Te gek voor woorden, teken de petitie

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by petervdc »

Koeno wrote:Ge ziet minstens evenveel andere merken die ook puur voor de show rond rijden...
bvb gsa's van 22000 euro met 8000euro touratech bling bling aan, die nooit offroad rijden ?
:mrgreen:
Keep going

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by petervdc »

Koeno wrote:Maar om motormerken af te breken als stukskes metaal is mij een brug te ver...
Hmm ik bekijk harley's ook als terrasmoto's maar heb er eerlijk gezegd nog nooit mee gereden.
Mss rijdt dat wel goed h
Keep going

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Koeno »

petervdc wrote:
Koeno wrote:Maar om motormerken af te breken als stukskes metaal is mij een brug te ver...
Hmm ik bekijk harley's ook als terrasmoto's maar heb er eerlijk gezegd nog nooit mee gereden.
Mss rijdt dat wel goed h?
Met da toerke vant weekend heb ik op 5 terraskes gezeten met de VFR,
En diejen HD op 4 terraskes (iets later toegekomen).

Verdorie, Nen VFR is dus nen grotere terrasmoto als nen Harley? :p

Zou nen HD slechter rijden als nen chopper van een ander merk?
Of zijn we Choppers aant viseren en durven we enkel HD zeggen ?
Of is elke merk dat choppers heeft/had nen terras moto? (BMW, Honda, Kawa, Yama, Suzu, Triumph, HD, ....)

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Bas »

the riding man wrote:Ondertussen al wat meer informatie te weten gekomen. Blijkbaar zijn er elk jaar problemen met die mannen. Dat er een helm moet gedragen is officieel naar aanleiding van een ongeval dat vorig jaar gebeurt is, maar in de praktijk is het om tegen te gaan dat er zonder helm wordt gereden, en dan wordt er niet bedoeld tijdens dat 400m ritje met de kindjes, maar die mannen rijden doorheen heel leopoldsburg in die 3dagen. Ook gewoon zonder helm dus. Dus niet alleen in dat "afgesloten circuit". Politie heeft boetes willen uitschrijven buiten de festival regio, en die mannen hebben hun combi op de zij getild. Verder heeft dit evenement veel aantrek van mc's, veel amok, zatte bedoening, moto rijden,... gaat allemaal niet zo goed samen. En daardoor hebben ze dan weer die 1 dag regel ingevoerd: om de buitenlandse mc's te ontmoedigen om langs te komen, zodat het niet meer de moeite is om voor 1 dag te komen.
Ik wil direct de petitie tekenen, maar dan wel diegene voor de afschaffing ervan.
Wel dat is niet waar, er reed er een 15 Harley's om en dat is een "vechtpartij" geworden, amper de moeite waard.
Hoe zou je zelf reageren als iemand jou motor tegen de grond kwakt?

Blijkbaar ben je er nog nooit geweest, want mijn vrouw stond er 15 meter bij vandaan toen het gebeurde en heeft niks gemerkt van die "vechtpartij".
Veel meer dan wat duwen en trekken kan je het niet noemen.
Verder worden veel rijders 's avonds heen gereden met de auto als ze willen zuipen, dat er dan af en toe wat mis gaat is normaal, dat is hier elk weekend zo met mensen die gezopen hebben.

Ja ze rijden helaas ook buiten het gebied rond zonder helm, en dat keur ik ook niet goed, maar dat zijn enkelingen.
Moet je daarom heel de zooi om zeep helpen?

En dat van die combi heb ik nog nooit van gehoord, kom er toch al ruim 13 jaar en nooit zijn er noemenswaardige problemen.

Ga eens naar de jeugd-feestjes, dan maak je pas wat mee, die slopen alles als het feest is afgelopen.
We hebben op een paar van die de EHBO-post bemand, daar gebeurd veel meer dan heel die HD mannen ooit hebben uitgespookt.
Daar horen we de "burgemeester" nooit over. :whistling:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Koeno »

Bas wrote:
Ga eens naar de jeugd-feestjes, dan maak je pas wat mee, die slopen alles als het feest is afgelopen.
We hebben op een paar van die de EHBO-post bemand, daar gebeurd veel meer dan heel die HD mannen ooit hebben uitgespookt.
Daar horen we de "burgemeester" nooit over. :whistling:
Ooh, de nachtmerrie van elke burgemeester, Jeugd op Harley's....
FOOOOKKKKKK

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by petervdc »

Bas wrote:Daar horen we de "burgemeester" nooit over. :whistling:
Tjah, steekvlampolitiek h?. Er is ergens een akkefietje & direct grote verklaringen & wetjes & gasboetes etc. Bang om een paar kiezers te verliezen, ipv naar het algemeen belang & lange termijn te kijken...
Keep going

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Mario »

betekent dat nu dat er ook geen tetten meer te zien gaan zijn ?! :w00t: :bleiten: :shock:

ik gisteren ook naar een 'event' geweest : WSBK in Assen
daar komen ook enkele duizenden motorrijders bijeen en doorgaans verloopt dat zonder grote drama's en met respect voor de reglementering en de sfeer is koet
zit ongetwijfeld ook heel wat bling bling-volk bij maar ook gasten/vrouwen die met nauweijks rijwaardige krellen van redelijk ver opdagen om wat motorraces te bekijken en een smaakloze hamburger te eten
daar zullen ook wel Harley-rijders bij zitten, maar gelukkig niet alleen van die gasten/vrouwen

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by petervdc »

Mario wrote:betekent dat nu dat er ook geen tetten meer te zien gaan zijn ?! :w00t: :bleiten: :shock:
:smash:
Keep going

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Bas »

Mario wrote:betekent dat nu dat er ook geen tetten meer te zien gaan zijn ?! :w00t: :bleiten: :shock:

ik gisteren ook naar een 'event' geweest : WSBK in Assen
daar komen ook enkele duizenden motorrijders bijeen en doorgaans verloopt dat zonder grote drama's en met respect voor de reglementering en de sfeer is koet
Ik ben daar ook 2x geweest, je kan die sfeer daar met de sfeer van hier vergelijken enkel een pietsie kleiner, maar veel scheelt het niet :rayof: :pom:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by F M »

Was dat niet vorig jaar in New York dat er een grote betoging was van motorrijders die protesteerden tegen de helmplicht? Ze reden massaal helmloos door NY ; eentje kan het niet meer navertellen nadat hij ten val gekomen is en zijn hoofd iets te hard tegen de straatstenen geknotst is. Hij reed waarschijnlijk met een Harley. :peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by laouen »

Gewoon laten doorgaan die handel... Darwin in actie! :lurker:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Marreke »

Mario, tetten in overvloed! Don'y worry.
Maar je moet ze wel zelf zoeken hoor.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by duibhce Kaelann »

Marreke wrote:Mario, tetten in overvloed! Don'y worry.
Maar je moet ze wel zelf zoeken hoor.
oei, ... zijn het AA-tjes?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Marreke »

Ehm, vaak zijn het de grootste cupmaten die zich laten zien.

En AA'tjes gaan meestal in pillichten.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Muug »

Marreke wrote:Ehm, vaak zijn het de grootste cupmaten die zich laten zien.
da zijn geen tettn ni meer eh, maar ongewervelde ledematen :|

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by susse »

ah bon, 't is eigenlijk een wedstrijd die wordt afgeschaft...

de Arl?-cup

:kouvanu:
jommo... nagommenegank...

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by diskeletlietje »

ik heb het nooit goed begrepen (dat harly gevoel) maar ik sta open :lipsrsealed2:

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Theo »

Je moet het van de positieve kant bekijken, dat is weer een evenement minder waar uwen arly kan gestolen worden.
Blijkbaar is flaneren en stelen het enige wat met een harley zonder problemen kan.
Telkens er ergens een harleytreffen plaats vind staan de kranten 's anderdaags vol met annonskes over gestolen peperdure Harley's.
En met kinderen achterop die geen helm dragen?
Den deze niet, ik wil dat mijn eigen kinderen nog niet aandoen, dan zeker niet die van een ander.
Verantwoordelijikheid is een moeilijk woord, maar o zo belangrijk.
Je bent als bestuurder verantwoordelijk voor de minderjarigen die je meeneemt, en ik zou mijn kot niet graag verkocht willen zien voor het blijvend letsel van een kleine die door het gewicht van een loodzware omvallende Harley wordt meegetrokken en keihard met zijn ongehelmde hoofdje tegen de grond knalt.
En dan is dat nog in de laatste plaats voor het verliezen van mijn bezittingen, en in de eerste plaats om te vermijden dat door mijn stomme schuld een kind levenslang gehandicapt door het leven gaat omdat ik tegen 10km/u stoer wilde doen met de moto om datzelfde kind te imponeren.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by Muug »

susse wrote:ah bon, 't is eigenlijk een wedstrijd die wordt afgeschaft...

de Arl?-cup

:kouvanu:
:gieren:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Te gek voor woorden, teken de petitie

Post by den Bullet »

diskeletlietje wrote:ik heb het nooit goed begrepen (dat harly gevoel) maar ik sta open :lipsrsealed2:
'k Heb er eentje gehad (Electra Glide van '68) en dat reed plezant. Niet om de smalle Ardennenbaantjes af te raggen maar wel om relax te cruisen.

Ik bekijk het als een soort old timer; mechanisch is het trouwens eerder dat :ricky:

Post Reply