390

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

390

Post by Wipr »

VoIla. Een uur DIV achter de kiezen (viel goed mee vond ik) en maandag is de nummerplaat er.

De scrambler hype zoals Muug zegt..... :thumbsup: :bowdown: :Pyndn: vind het super. Voorlopig niet op de mijne van toepassing maar zegt me wel iets.

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

390

Post by Koeno »

Veel lijkt die toch niet aangepast?
Noppenbanden, spatbord vooraan weg, donkere kleurtje?

't is mijn ding niet (het origineel en de aangepaste dan) vind het er nogal "samengedrukt" uit zien..
al een sjans dat smaken verschillen...

Alleszins v??l plezier ermee :)

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

390

Post by Muug »

Wie een resem ?cht machtige scramblers wilt zien moet de twaalf nummers van 2014 van BIKE maar eens proberen op de kop te tikken. Daar staan er geweldig mooie - maar totaal nutteloze - creaties in.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

390

Post by Wipr »

Hij staat te wachten. Vrijdag ga ik de kleine vinnige eens halen, met fluo gele helm :Pyndn: :mrgreen:

petervdc
Posts: 3478
Joined: 23 Oct 2009 11:45

390

Post by petervdc »

Wipr wrote:Hij staat te wachten. Vrijdag ga ik de kleine vinnige eens halen, met fluo gele helm :Pyndn: :mrgreen:
De leute !!
Keep going

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

390

Post by Wipr »

Voil?, er zo weer een sleutel meer in het sleutelbakje. Van de dealer rustig naar huis getuft. 18km op de teller.
1 minpuntje: ik vind roderen verschrikkelijk. De voorgeschreven toerentallen respecteren, waaraan ik me strikt hou en dus niet voluit kan gaan. Bij dergelijke cilinderinhouden rij je dan het beste via stedelIjk gebied van ? naar B. Leuk detail: het lichtje dat opflakkert als je de rode zone induikt (normaal bij 11000rpm) licht nu de eerste 1000km op bij 7000rpm.
Maar verschrikkelijk is natuurlijk niet zo verschrikkelijk :ricky:

J.pi
Posts: 31
Joined: 24 May 2010 09:20

390

Post by J.pi »

:waardeloos:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

390

Post by the riding man »

Geweldig gevoel om weer op de moto te zitten zeker?!
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

390

Post by Wipr »

Ja hoor. En vooral blij dat het eens geen Honda of ander steriel rijdend spel is. Zoals gezegd, bokt de 390 wel en daar waar ik vroeger me zou ergeren is het nu extra fun om juist te gaan uitzoeken bij welke versnelling je welke snelheden kan rijden zonder te bokken. Vanaf 95km/u merk je dat het een naked is, zelfs met een schermpje extra maar.
70&90km/u wegen zijn volgens mij het biotoop van de 390. Ben de 6500rpm nog niet gepasseerd
Foto's volgen nog.
:pom: :pom: :pom:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

390

Post by Wipr »

Image

Foto van een vooraanzicht komt er nog aan. :blob1:

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

390

Post by Muug »

SCHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOON !
:wav:

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

390

Post by zappa »

beauty :grin: of zoals ze bij ons zeggen bij ons 't es ne snellen :thumbsup:
sig nature

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

390

Post by Droopy »

:thumbsup: :thumbsup:

J.pi
Posts: 31
Joined: 24 May 2010 09:20

390

Post by J.pi »

:ricky: moooi

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

390

Post by the riding man »

zappa wrote:beauty :grin: of zoals ze bij ons zeggen bij ons 't es ne snellen :thumbsup:
Hoe kan jij dat nu zien op basis van ne foto waarop hij stil staat, dat het ne snellen zou zijn? :mrgreen:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

petervdc
Posts: 3478
Joined: 23 Oct 2009 11:45

390

Post by petervdc »

Wipr wrote:Foto's volgen nog. :pom: :pom: :pom:
Euh, jij bent ne grote mens toch, is die moto niet wat klein voor je ?
Mijn lief meet 1m62, en de moto was goed voor haar lengte...
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

390

Post by F M »

In mijn herinnering is de WIPR een pak kleiner dan jij... :peepwall:

Maar mijn geheugen gaat wel serieus achteruit, dus ik kan mis zijn... :dontknow:


Ik vind het een knap ding. Proficiat met de aanwinst !
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

390

Post by Wipr »

1m80 en 75kg. Het wereldgemiddelde :mrgreen:

Het is sowieso een kleine motor. Aan EKO dit weekend stond ik naast een FJR1300 en dan is (lijkt) het een brommerformaat.

Maar een grote brommer was net hetgeen ik zocht en gevonden heb. Een motor in brommerformaat met prestaties die vergelijkbaar zijn met een oudere 650mono (genre SLR, Freewind, F650,...) Weliswaar draai je hogere toeren maar het stoort me allerminst. De Honda CBF250 die ik jaren terug gehad heb was ook een ideale motor maar daar zat ik meer dan eens om vermogen verlegen. Op een enkele baan aan het licht gaan staan naast een Golf TDI en hem voor proberen te blijven als de bestuurder het niet gunde was dus wijselijk achter deze auto aan rijden. Dus toen had ik al zoiets van. Het formaat is goed, het eigengewicht is goed maar het vermogen kon beter. Waarom steken ze in de CBF geen 400cc in bijv.

Voor de veel-rijders dit als enige motor nemen is volgens mij geen goede keuze. Ondanks het optioneel "hoger" windschermpje word je vanaf 95km/u van je sokken geblazen en sneller ben ik nog niet gegaan gedurende de 115km's die nu op de teller staan.
De handbeschermers die er op staan doen hun werk dan wel weer voortreffelijk. Met zomerhandschoenen rijden gedurende een uurtje is goed te doen.
Wat windbescherming betreft is de RC390 natuurlijk veel beter maar 'k zeg het nog. Dat wat niet de beweegreden om voor de Duke te kiezen.
Om op een aanhanger te zetten en af te laden in bijv de Ardennen en dan wat bochten te gaan pikken is dit fantastisch speelgoed maar ook hier in de wijde omgeving is het leuk om ermee te rijden.
De kleinere Dukes 125, 200 bokken quasi niet maar de 390 is er wel goed in geschoold maar dat is te nemen of te laten en daarbij mijn Ducati ST2 was onder de 3000rpm ook een snokkend paard. Met de 390 is het dan makkelijker om in een versnelling te rijden waar het minder is.
De ene vindt het een vervelend iets. Ik omschrijf het als karakter.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

390

Post by Cotthem »

Ooit het plan opgevat om zo eentje te kopen als tweede fiets, waar mijn madam mee kon rijden. Veel plezier ermee!
"...the path is the destination"

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

390

Post by Wipr »

Update van de zondagsrijder met een Duke 390 :mrgreen:

Terwijl de rijdende man het eerste onderhoud al achter de rug heeft is dat bij mij nog ni het geval. Sinds eind februari heb ik er 750km mee gereden tot en met vandaag gerekend. De km-stand loopt langzaam op maar t stoort me niet. Rij er enkel mee als de tijd, zin en het weer meezit.

Maar telkens als ik er mee rijdt, tovert hij een smile van oor tot oor op mijn gezicht. Zelfs het verkeer volgen tot pakweg 6000rpm is leuk, vanaf streepje 6000 (ongeveer) naar boven toe komt er meer leven in de brouwerij. En de testrit wist me al te vertellen dat het in de bovenste toerenregionen heel heel goed vooruitging.

Het bokken valt de eerste km's dat je hem in je bezit hebt op maar dat ben ik al laaaang vergeten. De vorige 650cc monocilinders die ik heb gehad waren tegenover dit brommertje gewoonweg saai te noemen en ondanks de 375cc en uiteraard de hogere toeren gaat dit gevoelsmatig op zijn minst zo goed als de grotere 1cilinders. Ik heb het over de 650mono's van Honda en BMW. De 690 uit eigen huis ken ik niet dus kan ik daar geen mening over geven.

6500rpm draaien in 6de zal ongeveer overeen komen met een 110km/u

Verder rij ik in het verkeer tussen de 5-7000 toeren, alles onder de 5000 toeren resulteert in een, naar mijn gevoel, mindere motorloop en boven de 7000 toeren komt de vlam in de pijp.

Verbruik ligt tussen de 3,5 en 4liter en ik ben er zeker van dat het net iets zuiniger kan. De 3,5l/100km heb ik gemeten na een toertje van 150km en de 3,8-4l zijn de waarden die ik opteken in het stadsverkeer.
Voor het rijplezier dat je ervoor krijgt vind ik dit uiteraard heel mooie waarden.

Eneuhm, normaal gezien staken de eerste tekenen van verkoop de kop op na een paar maanden maar nu absoluut niet. Heel heel even zou ik een seconde gedacht hebben aan de RC390 omdat de rijwind pakken beter is op bijv de autostrade maar nee hoor. Heel tevreden!

Het is geen grote motorfiets. THE riding man zal het kunnen beamen dat zo een 390 wel een brommertje lijkt naast zijn RT. Nu kan je zeggen dat alle andere moto's op een brommer gelijken naast een RT maar zelfs naast de blackbird van een kameraad is het een smal ding.

Anders dan bij een Honda bijv heeft dit wat karakter maar het is positief.
Heb er lang op gewacht en ben blij dat na al die motorloze tijd, ik toch een goede keuze heb gemaakt.

Post Reply