je hebben met SSD, i7 desnoods en zelfs met 8GB.
Dat ding vliegt behoorlijk hard door.

Ik ken het omdat ik het samen met de 7240 en 7440 heb moeten deployen op 't werk.
Vanaf 379 staat er, maar de i5 kost al 829... het optionele keyboard dock 188euro. Pffiew...
Maar goede reviews lees ik wel !
Keep going

Jopet
Posts: 836
Joined: 22 May 2014 09:27

Nieuwe portable nodig

Post by Jopet »

Vraag is nu hoe belangrijk die tablet is, persoonlijk zou ik gaan voor een relatief krachtige notebook voor thuisgebruik en een simpele netbook om op reis mee te nemen. Die netbook moet helemaal niet krachtig zijn op reis, mapsource erop, eens wat e-mails checken, wat op het internet gaan en wat foto's backuppen, zware bewerkingen doe je toch niet op reis.
Een tablet daar nog eens naast vind ik zinloos, heb ik geen zin om de pc aan te steken dan check ik mijn e-mails of surf ik wel eens op mijn GSM. Vlot werken op een tablet kan je toch nooit en wil je een tablet met Windows op om je Mapsource te kunnen draaien dan betaal je verschrikkelijk veel geld, dat is goed voor bedrijven of kapitaal krachtige mensen maar niet aan mij besteed....

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11861
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe portable nodig

Post by Muug »

Jopet wrote:Vraag is nu hoe belangrijk die tablet is, persoonlijk zou ik gaan voor een relatief krachtige notebook voor thuisgebruik en een simpele netbook om op reis mee te nemen. Die netbook moet helemaal niet krachtig zijn op reis, mapsource erop, eens wat e-mails checken, wat op het internet gaan en wat foto's backuppen, zware bewerkingen doe je toch niet op reis.
gelegans mijn gedagt

petervdc
Posts: 3497
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Nieuwe portable nodig

Post by petervdc »

Muug wrote:
Jopet wrote:Vraag is nu hoe belangrijk die tablet is, persoonlijk zou ik gaan voor een relatief krachtige notebook voor thuisgebruik en een simpele netbook om op reis mee te nemen. Die netbook moet helemaal niet krachtig zijn op reis, mapsource erop, eens wat e-mails checken, wat op het internet gaan en wat foto's backuppen, zware bewerkingen doe je toch niet op reis.
gelegans mijn gedagt
Maw, vervanging van de huidige toestand... die tablet is niet belangrijk hoor, en een snel exemplaar kost ook al gauw 400euro.

Owkayyyy, ideetjes voor beide, max 1000euro samen ?
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11861
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe portable nodig

Post by Muug »

neen, ik heb geen ideetjes. Ik volg dat niet.
Voor beste prestaties en beste prijs wacht ge best op een promotie van dunaldi denk ik zo. Drie jaar garantie ook.

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Nieuwe portable nodig

Post by Wipr »

Promoties overal te vinden. Makro doen ook regelmatig acties en zelf kijk ik regelmatig eens op coolblue.

En een tip! Als je bijv een laptop vindt in bijv de carrefour maar je vindt dezelfde bij Aldi maar aan een lagere prijs kan je bijv wel de afdelingschef van de carrefour aanspreken en hem wijzen op dit gegeven. Als hem z'n job serieus oppakt verlaagt hij de prijs naar die van de Aldi. Op voorwaarde dat het over hetzelfde model gaat natuurlijk. Als ze dan zeggen: "koopt em dan maar bij den Aldi" dan zijn ze ni goe bezig. Mochten ze dat hogerhand te weten komen.... :schieten:

Jopet
Posts: 836
Joined: 22 May 2014 09:27

Nieuwe portable nodig

Post by Jopet »

Wipr wrote:Promoties overal te vinden. Makro doen ook regelmatig acties en zelf kijk ik regelmatig eens op coolblue.

En een tip! Als je bijv een laptop vindt in bijv de carrefour maar je vindt dezelfde bij Aldi maar aan een lagere prijs kan je bijv wel de afdelingschef van de carrefour aanspreken en hem wijzen op dit gegeven. Als hem z'n job serieus oppakt verlaagt hij de prijs naar die van de Aldi. Op voorwaarde dat het over hetzelfde model gaat natuurlijk. Als ze dan zeggen: "koopt em dan maar bij den Aldi" dan zijn ze ni goe bezig. Mochten ze dat hogerhand te weten komen.... :schieten:
Op frigo's en wasmachienes en zo zit er een redelijke grote winstmarge en kunnen ze inderdaad hun prijzen gemakkelijk wat laten zakken als ze dit willen. Op laptops en netbooks en zo is die winstmarge echter miniem, dus als die zelf niet ingekocht hebben aan promo prijs dan kan die prijs niet veel meer zakken tenzij ze met verlies verkopen. Ik verkoop ondertussen al 12 jaar pc's en zo in bijberoep en kom het regelmatig tegen dat ik goederen in promotie zie in die grote ketens of op het net en dat ik ze bij de groothandel duurder moet inkopen dan dat zij verkopen.....
Eigenlijk is het simpel, heb je geen service of hulp nodig dan speur je het net af of pluis je de reclames uit op zoek naar het goedkoopste of je koopt het bij je lokale pc-boer waar je op wat service kan rekenen en hij wat voorsteld dat binnen je budget past.

Groetjes,
Jopet

P.S. Iets vergelijken van de Aldi met een andere keten is zeer moeilijk omdat de meeste goederen een eigen productnummer hebben die de gewone handelaars dus niet in hun gamma zitten hebben of het moet ook een Medion verdeler zijn.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11861
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe portable nodig

Post by Muug »

Jopet wrote:ik kom het regelmatig tegen dat ik goederen in promotie zie in die grote ketens of op het net en dat ik ze bij de groothandel duurder moet inkopen dan dat zij verkopen.....
I know the feeling !
12 jaar in bijberoep? Nice ! Goe bezig :thumbsup:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Nieuwe portable nodig

Post by Harald »

Jopet wrote:
duibhce Kaelann wrote: Met de i7 zal je langer kunnen doen dan met een i5
Waarom zou je langer doen met een i7 dan met een i5.... hoeveel programma's eisen nu dat je minstens een i7 zou nodig hebben.
i5 is een stuk goedkoper en zal binnen enkele jaren nog steeds naar behoren zijn werk doen.
i7 zou ik enkel aanraden aan mensen die steeds zware games spelen of aan video rendering doen.
Voor de meeste gewone programma's zal i7 nauwlijks of geen een meerwaarde bieden.

Groetjes,
Jopet
Ik heb toch even moeten nadenken vooraleer ik de software aankocht voor het upgraden van mijn fietsrollen. :unsure:
Voor de software is een min. i3 vandoen, aangeraden wordt er een i7
Ik peis dat ik nog even ga wachten tot zulke laptopkes iets voordeliger gepreisd gaan worden, als de software niet nog snellere laptops ... Tacx trainer software

Jopet
Posts: 836
Joined: 22 May 2014 09:27

Nieuwe portable nodig

Post by Jopet »

Harald wrote: Ik heb toch even moeten nadenken vooraleer ik de software aankocht voor het upgraden van mijn fietsrollen. :unsure:
Voor de software is een min. i3 vandoen, aangeraden wordt er een i7
Ik peis dat ik nog even ga wachten tot zulke laptopkes iets voordeliger gepreisd gaan worden, als de software niet nog snellere laptops ... Tacx trainer software
Wel dan zul je blijven wachten, in de veronderstelling dat i3, i5 en i7 blijven bestaan zul je altijd met het prijsverschil blijven zitten, ondertussen zitten we aan de 4de generatie i7 en staat de 5de generatie klaar om uitgebracht te worden begin 2015, dus goedkoper worden ze eigenlijk nooit, ook de sockets op het moederbord evolueren mee zodat je bvb een moederbord voor de 1 ste generatie i7 niet kan gebruiken met de nieuwe i7 cpu.... en ondertussen stijgen de systeemeisen van de programma's mee en ben je dus niets meer met een gedateerde i7 want de software wordt gemaakt voor de nieuwste generatie i7. Ik zeg altijd tegen de mensen als je wilt dat je pc vlot blijft draaien upgrade dan niet teveel je software indien niet echt nodig, sommige mensen willen steeds de laatste nieuwe software op hun pc en zijn dan verwonderd dat hun systeem trager en trager wordt. Je pc is tenslotte ontwikkeld voor de software van het moment. Voor alle duidelijkheid, updaten moet je wel altijd doen h?, upgraden best enkel als het nodig is.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

petervdc
Posts: 3497
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Nieuwe portable nodig

Post by petervdc »

Kheb ietskegekocht, ter vervanging van mijn netbookske.
Een Asus EEEPC-1201N, 12", 4 gig ram en 250 hdd, Windows 7 Home Premium, 150euro.

Kheb mijn huidige Samsung N130 netbook nu 2 jaar, en ook gekocht voro 150 euro, dus die heeft me 75 euro per jaar gekost.
Als die nieuwe Asus ook 2 jaar meegaat, ben ik goedkoop af.
Denk ik toch...
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11861
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe portable nodig

Post by Muug »

Jopet wrote:sommige mensen willen steeds de laatste nieuwe software op hun pc en zijn dan verwonderd dat hun systeem trager en trager wordt.
gelijk de smartphones eh, met elke nieuwe update wordt dat trager en trager en trager ....

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Nieuwe portable nodig

Post by Wipr »

I3, i5, i7................ BMW zit aan i8 :bowdown:

Post Reply