aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Gunter »

Ik had dit topic niet echt gevolgd, las het net door en ik moet toegeven dat ik verrast was door het hemelsbreed verschil tussen de titel en de uiteindelijke uitkomst (Duke 125<->1200RT). Die had ik niet zien aankomen :grin:
In elk geval succes ermee!

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by the riding man »

Gunter wrote:Ik had dit topic niet echt gevolgd, las het net door en ik moet toegeven dat ik verrast was door het hemelsbreed verschil tussen de titel en de uiteindelijke uitkomst (Duke 125<->1200RT). Die had ik niet zien aankomen :grin:
In elk geval succes ermee!
Eigenlijk moet je het anders bekijken, de r1200r is de vervanging voor de k100rt die in record tijd het ene na het andere mankement kreeg. Voor mij persoonlijk geeft een grote tourmachine me het meeste rijgenot, zeker voor de dagritten, weekends en ik moet ook geregeld van de kust naar het binnenland voor familiebezoek. Dus vandaar de r1200rt
Maar dit nam de "nood" aan een licht compact motoke nog niet weg voor hier in de buurt, in de stad, voor de kleine verplaatsingen, woon/werk enz... dus ondertussen alsnog een duke bijgekocht. Naar de dealer geweest met de duke125 in het achterhoofd houdende, maar uiteindelijk een 390 besteld (de voordelen die ik kreeg op de 390 waren uitzonderlijk gunstig en heb van mijn k100rt nog een overnameprijs gekregen die ik er nooit zelf zou voor gekregen hebben als ik hem particulier zou verkocht hebben.)
Dus binnenkort een nieuwe r1200rt naast een duke390 in de garage :zuipe:
en dat zijn mijn 2 laatste moto's voor de komende 15jaar (als het lot me goed gezind is natuurlijk).
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Koeno »

the riding man wrote: Dus binnenkort een nieuwe r1200rt naast een duke390 in de garage :zuipe:
en dat zijn mijn 2 laatste moto's voor de komende 15jaar (als het lot me goed gezind is natuurlijk).
Niet verkeerd opnemen, maar dat heb je ook gezegd van de CBR250, de KTM en de integra?

Al wens ik je alvast veel succes met je 2 nieuwe aankopen.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by the riding man »

Dat kan ik niet verkeerd opnemen, want je hebt gelijk :wink:

Maar nu heb ik integendeel tot vroeger eens niet naar het budget gekeken en mijn ultieme droommoto gekocht, de r1200rt. Stel nu dat hij mij niet zou bevallen of ik hem beu wordt, stel nu gewoon he... dan zal ik voor mezelf de pijnlijke conclusie moeten maken dat motorrijden toch niet zo een grote passie is, dan ik altijd gedacht heb en ik mijn vrije tijd beter kan besteden aan iets anders, want nen betere en plezantere moto voor mij kan ik me niet bedenken. Aangezien ik daar nu niet vanuit ga (anders had ik me een berg geld kunnen besparen) ben ik ervan overtuigd dat dit eindelijk de ware gaat zijn. De ktm daarintegen is (en daar ben ik heel eerlijk in) wel een 2de keuze, voor ne nieuwe te zijn met zulke kwaliteitsonderdelen zoals wp vering enzo, is hij echt niet duur. Met valbaartjes erop en dat kan wel tegen een stootje. Ideaal als werkpaard, pekelmoto, stadsritten, voor op het werk te stallen waar men constant ligt door te lopen en er al eens tegen gestoten wordt,... ik zou geen seconde gerust zijn moest ik daar de nieuwe peperdure bmw voor nemen. Dus lijkt me de het perfecte duo. Als dit niks wordt, stop ik met motorrijden, en dat meen ik heel erg serieus :deal:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Koeno »

Pas op, ik kan begrijpen dat "de motor" zoeken een zoektocht kan zijn dat even duurt.
En dat elke stap meer het gevoel geeft: den dezen ist...

Ik heb dat nooit gehad, mijnen sevenfifty was een schot in de roos...
De VFR ook, al moet ik eerlijk zijn, als ik ooit 1 motor moet verkopen, dan vliegt de VFR eruit...
Onlangs met de CB nog eens gereden, en da's toch nog iets puur... das liefde denk ik :D

Alleszins, zoals ik al zei: veel succes met de nieuwe moto's en post er toch ook wat foto's van he ;)

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Muug »

Moest ik mij nen RT kopen 't zou nen R1100RT zijn. :mrgreen: Hebde voor minder dan 3000 euro en toch nog in nieuwstaat. :pom: Maar ja, ik behoor nu ??nmaal tot het soort mensen dat het niet over zijn hart krijgt om veel geld voor iets nieuws uit te geven. 'k heb liever voor de helft van de nieuwprijs drie ouwe moto's.... en ik hou wel van 2dehands spullen, die geven mij 't gevoel dat mijn geld welbesteed is. Mijne velo is ook derdehands, mijn moto's, mijn auto, mijn radio in de living, mijn platendraaier, mijn luidsprekers, enkele meubels, ons grasmachien en ander tuingereedschap, onze terrastafel, onze zonneluifel, mijn huis .... moest ik enkel nieuwe dingen kopen dan zouden we ons een pak minder luxe kunnen permiteren. :sterrekes:

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Koeno »

Muug wrote:Moest ik mij nen RT kopen 't zou nen R1100RT zijn. :mrgreen: Hebde voor minder dan 3000 euro en toch nog in nieuwstaat. :pom: Maar ja, ik behoor nu ??nmaal tot het soort mensen dat het niet over zijn hart krijgt om veel geld voor iets nieuws uit te geven. 'k heb liever voor de helft van de nieuwprijs drie ouwe moto's.... en ik hou wel van 2dehands spullen, die geven mij 't gevoel dat mijn geld welbesteed is. Mijne velo is ook derdehands, mijn moto's, mijn auto, mijn radio in de living, mijn platendraaier, mijn luidsprekers, enkele meubels, ons grasmachien en ander tuingereedschap, onze terrastafel, onze zonneluifel, mijn huis .... moest ik enkel nieuwe dingen kopen dan zouden we ons een pak minder luxe kunnen permiteren. :sterrekes:
Dat is natuurlijk ingesteldheid he...
Ik ben ook de man van de 2e hands dingen
(2 verstekers van 30 jaar oud, leren zetels van de ouders, beide moto's zijn 2de en 3de hands, zitmaaierke zal ergens 3e hands zijn, en geen enkele van mijn computers zijn nieuw gekocht-> wel mijn mac nieuw gekregen van vorige baas :p )

Maar als hij het kan, zonder nen boterham te laten, kunt ge enkel blij zijn he ;)

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Muug »

Koeno wrote:Maar als hij het kan, zonder nen boterham te laten, kunt ge enkel blij zijn he ;)
tuurlijk tuurlijk :P
de versterker heb ik zelf gemaakt trouwens :wink:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Wipr »

Proficiat met je keuze wat ik natuurlijk een hele goede keuze vind :thumbsup:

Muug geef ik ook gelijk maar iedereen is anders natuurlijk.

Echter wil ik voorzichtig stellen dat ik het een na?eve gedachten vind dat je nu 10-15jaar met deze motoren gaat rijden. We leven in een maatschappij die belust is op consumeren, consumeren en nog eens consumeren. De BMW mag dan al feilloos rijden zoals je zelf aangeeft in tal van andere topics (hier en andere fora) maar aan alles en iedereen scheelt iets. En als er dan niets aan zou schelen of verwaarloosbaar is door de liefde voor je voertuig dan zorgen de talloze fabrikanten er wel voor dat de lokroep naar wat anders dermate wordt dat de vooropgestelde tijd niet haalbaar wordt. :wink:
En dan heb ik het nog niet over andere factoren die deze stelling kunnen ontkrachten (bijv een valpartij die je doen besluiten om toch iets van de hand te doen enz enz)

Maar ik zie veel over??nkomsten met mezelf van hoe ik was in de "moto kopen en verkopen periode" Telkens iets gaan zoeken en jezelf een reden geven om toch maar een aanschaf of verandering te rechtvaardigen. Terwijl je jezelf niet moet verantwoorden he, tenzij tegenover je partner. Het is enkel om jezelf een bepaalde voldoening te geven en op fora hoop je dan dat gevoel bekrachtigd te zien. Wat je zelf aanstuurde met de problemen met je "K" aan te kaarten. Maar we gaan er graag in mee hoor. :grin:
Ik heb meerdere droommoto's van de hand gedaan :mrgreen:
Eneuhm TRM, nogmaals, er is niets mis mee he. 't Leven is nu ??nmaal ervaren.....
Zelf heb ik sinds een paar jaar een heel andere opvatting en kijk op het leven en is het mee bepalend geworden in de manier van leven en vele zaken te laten en van andere dingen dan eens zo fel te genieten. Dat ik zo lang gewacht heb met de aanschaf van een nieuwe motor was daarvan een gevolg.

Het heeft niets te maken (zoals je zelf stelt) met al dan niet een motard te zijn maar gewoon met het feit dat je onrustig bent in het hele motorgebeuren. Onrustig is misschien wat hard gezegd maar je gaat er helemaal in op en je leven draait hier om en dan maken mensen zichzelf makkelijk iets wijs. Het is momenteel voor jou alles wat de dienst uitmaakt voor je..... en ook daar is niets mis mee. Als je mentaal wat rust vindt dan ga je sneller tevreden zijn met je moto's en ook al verkoop je nu weer snel, dat heeft niets te maken met motard zijn of niet. Als je niet meer vatbaar bent voor al die prikkels (verschillende bestaande motoren) die op je af komen. En misschien is dat nu het geval wel met de twee fantastische moto's die je binnenkort mag berijden.

Motard zijn is genieten van het rijden en wij als verwende Westerlingen pinnen er dan ook aan vast dat het met een perfecte motor moet zijn. En net dat vond ik teveel. Dat begon ik meer en meer in te zien. Eigenlijk zou je met gelijk welke motor plezier moeten kunnen hebben en genieten waar het om gaat....rijden. Maar waarom zouden we terug naar af gaan als "betere" binnen handbereik zijn.
Zoals in een topic door mezelf aangemaakt over een trip van een kameraad van me. Awel, hij bevestigde deze stelling. Ik heb een budget. (800euro :w00t: ) en daar wil ik een motor voor die nog rijdt en me kan doen genieten van een trip van 13000km. Dat was dus de NTV650. Hij is directeur van een Indiase diamantfirma en heeft middelen genoeg om "betere" dingen te kopen dan de NTV maar wetende dat het daar niet om gaat. Hij zei me zelfs. Als de motor het begeeft, dan vlieg ik terug of lift ik verder. Dat is evengoed een speciale manier.

Als je zegt dat deze moto's je enige vervoermiddelen zijn zullen de km-standen ook oplopen en zal je op een punt komen dat je ook gaat beseffen dat een verkoop op een gegeven punt toch de beste optie is. Dan krijg je de nieuwe BMW R1xxxRT mee als vervangmotor (binnen een jaar of 5) en dan begint het ook te knagen.

Als ik toch iets zonde vind is dat je een nieuwe motor koopt (ook al is het een koopje) om te gebruiken als pekelfiets en zet hem gelijk waar, het is toch maar de woon-werk motor. Daar en alleen daar had ik een andere tweewieler voor genomen. Zou het niet over mijn hart krijgen om een nieuwe motor door weer en wind te jagen.

Als de lottonummers ooit mochten vallen (kan niet want ik speel nooit :mrgreen: ) dan laat ik een huis bouwen met een showroom-garage aan (zoals in de film: Ferris Bueller's day off) en koop ik al die moto's ook.

Nogmaals iedereen heeft een andere instelling en maar goed ook. Daar teert het Westen op, op die keuzevrijheid.

Langs de andere kant leef je maar ??n keer en als het doenbaar is, waarom niet he. Dus TRM..... geniet van je aanwinsten. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by F M »

Ik slaag er ook maar niet in om een nieuwe te kopen. Zowel bij de aankoop van de KTM als vorige week de Berlingo was ik vast van plan om een nieuwe te kopen. Omdat ik dat nu ook eindelijk kon, in tegenstelling tot vroeger.

Maar in beide gevallen kwam ik tot de vaststelling dat een recente occasie zo veel winst oplevert, dat het toch weer geen nieuwe geworden is... De gierigaard kwam weer boven. :unsure: :sick: :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Wipr »

F M wrote: De gierigaard kwam weer boven. :unsure: :sick: :lol:
Hahaha gierigheid is de term die anderen je toebedelen terwijl je zelf "kieskeurig bent in je uitgaven"

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Muug »

wipr, voor ne keer vind ik uw heel erg lang antwoord heel erg correct in al zijn facetten. :bowdown: Het had ook recht naar mij gericht kunnen zijn trouwens. :P Ge zijt een Grote Wijze aan 't worden !

edit : er is natuurlijk wel een fundamenteel verschil tussen mezelf bvb en uw vriend die met de NTV op reis is geweest. Hij hecht geen belang en geen waarde aan zijn voertuig. Voor hem is de moto een ver-voertuig waarmij hij op reis kan gaan. Zijn reis is het doel. Hij heeft geen affiniteit met die moto. Maar voor mij en andere motards is dat helemaal anders : wij houden van die moto's, we kopen dit model met die reden en dat model om een andere reden. Da's gelijk iemand die graag fietst en dan ne koersfiets koopt om te koersen, en een mtb om te crossen en een reisfiets om te reizen .... Kort gezegd : voor je vriend is de reis het doel, voor mij is de moto het doel... ;-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Wipr »

Van die vriend heb je zeker een groot punt Muug, helemaal zelfs voor hij vertrok. Echter staat de NTV nu voor zijn deur in het centrum van Antwerpen, bezaait met stickers van al de landen die hij aangedaan heeft. Net omdat de motor hem dat plezier heeft kunnen verschaffen is deze nu een deel van zijn leven op een manier die ik niet ken en misschien nooit zal kennen. Het willen kennen en begrijpen wat dit gevoel is denk ik wel te weten. Wellicht doet hij hem nooit van de hand hem kennende. De emotionele waarde is onbeschrijfelijk tenzij door hemzelf.

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Muug »

ja, als de motormicrobe is toegeslagen ...

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Gunter »

Muug wrote:Moest ik mij nen RT kopen 't zou nen R1100RT zijn. :mrgreen: Hebde voor minder dan 3000 euro en toch nog in nieuwstaat. :pom: Maar ja, ik behoor nu ??nmaal tot het soort mensen dat het niet over zijn hart krijgt om veel geld voor iets nieuws uit te geven. 'k heb liever voor de helft van de nieuwprijs drie ouwe moto's.... en ik hou wel van 2dehands spullen, die geven mij 't gevoel dat mijn geld welbesteed is. Mijne velo is ook derdehands, mijn moto's, mijn auto, mijn radio in de living, mijn platendraaier, mijn luidsprekers, enkele meubels, ons grasmachien en ander tuingereedschap, onze terrastafel, onze zonneluifel, mijn huis .... moest ik enkel nieuwe dingen kopen dan zouden we ons een pak minder luxe kunnen permiteren. :sterrekes:
:stupid: iedereen zijn goesting en een ander zijne portemonnee kunt ge niet maken maar voor het budget van die nieuwe rt en ne Duke-brommer heb ik hier al mijn rollend materieel (trial, enduro, een oude sleur, de LC8, een crosserke voor de kleine en nen auto voor madam, alles 2dehands) en is er altijd wel iets dat me tot op het werk kan brengen :konijnetand

Maar h?, ik heb ook ooit testgereden met een 1200rt (de oude dan wel) en ik vond dat verbazend goed rijden voor zone boot...
Ik heb echter het probleem dat ik met ??n moto niet content ben en nee met 2 ook nie :lipsrsealed2:
Veel succes met de nieuwe moto's!!

Post Reply